Anvelope Iarna Obligatorii - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Anvelope Iarna Obligatorii, in perioada 01 noiembrie - 31 martie
Nicky
mesaj Nov 9 2010, 01:46 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Se pare ca noul proiect realizat de Ministerul Transporturilor va fi aprobat de Parlament in maximum 2 saptamani. Conform viitorului Cod Rutier, autoturismele sunt obligate sa fie dotate cu anvelope de iarna intre 1 noiembrie si 31 martie.

Modificarea legislativa se adauga la Ordonanta de Urgenta 195/2002, care are ca scop reglementarea circulatiei pe drumurile publice si se refera la amenzile pe care soferii le pot primi. "Dupa punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu urmatorul cuprins: "28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice in perioada 1 noiembrie-31 martie, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului cu o masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone fara ca acesta sa fie dotat pe axa/axele de tractiune cu anvelope de iarna".

Amenzile pentru lipsa anvelopelor de iarna in perioada mentionata in lege se incadreaza in clasa IV de sanctiuni, asadar un sofer poate lua o amenda intre 540 si 1200 de lei, dar in cazuri grave, poate ajunge si la 4000 de lei.

Cauciucurile de vara nu fac fata in sezonul rece, deoarece acestea se contracta puternic la frig, in timp ce cauciucurile speciale de iarna raman suficient de moi pentru a nu derapa pe carosabilul rece. De aceea, la iarna absolut toti conducatorii auto vor fi obligati sa-si echipeze masinile cu cauciucuri de sezon, lanturi speciale si materiale antiderapante. In caz contrar, risti sa platesti amenzi usturatoare si chiar sa fii exclus din trafic, potrivit modificarilor aduse Codului Rutier. Daca masina derapeaza, blocheaza circulatia si necesita tractare vei plati, in afara de penalitati pentru incurcarea circulatiei, si taxe foarte mari pentru tractarea de urgenta. Autoritatile spera ca in acest fel va scadea simtitor numarul accidentelor rutiere in sezonul rece si vor fi evitate ambuteiajele in trafic. Noile prevederi ale Codului Rutier sunt introduse intr-un proiect legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor.

Ceva pareri?

Un bun prieten a spus ca el crede ca numarul accidentelor grave va creste odata cu adoptarea legii, iar cel al accidentelor usoare va scadea si tind sa ii dau dreptate.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
RoSonic
mesaj Nov 9 2010, 02:19 PM
Trimis la #2


Stage 4
****

Grup: Member
Postari: 306
Inregistrat pe: 5-March 10
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 566
Masina Personala:VW Polo 9n3 GTI



Ar trebui sa dea mail cu textul asta la dialog.social@mt.ro - ca pana pe 11 se mai primesc propuneri de modificare pentru proiectul acestei ordonante. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)

O alta pozitie interesanta e cea a UNTTR:

QUOTE
Ultimul proiect de act normativ din domeniul transporturilor rutiere şi anume reglementarea privind obligativitatea echipării autovehiculelor comerciale cu anvelope de iarnă, ar putea reprezenta pentru transportatori o problemă cu implicaţii majore īn activitate, īn lipsa unor formulări suficient de clare, care să permită interpretări.

Din acest motiv UNTRR a analizat cu multă atenţie acest proiect legislativ, legislaţia europeană īn domeniu, precum şi legislaţia unor ţări europene privind circulaţia pe timp de iarnă.

Īn legislaţia din Romānia īn Reglementările din 8 decembrie 2005 privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere (RNTR 7), aprobate prin Ordinul nr. 2132 din 8 decembrie 2005 şi modificate cu Ordinul 1275 din 22 decembrie 2009, se agreează la art. 111 următoarea definiţie pentru anvelope:

"Anvelopele utilizate pe vehicule trebuie să fie omologate īn conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentul CEE-ONU nr. 30 sau Regulamentul CEE-ONU nr. 54, după caz."

Cum majoritatea statelor din Europa definesc ca fiind anvelope de iarnă cele care poartă inscripţia cu M+S sau M.S sau M&S, şi avānd īn vedere şi Regulamentul CEE-ONU nr. 30 intrat īn vigoare la 10 noiembrie 2007,

UNTRR propune definirea anvelopelor de iarnă astfel:

Anvelopele de iarnă sunt anvelopele omologate īn conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, şi avānd inscripţia M+S sau M.S sau M&S, conform Regulamentul CEE-ONU nr. 30.

UNTRR propune ca anvelopele de iarnă să fie montate doar pe axa/axele de tracţiune, iar pentru autovehiculele peste 3,5 t anvelopele să fie marcate pe lateral/flanc cu inscripţia M+S/M&S/M.S. In cazul anvelopelor reeşapate pentru autovehiculele peste 3,5 t inscripţia M+S/M&S/M.S. se regăseşte amprentată pe lateralul/flancul benzii noi de rulare aplicate prin reeşapare. Pot fi anvelope profil direcţie faţă, care se reşapează cu profil tracţiune M+S.

Simbolurile folosite M = mud = noroi şi S= snow = zăpadă.

UNTRR consideră că definiţia privind anvelopele de iarnă cuprinsă īn legislaţia europeană poate fi utilizată īn legislaţia privind utilizarea echipamentelor de iarnă din Romānia, totodată atenţionānd asupra formelor legale privind modalităţile prin care organele de control vor putea constata dacă anvelopele respectă sau nu legislaţia.

UNTRR este conştientă de importanţa utilizării īn condiţii de iarnă a anvelopelor corespunzătoare, dar īn acelaşi timp consideră că obligativitatea utilizării acestora o perioadă lungă de timp (1 noiembrie -15 martie), trebuie corelată cu condiţiile meteo (de ex: pe 1 martie dacă temperatura este de peste 7oC, drumul este uscat, autorităţile nu ar trebui să aplice amenzi).

Reamintim că potrivit legislaţiei din Romānia, adāncimea minimă a profilului anvelopelor este de 1,6mm la autoturisme şi de 1,8 mm la vehiculele >3,5 t.

Ţări din Europa care definesc anvelope de iarnă īn conformitate cu reglementările europene:

AUSTRIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatorie montarea pneurilor de iarnă pe cel puţin o axă motoare pentru toate autovehiculele de transport călători şi marfă de peste 3,5 tone īn fiecare an īntre 1 noiembrie şi 15 aprilie. Adāncimea minimă a profilului pneurilor de iarnă diagonale trebuie să fie de 6 mm şi 5 mm pentru pneurile radiale. Pneurile trebuie să fie inscripţionate cu M+S, M.S. sau M&S. Pentru camionetele de 3,5 t sau mai puţin, pneurile de iarnă purtānd indicaţia M+S trebuie montate pe cele patru roţi.

Vehiculele care transportă pasageri cu mai mult de 8 locuri, fără cel al şoferului, trebuie să fie echipate cu pneuri de iarnă pe cel puţin o axă motoare īn perioada 1 noiembrie - 15 martie. Adāncimea profilului pentru pneurile de iarnă este de 6 mm şi 5 mm pentru cele radiale de iarnă. Pneurile trebuie să aibă inscripţia M+S, M.S. sau M&S.

SUEDIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatoriu pentru toate vehiculele cu o MMA de 3,5t sau mai puţin să fie echipate cu pneuri de iarnă īntre 1 decembrie şi 31 martie atunci cānd condiţiile meteo sunt nefavorabile. Adāncimea minimă a profilului este de 3mm. Pneurile trebuie să aibă marcajele M+S, M-S, M.S., M&S sau Mud (Noroi) şi Snow (Zăpadă). Dacă vehiculul are o remorcă, regula se aplică şi acesteia. Īn fiecare an, cānd condiţiile meteo o cer, īntre 1 decembrie şi 31 martie, este obligatorii pentru toate vehiculele cu o MMA peste 3,5t să fie echipate cu pneuri (de iarnă sau vară) cu o adāncime minimă a profilului de 5 mm. Această adāncime nu se aplică pneurilor de pe remorcă.

CEHIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatoriu pentru toate vehiculele transport pasageri şi marfă de peste 3,5t să fie echipate cu pneuri de iarnă pe toate axele motoare īn perioada 1 noiembrie şi 30 aprilie pe acele tronsoane de drum indicate prin panouri indicatoare cu semnul "Zimni vybava" (echipament de iarnă).. Profilul minim este de 6 mm. Pneurile trebuie să poarte indicaţia M+S, M.S. sau M&S.

Este obligatoriu pentru toate vehiculele de 3,5t sau mai puţin să fie echipate cu pneuri de iarnă pe toate roţile īn perioada 1 noiembrie - 31 martie pe acele tronsoane de drum indicate cu panouri rutiere. Adāncimea minimă a profilului este de 4 mm.

Pneurile trebuie să poarte indicaţia M+S, M.S. sau M&S Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.

SLOVACIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Din 1 februarie 2009, īn condiţii de iarnă cum ar fi zăpada sau gheaţa, este obligatoriu pentru toate vehiculele transport pasageri cu mai mult de 8 locuri (fără cel al şoferului) precum şi vehiculele de marfă < 3,5t să fie echipate cu pneuri de iarnă. Pneurile trebuie să poarte inscripţia M+S, M.S. sau M&S.

SLOVENIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Sunt considerate pneuri de iarnă cele care au indicativul "m+s" şi care au o adāncime a profilului de cel puţin 4 mm. Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.
Alte exemple de ţări din Europa care prevăd in legislaţie anvelope de iarnă

BELGIA (recomandat, nu obligatoriu)

Adāncimea minimă a profilului este 1,6 mm. Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă. Cu toate acestea, cānd este justificat de condiţiile atmosferice, Ministerul Mobilităţii poate să autorizeze utilizarea lor ca o măsură excepţională şi īn cadrul condiţiilor stabilite.

CROAŢIA

Īn condiţii meteorologice de iarnă, vehiculele, trebuie să aibă cel puţin 2 pneuri de iarnă pe axa motoare sau pneuri radiale de vară pe toate roţile. Profilul pneurilor trebuie să aibă cel puţin 4 mm adāncime Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.

FINLANDA

Pneuri de iarnă obligatorii pentru vehiculele <=3,5t MMA, din decembrie - īn februarie. Profilul minim este de 3,0 mm; nu este obligatoriu pentru vehiculele > 3,5 t MMA, totuşi profilul trebuie să fie de >1,6 mm.

ITALIA (recomandat, nu obligatoriu)

Articolul 6 din Codul Rutier stabileşte că autorităţile competente indică prin marcaje rutiere obligativitatea utilizării echipamentului antiderapant īn cazul īn care există zăpadă sau gheaţă.

NORVEGIA (recomandat, nu obligatoriu)

Vehiculul trebuie să aibă pneuri de iarnă dacă se utilizează drumuri pe care există zăpadă şi gheaţă. Adāncimea minimă a profilului trebuie să fie de minimum 3 mm (adāncimea recomandată este de 5 mm). Pneurile antiderapante sunt interzise īntre prima zi de luni care urmează după lunea de Paşte şi 31 octombrie dacă condiţiile atmosferice nu le cer. Īn Nordland, Troms şi Finnmark pneurile de iarnă sunt interzise īn perioada 1 mai şi 15 octombrie. Autorităţile pot face excepţie de la această reglementare.

POLONIA (recomandat, nu obligatoriu)

Nu există nici o legislaţie specifică privind utilizarea pneurilor de iarnă. Cu toate acestea, articolul 66.1 din Legea drumurilor stipulează că vehiculul trebuie să fie construit, echipat şi menţinut astfel īncāt utilizarea acestuia să nu pericliteze siguranţa celor care se află īn vehicul sau siguranţa celorlalţi participanţi la trafic. Este interzisă utilizarea pneurilor care sunt permanent montate cu echipament antiderapant.

MAREA BRITANIE (recomandat, nu obligatoriu)

Nu sunt obligatorii; Pentru vehiculele care au mai mult de 8+1 locuri aşezate sau o MMA >3,5 t, profilul minim legal trebuie să fie de 1mm pe 3 din banda de rulare şi aceasta pe toată circumferinţa pneului. Pentru vehiculele care nu depăşesc 3,5 t, profilul minim legal este de 1,6mm pe 3 din partea centrală a benzii de rulare şi aceasta pe toată circumferinţa pneului.

Īn ţări ca BULGARIA, DANEMARCA, GEORGIA, IRLANDA, MOLDOVA, OLANDA, PORTUGALIA, RUSIA, SPANIA, TURCIA nu sunt prevăzute īn legislaţie utilizarea anvelopelor de iarnă.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- Nicky   Anvelope Iarna Obligatorii   Nov 9 2010, 01:46 PM
- - rex   Poate va creste, nu stiu... Daca nu sunt ambuteaje...   Nov 9 2010, 02:01 PM
- - RoSonic   Ideea e buna, insa felul in care e formulata in fa...   Nov 9 2010, 02:08 PM
- - Nicky   Vlad, pentru tine in special, ca omul care a scris...   Nov 9 2010, 02:13 PM
- - Nicky   Cel mai tare m-au suparat speculantii in tot circu...   Nov 9 2010, 02:46 PM
- - dragostan   asa se calculeaza la noi totul Legea ca idee es...   Nov 9 2010, 02:58 PM
- - rex   Nicky am inteles cele expuse si sunt in mare de ac...   Nov 9 2010, 03:11 PM
- - dragostan   Probabil rationamentul este ca vor exista unii mul...   Nov 9 2010, 03:14 PM
- - RoSonic   Nu stiu in ce masura se va modifica numarul de acc...   Nov 9 2010, 03:29 PM
- - Nicky   Asta am scris pe ClubSeat aseara, ca sa sustin afi...   Nov 9 2010, 03:58 PM
- - grecutzu2005   Eu parchez masina pentru sezonul de iarna... nu im...   Nov 9 2010, 04:39 PM
- - Darian   Eu unul sunt de acord cu o reglementare de acest g...   Nov 9 2010, 04:59 PM
- - RoSonic   Dar nu-i neaparat nevoie de facut perioade flexibi...   Nov 9 2010, 05:13 PM
- - agh   nu stiu cum sa mai fure bani si sa-si umple buzuna...   Nov 9 2010, 05:59 PM
- - RoSonic   Eh, o sa invete si ei doua litere, ca sa le recuno...   Nov 9 2010, 06:01 PM
- - daimyo   Vad ca amicul Nicky ma citeaza mai des decat cred ...   Nov 9 2010, 06:04 PM
- - Nicky   Sa dea Domnu sa n-ai! Ai trimis mail catre Min...   Nov 9 2010, 06:26 PM
- - iulirx   si io cred c-o sa parchez rs-ul iarna asta. voi l...   Nov 9 2010, 06:37 PM
- - Nicky   Pentru cei care au alte variante de deplasare, si ...   Nov 9 2010, 06:47 PM
- - BSH   Eu sunt de acord cu aceasta lege. Am simtit pe pie...   Nov 9 2010, 06:50 PM
- - rex   daimyo si Nicky am citit cu atentie ce ati scris, ...   Nov 9 2010, 08:16 PM
- - Nicky   Am intrebat si eu pe la munca si mi-au zis irlande...   Nov 9 2010, 08:38 PM
|- - BSH   CITAT(Nicky @ Nov 9 2010, 07:38 PM) P.P.S...   Nov 9 2010, 08:53 PM
- - bluey   Deci tot topicul asta e impotriva mea. Si nu am av...   Nov 9 2010, 08:40 PM
- - Nicky   Michelin Pilot Sport Cup, ai crescut rulajul masin...   Nov 9 2010, 08:53 PM
- - rex   Chiar anul acesta am fost in state, in Vermont (in...   Nov 9 2010, 08:57 PM
- - bluey   Amuzant: Cauciucuri de iarna - iarna =incredere= v...   Nov 9 2010, 09:00 PM
- - iulirx   pe mine ma opreste politia cu rs-ul intr-o veselie...   Nov 9 2010, 09:18 PM
|- - tza   CITAT(iulirx @ Nov 9 2010, 08:18 PM) pe m...   Nov 10 2010, 12:04 PM
- - daimyo   Cred ca am gresit un pic cu articolul postat, pent...   Nov 9 2010, 09:57 PM
- - rex   . De acord! Putin OFFTOPIC: Care au guvernat ...   Nov 9 2010, 10:36 PM
|- - daimyo   CITAT(rex @ Nov 9 2010, 10:36 PM) 99,99% ...   Nov 9 2010, 11:41 PM
- - Bubulutza   eu cred ca au nevoie disperata de bani la buget si...   Nov 10 2010, 10:18 AM
- - pejte   Eu vreau sa vad cum va decurce o cearta intre mine...   Nov 10 2010, 10:21 AM
- - Mituc   Retarzii si cretinii s-au luat dupa modelul austri...   Nov 10 2010, 10:30 AM
- - Rius   Nici macar un exemplu nu cred ca au avut sa se ia ...   Nov 10 2010, 10:33 AM
- - RoSonic   QUOTE Apoi, obligativitatea de a monta pneuri doar...   Nov 10 2010, 10:43 AM
- - Bubulutza   exact - pentru camioane este obligatoriu pe axele ...   Nov 10 2010, 10:50 AM
- - RoSonic   Oricum asta e la fel de ambigua cum era si in cazu...   Nov 10 2010, 11:35 AM
- - Nicky   Eu sunt de acord cu doar doua anvelope de iarna do...   Nov 10 2010, 12:38 PM
- - Mituc   In functie de anvelopa (de obicei majoritatea insa...   Nov 10 2010, 12:50 PM
- - grecutzu2005   Eu am mers anu trecut cu anvelope de vara iarna pe...   Nov 10 2010, 01:21 PM
- - RollerMAN   Sa nu uiti sa scrii M+S )   Nov 10 2010, 02:33 PM
- - Rius   Eu am o nedumerire...cine o sa constate daca masin...   Nov 10 2010, 02:51 PM
- - RollerMAN   Politistii o sa se uite dupa M+S probabil...ca ma ...   Nov 10 2010, 03:07 PM
- - Mituc   Pai toate cauciucurile de iarna au inscriptia M+S ...   Nov 10 2010, 04:45 PM
- - RollerMAN   Se apropie 1 noiembrie iar legea cu cauciucurile d...   Oct 5 2011, 04:41 PM
- - Mituc   La cum e formulata legea, daca dupa 1 noiembrie es...   Oct 5 2011, 04:44 PM
- - RoSonic   S-a schimbat schimbarea ? Ca si eu retinusem ca e...   Oct 5 2011, 05:01 PM
- - Darian   Legea asa a fost de la inceput dar s-au facut spec...   Oct 5 2011, 05:19 PM
- - RoSonic   Formularea nu a fost asa de la inceput. La inceput...   Oct 5 2011, 05:25 PM
- - Darian   Te referi la cea de anul trecut. Eu vb de noua leg...   Oct 5 2011, 05:28 PM
- - BSH   Florian Coman, directorul Autoritatii Rutiere Rom...   Oct 7 2011, 06:53 PM
- - RoSonic   Ce dobitocenie ) adica nu pot sa mi le montez sin...   Oct 7 2011, 07:39 PM
- - BSH   Nu am inteles nici eu exprimarea, probabil pe cauc...   Oct 7 2011, 07:43 PM
- - Dr.Silviu   Faci carte de identitate la cauciuc? Asta ar fi p...   Oct 7 2011, 07:54 PM
- - BSH   Eh nu luati si voi ad-literam , adica sa fie scris...   Oct 7 2011, 07:56 PM
- - Rius   si cam cat e amenda? sau cum te amendeaza, iti opr...   Oct 8 2011, 08:11 AM
- - PaulMIG   am auzit ieri la stiri si parca e intre 1000 si 40...   Oct 10 2011, 02:05 PM
- - adyp2003   Eu vazusem ieri la stiri (pe B1TV parca) un nene p...   Oct 10 2011, 03:24 PM
- - RoSonic   QUOTE - pentru a elimina dubiile in privinta anvel...   Oct 10 2011, 04:56 PM
- - adyp2003   Posibil, dar ai cu cine sa te certi?..   Oct 10 2011, 05:45 PM
- - RoSonic   Pai cu legea in mana ma gandesc ca da. Oricum nu ...   Oct 10 2011, 09:03 PM
- - Darian   Relax people. Legea este destul de clara, daca se ...   Oct 10 2011, 09:22 PM
- - Mituc   http://www.politiarutiera.ro/index.php?opt...polit...   Oct 12 2011, 04:35 PM
- - Mituc   A propos, in lege nu a fost si nici nu este vreo s...   Oct 12 2011, 05:21 PM
- - rex   Raspunul e simplu: Romania. Aici stiti bine ca toa...   Oct 12 2011, 05:34 PM
- - adyp2003   Hai sa va zic una tare: au inceput sa apara autoco...   Oct 12 2011, 06:43 PM
|- - rex   Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang....   Oct 12 2011, 06:50 PM
- - Mituc   Desigur, tre' sa trecem peste titlul dat de un...   Oct 12 2011, 10:48 PM
- - Darian   Trista faza cu peticele M+S, iar legat de lege int...   Oct 12 2011, 10:49 PM
- - Mituc   http://www.automarket.ro/stiri/anvelopele-...e-si-...   Oct 13 2011, 08:54 PM


Reply to this topicStart new topic
5 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (5 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 25th June 2025 - 07:24 PM