Combaterea subvirarii si supravirarii - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Combaterea subvirarii si supravirarii, informatii foarte utile
fuscobal
mesaj Aug 10 2009, 12:20 AM
Trimis la #1


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 430
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 152
Masina Personala:VW Golf V GTI



Nimeni nu poate sti concret ce se poate intampla in cazul unei astfel de schimbari intrucat intre cele 2 masini mai sunt si alte diferente. In general la masinile cu tractiune fata subvirarea se combate prin :

1) Bara antiruliu spate (rear sway bar) de diametru cat mai mare si eventual plina in sectiune. In cazul tipic al unui hothatch se poate merge pana la 28mm sectiune plina, cu rigiditati de 300-400% fata de stoc. In unle cazuri se mai schimba si capetele barelor stabilizatoare (sway bar end links).
2) O suspensie sport buna si bine setata (in cazul celor reglabile).
3) Un LSD ajuta si el, pe circuit senzatia fiind ca ceva apuca de botul masinii si il trage catre interiorul virajului. Din experienta personala, vorbe cum ca LSD face ca masina sa vireze si mai rau sunt mituri. LSD ajuta si la plecare si pe viraje.
4) Presiunile in pneuri setate corespunzator si in concordanta cu setarile suspensiei.
5) In unele cazuri, amplasarea unei greutati in portbagaj poate ajuta (mai ales la masinile cu motorul amplasat inaintea puntii fata).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Nicky
mesaj Oct 28 2010, 02:15 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Interesanta informatie, Rex. Te tenteaza sa schimbi si tu la masina ta ceva in afara de bratele respective? Vrei sa imprimi un toe-out? Ceva dezavantaje majore la care te-ai putea gandi?

Mituc, la asta ma gandeam si eu, tocmai de aceea se si introduce tipul de masina in calculatorul care este folosit la realizarea geometriei, fiecare masina are parametri ei si marjele ei.

Bubu, sar'na pentru pont, o sa incerc sa merg la dealer pentru geometrie.

E cineva printre noi care ar putea explica o fisa de la geometrie roti (fie ea de la sama, auti-soft sau de oriunde altundeva). Poate nu ma intereseaza intotdeauna sa plec de la geometrie roti cu geometria corecta (recomandare data de fabrica), ci poate vreau o geometrie mai agresiva, pentru o abordare mai eficienta a virajelor, de exemplu.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
mesaj Oct 28 2010, 02:37 PM
Trimis la #3


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 1,520
Inregistrat pe: 14-October 10
Din: Cluj-Napoca
Membrul Nr.: 796
Masina Personala:Golf 5 1,4 TFSI



CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 02:15 PM) *
Interesanta informatie, Rex. Te tenteaza sa schimbi si tu la masina ta ceva in afara de bratele respective? Vrei sa imprimi un toe-out? Ceva dezavantaje majore la care te-ai putea gandi?


La capitolul stabilitate nu prea mai vad ce as putea schimba. Imi voi pune si eu brate de TT si atat (cel putin asa gandesc acum (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ). Avand in vedere ca am suspensia reglabila pe inaltime si duritate pot combate subvirarea in multe moduri: suspensie mai tare pe spate, spatele mai ridicat, anvelope mai tari pe spate.
Apoi vreau sa umblu la geometrie. Ideea e ca totul se face prin incercari. Fiecare sofer are un stil propriu si fiecare circuit e diferit. Prin incercari vreau sa ajung la un setup care sa imi convina. Mi-ar mai trebui un pirometru pentru a face setarile de camber si de presiune corect.
Sper ca dupa brate sa ma opresc aici (la acest capitol), poate un diferential daca schimb motorul (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) .
Nu vad dezavantaje majore la toe-out. Oricum nu va fii un toe-out mare. Momentan am 0.01' toe-out fata (spate nu mai stiu). Oricum, neavand flanse la amortizoare toe-out-ul e foarte putin reglabil la masina mea.

CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 02:15 PM) *
E cineva printre noi care ar putea explica o fisa de la geometrie roti (fie ea de la sama, auti-soft sau de oriunde altundeva). Poate nu ma intereseaza intotdeauna sa plec de la geometrie roti cu geometria corecta (recomandare data de fabrica), ci poate vreau o geometrie mai agresiva, pentru o abordare mai eficienta a virajelor, de exemplu.


Dupa cum am spus si mai sus, depinde ce vrea fiecare de la masina. De aceea e greu sa iti spuna cineva ca iti trebuie 0.02 toe-out (de ex).
Trebuie sa ghicesti tu un toe-out (sau sa intuiesti sau sa calculezi (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) , fiecare cum poate ) si apoi sa modifici de acolo, daca e prea mare subvirarea, mai cresti toe-out, daca nu, invers. Am dat exemplu numai cu toe-out-ul dar e la fel peste tot.


--------------------
VW Golf V GTSport 1.4 TFSI, Sunset red, 2 doors: RLine Rear Valance | RLine Front Valance | RLine Bumper Vents | RLine Tail lights | Kerscher Front Fenders | Votex Rear Spoiler | GTI Multi Function Steering Wheel | GTI Pedals | Mk 7 GTD gearstick | Mk 6 GTI chrome switches | R32 highline instrument cluster | RCD 510 radio | Mk 6 Climatronic | Recaro Pole Position Bucket Seats | Schroth Clubman II asm Seatbelts | OEM Shark Fin Antenna | K&N 57s-9500 Cold Air Intake | NGK Iridium IX Spark Plugs | Porsche Cayman Front Calipers | Brembo Custom J Hook Rotors | Pagid RS-29 Front Pads | Audi TTRS Brake Vents | GTI Rear Brakes | Ferodo DS2500 Rear Brake Pads | HEL Front and Rear Brake Lines | Motul RFB 660 Racing Brake Fluid | Bilstein PSS10 Coilovers | H&R sway bars 26mm front/24mm back | Volkswagen Racing lower engine mount | Audi TT Suspension Lower Arms | Motul 300V Engine Oil | BBS VZ 032 8x17 Rims with Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 225/45 Tyres (street) and Team Dynamics Pro Race 1.2 8x17 Rims with Michelin Pilot Sport Cup 2 225/45 Semislicks (track) | Wiechers-Sport Roll Bar | Revo Technik Stage 1 Software| Revo SPS PRO

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Oct 28 2010, 06:15 PM
Trimis la #4


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Eu ti-as mai recomanda WALK (Whiteline AntiLift Kit). E o senzatie interesanta si nu atat senzatia, cat faptul ca eforturile se transmit prin alte mecanisme ce permit performante mai ridicate.
Ma gandeam ca or mai fi incercat pe afara alti entuziasti diverse valori si au ajuns la vreo plaja de valori recomandate.

QUOTE (rex @ Oct 28 2010, 02:37 PM) *
Nu vad dezavantaje majore la toe-out. Oricum nu va fii un toe-out mare. Momentan am 0.01' toe-out fata (spate nu mai stiu). Oricum, neavand flanse la amortizoare toe-out-ul e foarte putin reglabil la masina mea.

Aici poate nu am inteles bine sau te-ai incurcat tu (ca tot se poarta, stiu si eu de la mine). Toe e legat de convergenta/divergenta rotilor si se regleaza din capetele de bara - infiletare/desfiletare genereaza toe-out/toe-in (pt bielete dispuse mai aproape de sofer). Stiu ca la Dacie parca fiecare tura era echivalentul a 3mm.
Din flansele amortizoarelor s-ar regla unghiul de fuga (caster), desi cum zici si tu, nenea Pherson ne-a linistit.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- fuscobal   Combaterea subvirarii si supravirarii   Aug 10 2009, 12:20 AM
- - Nicky   QUOTE (fuscobal @ Aug 9 2009, 11:20 PM) N...   Oct 25 2010, 11:15 PM
- - Nicky   Mai mult ca sigur Fusco s-a documentat serios inai...   Oct 26 2010, 12:02 PM
- - RoSonic   Legat de ultima parte. Formula respectiva (Ff= miu...   Oct 26 2010, 12:42 PM
- - rex   Interesante posturile . Char foarte educative. Ni...   Oct 26 2010, 12:50 PM
- - RoSonic   ps: tot legat de aderenta anvelopelor, am gasit un...   Oct 26 2010, 01:04 PM
- - Nicky   RoSonic, ai dreptate, ceea ce am descris eu este f...   Oct 26 2010, 02:32 PM
- - rex   Tocmai m-am uitat peste specifactiil producatorulu...   Oct 26 2010, 07:29 PM
- - Nicky   Foarte interesante specificatiile date de producat...   Oct 27 2010, 01:48 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 27 2010, 01:48 PM) Foar...   Oct 27 2010, 01:57 PM
- - Nicky   Rex, ai dreptate, m-am incurcat in pozitiv/negativ...   Oct 27 2010, 02:02 PM
- - rex   . No problem. M-ai pus pe ganduri cand ti-am citit...   Oct 27 2010, 02:08 PM
- - Nicky   Te inteleg perfect, dupa ce am inteles greseala, a...   Oct 27 2010, 03:52 PM
- - rex   Iata niste setari pentru camber pe circuit.   Oct 28 2010, 09:31 AM
- - Dr.Silviu   Inca una din BTCC...   Oct 28 2010, 10:22 AM
- - Nicky   Am gasit un material dintr-o alta sfera (automodel...   Oct 28 2010, 01:25 PM
- - rex   Toe-Out clar. Am mers cu un GTI pe Nurburgring cu ...   Oct 28 2010, 01:38 PM
- - Mituc   negative camber, positive caster (valorile depind ...   Oct 28 2010, 02:02 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 06:15 PM) Aici...   Oct 29 2010, 12:36 AM
- - RoSonic   am facut un thread aici -> http://www.hothatche...   Oct 28 2010, 02:28 PM
- - iulirx   unghiurile se fac si dupa stilul de pilotaj al fie...   Oct 28 2010, 06:23 PM
- - bluey   A vazut cineva pe undeva pentru platforma asta (le...   Oct 28 2010, 07:29 PM
- - RoSonic   stiu ca si-au pus Polo-isti din Australia ce zici ...   Oct 28 2010, 08:14 PM
- - bluey   Exact ce cautam :X Cat dracu mai e dolarul austral...   Oct 28 2010, 08:59 PM
- - Nicky   Foarte interesante suspensiile respective, parca a...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - Acidutzul   Convergenta se regleaza cu siguranta pe G5. La ult...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - adyp2003   Atasez si eu valorile din ELSA pentru setarea geom...   Oct 29 2010, 02:41 AM
- - Nicky   Acidutzul, multumim pentru detalii, foarte utile e...   Oct 29 2010, 01:27 PM
- - Mituc   De obicei cintare mai au cei care fac service la m...   Oct 29 2010, 01:44 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 09:26 PM) In g...   Oct 29 2010, 02:08 PM
- - RoSonic   un mic "centralizator" gasit pe site-ul ...   Oct 29 2010, 02:36 PM
- - bluey   Este vreo diferenta intre ALK Whiteline si bucsile...   Oct 29 2010, 03:43 PM
- - Nicky   Foarte util si logic centralizatorul postat, RoSon...   Oct 29 2010, 05:15 PM
- - fuscobal   Pe circuit, caderea rotilor si presiunea se reglea...   Oct 30 2010, 11:06 PM
- - Nicky   Fusco, ce setari ai avut pe Hring pentru suspensii...   Oct 31 2010, 12:30 PM
- - fuscobal   Duritate 5/10 fata-spate iar inaltimea e greu de ...   Oct 31 2010, 10:01 PM
- - Nicky   Thanks, Fusco! O sa incerc sa ma apropii de se...   Nov 1 2010, 01:50 PM
- - rex   Eu am avut 8 fata 9 spate si cam aceeasi inaltime.   Nov 1 2010, 02:19 PM
- - Nicky   Am tradus astazi un material care da cateva exempl...   Nov 10 2010, 08:56 PM
- - fuscobal   Caderea este intr-adevar foarte importanta pentru ...   Nov 13 2010, 11:06 AM
- - paul_e88   CITAT(rex @ Aug 20 2011, 12:15 AM) Imi ad...   Aug 31 2011, 12:21 AM
|- - RoSonic   QUOTE (paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) ...   Aug 31 2011, 01:50 PM
|- - rex   CITAT(paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) I...   Aug 31 2011, 03:16 PM
- - BSH   Pai e simplu..cand esti in derapaj masina este tra...   Aug 31 2011, 01:18 AM
- - vusiman   Asta vroiam sa zic si eu ca accelerarea + contrabr...   Aug 31 2011, 01:34 PM
- - BSH   Dupa cum zicea si Colin McRae (RIP) "when in ...   Aug 31 2011, 01:40 PM
- - BSH   Continuam postarile despre Subvirare / Supravirare...   Aug 31 2011, 01:56 PM
- - RoSonic   Parere - Cred ca mai bine faceai topic separat cu ...   Aug 31 2011, 02:01 PM
- - Mituc   La masini cu tractiune (fata), in cazul unei supra...   Aug 31 2011, 05:57 PM
- - RollerMAN   Banuiesc ca stiti filmuletul..cred ca vorbeste de ...   Aug 31 2011, 10:44 PM
- - BSH   Dap, cel mai bun exemplu   Aug 31 2011, 11:00 PM


Reply to this topicStart new topic
3 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (3 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 10th May 2025 - 06:38 AM