Combaterea subvirarii si supravirarii - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Combaterea subvirarii si supravirarii, informatii foarte utile
fuscobal
mesaj Aug 10 2009, 12:20 AM
Trimis la #1


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 430
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 152
Masina Personala:VW Golf V GTI



Nimeni nu poate sti concret ce se poate intampla in cazul unei astfel de schimbari intrucat intre cele 2 masini mai sunt si alte diferente. In general la masinile cu tractiune fata subvirarea se combate prin :

1) Bara antiruliu spate (rear sway bar) de diametru cat mai mare si eventual plina in sectiune. In cazul tipic al unui hothatch se poate merge pana la 28mm sectiune plina, cu rigiditati de 300-400% fata de stoc. In unle cazuri se mai schimba si capetele barelor stabilizatoare (sway bar end links).
2) O suspensie sport buna si bine setata (in cazul celor reglabile).
3) Un LSD ajuta si el, pe circuit senzatia fiind ca ceva apuca de botul masinii si il trage catre interiorul virajului. Din experienta personala, vorbe cum ca LSD face ca masina sa vireze si mai rau sunt mituri. LSD ajuta si la plecare si pe viraje.
4) Presiunile in pneuri setate corespunzator si in concordanta cu setarile suspensiei.
5) In unele cazuri, amplasarea unei greutati in portbagaj poate ajuta (mai ales la masinile cu motorul amplasat inaintea puntii fata).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Nicky
mesaj Oct 28 2010, 09:26 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Foarte interesante suspensiile respective, parca acum mi-a fugit tot entuziasmul dat de motor (BHP) inspre entuziasmul care ar fi generat de o suspensie bine reglata, pe de o parte, si de o abordare mai eficienta a virajelor, pe de cealalta parte. Vreau sa ma uit si de un curs de pilotaj, sa mai invat cate ceva (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Din aceeasi sursa, cateva vorbe mai jos legate de unghiul de fuga si setarile fine (tuning) ce i se pot aplica.

UNGHIUL DE FUGA AL ROTILOR (CASTER)

Unghiul de fuga al rotilor descrie unghiul din fata/spate al blocului de directie in legatura cu o linie perpendiculara cu solul. Unghiul de fuga al rotilor afecteaza puterea de comanda pentru pornire/oprire a directiei, intrucat el inclina sasiul mai mult sau mai putin, in functie de setarea unghiului de fuga al rotilor. In general, un unghi mai mic de fuga (adica mai drept) este optim pe o pista alunecoasa, capricioasa si dificila, in timp ce un unghi mare de fuga (adica mai inclinat), este optim pentru suprafete plane, de inalta tractiune.

Unghiul de cadere al rotilor vs. unghiul de fuga al rotilor (camber vs. caster)

Unghiul de cadere al rotilor se refera in totalitate la contactul cauciucurilor - acestea trebuie sa ramana in contact cu solul cat mai mult. Unghiul de cadere al rotilor si unghiul de fuga al rotilor sunt in legatura in sensul ca unghiul de fuga al rotilor ofera schimbari in cadrul unghiului de cadere al rotilor efectiv atunci cand rotile din fata intra in viraj.

Un unghi mare de fuga (adica mai inclinat) are un efect de inclinare progresiva a cauciucurilor din fata in directia virajului atunci cand rotile intra in viraj. Cu cat este mai mare unghiul de fuga (mai inclinat), cu atat se schimba mai mult unghiul de cadere al rotilor atunci cand rotile intra in viraj. Acest fenomen apare datorita partilor superioare ale cauciucurilor, ambele inclinate catre interiorul curbei. Setand o valoare potrivita a unghiului de fuga, acesta poate mari directia, dar daca este setata pe o valoare prea mare, cauciucul va functiona doar pe marginea interioara, pierzand atfel aderenta cu suprafata de rulare.

Comparati acest lucru cu unghiul static de cadere al rotilor, care este reglat atunci cand masina stationeaza pe o suprafata plana si rotile sunt indreptate inainte (pe platforma de geometrie roti). Reglarile unghiului static de cadere al rotilor afecteaza in primul rand partea exterioara a rotilor, din moment ce acestea sunt rotile care suporta aproape toata greutatea in timpul virajelor. Setarea valorii unghiului de cadere al rotilor ceruta pentru a mentine contactul maxim al cauciucului depinde in mare masura de setarea folosita pentru unghiului de fuga al rotilor. Un unghi de fuga mai mare (adica mai inclinat) cere un unghi de cadere mai putin static, in timp ce un unghi de fuga mai mic (adica mai drept), cere un unghi de cadere mai static.

Verificati cum se uzeaza cauciucurile in momentul in care schimbati unghiul de fuga si, daca este necesar, reglati din nou unghiul static de cadere pana cand veti constata o uzura plana pe suprafata pneurilor fata.

Un alt efect al unghiului de fuga al rotilor este acela ca inclina sasiul atunci cand rotile din fata intra in viraj. Cu cat este mai mare unghiul de fuga (mai inclinat), cu atat partea interioara a rotii ridica partea interioara a sasiului de la pamant atunci cand rotile intra in viraj. Acesta inclina sasiul in jos, catre exterior, distribuind o mai mare greutate pe partea exterioara a rotii.

EFECTELE SETARII UNGHIULUI DE FUGA

Un unghi de fuga mai mic (mai drept)
• Micsoreaza stabilitatea in linie dreapta
• Mareste acuratetea directiei la intrarea in viraj
• Micsoreaza acuratetea directiei la jumatatea virajului si la iesirea din viraj

Un unghi de fuga mai mare (mai inclinat)
• Mareste stabilitatea in linie dreapta
• Micsoreaza acuratetea directiei la intrarea in viraj
• Mareste acuratetea directiei la jumatatea virajului si la iesirea din viraj

De retinut ca, in functie de suprafata pistei si de taria cauciucurilor, aceste efecte pot fi diferite, in sensul ca puteti sa obtineti mereu o acuratete a directiei cu un unghi de fuga mai mare. Acest lucru este valabil in special pentru pistele cu tractiune inalta si/sau cauciucuri mai moi.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- fuscobal   Combaterea subvirarii si supravirarii   Aug 10 2009, 12:20 AM
- - Nicky   QUOTE (fuscobal @ Aug 9 2009, 11:20 PM) N...   Oct 25 2010, 11:15 PM
- - Nicky   Mai mult ca sigur Fusco s-a documentat serios inai...   Oct 26 2010, 12:02 PM
- - RoSonic   Legat de ultima parte. Formula respectiva (Ff= miu...   Oct 26 2010, 12:42 PM
- - rex   Interesante posturile . Char foarte educative. Ni...   Oct 26 2010, 12:50 PM
- - RoSonic   ps: tot legat de aderenta anvelopelor, am gasit un...   Oct 26 2010, 01:04 PM
- - Nicky   RoSonic, ai dreptate, ceea ce am descris eu este f...   Oct 26 2010, 02:32 PM
- - rex   Tocmai m-am uitat peste specifactiil producatorulu...   Oct 26 2010, 07:29 PM
- - Nicky   Foarte interesante specificatiile date de producat...   Oct 27 2010, 01:48 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 27 2010, 01:48 PM) Foar...   Oct 27 2010, 01:57 PM
- - Nicky   Rex, ai dreptate, m-am incurcat in pozitiv/negativ...   Oct 27 2010, 02:02 PM
- - rex   . No problem. M-ai pus pe ganduri cand ti-am citit...   Oct 27 2010, 02:08 PM
- - Nicky   Te inteleg perfect, dupa ce am inteles greseala, a...   Oct 27 2010, 03:52 PM
- - rex   Iata niste setari pentru camber pe circuit.   Oct 28 2010, 09:31 AM
- - Dr.Silviu   Inca una din BTCC...   Oct 28 2010, 10:22 AM
- - Nicky   Am gasit un material dintr-o alta sfera (automodel...   Oct 28 2010, 01:25 PM
- - rex   Toe-Out clar. Am mers cu un GTI pe Nurburgring cu ...   Oct 28 2010, 01:38 PM
- - Mituc   negative camber, positive caster (valorile depind ...   Oct 28 2010, 02:02 PM
- - Nicky   Interesanta informatie, Rex. Te tenteaza sa schimb...   Oct 28 2010, 02:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 02:15 PM) Inte...   Oct 28 2010, 02:37 PM
|- - Nicky   Eu ti-as mai recomanda WALK (Whiteline AntiLift Ki...   Oct 28 2010, 06:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 06:15 PM) Aici...   Oct 29 2010, 12:36 AM
- - RoSonic   am facut un thread aici -> http://www.hothatche...   Oct 28 2010, 02:28 PM
- - iulirx   unghiurile se fac si dupa stilul de pilotaj al fie...   Oct 28 2010, 06:23 PM
- - bluey   A vazut cineva pe undeva pentru platforma asta (le...   Oct 28 2010, 07:29 PM
- - RoSonic   stiu ca si-au pus Polo-isti din Australia ce zici ...   Oct 28 2010, 08:14 PM
- - bluey   Exact ce cautam :X Cat dracu mai e dolarul austral...   Oct 28 2010, 08:59 PM
- - Acidutzul   Convergenta se regleaza cu siguranta pe G5. La ult...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - adyp2003   Atasez si eu valorile din ELSA pentru setarea geom...   Oct 29 2010, 02:41 AM
- - Nicky   Acidutzul, multumim pentru detalii, foarte utile e...   Oct 29 2010, 01:27 PM
- - Mituc   De obicei cintare mai au cei care fac service la m...   Oct 29 2010, 01:44 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 09:26 PM) In g...   Oct 29 2010, 02:08 PM
- - RoSonic   un mic "centralizator" gasit pe site-ul ...   Oct 29 2010, 02:36 PM
- - bluey   Este vreo diferenta intre ALK Whiteline si bucsile...   Oct 29 2010, 03:43 PM
- - Nicky   Foarte util si logic centralizatorul postat, RoSon...   Oct 29 2010, 05:15 PM
- - fuscobal   Pe circuit, caderea rotilor si presiunea se reglea...   Oct 30 2010, 11:06 PM
- - Nicky   Fusco, ce setari ai avut pe Hring pentru suspensii...   Oct 31 2010, 12:30 PM
- - fuscobal   Duritate 5/10 fata-spate iar inaltimea e greu de ...   Oct 31 2010, 10:01 PM
- - Nicky   Thanks, Fusco! O sa incerc sa ma apropii de se...   Nov 1 2010, 01:50 PM
- - rex   Eu am avut 8 fata 9 spate si cam aceeasi inaltime.   Nov 1 2010, 02:19 PM
- - Nicky   Am tradus astazi un material care da cateva exempl...   Nov 10 2010, 08:56 PM
- - fuscobal   Caderea este intr-adevar foarte importanta pentru ...   Nov 13 2010, 11:06 AM
- - paul_e88   CITAT(rex @ Aug 20 2011, 12:15 AM) Imi ad...   Aug 31 2011, 12:21 AM
|- - RoSonic   QUOTE (paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) ...   Aug 31 2011, 01:50 PM
|- - rex   CITAT(paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) I...   Aug 31 2011, 03:16 PM
- - BSH   Pai e simplu..cand esti in derapaj masina este tra...   Aug 31 2011, 01:18 AM
- - vusiman   Asta vroiam sa zic si eu ca accelerarea + contrabr...   Aug 31 2011, 01:34 PM
- - BSH   Dupa cum zicea si Colin McRae (RIP) "when in ...   Aug 31 2011, 01:40 PM
- - BSH   Continuam postarile despre Subvirare / Supravirare...   Aug 31 2011, 01:56 PM
- - RoSonic   Parere - Cred ca mai bine faceai topic separat cu ...   Aug 31 2011, 02:01 PM
- - Mituc   La masini cu tractiune (fata), in cazul unei supra...   Aug 31 2011, 05:57 PM
- - RollerMAN   Banuiesc ca stiti filmuletul..cred ca vorbeste de ...   Aug 31 2011, 10:44 PM
- - BSH   Dap, cel mai bun exemplu   Aug 31 2011, 11:00 PM


Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 26th June 2025 - 01:47 AM