Combaterea subvirarii si supravirarii - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Combaterea subvirarii si supravirarii, informatii foarte utile
fuscobal
mesaj Aug 10 2009, 12:20 AM
Trimis la #1


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 430
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 152
Masina Personala:VW Golf V GTI



Nimeni nu poate sti concret ce se poate intampla in cazul unei astfel de schimbari intrucat intre cele 2 masini mai sunt si alte diferente. In general la masinile cu tractiune fata subvirarea se combate prin :

1) Bara antiruliu spate (rear sway bar) de diametru cat mai mare si eventual plina in sectiune. In cazul tipic al unui hothatch se poate merge pana la 28mm sectiune plina, cu rigiditati de 300-400% fata de stoc. In unle cazuri se mai schimba si capetele barelor stabilizatoare (sway bar end links).
2) O suspensie sport buna si bine setata (in cazul celor reglabile).
3) Un LSD ajuta si el, pe circuit senzatia fiind ca ceva apuca de botul masinii si il trage catre interiorul virajului. Din experienta personala, vorbe cum ca LSD face ca masina sa vireze si mai rau sunt mituri. LSD ajuta si la plecare si pe viraje.
4) Presiunile in pneuri setate corespunzator si in concordanta cu setarile suspensiei.
5) In unele cazuri, amplasarea unei greutati in portbagaj poate ajuta (mai ales la masinile cu motorul amplasat inaintea puntii fata).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Nicky
mesaj Oct 26 2010, 12:02 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Mai mult ca sigur Fusco s-a documentat serios inainte de adoptarea unui unghi mai pronuntat de cadere, iar pe masura ce m-am documentat si eu, am realizat ca informatiile de la Auto-Soft se refereau strict la masini de serie (unde subvirarea este impusa de fabricant, in scopul evitari supravirarii, care ar fi mult mai greu de controlat de catre soferii amatori). Am gasit niste recomandari date de Toyo Tires, recomandari care se aplica cu succes intregii game de anvelope.

Cresterile de la nivelul unghiului de cadere influenteaza pozitiv comportamentul la subvirare, dar au si dezavantaje in ceea ce priveste demarajul, franarea si durata de viata a anvelopei. Bineinteles ca uzura este cel mai mic impediment in Tuning, iar demarajul si franarea pot fi imbunatatite chiar si in conditii de unghi de cadere exagerat prin adoptarea unei solutii de slick-uri (ceea ce cred ca foloseste si Fusco, sau cel putin la Hungaroring am inteles ca a avut slick-uri).

Am tradus o parte din documentul atasat, si anume cea referitoare la unghiul de cadere.

5. Note legate de Setari Excesive ale Unghiului de Cadere prin Tuning

In cazul unghiurilor exagerate de cadere (positive sau negative), pot aparea neajunsuri in ceea ce priveste anvelopele,

5-1. Uzura Neuniforma / Prematura
Reglajul excesiv al ungiului de cadere al rotii va genera uzura prematura a marginii aflate in contact pronuntat cu suprafata de rulare (negative- interior, pozitiv - exterior).
Fenomenul este similar celui rezultat in urma unui stil de conducere mai agresiv.

5-2. Performantele la franare

Pe linie dreapta, unghiul exagerat de cadere va reduce pata de contact a anvelopei, ceea ce s-ar traduce printr-o diminuare a performantelor la franare (distanta mai lunga de franare) sau instabilitate la franare

5-3. Anduranta

In general, un unghi de cadere insemnat va reduce performantele legate de anduranta si, in principiu, o scadere semnificativa a andurantei la viteze foarte mari.

5-4. Reguli

Unghiul de cadere este specificat de fiecare producator pentru fiecare model de masina. Aceste specificatii pot fi urmarite in manualele masinilor. De asemenea, ETRO (The European Tyre and Rim Technical Organisation) prezinta recomandari legate de unghiul de cadere si in functie de tipul de anvelopa folosit.

'Manual ETRTO Standard' Informatii de Referinta
Informatii legate de unghiul de cadere:
1) Recomandare Generala: Unghiul de cadere nu trebuie sa nu depaseasca 4 grade
2) Pentru viteze de peste 270 km/h: Unghiul de cadere trebuie sa nu depaseasca 3 grade.
3) Unghiul maxim de cadere este dat si de Raportul Anvelopei (inaltime/latime), pentru 50 sau mai mari, unghi de cadere de 4 grade, iar pentru raport mai mic, unghiul maxim recomandat scade pana la 2 grade


P.S. Pentru ca am amintit de pata de contact, revin cu informatiile legate de forta de frecare anvelopa - drum si reamintesc cele doua componente care ajuta anvelopele la o mai buna aderenta. Prima componenta este cea fizica - Ff= miu x N; miu coeficient de frecare; N - incarcarea normala pe pneu, iar cea de-a doua componenta este cea chimica si este legata de "lipiciul" anvelopei si de modul in care moleculele cauciucului adera la suprafata de rulare (e.g. asfalt).
Fisiere Atasate
Fisier Atasat  TTT_180_Wheel_Alignment.pdf ( 380.03k ) Numarul de Transferari: 13
 


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- fuscobal   Combaterea subvirarii si supravirarii   Aug 10 2009, 12:20 AM
- - Nicky   QUOTE (fuscobal @ Aug 9 2009, 11:20 PM) N...   Oct 25 2010, 11:15 PM
- - RoSonic   Legat de ultima parte. Formula respectiva (Ff= miu...   Oct 26 2010, 12:42 PM
- - rex   Interesante posturile . Char foarte educative. Ni...   Oct 26 2010, 12:50 PM
- - RoSonic   ps: tot legat de aderenta anvelopelor, am gasit un...   Oct 26 2010, 01:04 PM
- - Nicky   RoSonic, ai dreptate, ceea ce am descris eu este f...   Oct 26 2010, 02:32 PM
- - rex   Tocmai m-am uitat peste specifactiil producatorulu...   Oct 26 2010, 07:29 PM
- - Nicky   Foarte interesante specificatiile date de producat...   Oct 27 2010, 01:48 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 27 2010, 01:48 PM) Foar...   Oct 27 2010, 01:57 PM
- - Nicky   Rex, ai dreptate, m-am incurcat in pozitiv/negativ...   Oct 27 2010, 02:02 PM
- - rex   . No problem. M-ai pus pe ganduri cand ti-am citit...   Oct 27 2010, 02:08 PM
- - Nicky   Te inteleg perfect, dupa ce am inteles greseala, a...   Oct 27 2010, 03:52 PM
- - rex   Iata niste setari pentru camber pe circuit.   Oct 28 2010, 09:31 AM
- - Dr.Silviu   Inca una din BTCC...   Oct 28 2010, 10:22 AM
- - Nicky   Am gasit un material dintr-o alta sfera (automodel...   Oct 28 2010, 01:25 PM
- - rex   Toe-Out clar. Am mers cu un GTI pe Nurburgring cu ...   Oct 28 2010, 01:38 PM
- - Mituc   negative camber, positive caster (valorile depind ...   Oct 28 2010, 02:02 PM
- - Nicky   Interesanta informatie, Rex. Te tenteaza sa schimb...   Oct 28 2010, 02:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 02:15 PM) Inte...   Oct 28 2010, 02:37 PM
|- - Nicky   Eu ti-as mai recomanda WALK (Whiteline AntiLift Ki...   Oct 28 2010, 06:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 06:15 PM) Aici...   Oct 29 2010, 12:36 AM
- - RoSonic   am facut un thread aici -> http://www.hothatche...   Oct 28 2010, 02:28 PM
- - iulirx   unghiurile se fac si dupa stilul de pilotaj al fie...   Oct 28 2010, 06:23 PM
- - bluey   A vazut cineva pe undeva pentru platforma asta (le...   Oct 28 2010, 07:29 PM
- - RoSonic   stiu ca si-au pus Polo-isti din Australia ce zici ...   Oct 28 2010, 08:14 PM
- - bluey   Exact ce cautam :X Cat dracu mai e dolarul austral...   Oct 28 2010, 08:59 PM
- - Nicky   Foarte interesante suspensiile respective, parca a...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - Acidutzul   Convergenta se regleaza cu siguranta pe G5. La ult...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - adyp2003   Atasez si eu valorile din ELSA pentru setarea geom...   Oct 29 2010, 02:41 AM
- - Nicky   Acidutzul, multumim pentru detalii, foarte utile e...   Oct 29 2010, 01:27 PM
- - Mituc   De obicei cintare mai au cei care fac service la m...   Oct 29 2010, 01:44 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 09:26 PM) In g...   Oct 29 2010, 02:08 PM
- - RoSonic   un mic "centralizator" gasit pe site-ul ...   Oct 29 2010, 02:36 PM
- - bluey   Este vreo diferenta intre ALK Whiteline si bucsile...   Oct 29 2010, 03:43 PM
- - Nicky   Foarte util si logic centralizatorul postat, RoSon...   Oct 29 2010, 05:15 PM
- - fuscobal   Pe circuit, caderea rotilor si presiunea se reglea...   Oct 30 2010, 11:06 PM
- - Nicky   Fusco, ce setari ai avut pe Hring pentru suspensii...   Oct 31 2010, 12:30 PM
- - fuscobal   Duritate 5/10 fata-spate iar inaltimea e greu de ...   Oct 31 2010, 10:01 PM
- - Nicky   Thanks, Fusco! O sa incerc sa ma apropii de se...   Nov 1 2010, 01:50 PM
- - rex   Eu am avut 8 fata 9 spate si cam aceeasi inaltime.   Nov 1 2010, 02:19 PM
- - Nicky   Am tradus astazi un material care da cateva exempl...   Nov 10 2010, 08:56 PM
- - fuscobal   Caderea este intr-adevar foarte importanta pentru ...   Nov 13 2010, 11:06 AM
- - paul_e88   CITAT(rex @ Aug 20 2011, 12:15 AM) Imi ad...   Aug 31 2011, 12:21 AM
|- - RoSonic   QUOTE (paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) ...   Aug 31 2011, 01:50 PM
|- - rex   CITAT(paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) I...   Aug 31 2011, 03:16 PM
- - BSH   Pai e simplu..cand esti in derapaj masina este tra...   Aug 31 2011, 01:18 AM
- - vusiman   Asta vroiam sa zic si eu ca accelerarea + contrabr...   Aug 31 2011, 01:34 PM
- - BSH   Dupa cum zicea si Colin McRae (RIP) "when in ...   Aug 31 2011, 01:40 PM
- - BSH   Continuam postarile despre Subvirare / Supravirare...   Aug 31 2011, 01:56 PM
- - RoSonic   Parere - Cred ca mai bine faceai topic separat cu ...   Aug 31 2011, 02:01 PM
- - Mituc   La masini cu tractiune (fata), in cazul unei supra...   Aug 31 2011, 05:57 PM
- - RollerMAN   Banuiesc ca stiti filmuletul..cred ca vorbeste de ...   Aug 31 2011, 10:44 PM
- - BSH   Dap, cel mai bun exemplu   Aug 31 2011, 11:00 PM


Reply to this topicStart new topic
6 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (6 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 10th May 2025 - 07:20 AM