Power, torque and other discutions related - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
4 Pagini V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Power, torque and other discutions related
iulirx
mesaj May 27 2010, 01:29 PM
Trimis la #1


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



doar daca iei in calcul viteze mari , la care conteaza puterea....
daca iei in calcul viteze pina la 170 km/h , faptul ca masina are 600+ cp sau 200 cp N-ARE NICI O IMPORTANTA !!
important e cuplul care pune in miscare masina. puterea e importanta doar la viteze unde conteaza mult rezistenta la inaintare, pierderile in transmisie, etc.
ce zici de o putere de 200 cp pe 3500-6200 rpm cu cuplu de 320 nm peste tot in plaja asta si o putere de 300 cp cu 280 nm peste tot in plaja asta ?
care are reprize mai bune , la aceasi greutate , pina la viteze de 160-170 km/h?

puterea e vax albina la viteze mici, daca motorul n-are cuplu !
ia vezi, asa ca exemplu : poti sa te tii cu un gti de 350 cp dupa un diesel cu 490 nm intre 2000-4000 rpm cu 200 cp in trafic aglomerat ? la "crosetat" nu conteaza puterea , ci cuplul !
la mersul de zi de zi puterea nu se simte (asta doar daca nu esti maniac sa faci liniute de la fiecare stop, sau s-alergi pe drumuri cu peste 200 km/h). se simte cuplul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 27 2010, 05:26 PM
Trimis la #2


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



eu zic ca gresesti
uite un exemplu :masina mea are 197cp si 215nm la 5500rpm ,o comparam cu un diesel 2.0 tdi de exemplu , care are un cuplu de 320nm 1750-2500rpm si 140cp da? , e uite masina mea daca e tinuta in zona de turatie unde are putere va accelera mai repede decat dieselul pe orice distanta 10m ,50m, 200m, indiferent de cuplu masina mea va accelera mai repede , de ce?
aa... daca le comparam la aceasi turatie de exemplu la 2000rpm unde eu am 80cp si dieselul datorita cuplului dezvolta cam 120cp la turatiile alea va acelera mai repede pe o distanta scurta.
Deci cuplul mare e bun ca ajuta sa obtii puterea maxima mai devreme si pe o plaja mai mare de turatii, dar puterea este importanta. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
Si masinuta aia cu 300+cp intre 3500 si 6200(ouau) ,va accelera mai puternic in plaja asta de turatii decat orice masina de 200cp pe orice distanta , scurta lunga , orice distanta chiar daca masina de 200cp ar avea 1000nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 27 2010, 07:48 PM
Trimis la #3


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



cuplu la roata = cuplul motor x raportul de transmisie general (treapta de viteza x raportul final)
imparti cuplul la roata la raza rotii si obtii forta cu care e tractata (impinsa) masina.
imparti acesta forta la masa masinii si obtii acceleratia.
sa zicem ca masina ta are 1400 kg si ca raportul cutiei in vit 4 e 1 si raportul final 4 si ai roti de16 toli cu 215/50 r 16
cei 220 de nm ai tai (la ce turatie vrei tu) inseamna aprox 2900 N forta de tractiune, adica o acceleratie de aprox 2 m/s2
tu mentii acceleratia asta intre 3000 si 6000 rpm

un tdi de 1600 kg cu acelasi raport in viteza 5 (la ce turatii vrei tu) si cu acelasi raport final , cu aceleasi roti , cu cuplu motor 320 Nm are la
roata 4200 N si o acceleratie de aprox 2.6 m/s2
el mentine acceleratia asta intre 2000-3500 rpm

deci , pe reprize scurte, intilnite mai ales in "crosetari" n-ai nici o sansa sa te apropii macar de un diesel.
sansa ta e la drum intins unde dieselul se plafoneaza. acolo, da il iei. dar in oras, foarte mici sanse.

cind vin acasa o sa-ti demonstrez pe viu ca am dreptate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlad_GTI
mesaj May 27 2010, 07:56 PM
Trimis la #4


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 994
Inregistrat pe: 25-June 09
Din: Oradea
Membrul Nr.: 134
Masina Personala:VW POLO GTI 1.8 Turbo REVO



Ar fi frumos sa continuam discutiile in alt loc (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
VW Polo GTI 1.8T powered by REVO Technik +400hp

Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 28 2010, 05:51 AM
Trimis la #5


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



scuze de offtopic
uite niste timpi pe reprize scurte intre doua dieseluri cu 340-320nm si un clio cu 215nm
http://www.zeperfs.com/en/duel2937-1454.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel2937-1200.htm
pe reprizele unde nu se tine cont de treapta si se ia cel mai bun timp ,clio le bate rau , 80-120.
tdi-ul accelereaza mai repede doar cand turatia este jos la clio, exact ce spuneam mai sus,in rest nici o sansa.
iti spun ca am incercat live cu o honda cdti 140cp si 340nm si cat timp am turatia intre 4500-7500rpm honda ramane in urma pe orice repriza ,
astep sa-mi demonstrezi live
(IMG:style_emoticons/default/happy.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 28 2010, 08:08 AM
Trimis la #6


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



Puterea este doar o valoare teoretica care in cazul unui motor se materializeaza prin cuplu. Deci cuplul este puterea care a efectuat deja lucru mecanic. Mai pe romaneste este inertia arborelui pe o traiectorie circulara. Nu prea poti compara masinile asa pentru ca treptele de viteze sunt diferite iar demultiplicarea este cu totul alta la cealalta masina. Intr`adevar daca erau identice masinile si ca greutate (vezi ca honda e mult mai grea) si la cutie etc etc atunci cea cu cuplu mai mare castiga clar. Pentru acceleratie da, cuplul conteaza mai mult numai ca nu e doar asta ce conteaza ci e un raport cuplu putere (nu doar cuplu conteaza si gata de la o anumita viteza doar caii putere)

P.S - Poate putem muta discutia undeva (eventual nu in offtopic) intr`un topic dedicat ? un moderator ,someone pls (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlad_GTI
mesaj May 28 2010, 10:05 AM
Trimis la #7


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 994
Inregistrat pe: 25-June 09
Din: Oradea
Membrul Nr.: 134
Masina Personala:VW POLO GTI 1.8 Turbo REVO



Hai ca va explic eu si mai simplu:
Horsepower is how fast you hit the wall and torque is how far you take the wall with you.


Propun si eu mutarea posturilor intr-un topic nou (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
VW Polo GTI 1.8T powered by REVO Technik +400hp

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darian
mesaj May 28 2010, 11:20 AM
Trimis la #8


Stage 5
*****

Grup: Member
Postari: 1,679
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Membrul Nr.: 32
Masina Personala:Golf .:R MY2012 DSG



Aici puteti continua discutiile despre putere, cuplu, reprize etc.


--------------------
Golf .:R MY2012 DSG - powered by RBN
ex: Focus ST320 - powered by Dreamscience

Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 28 2010, 03:32 PM
Trimis la #9


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



Si mai simplu ar fi : "Horsepower sells cars, torque wins races !" - Enzo Ferrari


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 28 2010, 04:22 PM
Trimis la #10


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



da ma misto chestiile aste cu formule , calcule , definitii, dar practic?
ca sa revin la discutia de la inceput cu iulirx, eu cu clio cu 215nm si 197cp pe reprize de la 60-100km/h, 80-120, 30-100 accelerez mai bine decat un tdi cu 140cp si 320nm, tdi-ul nu va fi in fata mea nici un metru , de ce? pentru ca eu am putere mai mare , tin masina in zona de turatii unde am putere si voi castiga de fiecare data cu toti aia 320nm.
Aaaa ,daca e sa comparam doua masini de puteri egale, una care are cuplu mare de la turatii mici normal ca va fi avantajata, pentru ca dezvolta o putere mai mare de la turatii mai mici si va avea puterea maxima pe o plaja mai mare de turatii deci clar va castiga .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 28 2010, 04:31 PM
Trimis la #11


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



Pai da, am zis mai devreme, e vorba de un raport putere/cuplu/cutie/greutate nu numai cuplu. In cazul de fata raportul ala e mai favorabil pentru clio.


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 28 2010, 04:38 PM
Trimis la #12


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



(IMG:style_emoticons/default/wink.gif) eu l-am contrazis pe iulirx care a spus ca va avea reprize mai bune cu o masina de 200cp si cuplu mai mare ,decat una cu 300cp si cuplu maxim mai mic, bineinteles masinile avand cam aceeasi greutate. Eu am spus ca daca tii masina unde ai 300cp, aia de 200cp nu va castiga pe nici o repriza.
Pai un Gti de 350cp "ii va rupe franele "unui diesel de 200cp pe orice repriza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 28 2010, 10:01 PM
Trimis la #13


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Daca tii masina unde ai 300cp ti se vor termina in foarte scurt timp (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Un GTI de 350cp oricum se apropie de 500Nm ca are melc (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Surprinzator eu cu 530nm mancam bataie pe reprize de la multe ciudatenii de masini cu de 3 lei cuplu (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Probabil pentru ca nu eram eu ala care alegeam viteza de plecare si lag-ul era mai mare.

Oricum poti sa compari depasirile facute de un diesel fata de cele facute de un vtec la aceleasi puteri.
Tot reprize se numesc.Imi pare rau ca nu mai am filmuletul facut de prietenul lui Bambu la mine in masina sa iti dai seama ce si cum.


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 29 2010, 03:17 AM
Trimis la #14


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



era graficul ala de la focusul st si avea intre 3500si 6200 mai mult de 300cp pe aceasta plaja.
am zis mai sus ca daca e sa comparam doua masini de aceeasi putere si greutate, cea care are cuplu mai mare va castiga .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 29 2010, 07:32 PM
Trimis la #15


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Pai da.
Masinile care au cuplu mare au si prostul obicei de a furniza putere mare pe o plaja mai larga de turatii.
Sunt si mai comode la condus ca nu mai stai sa mesteci la schimbator la orice prostie.


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 29 2010, 11:06 PM
Trimis la #16


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



(IMG:style_emoticons/default/Winking.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 02:22 AM
Trimis la #17


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



cine are 250-270cp benzinar ? greutate intre 1400-1500 kg ? (cinstit, nu doar asa , la misto)
va pot demonstra pe viu cum un volvo diesel de 1550 kg cu 230 cp bate rau pe reprize scurte (50-80; 80-120;120-150) orice benzinar care se afla in limitele de mai sus, desi benzinarul e mai usor si are putere mai mare.
vin acasa in august, aveti timp sa va oferiti !
nick, masina, greutate, putere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 02:39 AM
Trimis la #18


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



platesc eu cintarul. puterea, va cred pe cuvint . (imi rezerv dreptul de a nu va plati cei 100 de euro daca am dubii in ceea ce priveste puterea)
nu accept mai mult de 100 kg in minus la greutate si nici mai mult de 40 cp in plus la putere.
reprizele se fac la startul unui tert, ambreiat. drum drept, asfalt, fara panta, fara rampa, uscat. (puteti veni si cu slick-uri)
taxa de participare 1 leu (se verifica inainte de start si respectivul isi scrie numele pe el si semneaza) . cine ma bate are 100 euro , fiecare !
fara taxa nu ma dau, sa fie clar ! (cu hirtiile de 1 leu vin eu, nu va faceti probleme)
accept si st-uri cu putere pina la 280 cp, pentru ca sint mai grele. pentru ele premiul e de doar 10 euro, ca au cuplu.
inscrieri ? nick, masina, greutate, putere.

sper sa existe masini (benzinare) de 1400-1500kg cu 250- 270 cp pe acest forum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 03:16 AM
Trimis la #19


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



cine pierde se angajeaza sa scrie pe acest forum 1 data la fiecare luna : cuplul e mai bun decit puterea, sau daca pierd eu : puterea e mai buna decit cuplul. timp de 1 an.
hai, fiti barbati ! mai ales astia cu renault ! doar nu va e frica de un amarit de volvo, mai greu si cu mai putini cai putere...
nick, masina, greutate, putere.

separat, pentru silvio. mai pun io in masina 200-300 kg in plus fata de cit ai tu, ca am 33 cai in plus (e vorba de volvo). (adica merg cu masina cu pina la 4 insi in ea, e ok pentru tine ? adica sa am 200-300 kg mai mult ca tine.)
ne dam de la 50 la 230 ? sau de la 50 la cit vrei tu ? (conditia : cine pierde pupa rotile celuilalt si se lasa filmat, da ?)
silvio, clio rs, ?kg, 197 cp. ce faci, te inscrii sau nu ? CURAJ ! n-a murit nimeni din cauza asta !

sint usor de contrazis: doar trebuie sa-mi arati ca n-am dreptate. eu va dau ocazia. sa aratati ca puterea e mai importanta decit cuplul.
chiar sint foarte usor de contrazis, ce dracu' , ce mai asteptati ? sper sa nu spun in august ca nimeni n-a vrut sa-mi demonstreze. normal, deoarece cuplul nici nu conteza, nu ? nu va speriati ca trebuie sa veniti voi la ploiesti: vin eu la bucuresti.

pentru cei care vor sa vada ce poate cuplul: urmariti , daca aveti posibilitatea, ph-25-cai. poate ne intilnim in trafic si nu stiti ce-a trecut pe linga voi, un volvo bej. rs-ul e alb, insa pe ala n-o sa-l vedeti. va zic io numarul: ph-77-cai (cai nu vine de la cai putere, ci de la altceva)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 30 2010, 06:24 AM
Trimis la #20


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



cu cea mai mare placere
imi ceri sa ma dau cu o masina cu cai mai multi( e drept mai grea ) pe o plaja mare de turatii ,exact ce vorbeam un pic mai devreme , misto, dar pariul asta il fac daca vii cu o masina (sau gasim noi una)care are mai putini cai decat mine si cuplu mai mare, uite nu cu 100cai mai putin cum ai spus ci cu 50 .
Deci o facem si cu volvo dar nu pe pariu, fac pariu cu alta masina cu cai mai putini si cuplu mai mare.
Daca o sa castig eu imi dai sa fac o tura cu Focusul (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Si ATENTIE ca nu am zis de cuplu ca nu conteaza , chiar este foarte important dar cand exista o diferenta de putere destul de mare , masina cu putere mai mare va accelera mai repede chiar daca cealalta are cuplu mai mare.
OK in august te astept,sunt o gramada de masini care se incadreaza in categoria enumerata de tine, o sa ai cu cine sa te dai , dar intre timp mai poti face o incercare intre Focus si volvo ca doar volvo are 490nm deci trebuie sa aiba reprize mai bune decat focusul (IMG:style_emoticons/default/huh.gif)
daca ar fi asa cum spui tu iti dai seama un type R saracu, cu 192nm, ar trebui sa ia bataie de la orice masina de 100-150cp ca are cuplu mai mare, si iti garantez ca nu e asa, bineinteles ca vorbesc de reprize.
Poate cand o sa vii cu RS-ul o sa ai niste surprize prin trafic sa dai de niste Clio, megane ,type r ,cupre etc. si vezi ca nu poti sa scapi de ele decat in linii drepte , uimirea ta va fi priceless.
Si ca sa nu mai lungim discutia ramane sa ne vedem in august si vedem ce si cum si postam concluziile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 30 2010, 07:01 AM
Trimis la #21


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



Aaaaa si inca o chestie tare ,luam doua masini Clio RS 197cp si 215nm si BMW 120d 163cp/340nm, Clio castiga reprizele scurte si cam tot ce e pana in200km/h dar de la 200 Bmw-ul incepe sa recupereze si pe la 210 chiar trece in fata(astea le spun din practica sa stii),
da de ce ca tu spuneai ca puterea se cunoaste doar de la viteze mari de la 170 in sus si cand colo ce sa vezi eu tocmai de acolo incep sa pierd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 30 2010, 08:09 AM
Trimis la #22


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Pai tu nu mai ai cutie pentru viteze mai mari (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Vrei sa iti iei zborul???


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 30 2010, 08:13 AM
Trimis la #23


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



da din cutie e
clio are o cutie destul de scurta, datorita lipsei de cuplu si putere la turatii mici ,au pus o cutie scurta sa poti tine masina in zona de cuplu si putere pentru a avea reprize, iar asta are repercusiuni asupra vitezei maxime care este de 215km/h(220-225 pe ceas).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pejte
mesaj May 30 2010, 10:23 AM
Trimis la #24


Stage 5
*****

Grup: Prieten HH
Postari: 513
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 45
Masina Personala:Ice Cold Opel Astra 1.6 Hatch



Pai si 215KM/h nu ti se pare destul in conditiile de trafic de la noi? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
2008 Opel Astra H 5dr 1.6 115+ CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 30 2010, 11:17 AM
Trimis la #25


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



de obicei e de ajuns dar mai ajungi si prin alte tari (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 30 2010, 01:54 PM
Trimis la #26


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



@Silvio - Ia`ti cupra, o sa ai o surpriza mare la un mers pe autostrada. fug rau cuprele. Stai potolit cu 120d-ul ca in momentul in care ai tu 200 el e undeva hat in spate, ca dupa 200 accelereaza mai bine e altceva. Daca vrei asa da`te de la 200 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ))))
Acel volvo te va bate cu tot cu 4 persoane in plus in masina. Pentru cuplul ala de muta casa poporului 4 persoane sunt un fel de jogging.

Nu exista chestia tampenia asta, cuplul e mai bun decat puterea sau puterea e mai buna. Fara cuplu masina nu s`ar misca iar fara putere automat masina nu ar avea cum sa aiba cuplu deci sunt multe variabile la mijloc, aerodinamica, cutii, greutati etc etc stiti si voi.

Iuli cred ca te agiti cam mult cu pariurile alea (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) )) dar oricum , interesant de vazut (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RoSonic
mesaj May 30 2010, 02:58 PM
Trimis la #27


Stage 4
****

Grup: Member
Postari: 306
Inregistrat pe: 5-March 10
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 566
Masina Personala:VW Polo 9n3 GTI



CITAT
masina cu putere mai mare va accelera mai repede chiar daca cealalta are cuplu mai mare.

Si totusi 'curba acceleratiei' este similara cu 'curba de cuplu' si nu cu cea de putere... Lucrul asta se observa daca pui pe acelasi grafic cele trei curbe obtinute (masurate) in urma unui 'run' complet facut intr-o singura treapta de viteza (deci nu se mai pune problema de aerodinamica diferita, rapoarte diferite etc.) - se va vedea ca varful acceleratiei e in zona in care e si varful de cuplu dupa care incep sa scada ambele...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 30 2010, 03:15 PM
Trimis la #28


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



Da dar la viteze mari deja masina are inertie (cuplul efectuat) si incepe sa conteze mai putin cuplul iar acolo incepe sa isi spuna cuvantul puterea.


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 30 2010, 03:27 PM
Trimis la #29


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Pe principiul masina grea fuge mai tare asta nu? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj May 30 2010, 03:44 PM
Trimis la #30


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



silviu,eu propun sa incerci cu volvo din mers de la 40 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 30 2010, 03:46 PM
Trimis la #31


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



da ,vreau sa incerc de la 40 si de la 70
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 30 2010, 04:06 PM
Trimis la #32


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Si dupa aia lasa-l pe el sa aleaga viteza.
Sa vezi surprize surprize (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Si pe mine ma facea roller din mers.
Il lasam sa isi aleaga viteza (50) care la mine era sub turbo in a3a sau prea sus in a 2a.


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chuckie
mesaj May 30 2010, 04:54 PM
Trimis la #33


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,987
Inregistrat pe: 30-May 09
Membrul Nr.: 65
Masina Personala:Renault Megane R26



ce interesant
iuli am un R26 cu soft si itnercooler (deci maxim 250-260 cp) si in talon 1450...real 1420...cu mine 1510 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
iti accept provocarea...cu Volvo`ul...si nu vreau 100 de euro , ci vreau sa ne dam pe urma si cu Rs`ul daca nu ii mai faci nimic pana atunci (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
legat de provocarea cu clio , o rezolvam si pe aia .. dar cum zicea silvio pana la 200 ca pe urma e lesinat
apropo vreau si eu sa ma dau cu un st` dinasta cu stage 3 si cuplu nesimtit...avem?
sincer am mai spus-o , dar nu ma impresioneaza deloc masina asta....avand in vedere ca un r26 stock bate St`ul stage 1 DIN MERS ...putere mai mare, cuplu mai mare...totusi cum se explica ?


--------------------
R26 F1 TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 04:59 PM
Trimis la #34


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) incearca.... (silvio)
pentru informatia ta : de la 20 -210 un s40 benzinar cu 265 cp si 375 Nm, cu 130 kg mai usor decit mine, m-a luat cu 5-6 metri.
ce zici : te tii dupa s40 -ul asta pe 20-210 fara sa puna intre tine si el o comuna, un sat, ceva ?

chuckie, sigur. o sa ma iei pe plaje mari, o sa te iau pe plaje mici. (cam cit ai cuplu ?)
am ajuns sa ma dau cu masina de familie...asta e.

"sincer am mai spus-o , dar nu ma impresioneaza deloc masina asta....avand in vedere ca un r26 stock bate St`ul stage 1 DIN MERS ...putere mai mare, cuplu mai mare...totusi cum se explica ? " awd, pierderi mari, cutie lunga....(in realitate are disponibili mai putini Nm pe tona decit tine)

rs-ul n-o stea prea mult la 440 nm (in pricipiu doar pina in august , septembrie). dupa aia 500 nm...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darian
mesaj May 30 2010, 05:08 PM
Trimis la #35


Stage 5
*****

Grup: Member
Postari: 1,679
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Membrul Nr.: 32
Masina Personala:Golf .:R MY2012 DSG



Greutatea Chuckie, asa se explica, iar stage 1 trage mai bine putin decat stock nu mult mai mult, si pentru mine a fost o enigma. Dupa ce fac softul incercam dar sa vedem cum ca am probleme serioase cu ambreiajul (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) .


--------------------
Golf .:R MY2012 DSG - powered by RBN
ex: Focus ST320 - powered by Dreamscience

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chuckie
mesaj May 30 2010, 05:08 PM
Trimis la #36


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,987
Inregistrat pe: 30-May 09
Membrul Nr.: 65
Masina Personala:Renault Megane R26



esti foarte optimist...
cu volvo`ul ma dau doar sa iti demonstre tie cv si sa ajung la Rs ....pt ca eu stiu deja rezultatul (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
un coleg este posesorul unui asemenea exemplar (s40 T5 , fata ) complet stock...masina de familie cum zice el.
ne-am jucat de foarte multe ori si crede-ma ca nu au nici un sens cursele...poate nu stie el ce face (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
p.s. S40 de 265 de cai e in tara?imi aranjuezi o intalnire cu el?sa nu mai amanam pana in august cand nu o sa ma mai incadrez in marjele tale de putere (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
R26 F1 TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 05:25 PM
Trimis la #37


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



ghizmo tocmai a ars in bucuresti acum 3 luni....(ceva de la turbina). a fost si la stiri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 30 2010, 07:12 PM
Trimis la #38


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



http://www.zeperfs.com/duel1348-1412.htm

daca e stock volvou ar trebui sa fiti cam egali.

Bluey nu ai inteles ce am vrut sa zic. Ma refeream la un fenomen fizic care se intampla atunci.


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 30 2010, 07:53 PM
Trimis la #39


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



http://www.zeperfs.com/duel1348-1515.htm
asta e clio III RS (197/215) vs S60 D5 stoc (185/400)
numai ca acu s60-ul are 230/490...

tocmai ce spuneam : pe reprize s60-ul sta mult mai bine ca clio. pe acceleratii lungi , clio sta mai bine.
se vede clar ca pentru reprize e mai important cuplul motor decit puterea motorului
clio e si mai puternic (+12cp) si mai usor.(-275kg) si e cam slabut la reprize si fata de s60 stoc, d-apai fata de al meu..
si tare ma-ndoiesc ca nici meganul III rs nu -mi face fata desi are 120 kg mai putin si 20 cp mai mult....
ramine de vazut....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj May 31 2010, 01:22 AM
Trimis la #40


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



iulirx hai sau nu o mai lungim, vedem cel mai bine cand vii , ma dau cu cea mai mare placere si cu volvoul tau ,dar chiar daca ma bati nu-mi demonstrezi nimic din ce ai spus initial. Da-mi o masina cu 50cp mai putin , cu orice cuplu vrei tu si vei vedea ca nu va castiga nici pe reprize. O sa mai incerc cu cateva dieseluri cu 50% mai mult cuplu si cai mai putini sa vedem,deocamdata stiu rezultatul.
Poate cand o sa vii altul o sa fie rezultatul cine stie. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
vezi ca e cam sumara comparatia aia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scateru
mesaj May 31 2010, 06:21 PM
Trimis la #41


Stage 4
****

Grup: Prieten HH
Postari: 497
Inregistrat pe: 26-June 09
Din: Ploiesti
Membrul Nr.: 140
Masina Personala:Sleeper wagon



ma bag si eu sa demonstram teorii ... silvio eu as avea cam 50 cp - fata de tine si ceva mai mult cuplu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) de saptamana viitoare o sa fiu operational si va fac o vizita ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj May 31 2010, 07:22 PM
Trimis la #42


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



ma bag si eu sa arat ca si reciproca teoriei este adevarata (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chuckie
mesaj May 31 2010, 08:39 PM
Trimis la #43


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,987
Inregistrat pe: 30-May 09
Membrul Nr.: 65
Masina Personala:Renault Megane R26



tza cum este cursa dintre tine si un 330 d cu multiple modificari si cuplu nesimtit?
din mers...?
eu stiu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) )


--------------------
R26 F1 TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj May 31 2010, 08:45 PM
Trimis la #44


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



din mers este ca pana la 170-180 stam cap la cap,iar dupa 180 trece de mine...asadar cu cea mai mare placere m-as baga la o demonstratie cu volvo d5


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 31 2010, 08:59 PM
Trimis la #45


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Defineste "multiple modificari" taximetristule.
Din ceea ce spui tu ar trebui sa fie o masina care ti-ar face tie probleme serioase (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Aduc eu un 330d doar cu soft.
Sa vedem cum sta cu acel clio rs daca va mananca (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chuckie
mesaj May 31 2010, 09:10 PM
Trimis la #46


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,987
Inregistrat pe: 30-May 09
Membrul Nr.: 65
Masina Personala:Renault Megane R26



soft , evacuare (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
e automat bluey am uitat sa precizez asta....
adu`l ...chiar sunt curios...stii cum e depinde si softul...


--------------------
R26 F1 TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 31 2010, 09:21 PM
Trimis la #47


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Eu cand aveam doar soft stateam langa clio 3 rs (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
185cp 430nm si plecare infecta.


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj May 31 2010, 09:38 PM
Trimis la #48


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



zi-ne mai exact, langa care dintre clio 3 rs stateai?


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BSH
mesaj May 31 2010, 09:46 PM
Trimis la #49


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 3,411
Inregistrat pe: 23-September 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 370
Masina Personala: ◊



Ba cand va aud cu besini d`astea. iar comparati ma mere cu pere si dealu cu malu ? ia doua masini cat se poate de apropiate ca specificatii doar ca una sa aiba cuplu dublu si 50 60cp in minus sa vezi ce si`o ia asta. Uite un oarecare exemplu, civic 2.2 cdti 140 cp si 400 si nush cat cuplu, e testat, nici pe reprize nu face mare lucru ca sa nu mai zic de cand se ajunge la viteze mai mari. Voi comparati nush ce bmw 3.0 diesel berlina de nush cata greutate cu un clio hatch 2.0 benzina si nu ca ar fi rau da voi incercati sa demonstrati niste legi ale fizicii cu cele mai proaste exemple si cele mai neconcludente. bafta mare...


--------------------
Open your mind not your mouth !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj May 31 2010, 09:53 PM
Trimis la #50


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



CITAT(tza @ May 31 2010, 09:38 PM) *
zi-ne mai exact, langa care dintre clio 3 rs stateai?

Era cred ca al 2lea din Bucuresti (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Galben daca nu ma insel.
Eu faceam 7.3 0/100 pe gtech la vremea respectiva dar nu plecarea era punctul meu forte (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Are rost sa aducem si kilogramele in discutie?
Si ca sa fie si mai interesant: cand eram stock adica 140cp m-am dat de cateva ori cu vld (mazda 6 140cp benzina aspirata pentru cei ce nu cunosc) si de fiecare data ii dadeam cam 2 masini.
Ambele masini stock stock (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj May 31 2010, 10:42 PM
Trimis la #51


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



bluey,si eu te bateam pe tine cand aveam passatul iar pe mine ma omora un clio 3 rs...


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj May 31 2010, 10:44 PM
Trimis la #52


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



Chuckie : "am un R26 cu soft si itnercooler (deci maxim 250-260 cp) si in talon 1450...real 1420+sofer (90kg ?)"
iulirx : " s60 d5 remap 230cp /490 nm , real 1560+sofer(75kg)"
sint 2 masini asemanatoare din punct de vedere al greutatii (avantaj benzina = 120 kg), al puterii (avantaj benzina = 20-30cp). doar cuplul e mai mare la mine.

probabil (mai mult ca sigur) am cu 80-100 nm in plus, daca nu cumva chiar cu 200 nm in plus.
io zic ca pe reprize scurte, cum ar fi 50-150, 60-160,70-170,80-180,90-190 si 100-200, il bat pe Chuckie.
la reprize mai lungi ma bate el.
daca va fi asa , RECUNOASTETI ca cuplul e mai bun decit puterea la masini asemanatoare, PE REPRIZE SCURTE ? ?

(ca sa nu fie suparare, facem si un 0-230, sa maninc bataie ! sau 1km de pe loc, la alegerea lui)
dupa aia ne dam si cu rs-ul ....da, cu asta doar din miscare ca nu cred ca va avea mai mult de 2-3 mii km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darky
mesaj May 31 2010, 11:41 PM
Trimis la #53


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 381
Inregistrat pe: 13-May 09
Din: Slobozia
Membrul Nr.: 9
Masina Personala:Megane F1 R26



depinde si de treapta cu care plecati pe respectivele reprize ... 50-60-70 cu plecare din a 2-a megane nu are ce discuta ... acelasi lucru pentru 70-80-90 din a 3-a. daca plecati din trepte superioare unde benzinarul e subturat atunci avantaj diesel ca are cuplu mult mai de jos.
si ca o paranteza ... o punte motrice nu poate pune jos decat 300-350 de Nm ... degeaba ai mai mult daca nu-i poti pune jos.


--------------------
Megane F1Team R26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 12:08 AM
Trimis la #54


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



BSH-ule ,de asta am zis si eu ca daca ma bate iulirx cu volvoul (desi am dubii)nu-mi va demonstra nimic din ce a zis prima data , pentru ca sunt masini cu totul diferite. Cu chuckie , nu are nici o sansa ,pe nici o repriza, cat de mica vrea el, si de 2m.
@ Darky discutia e pe reprize cine accelereaza mai bine , fiecare pleaca din ce treapta vrea(care e mai buna pentru el) se stabileste doar viteza de la care se pleaca.

@iulirx daca pierzi ma plimbi cu RS-ul juma' de ora? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
daca-l bati pe chuckie pe vreo repriza ai dreptate 100%
intre timp am mai facut cateva probe si masini sub 180cp cam de aceeasi greutate sau mai grele, nu mai usoare , cuplu mai mare , nu ma bat pe reprize, pentru mine este demonstrata treaba

@scateru vorbim cand iti faci masina (IMG:style_emoticons/default/Winking.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jun 1 2010, 12:43 AM
Trimis la #55


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Ah ce ma amuza discutiile astea de benzina vs diesel..
Un diesel nu va sta in veci langa un benzinar turbo pe nici o repriza atata timp cat fiecare este in turatia favorabila asta e clar.....are niste sanse cu un aspirat..desi si alea cam mici in functie de cutia aspiratului...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj Jun 1 2010, 12:55 AM
Trimis la #56


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



eu propun altceva: sa ne dam cu volvo cu start de pe loc...daca bate volvo: a castigat cuplul sa zicem,daca bate clio a castiga puterea? de ce atatea teste de la fel si fel de viteze si nu stiu ce trepte..plus fel si fel de demonstratii de pe siteuri obscure,care si alea dau alte date decat cele oferite de producator: p.s. ce e pe hartie =0


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 01:13 AM
Trimis la #57


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



tza citeste si tu de la inceput sa vezi despre ce e vorba (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) discutia e pe reprize cine castiga, iulirx a spus ca o masina de 300cp va manca bataie pe reprize de la o masina de 200cp ce are cuplu mai mare. Eu l-am contrazis ca atata timp ca masina de 300cp sta in zona unde are putere ,cea de 200 nu are nici o sansa pe nici o repriza, si de aici a pornit discutia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj Jun 1 2010, 01:26 AM
Trimis la #58


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



am vazut despre ce era vorba,dar cineva de p aici dadea un citat "cuplul castiga cursele"


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RS200_Cup
mesaj Jun 1 2010, 02:57 AM
Trimis la #59


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 119
Inregistrat pe: 28-May 10
Din: Adelaide, Australia
Membrul Nr.: 690
Masina Personala:Renault Clio RS 200 Cup Trophee



Hai sa ma bag si eu in discutie, ca fost propritar de Diesel. Astra mea avea 166 CP la roata si cuplu de peste 400 Nm intre 2,200-3,500 rpm (maximum 459 Nm). Cel mai bun timp 0-100 km/h pe care l-am reusit a fost 7.3 secunde (masurat cu accelerometrul), asta pentru ca trebuia sa schimb in treapta 3 ca sa ajung acolo. Interesant e ca timpul 0-400 m era putin sub 15 secunde, deci cand dracia se pornea de pe loc mergea destul de iute.
Un Otto performant se decurca pana la 100 km/h cu a 2-a, castigand cateva zecimi bune la 0-100 km/h. Cand insa vorbim de 80-120 km/h, situatia se schimba radical. CDTI-ul ala nu accelera in treapta 4 de la 100 km/h, ci te catapulta pur si simplu. La viteza aia nu mai e o problema sa pui cuplul pe asfalt, mai ales cu gume sport 225/40R18 cum aveam pe ea. E adevarat ca repriza nu dura prea mult si la 4,000 rpm era gata, insa cand era timpul de schimbat in 5 aveam deja cam 150 km/h. Ca weapon de strecurat in trafic si de depasit in zona 80-120 km/h Astra aia era greau de batut. Nu cred ca un turbo pe benzina cu putere si greutate comparabile (200 CP la motor/1,370 kg) ar avea vre-o sansa sa castige, indiferent de treapta de viteza.

Daca va intereseaza pot posta graficul dyno al tractorasului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj Jun 1 2010, 07:11 AM
Trimis la #60


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Era vorba de batut pe reprize o masina fara cuplu dar care are putere.
Nu un diesel vs benzina.

@Tza probabil nu te-ai dat cu clio rs-ul ala pe ud sau pe frig (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RS200_Cup
mesaj Jun 1 2010, 07:32 AM
Trimis la #61


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 119
Inregistrat pe: 28-May 10
Din: Adelaide, Australia
Membrul Nr.: 690
Masina Personala:Renault Clio RS 200 Cup Trophee



Benzina, motorina, etanol, zeama de cocos-ce conteaza ce arzi? Ai cuplu mai mare la aceiasi putere, castigi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 08:42 AM
Trimis la #62


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



corect ,toata lumea e de acord ca daca sunt doua masini de aceeasi putere , ce care are cuplu mai mare va castiga , dar noi discutam ce se intampla cand una are vreo 50cp in plus.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jun 1 2010, 09:12 AM
Trimis la #63


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



CITAT(bluey @ Jun 1 2010, 07:11 AM) *
Era vorba de batut pe reprize o masina fara cuplu dar care are putere.
Nu un diesel vs benzina.


Pai e clar diesel vs benzina pt ca nu ai cum sa obtii o diferenta asa de mare cu o putere mica si un cuplu mare altfel decat cu un diesel.

Si cu toate ca sunt aspirat si eu as testa cu o masina care are cu 50 de cai in minus fata de mine si cuplu cat o fi...300 NM ..400 NM

De fapt daca stau sa ma gandesc...am cam testat deja fix cu o astra 1.9 cdti stock care are 150 d cai si 320 NM...si ramane cam 3 masini in spate din mers de la 70...pana la 120...iar diferenta de cai atunci teoretica era doar de 27 in favoarea mea iar el avea 120 de NM in plus...(IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ...oare ce se va intampla cand diferenta ajunge la 50...ramane mai rau in spate...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RS200_Cup
mesaj Jun 1 2010, 09:29 AM
Trimis la #64


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 119
Inregistrat pe: 28-May 10
Din: Adelaide, Australia
Membrul Nr.: 690
Masina Personala:Renault Clio RS 200 Cup Trophee



Si daca Astra avea remap la 200 CP si 440 Nm? Te pui la un 80-120 cu asa ceva? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Comparatia nu e neaparat benzina vs diesel, poate fi TSI vs Type R de exemplu... Ma rog, atmo vs turbo mai mic, stiu eu?

Am vazut undeva pe un website un calculator/simulator care ia in calcul nu doar puterea si greutatea ci si cuplul si etajarea cutiei. Ala ne-ar lamuri imediat.Sa vad daca-l gasesc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj Jun 1 2010, 09:43 AM
Trimis la #65


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Ba ai cum Dorin.
Cuplul vine cu turbina la pachet nu cu motorina.
De aia mananci tu bataie de la gti stock (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jun 1 2010, 09:52 AM
Trimis la #66


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Discutia era putere mare si cuplu mic...vs putere mica si cuplu mare...daca astra are 200 de cai are deja mai multi decat am eu..ce rost mai are discutia asta.

Oricum imi place repriza asta 80-120....e fix treapta 3 la majoritatea dieselurilor, dar hai sa vedem 60-100 c stie sa faca dieselul acolo...


Si ca sa ma contrazic singur la ce am zis in postu anterior de fapt exista si benzinare cu un cuplu mare si cai putini....vechile masini americane cu litraj mare. Una din aia as fi curios sa vad ce stie sa faca...

Bluey cand gti-ul stock o sa aiba 177 de cai mai vorbim...dar hai sa nu redeschidem acea discutie te rog!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj Jun 1 2010, 10:19 AM
Trimis la #67


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Nu e mai bine sa se faca o comparatie pe 2 grafice dyno?
Desi e simplu.
Plecand de la 4000Rpm masina cu turbo (cuplu mare) va avea putere mai mare intotdeauna.
Adica incepi repriza cu 60% din puterea motorului sau chiar spre 80%.
Dorin cati cp zici ca ai la 4000Rpm?
Sau un clio rs.
Sau un type r (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 11:24 AM
Trimis la #68


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



da bluey , ai dreptate
dar daca am o masina la care am 200cp la 4000rpm si 260cp maxim si o comparam cu alta care are 200cp putere maxima ,dar are cuplu mai mare, care va accelera mai repede?
eu am spus fara nici un dubiu ca aia cu putere mai mare, atata timp cat nu coboara turatia sub aia 4000rpm
iulirx a spus ca aia care are cuplu mai mare va accelera mai bine, ca nu conteaza caii decat pe distante lungi si de la viteze mari.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jun 1 2010, 11:24 AM
Trimis la #69


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Bluey stai ca o dam din una in alta ce treaba are cati cam am eu ca si aspirat la nu stiu cate ture.....era vorba de cuplu vs putere...si daca tot vorbim de reprize mi se pare normal turbo vs turbo...



Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 12:02 PM
Trimis la #70


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



roller , bluey are dreptate , da nu-oi fi si tu fraier sa te dai cu un turbo de la 4000rpm, e clar ca tu ai putere mica acolo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bluey
mesaj Jun 1 2010, 12:17 PM
Trimis la #71


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,424
Inregistrat pe: 3-November 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 424
Masina Personala:Audi



Pai cuplu mare inseamna ori turbo , ori motor de capacitate mare (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Cu care dintre astia vrei sa te dai?
Cuplul ala mare se traduce prin putere mai mare in ture joase la un moment dat.

Si pana la urma nu prea e pe aici nici un diesel de 1000kg ca sa il cautati de cuplu (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Ce a spus Iuli se refera normal la 2 masini cat mai apropiate.


--------------------
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Racer de forum nambar uan :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 12:37 PM
Trimis la #72


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



nuuu iuli a spus prima data ca o masina de 200cp si cuplu mai mare ,va bate o masina de 300cp si cuplu mai mic , (IMG:style_emoticons/default/happy.gif) pe reprize
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pejte
mesaj Jun 1 2010, 12:41 PM
Trimis la #73


Stage 5
*****

Grup: Prieten HH
Postari: 513
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 45
Masina Personala:Ice Cold Opel Astra 1.6 Hatch



Nici voi nu stiti pe ce tema discutati/va 'certati'/ aberati (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
This is fun


--------------------
2008 Opel Astra H 5dr 1.6 115+ CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 12:47 PM
Trimis la #74


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ba da
citeste primul si al doilea post din topic-ul asta(pag. 1)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silvio
mesaj Jun 1 2010, 12:50 PM
Trimis la #75


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 190
Inregistrat pe: 16-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 33
Masina Personala:clio RS



CITAT(iulirx @ May 27 2010, 01:29 PM) *
doar daca iei in calcul viteze mari , la care conteaza puterea....
daca iei in calcul viteze pina la 170 km/h , faptul ca masina are 600+ cp sau 200 cp N-ARE NICI O IMPORTANTA !!
important e cuplul care pune in miscare masina. puterea e importanta doar la viteze unde conteaza mult rezistenta la inaintare, pierderile in transmisie, etc.
ce zici de o putere de 200 cp pe 3500-6200 rpm cu cuplu de 320 nm peste tot in plaja asta si o putere de 300 cp cu 280 nm peste tot in plaja asta ?
care are reprize mai bune , la aceasi greutate , pina la viteze de 160-170 km/h?

puterea e vax albina la viteze mici, daca motorul n-are cuplu !
ia vezi, asa ca exemplu : poti sa te tii cu un gti de 350 cp dupa un diesel cu 490 nm intre 2000-4000 rpm cu 200 cp in trafic aglomerat ? la "crosetat" nu conteaza puterea , ci cuplul !
la mersul de zi de zi puterea nu se simte (asta doar daca nu esti maniac sa faci liniute de la fiecare stop, sau s-alergi pe drumuri cu peste 200 km/h). se simte cuplul.



pai masina aia de 300cp va zbura pe langa cea de 200cp din orice treapta si pe orice repriza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jun 1 2010, 12:54 PM
Trimis la #76


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Bluey avem diesel de 1000 de kg pe mihai cu bx-ul...dar unde ai benzinaru de 1000 de kg?

Cred ca gasesti mai usor masini de 1300 de kile sa faci comparatii din astea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chuckie
mesaj Jun 1 2010, 02:06 PM
Trimis la #77


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,987
Inregistrat pe: 30-May 09
Membrul Nr.: 65
Masina Personala:Renault Megane R26



a luat-o pe aratura rau de tot topicul asta!
iulirx incercam cand vi in august , desi ti-am mai zis eu sunt convins de rezultat
onn : in urma testelor pe strada fac niste comapratii cu cele de pe net
http://www.zeperfs.com/en/duel1552-2303.htm
pe strada: eu (doar cu soft) vs mustang gt din mers , cam 2 masini intre noi ...(are putere mai mare, cuplu mai mare , greutate cam pe acolo...totusi cutia e de kkt la masina asta)
http://www.zeperfs.com/en/duel1552-2747.htm
eu (cu soft intercooler si fara interior) vs focus rs cu aproape 4000 de km din mers de la 50 pana la 180 sta in curul meu , apoi trece si cu cat viteza creste cu atat se duce mai tare... (cuplu mai mare decat mine , putere la fel , greutat mai mare ...) explicatia?
sunt atatea si atatea exemple , dar aberez prea mult...
cuplu te ajuta la puteri apropiate...greutate apropiata...etc...dar atat
de asemenea CZT`ul pe cate il stiti cu totii...a scos pe dyno 270 cuplu din 1.5 turbo al lui, are putere mai mica ca mine si este mai usor...totusi suntem pe acolo...de ce nu castiga cursa cei 100 nm in plus ai mei?


--------------------
R26 F1 TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj Jun 1 2010, 05:17 PM
Trimis la #78


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



totul tine de sofer si cutia de viteze.
doi soferi , pe aceeasi masina scot timpi diferiti, mai ales la reprize.
daca stii sa utilizezi ce e BUN la cutia ta si sa eviti ce RAU , cistigi, nu, nu.
citi am vazut io care schimba la rosu....o schimbare supraturata sau una prea devreme te lasa cu 3-4 masini in urma...
sau citi tin piciorul pe acceleratie la fund atunci cind schimba, si multe alte "smecherii" d-astea...
de ce crezi ca nu toti soferii pot scoate timpii de producator ? mai conteaza sa si stii , nu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darian
mesaj Jun 2 2010, 09:19 AM
Trimis la #79


Stage 5
*****

Grup: Member
Postari: 1,679
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Membrul Nr.: 32
Masina Personala:Golf .:R MY2012 DSG



S-au mutat discutile in sectiunea privata. Continuati acolo, nu pe public.

Merci


--------------------
Golf .:R MY2012 DSG - powered by RBN
ex: Focus ST320 - powered by Dreamscience

Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pagini V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 26th June 2025 - 02:14 AM