Offset mai mic - beneficii si probleme - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Offset mai mic - beneficii si probleme
Mituc
mesaj Jul 13 2009, 04:41 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Iata cum pot afecta jantele cu un offset mai mic decit stock (roti mai iesite in afara) masinile noastre, mai ales pe cele fwd (si majoritatea de pe forum sint fwd).

http://www.mazdaspeedforums.org/forum/mazd...rque-steer.html


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Car-Setup
mesaj Apr 30 2011, 09:46 PM
Trimis la #2


Stage 2
**

Grup: Junior Member
Postari: 31
Inregistrat pe: 13-February 11
Din: Bucharest
Membrul Nr.: 995
Masina Personala:Subaru Boxer 2.0



Felicitari pentru subiect, Mituc. Nu mai merge link-ul, asa ca nu am putut vedea informatiile de pe Mazda Speed. Tinem sa trasam cateva idei legate de modificarea deportului (offset-ului, et-ului) jantelor (fie cu jante noi, fie cu distantiere), in sensul reducerii valorii, si anume.

Avantaje
1. ruliu mai redus, dat fiind ecartamentul superior celui imprimat de producator,
2. un simt mai bun asupra directiei,
3. aspectul imbunatati, dupa parerea unor entuziasti.

Dezavantaje
1. solicitari mai insemnate asupra elementelor mecanice ale suspensiilor (rulmenti fuzeta, capete de bara etc.),
2. momente de inertie superioare (atat prin prisma masei unei jante cu ET mai redus - care poate fi mai insemnata, cat si prin indepartarea maselor in raport cu centrul de greutate al autovehicului),
3. cuplu virator (torque steer) mai insemnat in cazul masinilor FWD, socuri mai mari in coloana de directie la franare / intalnirea unor denivelari si eforturi superioare necesare pentru rotirea volanului,
4. consideratii legate de gabarit (atat in raport cu vehiculul - posibilitatea ca rotile sa loveasca in elementele de suspensie sau in aripi, cat si in raport cu gabaritul masinii - un ecartament superior va face ca masina se se "strecoare" mai greu pe un circuit cu viraje foarte stranse),
5. schimbari mai insemnate la nivelul geometriei directiei (in special la nivelul convergentei rotilor)

Vrem sa punctam faptul ca un deport mai redus nu este neaparat un dezavantaj, insa la alegerea unui valori performante trebuie sa fie avuti in vedere mai multi factori, cativa dintre acestia prezentati mai sus. Cum am amintit si in interventiile noastre anterioare, in final, setup-ul unei masini performante se traduce prin compromisuri.

La final, va invitam sa urmariti o adaptare dupa un material proprietatea CD [X]. In limba engleza, deportul axei directoare sau deportul pivotului s-ar traduce prin scrub radius sau kingpin offset.



--------------------
www.car-setup.com / info@car-setup.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post



Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 5th September 2025 - 10:58 AM