Forum HotHatches [Inputernicit de Invision Power Board]

Versiunea pentru imprimare

Apasati aici pentru a vedea acest subiect in formatul initial

Forum HotHatches _ Suspensii _ Duritatea suspensiilor stock

Scris de: Zyx Jun 21 2012, 08:33 PM

Nu inteleg de unde pana unde aceasta masiva diferenta intre sasiu CUP si cel normal de RS. Practic diferentele sunt infime si mai mult ca sigur daca 10 insi ar conduce ambele masini nestiind care si cum e, bag mana in foc ca poate (si repet acel "poate") vreo 2 si-ar da seama. Hai sa fim seriosi... Acel aproximativ 5% mai rigid + 10% ruliu + diferential fac din RS ceea ce a fost si ceea ce se pare ca inca este cel mai hothatch dintre hatch-uri.

Scris de: BSH Jun 21 2012, 08:42 PM

Subscriu la ce a zis ZYX, exact, acel 10-20% in plus la rigiditate abia se simt (e ca Clio F1 cu RS`ul normal). Normal, daca vii dupa un megane 1.6 cu pachet drumuri grele da, o sa ti se para rigid , dar aceste mici mofturi le veti regreta in timp. Toti care ne`am luat hatch`uri sport , toti , la ora actuala vrem/ne gandim la/avem suspensii mai rigide si aici ma refer si la indivizi mai cu copil mai cu scolioza etc etc. Imi place ca vorbiti de aceste variante ca si cum ar avea bratul sudat de sasiu si simti orice ciunga de pe strada. Cred ca exagerati.

Scris de: wipperman Jun 21 2012, 08:50 PM

Daca tot urcam de la 5% la 10-20% rigiditate poate ajungem si la valoarea exacta de 35% fata si 38% spate, in ceea ce priveste rigiditatea arcurilor la care se adauga amortizoare + bare de stabilizare mai rigide. Eu sunt convins ca majoritatea celor care ar incerca cele doua modele in traficul cotidian (mai ales din Romania) si-ar da seama de diferente, in timp ce nu sunt convins ca s-ar gasi unul doi care sa faca vre-o diferenta in termen de feeling/performante pe un circuit (daca ar fi cazul) pentru cele doua modele.

P.S. e o mare diferenta de la teorie la practica cumpararii, am avut intentia sa achizitionez un Cup, l-am incercat si am realizat ca nu era ce imi trebuia actualmente. E drept ca nici RS-ul normal nu l-am mai cumparat, dar as lua oricand Cup-ul daca as vrea vreodata un track car dedicat, FWD (dar nu ca daily driver)

Fiecare cu ale lui, felicitari noilor proprietari!

Scris de: alexnightrider Jun 21 2012, 11:10 PM

exact cum a zis wipperman , nu este 5-10% , este vorba de 35%-38% , iti zic eu ca se simte , naiba am simtit eu diferenta de la jante de 17 la jante de 18 , sa fim seriosi , stim cu totii ca anul acesta drumurile au fost mai proaste ca niciodata

Scris de: Zyx Jun 22 2012, 04:57 AM

Ce am scris mai sus erau niste procente pur si simplu... aruncate, care, recunosc nu aveau legatura cu realitate. In realitatea treaba sta, intr-adevar un pic altfel: in primul rand, ceea ce spuneti voi acolo nu are legatura cu rigiditatea - 35%, respectiv 38% reprezinta reducerea cursei suspensiei, nicidecum a rigidizarii. Altfel, pe puntea fata, de la o cursa de 19mm la 100kg cu o frecventa de 1,24, s-a ajuns la 15,3mm pe 100kg si o frecventa de 1,38. Daca din aceste calcule care tin strict de cursa si nicidecum de amortizare (!!!) imi dovedeste cineva ca puntea fata este cu 35% mai rigida... ii dau un suc, 2... smile.gif Daca trecem de puntea fata, ajungem si la cea spate wink.gif

Legat de ruliu... 23x4,1 si 24,2x4,2, nu sunt 10 ci ~5 procente... My bad! Din cate stiu eu, barele stabilizatoare te ajuta pe viraje, nicidecum nu le simti intr-un mers normal/cotidian...

Iar despre diferential, ce sa zic: cine a mers cu o masina stie ce inseamna si cum se simte (eu am zis ca nu mai iau masina FWD fara diferential), altfel... nu e mai rigid sau mai putin rigid.

Vorba aia, micile detalii fac marile diferente.

Una peste alta, sunt invidios pe noii proprietari smile.gif. Cum zice si wipper, fiecare cu ale lui si sper sa se bucure fiecare cum stie si poate, plus de asta sper ca macar unu sa ajunga sa se dea pe (macar) unul din circuitele unde se duce gasca.

Scris de: scociu Jun 22 2012, 05:41 AM

Ce masini fara diferential ai avut?

Scris de: vusiman Jun 22 2012, 10:00 AM

e destul de clar la ce fel de diferential se refera...

Nu stiu cum e la megane dar la generatia clio 197, F1 team avea pachet cup care consta in 7mm garda mai joasa si suspensie intarita cu 27% pe fata si 30% pe spate si bineinteles scaunele superbe Recaro. Am condus masina in cauza si pot sa spun clar ca diferentele la sasiu sunt minore pe strada dar cea ce face diferenta sunt scaunele Recaro care sunt foarte rigide si pot crea probleme clare de confort persoanelor mai sensibile. Vreau sa spun ca eu nu-mi pot imagina o suspensie dura (gen kw v3), reglata ptr performanta, in combinatie cu aceste scaune si sa mai vrei si vreo urma de confort de la masina.
La clio 200 cup se pare ca cei de la renault au mers si mai departe cu rigiditatea sasiului cup astfel incat pana la megane 3 rs aceasta era cea mai rigida varianta rs, in afara de r26r probabil.
Este posibil ca megane 3 rs cup sa fie un pas mai departe avand in vedere jantele pe 19.

edit mod - fara quote la ultimul post

Scris de: Zyx Jun 22 2012, 01:02 PM

Da... si jantele de 19 sunt de luat in calcul la comfort (sau de fapt, mai bine spus la inconfort). E, acolo eu chiar consider o problema, nu neaparat drumurile cat micile imperfectiuni vizibile si mai ales alea mai putin vizibile. Daca nu esti obisnuit cu mersul foarte atent, se risca.

Nu cred daca mai conteaza ce masini am avut fara diferential fata de concluzia la care ama ajuns - si aici ma refer la masini care totusi au ceva puteri/cuplu. Cele de luat in seama ar fi Leon TopSport 1.9TDI (care fara soft avea torque steer, iar dupa soft, deja era pe alta lume - si aici vorbind numai de mers tare, nu de luat curbe sau altele de genul) si actuala - Polo GTI - care facea sa "planga" cauciucurile la iesirea din aproape oricare viraj de pe HRing.

O rigidizare a arcurilor cu un procent nu inseamna ca masina respectiva va fi mai rigida cu acel procent! La acest capitol conteaza foarte mult greutatea masinii - cu cat greutatea e mai mare, cu atat, acea rigidizare va fi mai putin perceptibila... si invers.

Calaretule in noapte, chiar si de la o simpla trecere de la 17 la 18 sau invers, conteaza in parte la fiecare marime, cat de rigida e janta respectiva in sine, ce load are cauciucul respectiv, daca are talon extraintarit...

Scris de: alexnightrider Jun 22 2012, 02:31 PM

corect Zyx, eu am gasit chestii diferite pe site-uri :

Aici zice mai clar ca de fapt cursa suspensiei e mai scurta desi si asta zic eu ca inseamna mai dur la gropi

The ‘Cup’ in the name is from Renault Sport’s Cup chassis, which is 10 mm lowered with uprated springs, specific dampers and thicker anti roll bars. Compared to the standard chassis, suspension flex has been reduced by 35% and 38% respectively for the front and rear. Aluminium pivots and lower arms reduce unsprung weight while ball joints are used in place of bearings for less friction.

Iar pe altul zicea de arcuri mai rigide :

Compared with Ford, Renault Sport cares more about track-days drivers. Besides the standard Megane RS, it also offers a Cup model which has all the hardcore tunings - less equipment, lightweight Recaro seats, stiff suspension setup (springs stiffened by 35 and 38% front and rear respectively !), lower ride height, a standard helical limited slip differential and stickier Michelin Pilot Sport rubbers. The standard car already has very good brakes - Brembo 4-pot calipers and 340mm discs up front and 290 mm discs at the rear. In the case of Cup, the discs are grooved and the servo has been retuned to give stronger stopping power again.

Scris de: Zyx Jun 22 2012, 02:38 PM

Stiu ce scrie pe site-uri, insa, exact cum am spus si mai sus, un arc facut sa fie cu x% mai rigid nu inseamna ca si puntea/masina va fi cu acel procent x mai rigida...

Scris de: Mituc Jun 22 2012, 02:39 PM

Cursa mai mica a amortizorului automat presupune arcuri mai rigide si amortizoare mai tari, ca altfel dai amortizoarele in cap din te miri ce si rupi sasiul (si amortizoarele, dar alea se pot schimba)
Acuma, stie cineva de ce provenienta sint discurile OEM de la megane 3RS cup?

Scris de: BSH Jun 22 2012, 02:45 PM

Continuam aici.

Scris de: Zyx Jun 22 2012, 02:49 PM

Foate corect, Mituc, insa acele procente nu reflecta rigiditatea per total a masinii... Sunt strict pe componente...

Legat de frane... aahhh, nu sunt Brembo? Sau si aici vreti tara de origine a fabricii unde se fac?! smile.gif)

Scris de: Mituc Jun 22 2012, 03:05 PM

Brembo face tot felul de discuri, unele mai proaste decit componente concurente de pe piata, dar cele mai performante sint foarte bune. De asta voiam originea, gindindu-ma mai mult la model sau part# smile.gif

Scris de: wipperman Jun 22 2012, 03:13 PM

Daca te ajuta cu ceva... Discurile fata sunt de 340 din cate imi aduc aminte...


 

Scris de: Zyx Jun 22 2012, 03:42 PM

Si pentru mine discurile sunt o oarecare enigma - aici gandindu-ma la canalele de aerisire/racire din interiorul discului. Pe exterior, difera directia striatiilor, ceea ce ma face sa cred ca pe interior canalele sunt cel mult drepte, ceea ce nu confera o racire extraordinara...

Scris de: vusiman Jun 22 2012, 04:28 PM

Discurile brembo care se folosesc la clio si megane rs si nu numai, nu au canale de ventilatie inauntrul lor ci un fel de retea de stalpisori
citez:"Brembo PVT discs feature the exclusive pillar venting system patented by Brembo, which improves cooling capacity and increases resistance to thermal cracking by over 40%."
Ideea ca pui arcuri mai tari pe masina si nu se intareste suspensia nu se confirma in realitate. Se intareste cu compromiterea controlului eficienta a cursei de catre amortizor. La cup sunt intarite si amortizoarele de aici si coduri diferite cand vrei sa comanzi ca piesa de schimb.

Scris de: Zyx Jun 24 2012, 10:47 PM

Multumesc pentru lamurire... Prima oara ma gandeam la ceva gen punte de punte intre parti - nu stiam ca Brembo are sistemul lor patentat.
Legat de...

CITAT(vusiman @ Jun 22 2012, 04:28 PM) *
Ideea ca pui arcuri mai tari pe masina si nu se intareste suspensia nu se confirma in realitate.
nu stiu de unde ai tras concluzia asta smile.gif Nimeni nu a spus asa ceva - cel putin aici. Sau poate sub alta forma...

Scris de: Raul Jul 1 2012, 12:28 AM

CITAT(Zyx @ Jun 21 2012, 08:33 PM) *
Nu inteleg de unde pana unde aceasta masiva diferenta intre sasiu CUP si cel normal de RS. Practic diferentele sunt infime si mai mult ca sigur daca 10 insi ar conduce ambele masini nestiind care si cum e, bag mana in foc ca poate (si repet acel "poate") vreo 2 si-ar da seama. Hai sa fim seriosi... Acel aproximativ 5% mai rigid + 10% ruliu + diferential fac din RS ceea ce a fost si ceea ce se pare ca inca este cel mai hothatch dintre hatch-uri.


Out offtopic , am un prieten care e numit "Bambi" si isi cumpara scule de muzica de zeci de mii de euro la care numai caprioara in cauza ar simiti diferentele . Brembo , ATK, Springtime si McDonalds vor sa isi vand produsele (bazat pe fictiune de multe ori sau marketing in fiecare an) , cateodata pe finete dusa la extrem ... Scuze de remarca dar mi se intampla zilnic cate ceva funny de genul asta sa aud .

Uitati de remarca mea si continuati .smile.gif

Bafta,

Raul

Inputernicit de Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)