Jante si pneuri - cum le alegem? - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Jante si pneuri - cum le alegem?
Mituc
mesaj May 18 2009, 06:43 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Probabil majoritatea dintre noi avem in talon si 17 si 18", indiferent de marima cu care vine masina.
Daca tot v-ati ales un hot hatch banuiesc ca nu vi l-ati luat sa mergeti manelistic in treapta 6 si 50-60Kmph pe cruise control, ci sa va provocati si senzatii atunci cind aveti ocazia si nu e pericol sa omoriti pe careva.
Asadar, o roata trebuie sa:
1. fie usoara;
2. sa fie aderenta;
3. sa se reformeze lateral cit mai putin, pentru o mai buna manevrabilitate in curbe.
4. sa pastrati gradul de stabilitate al masinii sau chiar sa-l imbunatatiti.

Anvelopele sint si ele mai grele si mai usoare, de exemplu un pneu 225/40/R18 poate cintari 11kg sau 9.5kg (la roata e vorba de masa care trebuie invirtita, accelerata si infrinata, nu confundati cu a avea 1.5kg in plus sau minus in portbagaj). dar anvelopele... in alt topic.

Asadar vom reduce proprietatile ideale ale unei roti doar la jante in acest topic.

Pentru a realiza 1: clar, alegeti-va o janta usoara. Ideal ar fi sa fie si forjata, doar ca alea costa mai mult. Daca-s turnate asigurati-va ca faceti compromisul ideal intre greutate, aspect si rezistenta. Nu totdeauna cel mai usor e cel mai bun/rezistent, asa cum nu totdeauna ce e mai aspectuos e bun pentru masina (va puteti trezi ca faceti chip tuning si alte trasnai, insa pentru ca aveti jante de pimp star va va "face" o masina identica stock sau doar cu niste roti mai usoare).

Pentru a realiza 2: de obicei asta cade doar in seama pneului. Alegeti un pneu aderent (e cam subiectiv sa va luati dupa review-uri, insa multe pareri subiective pot da o oarecare obiectivitate evaluarii finale). Evitati semislick-urile precum toyo r888, sint excelete pe vreme uscata insa puteti da cu masina de gard daca ploua sau daca e nisip/noroi pe jos. Masinile noastre vor merge pe strazi, nu doar pe circuite.

Pentru a realiza 3: Asa cum spuneam, ideal ar fi sa va alegeti niste pneuri ranforsate lateral, MAI ALES daca inaltimea lui e mare (de exemplu eu am 205/50, inaltimea pneului e de 102.5mm, cel stock 215/45/r18 avea doar 96.75mm, diferenta in procente e maaaare).
In plus, atentie la latimea jantei: o masina cu un pneu, sa zicem, 235/35/r18 pus pe o janta 8x18j s-ar putea sa va creeze surprize neplacute fata de unul 225/40 pus pe aceeasi janta (235/35 s-ar putea sa trebuiasca umflat mai tare, va va penaliza la confort, etc).

Pentru a realiza 4: Variabilele ce intra aici in joc sint ET-ul jantei, latimea pneului si asa-zisul talon al acestuia (aspect ratio).
Primele 2 variabile (ET si latime pneu) pot afecta ampatamentul masinii.
Ca sa va faceti o idee, Variatia ET-ului jantei afecteaza cu 50% ampatamentul. De exemplu, daca inainte aveati jante cu ET 40, si acum aveti cu ET35, jantele "cad" cu 5mm mai in exterior pe fiecare parte, deci in total 1cm in plus la ampatament.

Latimea pneului va face acelasi lucru cu 25%: daca inainte aveati pneuri de 205 si acum aveti de 215, diferenta de 1cm se imparte odata de o parte si alta a mijlocului jantei, deci pneul va cadea in exterior cu 5mm in plus pe fiecare parte, deci inca 1cm in plus la ampatament.

Daca dupa modificarea ET-ului si/sau a latimii pneului micsorati ampatamentul masinii... i-o puteti da lui tata sau nevestii, ca nici unul nu va merge tare cu ea.

Pneurile cu talon mai mic va pot cobori masina gratuit, fara sa umblati la suspensii - ce frumos suna, nu? Voi da aici alt exemplu: daca treceti de la 225/45/r18 la 225/40/r18 asta inseamna ca raza rotii se va modifica de la:
18/2 * 25.4 + 225*0.45 = 329.85mm la:
18/2 * 25.4 + 225*0.40 = 318.6mm, adica masina va cobori cu,11.25mm - ceea ce e MULT.

E posibil sa fi tratat multe chestii fugitiv aici si care sa mai trebuiasca dezvoltate (tre' sa fug la film (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ). Dar acum ca avem topic si avem un punct de plecare... putem sa continuam discutia si sa intram in detalii.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Mituc
mesaj May 18 2009, 11:23 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Toate aceste modificari au implicatiile lor:
1. micsorarea diametrului rotii va induce un usor disconfort la mersul pe drumuri denivelate;
2. tot disconfort aduce si montarea aceluiasi pneu pe o janta mai lata. Pneul va sa mai intins pe janta, nu se va mai misca asa usor nici lateral, si nici vertical la aceeasi presiune.
3. disconfort psihic: bai dar dau cu jantele astea de 1500RON/bucata in groapa aia din fata?? Nu, deci frinaaaa!!!! Pasagerii zbiara, bagajele sar prin plasa din portbagaj, centurile pocnesc cind toti sar cu pieptul in ele din cauza decelerarii, parlamentul, prefecrurile si primariile se inunda cu incarcatura vidanjelor ce le curatau canalizarea (a, asta e bine).
4. daca diferenta e mare e posibil sa trebuiasca sa vorbesti la service sa-ti recalibreze tot ce inseamna control al stabilitatii (incluzind ABS). Poate deveni enervant pentru unii care au, sa zicem, pneuri de iarna si vara de dimensiuni diferite.

Dar in momentul in care esti gata sa le accepti pentru ca poti trai cu ele (la mine toate se rezuma la a merge mai incet prin gropi si atit) si optezi pentru a avea o masina cu 0.2-0.5s mai rapida pe sfertul de mila, reprize cu pina la o secunda mai bune, samd, atunci e ok. Si toate astea de dragul d a le avea, pentru ca tot de dragul de a avea HH ne-am luat HH (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) , chiar daca nu intotdeauna sintem dispusi sa renuntam la o parte prea mare din confort (si e 101% de inteles si deloc de reprosat, unii isi fac schimbari radicale ale masinii la nici 5k km, altii ajung cu HH-ul la 50-80k km si abia daca i-au pus pneuri mai performante, pentru ca deja ce ofera masina inca ii satisface si atunci).

Apoi, nu poti micsora diametrul rotii astfel incit vitezometrul sa aiba o asa mare eroare incit sa spui ca va indica "aiurea" (de exemplu nu poti trece de la 225/45/r18 la 225/30/r18 ca te alegi cu o drisca).
E o eroare pe care vitezometrul o are deja, doar ca se va mari putin (de exemplu la mine la 260 pe bord am 240 pe GPS in loc de 250 - neinteresant, viteza maxima e un moft).
In plus, kilometrajul este calibrat pentru dimensiunea stock a rotii, si ala va avea de fapt o eroare care conteaza in masuratori. In cazul meu e 4%, ceea ce inseamna ca daca fac 100km reali kilometrajul meu se va incrementa cu 104km. Daca fac 100k km va arata cu 4k km mai mult, e chiar neinteresant.

5. Consumul? Ok, hai sa discutam:
- plus: momentul fortelor care se opun miscarii si care actioneaza la punctul de contact cu pneul scade, favorizind o acceleratie usor mai buna.
- plus: pneu cu circunferinta mai mica e mai usor (acelasi model) decit unul mai mare. Juma' de kil sau 1kg conteaza destul de mult in anumite situatii.
- minus: Da, o roata cu diametru mai mic va intimpina insa o rezistenta mai mare la inaintare pe drumurile hirtopite ale tarii, dar prin hirtoape oricum mergem incet cu hothatchurile, nu? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
- minus: deoarece masina trage o idee mai usor va trebui sa schimbam treptele o idee mai repede/devreme decit o faceam pina atunci. Daca nu facem asta atunci turatia motorului creste pentru a misca masina pe aceeasi distanta, si la turatii mai mari de obicei se injecteaza mai multa benzina din diverse motive.

Sint 2 plusuri marisoare la capitolul dinamica si 2 minusuri care de fapt is mai degraba batai de cap. Daca te inveti sa traiesti cu ele atunci e ok. Eu desi mi-am scazut diametrul rotii nu am remarcat o modificare a consumului (poate o usoara crestere dar cu mai putin de 4% cit e la mine diferenta). Si 4% daca ar fi, din 10l/100... ar fi 0.4l/100, adica 1.6l, hai 2l la un plin. Scuze dar nu cred ca e interesant in vreun fel, imi luam diesel sa-mi rupa creierii si sa puta in urma mea daca voiam consum redus si optimizat la singe (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


E foarte bine ca ai adus si aspectele negative in discutie, pentru ca uitasem de ele si sint importante, trebuie sa stim la ce sa ne asteptam in urma oricaror modificari (pneuri, jante, suspensii, motor (doar ECU, sau chiar si mai radicale: turbina, IC, evacuare, pistoane eventual si biele, sau bataile de cap pe care le au typeR-istii inainte de a putea sa puna soaftele de la hondata si chiar sa conteze).


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- Mituc   Jante si pneuri - cum le alegem?   May 18 2009, 06:43 PM
- - Sabin   Merge de un sticky ce parere aveti ? Foarte bine e...   May 18 2009, 07:35 PM
- - Darianst   Merita sticky e un tutorial interesant pe care ar...   May 18 2009, 07:54 PM
- - bambu   Foarte util ce spui tu acolo, ar mai fi de adaugat...   May 18 2009, 08:06 PM
|- - julyan86   CITAT(Mituc @ May 18 2009, 11:23 PM) ... ...   May 19 2009, 03:09 PM
- - Mituc   Si sa nu uit: pentru cei care nu v-ati batut capul...   May 19 2009, 12:33 AM
|- - Sabin   Imi permit sa mai pun o varianta de Calculator ETA...   May 19 2009, 12:54 AM
- - Mituc   Pai nu ma iau deloc! Daca pui soft de la hond...   May 19 2009, 03:28 PM
|- - julyan86   CITAT(Mituc @ May 19 2009, 03:28 PM) Pai ...   May 19 2009, 03:36 PM
- - Sabin   Va propun sa creati un topic in Categoria ECU, ca ...   May 19 2009, 03:48 PM
- - Mituc   CITAT(Nicky @ May 22 2009, 10:15 PM) Mitu...   May 23 2009, 07:24 AM
- - Nicky   Merci, Mitzuc, mi-ai dat de gandit cu rotile pe 17...   May 23 2009, 09:18 AM
- - Mituc   Da, ii stiu pe baieti, sint la o azvilitura de cio...   May 23 2009, 11:01 AM
|- - Nicky   Mituc sau ceilalti...aveti idee daca R888 are prot...   Jun 2 2009, 02:36 PM
- - Sabin   Poate te ajuta poza asta   Jun 2 2009, 03:05 PM
- - Mituc   Si eu stiu ca nu are protectie de janta (de obicei...   Jun 3 2009, 12:15 PM
- - Nicky   Thanks guys! Mi-a zis si Stig ca ar avea si fa...   Jun 3 2009, 01:36 PM
- - Mituc   Pe care anume le-ai gasit? yokohame advan sport, m...   Jun 3 2009, 06:29 PM
- - Nicky   mi s-a parut ca sunt mai mici preturile la nemti, ...   Jun 3 2009, 06:58 PM
- - Mituc   Poti scrie linistit in engleza la nemti. Iti vor r...   Jun 3 2009, 10:36 PM
- - Nicky   Stiu despre consecinte, dar R888 nu sunt pentru vi...   Jun 3 2009, 10:42 PM
- - Jazzy   http://www.cartuning.ro/jante_oz.htm   Jun 4 2009, 10:43 PM
- - Mituc   Stie cineva cam cit de rezistente sint anumite mod...   Jun 5 2009, 11:30 AM
- - Spaki   Salut.Eu am pe masina oz ultraleggera pe 17" ...   Aug 23 2009, 07:40 PM
- - Mituc   ...iar Octavia RS nu e tocmai o masina usoara...   Aug 26 2009, 08:57 AM
- - ronnie   Alleggerita anyone? Ceva impresii/opinii privind f...   Aug 27 2009, 10:21 PM
- - grecutzu2005   adevaru e ca si eu m-am gandit la alegerita lth da...   Aug 27 2009, 10:31 PM
- - Nicky   Alleggerita HLT - high light technology is dha she...   Aug 27 2009, 10:41 PM
- - ronnie   Mda, mie mi s-au parut o idee cam urate cu spume, ...   Aug 27 2009, 10:51 PM
- - Profesoru   Scuze ca ma bag , dar a incercat cineva Falken FK4...   Dec 12 2009, 05:40 PM
- - bambu   Ce ne poti spune de ele? Eu in primavara trebuie s...   Dec 12 2009, 09:42 PM
|- - Profesoru   Am mers cu N11 STI , care3 avea gumele astea pe el...   Dec 12 2009, 09:49 PM
|- - julyan86   Si pe mine ma intereseaza ceva pentru "lipeal...   Dec 12 2009, 11:16 PM
- - Suhoi   Sunt cam scumpe Flakenurile astea de care zici tu....   Dec 12 2009, 11:22 PM
|- - Profesoru   CITAT(Suhoi @ Dec 12 2009, 10:22 PM) Sunt...   Dec 12 2009, 11:27 PM
|- - Suhoi   CITAT(Profesoru @ Dec 12 2009, 10:27 PM) ...   Dec 13 2009, 01:42 PM
- - Profesoru   Mai inatai cititi niste teste , si apoi va uitati ...   Dec 12 2009, 11:31 PM
- - Nicky   Vlad sa ne traiasca. Vedeti descrierea: Ultra high...   Dec 12 2009, 11:42 PM
|- - julyan86   Deci sa inteleg ca sunt mai mult decat tentante ...   Dec 13 2009, 12:04 AM
- - Mituc   Eu cred ca glumiti cu falken, nu? Daca vrei ceva i...   Dec 15 2009, 12:32 PM
- - bogdan_wrc   cred ca am pus si pe aici linkul..PS2 poate fi gas...   Dec 15 2009, 12:59 PM
- - Mituc   Vezi ca PS2-urile si tin mai mult.   Dec 15 2009, 05:18 PM
- - bogdan_wrc   eu pana acum nu stiu pe nimeni sa le aibe de mai m...   Dec 15 2009, 10:28 PM
- - Chuckie   vezi darky de pe forum c are aproape 50 000 cu ele...   Dec 16 2009, 06:48 PM
- - RANDI   Cum sa alegeti o roata de calitate ? Intrebarea po...   Dec 20 2009, 08:41 PM
- - Mituc   Trebuie sa recunosc faptul ca certificarea TUV est...   Dec 20 2009, 09:35 PM
|- - RANDI   CITAT(Mituc @ Dec 20 2009, 08:35 PM) ... ...   Dec 20 2009, 10:33 PM
- - RANDI   Specialistii in materie spun asa: TUV este cel mai...   Dec 20 2009, 11:36 PM
|- - Mituc   CITAT(RANDI @ Dec 20 2009, 10:36 PM) Refe...   Dec 21 2009, 01:12 PM
- - RANDI   Avantajele unei jante FORJATE fata de una fabricat...   Dec 21 2009, 07:00 PM
|- - Mituc   CITAT(RANDI @ Dec 21 2009, 06:00 PM) @Mit...   Dec 22 2009, 05:19 PM
- - c6t9   exceptionale, pacat de pret. DESI, multe masini co...   Dec 21 2009, 11:07 PM
- - RANDI   Gasesti si mai ieftine incepind cred, de la 600eur...   Dec 22 2009, 12:18 PM
|- - julyan86   Are cineva vreo parere despre michelin pilot sport...   Dec 22 2009, 01:10 PM
- - bogdan_wrc   bluey are.   Dec 22 2009, 01:25 PM
|- - julyan86   CITAT(bogdan_wrc @ Dec 22 2009, 12:25 PM)...   Dec 22 2009, 02:04 PM
- - RANDI   Pacat ca nu exista un moderator sa faca putina ord...   Dec 22 2009, 07:44 PM
- - Mituc   Relativ la OZ cred ca doar alleggerita au omologar...   Dec 22 2009, 09:41 PM
- - RANDI   Este un topic la general pt. toata lumea, informat...   Dec 22 2009, 09:52 PM
|- - Mituc   CITAT(RANDI @ Dec 22 2009, 08:52 PM) Cit ...   Dec 22 2009, 11:32 PM
- - SEBASTIAN   Daca sunteti interesati de astfel de jante si eu v...   Nov 18 2010, 08:41 AM
- - alexnightrider   pentru drumurile noastre si daca si mergi prin ora...   Nov 18 2010, 11:25 AM


Reply to this topicStart new topic
11 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (11 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 25th June 2025 - 11:41 AM