Combaterea subvirarii si supravirarii - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Combaterea subvirarii si supravirarii, informatii foarte utile
fuscobal
mesaj Aug 10 2009, 12:20 AM
Trimis la #1


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 430
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 152
Masina Personala:VW Golf V GTI



Nimeni nu poate sti concret ce se poate intampla in cazul unei astfel de schimbari intrucat intre cele 2 masini mai sunt si alte diferente. In general la masinile cu tractiune fata subvirarea se combate prin :

1) Bara antiruliu spate (rear sway bar) de diametru cat mai mare si eventual plina in sectiune. In cazul tipic al unui hothatch se poate merge pana la 28mm sectiune plina, cu rigiditati de 300-400% fata de stoc. In unle cazuri se mai schimba si capetele barelor stabilizatoare (sway bar end links).
2) O suspensie sport buna si bine setata (in cazul celor reglabile).
3) Un LSD ajuta si el, pe circuit senzatia fiind ca ceva apuca de botul masinii si il trage catre interiorul virajului. Din experienta personala, vorbe cum ca LSD face ca masina sa vireze si mai rau sunt mituri. LSD ajuta si la plecare si pe viraje.
4) Presiunile in pneuri setate corespunzator si in concordanta cu setarile suspensiei.
5) In unele cazuri, amplasarea unei greutati in portbagaj poate ajuta (mai ales la masinile cu motorul amplasat inaintea puntii fata).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Nicky
mesaj Nov 10 2010, 08:56 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Am tradus astazi un material care da cateva exemple de rezolvare/atenuare a subvirarii. Daca aveti timp, cititi-le, ca nu sunt multe. Si pare si foarte logic ghidul, cred eu. In definitiv, totul se rezuma la maximizarea petei de contact a anvelopelor (prin diverse mijloace).


Subvirarea realizata exclusiv in cazul abordarii virajelor mai stranse


Tehnica de Conducere a Automobilului

Franare mai din vreme inaintea virajului, eliberare graduala a pedalei de frana si - daca este posibil - pastrati un pic de franare si la intrarea in viraj (pentru transfer de mase spre rotile viratorii) si incercati sa executati virajul un pic mai devreme dar cu un arc de cerc mai lin inspre apexul virajului.

Aceasta problema se intalneste des in cazul conducatorilor auto neexeprimentati. Tendinta este aceea de a utiliza acea franare “orgasmica” tarzie, combinata cu o un viraj realizat brusc, cu panica, nesigur, iar acest lucru face ca rotile din fata sa piarda aderenta si sa nu urmeze deloc raza de bracare. Este nevoie de relaxare si de o realizare rafinata si exacta a virajului.

Daca problema este intalnita doar in cazul unuia sau a maximum doua viraje, iar masina se manevreaza perfect in rest, atunci cu siguranta solutia este adoptarea unei alte tehnici de conducere. Nu modificati un reglaj bine facut pentru a imbunatati unul sau maximum doua viraje folosind acest tip de modificare (hardware). Modificarea trebuie facuta la maniera de abordare si tine exclusiv de conducatorul auto.


Presiunea in Roti

Daca tehnica de conducere nu ajuta, incercati sa jonglati presiunea aerului din roti. Doua optiuni posibile: reduceti presiunea pentru rotile din fata sau cresteti presiunea pentru rotile din spate. Pentru a decide care dintre optiuni este cea potrivita, verificati temperaturile profilelor anvelopelor si, in principal, temperatura din centrul profilului. Daca temperatura mediana a rotilor din fata este mai mare decat cele de pe laterale, atunci reduceti presiunea anvelopelor fata cu 1 psi (0.07 bar). Daca presiunea mediana pentru spate este prea mica, atunci cresteti presiunea rotilor din spate cu 1 psi (0.07 bar). Incercati sa faceti setarile pe rand, nu simultan, si numai daca este necesar. Daca nu apar imbunatatiri, aduceti presiunea la valorile initiale si incercati urmatoarea recomandare.


Amortizoarele


Doua optiuni: reduceti duritatea amortizoarelor din fata sau cresteti duritatea amortizoarelor spate.

Daca problemele apar doar la virajele la sranga, atunci reduceti duritatea numai pentru amortizorul stanga fatza sau cresteti duritatea amortizorului dreapta spate.

Daca problemele apar doar la virajele la dreapta, atunci reduceti duritatea numai pentru amortizorul dreapta fatza sau cresteti duritatea amortizorului stanga spate.

Daca niciuna dintre aceste setari nu aduce beneficii, reveniti la setarile initiale inainte de incercarea altei cai de combatere a subvirarii.


Arcurile

Pentru aceasta problema, este putin probabil ca schimbarea arcurilor sa fie o solutie.


Barele Stabilizatoare
La fel ca laa amortizoare: fie reduceti rigiditatea barelor stabilizatoare de pe fata, fie o cresteti pe cea a celei din spate.


Geometria Rotilor
Adaugati inca 1/16" (1.6mm) convergenta negativa (toe out) pentru rotile din fata.

Adaugati inca 0.25 sau 0.5 grade pentru unghiul de cadere (in sens negativ). Aceasta modificare este considerata foarte importanta si este potrivita in cazul in care toate virajele imprima masinii un caracter subvirator.

P.S. Imi cer scuze daca traducerea a denaturat cateva cuvinte, desi sper sa nu se fi pierdut esenta.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- fuscobal   Combaterea subvirarii si supravirarii   Aug 10 2009, 12:20 AM
- - Nicky   QUOTE (fuscobal @ Aug 9 2009, 11:20 PM) N...   Oct 25 2010, 11:15 PM
- - Nicky   Mai mult ca sigur Fusco s-a documentat serios inai...   Oct 26 2010, 12:02 PM
- - RoSonic   Legat de ultima parte. Formula respectiva (Ff= miu...   Oct 26 2010, 12:42 PM
- - rex   Interesante posturile . Char foarte educative. Ni...   Oct 26 2010, 12:50 PM
- - RoSonic   ps: tot legat de aderenta anvelopelor, am gasit un...   Oct 26 2010, 01:04 PM
- - Nicky   RoSonic, ai dreptate, ceea ce am descris eu este f...   Oct 26 2010, 02:32 PM
- - rex   Tocmai m-am uitat peste specifactiil producatorulu...   Oct 26 2010, 07:29 PM
- - Nicky   Foarte interesante specificatiile date de producat...   Oct 27 2010, 01:48 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 27 2010, 01:48 PM) Foar...   Oct 27 2010, 01:57 PM
- - Nicky   Rex, ai dreptate, m-am incurcat in pozitiv/negativ...   Oct 27 2010, 02:02 PM
- - rex   . No problem. M-ai pus pe ganduri cand ti-am citit...   Oct 27 2010, 02:08 PM
- - Nicky   Te inteleg perfect, dupa ce am inteles greseala, a...   Oct 27 2010, 03:52 PM
- - rex   Iata niste setari pentru camber pe circuit.   Oct 28 2010, 09:31 AM
- - Dr.Silviu   Inca una din BTCC...   Oct 28 2010, 10:22 AM
- - Nicky   Am gasit un material dintr-o alta sfera (automodel...   Oct 28 2010, 01:25 PM
- - rex   Toe-Out clar. Am mers cu un GTI pe Nurburgring cu ...   Oct 28 2010, 01:38 PM
- - Mituc   negative camber, positive caster (valorile depind ...   Oct 28 2010, 02:02 PM
- - Nicky   Interesanta informatie, Rex. Te tenteaza sa schimb...   Oct 28 2010, 02:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 02:15 PM) Inte...   Oct 28 2010, 02:37 PM
|- - Nicky   Eu ti-as mai recomanda WALK (Whiteline AntiLift Ki...   Oct 28 2010, 06:15 PM
|- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 06:15 PM) Aici...   Oct 29 2010, 12:36 AM
- - RoSonic   am facut un thread aici -> http://www.hothatche...   Oct 28 2010, 02:28 PM
- - iulirx   unghiurile se fac si dupa stilul de pilotaj al fie...   Oct 28 2010, 06:23 PM
- - bluey   A vazut cineva pe undeva pentru platforma asta (le...   Oct 28 2010, 07:29 PM
- - RoSonic   stiu ca si-au pus Polo-isti din Australia ce zici ...   Oct 28 2010, 08:14 PM
- - bluey   Exact ce cautam :X Cat dracu mai e dolarul austral...   Oct 28 2010, 08:59 PM
- - Nicky   Foarte interesante suspensiile respective, parca a...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - Acidutzul   Convergenta se regleaza cu siguranta pe G5. La ult...   Oct 28 2010, 09:26 PM
- - adyp2003   Atasez si eu valorile din ELSA pentru setarea geom...   Oct 29 2010, 02:41 AM
- - Nicky   Acidutzul, multumim pentru detalii, foarte utile e...   Oct 29 2010, 01:27 PM
- - Mituc   De obicei cintare mai au cei care fac service la m...   Oct 29 2010, 01:44 PM
- - rex   CITAT(Nicky @ Oct 28 2010, 09:26 PM) In g...   Oct 29 2010, 02:08 PM
- - RoSonic   un mic "centralizator" gasit pe site-ul ...   Oct 29 2010, 02:36 PM
- - bluey   Este vreo diferenta intre ALK Whiteline si bucsile...   Oct 29 2010, 03:43 PM
- - Nicky   Foarte util si logic centralizatorul postat, RoSon...   Oct 29 2010, 05:15 PM
- - fuscobal   Pe circuit, caderea rotilor si presiunea se reglea...   Oct 30 2010, 11:06 PM
- - Nicky   Fusco, ce setari ai avut pe Hring pentru suspensii...   Oct 31 2010, 12:30 PM
- - fuscobal   Duritate 5/10 fata-spate iar inaltimea e greu de ...   Oct 31 2010, 10:01 PM
- - Nicky   Thanks, Fusco! O sa incerc sa ma apropii de se...   Nov 1 2010, 01:50 PM
- - rex   Eu am avut 8 fata 9 spate si cam aceeasi inaltime.   Nov 1 2010, 02:19 PM
- - fuscobal   Caderea este intr-adevar foarte importanta pentru ...   Nov 13 2010, 11:06 AM
- - paul_e88   CITAT(rex @ Aug 20 2011, 12:15 AM) Imi ad...   Aug 31 2011, 12:21 AM
|- - RoSonic   QUOTE (paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) ...   Aug 31 2011, 01:50 PM
|- - rex   CITAT(paul_e88 @ Aug 31 2011, 12:21 AM) I...   Aug 31 2011, 03:16 PM
- - BSH   Pai e simplu..cand esti in derapaj masina este tra...   Aug 31 2011, 01:18 AM
- - vusiman   Asta vroiam sa zic si eu ca accelerarea + contrabr...   Aug 31 2011, 01:34 PM
- - BSH   Dupa cum zicea si Colin McRae (RIP) "when in ...   Aug 31 2011, 01:40 PM
- - BSH   Continuam postarile despre Subvirare / Supravirare...   Aug 31 2011, 01:56 PM
- - RoSonic   Parere - Cred ca mai bine faceai topic separat cu ...   Aug 31 2011, 02:01 PM
- - Mituc   La masini cu tractiune (fata), in cazul unei supra...   Aug 31 2011, 05:57 PM
- - RollerMAN   Banuiesc ca stiti filmuletul..cred ca vorbeste de ...   Aug 31 2011, 10:44 PM
- - BSH   Dap, cel mai bun exemplu   Aug 31 2011, 11:00 PM


Reply to this topicStart new topic
2 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (2 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 25th June 2025 - 10:57 AM