ECU tuning vs. Hardware tuning - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
ECU tuning vs. Hardware tuning
Mituc
mesaj Jul 22 2009, 04:45 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Parerea mea a fost si este, daca ai o turbata sanatoasa, decit sa ii pui tot felul de soafte care freaca avansul, saracesc amestecul, maresc artificial presiunea in turbina suprasolicitind-o inutil, etc, si decit sa daci 300-400-600EUR pe asa ceva, mai bine luati cel putin un intercooler cu o eficienta termala mai mare eventual o cadere de presiune mai mica, cistigati 2-3psi aici (1psi=~ 0.07bar) peste cei aproximativ 1.0-1.2bar cit ii face turbina stock prin intercoolerul stock (daca presiunea in admisie masurata dupa IC e sa zicem 1bar inseamna ca turbina face cam 1.2-1.3bar) + un aer mai rece, si deja asta se situeaza la egalitate sau de obicei surclaseaza orice soft stage1, pastreaza parametrii stock ai ECU si deci nu da foc la cilindri, nu rupe turbina in 7, si de obicei pune mai putine probleme cind vine vorba de garantie datorata modificarilor (ca daca-ti plesneste vreo supapa sau vreun piston sigur iti gasesc aia schimbarile in ECU).

Evident, puteti continua cu inca vreo 1000-1200EUR pentru o evacuare completa sau macar intermediara, si mai primiti vreo 10% + putere si de acolo, dupa care drum liber cu o turbina mai mare care se va invirti tare incepind de mai tirziu insa va face presiune mare pina foarte tirziu, reconstructie motor (pistoane si biele cel putin), si de aici puteti pleca la este 50% in plus putere/cuplu fata de stock.

Din acest post nu vreau sa se inteleaga ca sint impotriva software tuningului, doar impotirva dorintei de rezultate extreme doar cu modificari soft.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Mituc
mesaj Jul 23 2009, 10:07 AM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Ronnie, as da exemple dar nu am studiat decit problema masinii mele, care deocamdata e singura de acest fel de pe forum (sint totusi 11 sau 12 in tara, nu inteleg unde-s restul). Pentru foltvagane de exemplu se gasesc pe toate drumurile tot felul de piese, motiv pentru care-s si mai ieftine (si in acelasi timp tre' sa casti ochii la ce cumperi). Se gasesc si pentru renault sport insa nu stiu cine/unde/cum.

Exemplu concret la mine:
- intecoolerul stock e top mounted (TMIC), are eficienta termala de 58% si o cadere de presiune de 4psi (0.27bar).
- exista optiunea aftermarket de front mounted intercooler (FMIC), care are o eficienta termala de 64% si o cadere de presiune de doar 2psi (0.13bar).
- exista optiune aftermarket de TMIC mai eficient, cu o eficienta termala de vreo 60% si cadere de presiune de vreo 2.5psi.

Ca sa-ti faci o idee, prin schimbarea TMIC-ului stock cu TMIC-ul de la punctul 3 se cistiga vreo 20Cp si vreo 27Nm la roata. Aceste numere se traduc prin la 0-100 cam jumatate de secunda mai rapid, spool mai rapid al turbinei si deci lag mai mic la turatii medii (nu ca ar fi interesant, dar nici neinteresant nu e), aer mai rece la motor si o racire mai buna, etc, toate fara absolut nici o modificare software.
O posibila modificare software la acelasi pret cu TMIC upgrade-ul de mai sus ar urca puterea de la 260 la 295cp sau chiar 300, ar modifica presiunea in admisie de la 1.07 cit e stock la 1.3 bar (deci turbina tre' sa bage cam 1.35-1.4bar si sa munceasca aiurea), iar modificarea ar fi insotita si de modificari ale hartii de avans, saracirea amestecului (ca na, isi ia omul dihanie de sute de cai si vrea sa mearga ca si cu un diesel cind nu o forjeaza) care au foarte multe efecte secundare mai ales la motoarele turbo (incalzire excesiva a camerei pistoanelor, alterarea curbei de cuplu si cuplu maxim cu vreo 200rpm mai jos, unde presiunea pe interne e foarte mare, etc etc etc).

Modificarile hardware extreme trebuiesc intr-adevar insotite de modificari software, modificari de senzori, modificari de pompe de injectie si de ulei, posibil altele. Dar pentru modificari mici precum asta senzorii stock (lambda, MAF) si pompa de injectie stock pot face cu succes excesului de molecule de aer.
Daca nu gasiti piese aftermarket puteti apela si la solutii custom, desi e greu de crezut ca exista la ora actuala vreo masina turbo benzina, cu valente cit de cit mai sportive, care sa nu aiba solutii aftermarket.

Bebe, din cite stiu eu pe acolo pe la arad (sau aia-s din oradea) sint niste baietani (Dog Tuning se cheama ei) face fac din ckt bici si din maslina licurici. La ei te referi?


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- Mituc   ECU tuning vs. Hardware tuning   Jul 22 2009, 04:45 PM
- - ronnie   Mituc, ar fi interesant de punctat si costul fieca...   Jul 22 2009, 10:37 PM
- - c6t9   orice schimbare hardware ar trebui sa atraga si un...   Jul 22 2009, 11:40 PM
- - Bebe   Hai la Arad si se face custom Cata   Jul 23 2009, 01:50 AM
- - bogdan_wrc   CITAT(Mituc @ Jul 22 2009, 04:45 PM) Din ...   Jul 23 2009, 10:07 AM
- - Mituc   Curba de putere liniara e doar o chestie de market...   Jul 23 2009, 11:12 AM
- - bogdan_wrc   si daca iti arat asta: As a little history, the J...   Jul 23 2009, 11:28 AM
- - vlad_GTI   Nu am auzit niciodata de vreo masina cu turbina sc...   Jul 23 2009, 01:55 PM
- - Mituc   Bogdan: motorul 1.8T de la VAG poate mult mai mult...   Jul 24 2009, 06:22 AM
- - bogdan_wrc   Mituc, avand in vedere ca era o masina de la o com...   Jul 24 2009, 10:08 AM
- - Mituc   da, se poate, nu neg asta, acum si VAG are TFSI-ur...   Jul 24 2009, 03:32 PM
- - SEBASTIAN   In mod normal, daca vrei sa ai o masina care funct...   Jan 30 2010, 11:24 PM
|- - julyan86   Si nu tre sa platesti de fiecare data cand modific...   Jan 31 2010, 02:27 PM
- - SEBASTIAN   Eu pot sa spun cum procedam noi, fara a avea prete...   Jan 31 2010, 03:56 PM
- - George   sunt de acord cu ce spune sebastian . daca lumea a...   Jan 31 2010, 08:43 PM
|- - Chuckie   CITAT(George @ Jan 31 2010, 07:43 PM) sun...   Feb 1 2010, 12:24 AM
|- - SEBASTIAN   CITAT(Chuckie @ Jan 31 2010, 11:24 PM) nu...   Feb 1 2010, 01:07 AM
- - SEBASTIAN   Multumesc George, "mi-ai ridicat mingea la fi...   Jan 31 2010, 10:49 PM
- - George   fara suparare : sa schimb masina   Feb 1 2010, 12:30 AM
- - Chuckie   ehh...eu consider meganul o etapa daca nu venea cr...   Feb 1 2010, 12:37 AM


Reply to this topicStart new topic
3 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (3 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 11th May 2025 - 10:27 AM