Forum HotHatches [Inputernicit de Invision Power Board]

Versiunea pentru imprimare

Apasati aici pentru a vedea acest subiect in formatul initial

Forum HotHatches _ Probleme Tehnice _ Piulite cu auto-lock

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 08:51 AM

Stie cineva unde gasesc niste piulite cu autolock? Se pare ca piulitele de pe amortizoarele mele (Bilstein B14) isi tot dau drumu pentru ca au fost desfacute de vreo 2 ori (am inlocuit flansele dupa ce am montat suspensia). Sau, stie cineva unde gasesc fix piulitele alea? Ca nu le stiu specificatiile.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 09:45 AM

Teaser smile.gif

Acum conteaza si ce dimensiune si ce pas vrei. Dar in general sunt livrate cu rotule suspensie, amortizoare, pipa bieleta si le poti comanda de la orice magazin de piese. Aici in constanta aveam unde sa te trimit, daca vroiai cantitae industriala, iar 2-3 iti dadeam eu,

bine... 200 euro bucata, da na..., 2-3 nu se simt, pentru amici ce nu fac eu biggrin.gif

 

Scris de: Rius Feb 9 2011, 09:47 AM

Dar se gasesc blocatoare de suruburi, o pasta care isi face treaba foarte bine, ca de exemplu suruburile ce tin partea mobila a etrierului, suruburi care se inlocuiesc la fiecare schimb al placutelor si vin in pachet cu ele. Daca te uiti atent au o pasta albastra pe ele.

Pasta aia se gaseste si in comert si e foarte eficienta

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 10:06 AM

Am cerut acum specificatiile de la Bilstein. Diametrul exterior e 17 cred, iar filetul e posibil sa fie M14, dar nu sint sigur.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 10:10 AM

pai nu ai un subler pe langa tine?

Scris de: bluey Feb 9 2011, 10:13 AM

In targ in vitan biggrin.gif
Eu de acolo mi-am luat.
Sunt indienii aia cu tot felul de suruburi si au si piulite cu insertie de plastic (banuiesc ca la aia te referi).

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 11:04 AM

CITAT(Rius @ Feb 9 2011, 09:10 AM) *
pai nu ai un subler pe langa tine?


O piulita are mai multe specificatii decit diametrul exterior si filetul. Am zis ca e mai bine sa le cer lor specificatiile complete, poate gasesc o piulita identica. Si-or fi facind ei singuri amortizoarele sia rcurile, dar piulitele banuiesc ca le iau de pe undeva.

A propos, cind inlocuiesc piulitele ar trebui sa am masina cu rotile in aer sau le pot stringe/inlocui cu rotile pe pamint?

Scris de: Rius Feb 9 2011, 11:11 AM

Pai nu le strangi demontate in compresorul de arcuri?? mcpherson style? biggrin.gif

Piulita are diametrul interior si pasul ca si caracteristici...

Scris de: Rius Feb 9 2011, 11:13 AM

Daca le slabesti pe masina s-ar putea sa iti iei un arc in dinti de zici ca te-ai batut cu tyson....


E knock-out din prima.....trust me

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 12:08 PM

speram ca masina fiind pe roti va tine arcul apasat smile.gif Sa inteleg ca daca dau drumu la piulita risc sa-mi sara-n bot flansa cu arc cu tot. Nu-i bai, o sa le mai string inca odata pe cele care sint deja acolo ca si-au dat drumu, si le voi inlocui cind ajung la service.

Scris de: Nicky Feb 9 2011, 12:10 PM

Asa stiu si eu, se masoara tija (filetul) si tot de acolo se masoara si pasul, care cel mai probabil este unul fin. Am atasat un document despre filete, in general.
O alta caracteristica ar fi duritatea materialului din care se confectioneaza piulita, unde eu as recomanda min 10.8. La hexagon de 17mm, cred ca grosimea filetului ar fi de 12 sau 14 mm.
In incheiere, sa ai grija sa nu fortezi cumva filetul cu o piulita de pas diferit, ca sa nu ai alte neplaceri.
Mergi pe piulite romanesti, dar nu negre (inox sau otel inoxidabil).

 Filete.pdf ( 198k ) : 4
 

Scris de: Nicky Feb 9 2011, 12:18 PM

QUOTE (Mituc @ Feb 9 2011, 12:08 PM) *
Nu-i bai, o sa le mai string inca odata pe cele care sint deja acolo ca si-au dat drumu, si le voi inlocui cind ajung la service.

Mai exista o varianta, dar nu e cea mai eleganta. Cea cu contrapiulita. Adica in loc de o piulita (cea actuala), sa mai adaugi una si sa le strangi intre ele (cam cum se strang cele de reglaj pe inaltime).
Cu greutatea masinii sprijinita pe roata nu o sa sara nicio piulita. Asadar, merge sa faci operatiunea fie cu masina pe asfalt (orizontal), fie pe elevator - cu un cric lung sub butuc/disc/brat, care sa tina roata comprimata.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 12:28 PM

Alooooo.....cum dreaq sa tina arcul apasat????sunteti nebuni?????va rupeti dintii in gura


daca dai drumul la piulita axul amortizorului va cade liber fara nici o greutate...si nu mai ai cu ce sa il tragi inapoi in lacasul piulitei din rulmentul axial....va trebui sa dai ansamblul arc - amortizor jos, iar daca nu mai ai piulita centrala de fixare cand l-ai dat jos..KABOOOOM DINTII JOS

Scris de: Rius Feb 9 2011, 12:31 PM

Se poate schimba...dar nu recomand....


mai iei 2-3 insi cu tine, si daca a iese axul amortizorului din lacasul flansei, ii pui pe cei 2-3 insi sa se suie pe botul masinii sa il lase mai jos sa poti prinde iar axul in lacas....altfel nu

Scris de: Nicky Feb 9 2011, 12:42 PM

Ceea ce spui tu, Rius, cred ca se intampla daca ai ansamblul (ex. coilovers) pe genunchi, cand forta arcului nu e contracarata de nicio alta forta, precum masa sprijinita pe roata.
Daca e montat pe masina, si presupunand ca arcul a fost comprimat cu o presa la montare (mai rar se intampla in zilele noastre), in cel mai rau caz, sare piuita si ramane in cheia tubulara, dar dintii raman la locul lor.

P.S. Tija nu cade libera, incearca cu mana sa impingi sau sa tragi o tija de amortizor, cand ai ocazia. Numai daca e super uzat amortizorul o sa cada tija, adica amortizorul e ca si cum nu ar fi (rolul lui e neglijabil, in acest caz). In schimb, se poate trage cu degetele de tija si se poate trimite catre cursa maxima (intinsa) pentru a facilita infiletarea piulitei.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 12:50 PM

Viata bate filmul @nicky... biggrin.gif citeste mai bine ce am scris...


"si nu mai ai cu ce sa il tragi inapoi in lacasul piulitei din rulmentul axial....va trebui sa dai ansamblul arc - amortizor jos, iar daca nu mai ai piulita centrala de fixare cand l-ai dat jos..KABOOOOM DINTII JOS "



Altfel ne incingem dejli pe tastatrura de pomana

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 01:07 PM

CITAT(Nicky @ Feb 9 2011, 11:42 AM) *
Daca e montat pe masina, si presupunand ca arcul a fost comprimat cu o presa la montare (mai rar se intampla in zilele noastre), in cel mai rau caz, sare piuita si ramane in cheia tubulara, dar dintii raman la locul lor.


CInd s-au montat coils-urile arcurile au fost comprimate cu presa. Insa asta e irelevant, daca e sa sara sare indiferent cum a fost montat, si ce spune Rius ma pune cumva in garda. String piulitele astea pe care le am acum si le schimb in service cind ajung in vreo 2 saptamini.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 01:09 PM

il slabesti cat iti permite filetul, bagi blocator de filet pe sub piulita, ca e lichid in prima faza, si strangi inapoi...e cel mai simplu si eficient

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 01:10 PM

N-am inteles daca ce spui tu ar trebui sa fac pentru a schimba piulita sau pentru a o stringe pe cea care e deja acolo.

Scris de: Nicky Feb 9 2011, 01:26 PM

Cred ca zice de thread locker, e un fel de lipici. Are rolul unui plastic d-ala atasat piulitei, insa functioneaza diferit, unul prin lipire de filet si altul prin presare a filetului.

Cel mai sigur e la service. Sa ne zici si noua cum s-a realizat schimbarea lor si daca exista sau nu vreun fel de tensiune in elemente.

PS Pe afara am vazut ca toti recomanda piulite noi de fiecare data cand se umbla la amortizoare.

Scris de: Rius Feb 9 2011, 01:28 PM

O strangi pe cea existenta deja.

filetul axului iese prin piulita aprox. 10 mm. slabesti piulita sa se mai tina filetul in grosimea piulitei, asta ar insemna sa se ridice de pe flansa cu aprox 5-6 mm.
Bagi pe sub piulita pasta blocatoare si apoi strangi la loc.
Atentie cand despaci piulita sa nu stai rezemat de marginea masinii, pentru ca daca te sprijini de ea suspensia se va lasa cu 5-10mm, iar dupa sabire cand te ridici se duce axul amortizorului in jos, ceea ce poate distruge filetul


Nu e greu, dar nu trebuie sa te grabesti, si nici sa te sprijini de masina.

Nu stiu cum e la mazda dar, la japoneze in general, iti mai trebuie si un imbus de 6 cu care sa ti contra un capul amortizorului sa nu se roteasca odata cu incercarea ta de a slabi piulita

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 01:28 PM

De schimbat clar o sa le schimb la service, doar sa gasesc de unde sa iau un set.
Insa acum sa le string pe astea e ok sa le string cu masina pe roti? Ca piriie nasol cind trag de volan, mi-e sa nu belesc garniturile rulmentilor.

Scris de: Nicky Feb 9 2011, 01:32 PM

Eu cred ca nu se poate intampla nimic rau, dar e posibil sa nu reusesti, pentru ca ar trebui sa tii contra cu un torx sau imbus, altfel se poate invarti in gol tija amortizorului.
In locasul respectiv, cel putin la mine, am acces decat cu cheie tubulara. Si e mai greu tubulara + contra (torx, imbus). Eventual cu o tubulara tiganeasca (de tip tzeava).
Esti sigur ca zgomotele sunt de acolo sau pot fi si de la arcuri sau alte elemente (capete de bara, bielete antiruliu etc.)?

Scris de: Rius Feb 9 2011, 01:34 PM

Daca ai asa ceva ti contra cu imbus de 6 pe ax si strangi normal cu o inelara cu cot

 

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 01:52 PM

CITAT(Nicky @ Feb 9 2011, 12:32 PM) *
Esti sigur ca zgomotele sunt de acolo sau pot fi si de la arcuri sau alte elemente (capete de bara, bielete antiruliu etc.)?


Problemele sint 100% de acolo. Tinind mina pe capul amortizorului altcineva invirtea volanul, si simteam vibratia in mina si piulita se misca putin dar sesizabil dupa care revenea. Pocnetele sint destul de stridente si deranjante (in clip se aud si mai tare pentru ca microfonul e relativ aproape de bord).


Scris de: Rius Feb 9 2011, 01:55 PM

Mie mi se par mai mult a fi rulmentii axiali

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 02:18 PM

Aia care ar mai fi? Cei de pe amortizor/flansa?

Scris de: bluey Feb 9 2011, 02:21 PM

Flansa in sine.
Mecanicii ii zic flansa de obicei si e cea care prinde capul amortizorului de oala biggrin.gif

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 02:54 PM

Pai ai asa: arc, o chestie din plastic/ebonita care nu stiu cum se cheama, rulment, garnitura rulment, flansa (care are cele 3 pozitii ale amortizorului, in unele cazuri 4). "Oala" stiam ca e oala aia din caroserie unde vine amortizorul cu tot ce are pe el.

Deci care sint "rulmetii axiali"? E un singur rulment acolo, despre ala e vorba? Ca tocmai i-am schimbat in vara...

Scris de: Rius Feb 9 2011, 03:11 PM

De ce i-ai schimbat in vara? biggrin.gif

Este un singur rulment pe ansamblu arc amortizor, ce permite amortizorului sa se roteasca in flansa fixa pe arc

 

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 03:42 PM

CITAT(Rius @ Feb 9 2011, 02:11 PM) *
De ce i-ai schimbat in vara? biggrin.gif

Este un singur rulment pe ansamblu arc amortizor, ce permite amortizorului sa se roteasca in flansa fixa pe arc


Pentru ca am spart garnitura aia dupa ce am dat intr-o sina de tren undeva intre bacau si adjud (bordura de 10cm la 60Kmph).

Scris de: Mituc Feb 9 2011, 08:52 PM

Ok, i-am contactat pe cei de la bilstein. Ceva nu e in regula cu amortizoarele astea. Ele uzate nu sint, in momentul asta scot 88% (92% scoteau la 2 saptamini dupa instalare la 25C afara), curse nu sint, gropi nu iau, pe unde e denivelat merg usor si totusi maninca garnituri pe piine. Asadar nu sint piulitele ci garniturile/rulmentii. Se pare ca modelul asta (B14/B16) din loguri mai vechi din care am si eu rup garnituri - si e o problema de design.

Scris de: aps Feb 10 2011, 12:25 PM

Daca masina e pe roti poti sa desfaci piulita fara probleme ca n-are cum sa iti fuga tija amortizorului in interior. Cand iei de volan stanga dreapta ar trebui sa se miste si capul amortizorului.

Scris de: Mituc Feb 11 2011, 12:56 PM

Ok, o sa schimb din nou garniturile din capul amortizorului si voi pune niste bielete mai lungi la bara stabilizatoare. Sa vedem daca asta va ajuta.

Scris de: Mituc Feb 26 2011, 09:41 AM

Gata, am gasit piulite la un coleg de pe un forum local din Iasi. Acum urmeaza sa vad ce pot face sa diagnostichez problemele si de ce apar piriiturile (acum la grade sub zero nu se aude nimic).
Sint mai multe posibilitati:
- baietii constiinciosi de la spalatoria la care merg au bagat turbojetul pina in capul amortizorului si mi-au spalat vaselina de pe rulmenti;
- in urma schimbarii suspensiei bieletele de la bara stabilizatoare nu se mai "pupa" la lungime, si trebuiesc schimbate cu unele o idee mai scurte sau mai lungi pentru ca atunci cind rotile sint virate maxim ajung sa traga de amortizor si distrug palaria aia de deasupra rulmentului; Ca sa fiu sigur am comandat un set de bielete ajustabile pentru bara stabilizatoare de la powergrid.
- se misca altceva pe acolo sau nu sta ca lumea (bara stabilizatoare?);
- altceva - daca aveti idei sau experienta cu astfel de probleme as fi recunoscator daca postati aici lucruri concrete care sa duca la rezolvarea problemei.

Scris de: aps Mar 1 2011, 08:38 PM

Salut,

- Nu cred ca este posibil.
- Banuiesc ca amortizoarele le-ai cumparat pentru masina ta, deci n-ar trebui sa schimbi bieletele.
- Zgomotele se aud doar cand iei de volan sau si pe drumuri drepte denivelate?
- Sigur nu sunt capetele de bara?

Scris de: Mituc Mar 2 2011, 01:04 AM

Se aud si pe drumuri usor denivelate cind amortizorul lucreaza foarte putin. Daca iau o imperfectiune din asfalt (sa zicem, o gura de canal astupata romaneste) se aude zgomotul ala plin si sanatos de suspensie care-si face treaba.
Mai sus pe pagina asta e si un clip, la un moment dat cind merg drept se aud niste cloncanituri, sint aceleasi pocnete care se aud si cind parchez la sfirsit, insa la mersul drept se aud individual.

Si sigur e de la partea de sus a amortizorului pentru ca am tras de volan pe loc, cu capota deschisa, si se vedea cu capul de amortizor vibreaza cu tot cu piulita, parca icnerca sa se rasuceasca si revenea.

Acum ar putea si capetele de bara foarte uzate sau bieletele de directie pocnite sa-mi faca bucuria cu garniturile si/sau rulmentii, insa ar fi fost de mult probleme cu directia daca era asa grav, plus ca ar clampani in continuu.

Un alt lucru care ma face sa ma gindesc la ceva legat de bara stabilizatoare (si anume ca sta in tensiune si nu ajunge sa lucreze cum trebuie) e faptul ca la viteze foarte mici (sa zicem 5Kmph) masina tinde sa se aplece pe diagonala la oprire, adica se lasa mai usor pe partea dreapta, desi nu e nici o diferenta de rigiditate intre arcuri si nici diferenta de eficienta intre amortizoare. La viteze mari si/sau viraje luate in forta totul functioneaza perfect, handlingul e perfect, si cind nu se aud zgomotele (zilele astea ca au fost grade sub 0 nu s-a auzit nimic) viata e frumoasa.

Cum prin tirgul iesilor toti se pricep iar cind iesi cu masina din service-ul lor iti dai seama ca au montat-o invers e si greu sa diagnostichez cum trebuie. iar daca apelezi la un service sanatos aflat in alta localitate e cam greu sa iti puna un diagnostic pe baza relatarilor facute de posesor. Luni ajung pentru diverse alte verificari la service-ul din bucuresti la care-mi fac reviziile si mai vad.

Scris de: aps Mar 14 2011, 01:23 PM

Ai rezolvat? Care a fost problema?

Scris de: Mituc Mar 14 2011, 11:01 PM

Inca n-am rezolvat. La ultima vizita in service s-au gresat mai multe chestii si acum nu mai piriie asa de tare. S-au comandat rulmenti noi si vom mai vedea. Intre timp mi-au ajuns si bieletele ajustabile de la Powergrid pentru bara stabilizatoare, dar nestiind care e problema de fapt nu stiu daca sa le pun sau nu.

Aparent mansonul de plastic care acopera amortizorul agata prin arc si-l trage si pe ala, si astfel au ajuns sa uzeze prematur rulmentii.

Inputernicit de Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)