Tuning - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
5 Pagini V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
Tuning, asa cum il percepem noi
Dr.Silviu
mesaj Nov 23 2010, 05:32 PM
Trimis la #61


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,249
Inregistrat pe: 5-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 76
Masina Personala:Audi A3 2.0T



CITAT(TEFF @ Nov 23 2010, 04:08 PM) *
tu ai si axe de S3 (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)

si catch-can si brate de TT si buton start de RS4 (asta da cel putin 14 cai).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TEFF
mesaj Nov 23 2010, 05:37 PM
Trimis la #62


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 349
Inregistrat pe: 15-December 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 480
Masina Personala:VW Golf R20



si frane de S3


--------------------
Revo Stage 4 Golf .:R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TEFF
mesaj Nov 23 2010, 05:38 PM
Trimis la #63


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 349
Inregistrat pe: 15-December 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 480
Masina Personala:VW Golf R20



ONTOPIC: din punctul meu de vedere daca maresti puterea motorului e bine sa upgradezi si sistemul de franare. Cel putin eu asa am facut de fiecare data


--------------------
Revo Stage 4 Golf .:R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rius
mesaj Nov 23 2010, 05:40 PM
Trimis la #64


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 847
Inregistrat pe: 5-August 10
Din: Navodari
Membrul Nr.: 754
Masina Personala:Renault Clio RS 182



claxonul...e cel mai prioritar dupa ce maresti puterea (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------

"Life is about passions. Thank you for sharing mine"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scateru
mesaj Nov 23 2010, 05:42 PM
Trimis la #65


Stage 4
****

Grup: Prieten HH
Postari: 497
Inregistrat pe: 26-June 09
Din: Ploiesti
Membrul Nr.: 140
Masina Personala:Sleeper wagon



adevarat graiesti ! eu pana acum cateva zile am mers cu franele stock ale masini ... pe langa faptul ca le`am scos albastre de pe masina , era foarte periculoasa in trafic , pe cheia cand am alergat un anumit hh ... mi`au cam tremurat genunchi (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) acum e alta viata (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)

adevarat graieste si rius (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) )) dar daca esti tuning la maxim fug oamenii de tine de la sunetul tuning toba sparta (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grecutzu2005
mesaj Nov 23 2010, 05:48 PM
Trimis la #66


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,195
Inregistrat pe: 25-May 09
Din: Timisoara
Membrul Nr.: 59
Masina Personala:Seat Leon Cupra



CITAT(TEFF @ Nov 23 2010, 04:38 PM) *
ONTOPIC: din punctul meu de vedere daca maresti puterea motorului e bine sa upgradezi si sistemul de franare. Cel putin eu asa am facut de fiecare data


acuma depinde de franele cu care vine masina stock.
de exemplu la mine sunt ok franele pana pe la 350 chiar si 400 de cai ...vb in special de marimea discurilor... acuma bineinteles ca placute furtune si lichid nou ca sa nu ai nici macar un dubiu ca nu te poti opri.
bineinteles doar daca vrei sa mergi cu 2 picioare pe acceleratie si niciunu pe frana atunci e ok. mai bine le scoti de tot ca e greutate.

ne putem lega de multe aspecte fata de tuning si de ce vrei sa faci cu masina.

prima data trebuie sa sti exact ce iti doresti de la masina si dupa aia sa te apuci de tuning. nu sa faci cate putin din fiecare. asta nu e tuning asta e tuning ieftin.


--------------------
Seat Cupra 2.0 TFSI 240 HP.
Yamaha R6 - 2001
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
www.JustClassics.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr.Silviu
mesaj Nov 23 2010, 05:48 PM
Trimis la #67


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,249
Inregistrat pe: 5-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 76
Masina Personala:Audi A3 2.0T



QUOTE (TEFF @ Nov 23 2010, 04:37 PM) *
si frane de S3

Da.. si asta fara sa maresc puterea.. deci mai scad 20 de cai.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TEFF
mesaj Nov 23 2010, 05:54 PM
Trimis la #68


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 349
Inregistrat pe: 15-December 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 480
Masina Personala:VW Golf R20



CITAT(iulirx @ Nov 23 2010, 02:57 PM) *
....traseele sint cistigate de piloti, liniutele de masini !
......

din punctul meu de vedere e cu dus si intors. Daca e sa compari 2 Evo 8, atunci da, poti spune ca pilotii fac diferenta. Daca e sa compari un Evo 8 cu un Gti (nu vreau sa ofensez pe nimeni, am dat exemplu de o masina rapida cu tractiune fata) e clar ca Evo o sa fie mai bun, putere mai multa, tractiune integrala, frane mai bune. Franezi mai tarziu, accelerezi la iesirea din viraj mai repede ca un Gti. Dar apoi iar intervine factorul uman, ca daca in Evo e un sofer varza si in Gti un sofer experimentat lucrurile pot sta altfel.
De aceea zic ca e cu dus si intors, un Evo e o masina puternica, dar nu te transforma in pilot. Pana la urma poti spune ca e bine sa-ti fortezi limitele, sa scoti ce e mai bun din tine, dar pe un circuit. Pe un drum cum e Cheia, e bine sa nu-ti fortezi limita. Nu ca nu esti un sofer bun, dar nu stii cum reactioneaza ceilalti participanti la trafic. Poate tu iti calculezi trasa intr-o depasire, dar cel depasit poate se sperie si trage de volan crezand ca ai pierdut controlul sau mai stiu eu ce (nu m-am referit la o persoana anume, ci la noi toti. Pana sa am S3-ul credeam ca sunt zmeu la volan cu Skoda, ziceam ca cu S3-ul o sa fiu cel mai bun sofer. Dar cand am facut Stage2+ lucrurile s-au schimbat, totul se intampla mult mai repede decat puteam eu procesa).


--------------------
Revo Stage 4 Golf .:R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grecutzu2005
mesaj Nov 23 2010, 05:59 PM
Trimis la #69


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,195
Inregistrat pe: 25-May 09
Din: Timisoara
Membrul Nr.: 59
Masina Personala:Seat Leon Cupra



la un momentdat te obisnuesti si cu viteza mai mare si cu lucrurile sa se intample prea repede si atunci ai sa vezi ca vrei si mai mult.
si aici iara putem sa ne contrazicem ca de ce uni isi fac soft la masina sa aibe nu stiu cati cai de la inceput si ei habar nu au sa ii controleze pe aia care sunt acolo


--------------------
Seat Cupra 2.0 TFSI 240 HP.
Yamaha R6 - 2001
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
www.JustClassics.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TEFF
mesaj Nov 23 2010, 06:03 PM
Trimis la #70


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 349
Inregistrat pe: 15-December 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 480
Masina Personala:VW Golf R20



corect. ca o concluzie: e frumos da nu prea. citez: "Vreau si io gagica da' nu gasesc, rog toate fetele sa apeleze la mine" (IMG:style_emoticons/default/huh.gif)


--------------------
Revo Stage 4 Golf .:R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rius
mesaj Nov 23 2010, 06:05 PM
Trimis la #71


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 847
Inregistrat pe: 5-August 10
Din: Navodari
Membrul Nr.: 754
Masina Personala:Renault Clio RS 182



ca idee...franele nu sunt dimensionate in functie de putere...

ele sunt dimensionate si arhitecturate in functie de masa de franare si viteza de top


--------------------

"Life is about passions. Thank you for sharing mine"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TEFF
mesaj Nov 23 2010, 06:24 PM
Trimis la #72


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 349
Inregistrat pe: 15-December 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 480
Masina Personala:VW Golf R20



da, dar pe un drum cum e Cheia o frana de S3 e mai buna ca una de A3 2.0T de exemplu. Pentru ca accelerezi mult mai repede si se incalzesc mult mai repede, cele de S3 pot dispersa caldura mult mai repede cat cele simple de A3. Ai si dreptate, nu intotdeauna o frana foarte mare e foarte eficienta. In anglia un tip cu un GTI 6 se duce pe circuit cu etrieri de Cayman S si discuri 312.

Am dat exemplu A3 si S3 pt ca greutatea este similara

Oricum multi isi pun frane MARI, doar pt ca dau bine la ochi, si sa vada lumea "catamai" discul are el nene.

CITAT(Rius @ Nov 23 2010, 05:05 PM) *
ca idee...franele nu sunt dimensionate in functie de putere...

ele sunt dimensionate si arhitecturate in functie de masa de franare si viteza de top


Pentru puterea stock producatorul pune frane decente, dar automat daca maresti puterea reprizele de accelerare-franare or sa fie mai violente si mai solicitante.

Foarte posibil sa gresesc, dar raman la parerea mea, ca daca maresti puterea considerabil, este necesar sa upgradezi si franele. Asta daca folosesti masina pe drumrui virajate. Daca o folosesti doar la drag racing, nu are rost sa le maresti pt ca o incarci cu greutate inutila


--------------------
Revo Stage 4 Golf .:R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rius
mesaj Nov 23 2010, 07:26 PM
Trimis la #73


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 847
Inregistrat pe: 5-August 10
Din: Navodari
Membrul Nr.: 754
Masina Personala:Renault Clio RS 182



producatorul NU dimensioneaza franele in functie de putere...repet...si ca exemplu la audi...masoara franele fata la un a4 1.8t care are 150 CP si la un a4 2.0 tedei cu 140 CP si o sa ai o surpriza.

ex 2 .. loganul diesel 1.5dci 65 CP din 2006 are discurile fata ventilate iar 1.6 8v 90 CP din 2005-2007 are discuri simple...si sa nu incepi cu ...da ma da aia e dacie (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------

"Life is about passions. Thank you for sharing mine"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mituc
mesaj Nov 24 2010, 01:18 AM
Trimis la #74


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Pai 1.5dci-ul e mai greu cu vreo 150 de kile decit 1.6 8v-ul. Calculul unei frine incepe de la ce greutate tre' sa opresti. Apoi, in functie de puterea masinii si respectiv clasa tinta de cumparatori (tataie si pensionari + soferi de duminica care vor rable sa-i duca de la A la B cu consum minim, crizati cu rable de firma in permanenta strinsi cu cravata de git ca nu si-au indeplinit targetul de vinzari si frineaza si cind au motorul oprit in parcare, copchii turbati cu hothatch-uri sau eventual modele mai sport decit media si care eventual isi agata si degetele in frina de mina - iar o parte dintre ei se mai dau si pe circuite, obositi cu suv-uri de 3 tone in care merg singuri si dorm la volan frinind in ultimul moment, etc) se ia o medie cam de cite ori tre' sa suporte frinele efortul frinarii intr-o unitate anume de timp. Si pe baza acestui lucru se alege un compromis intre (nu neaparat in ordine):
- ce producatori pot furniza numarul de discuri si respectiv placute intr-un anumit interval de timp;
- performante si fading, jitter cald/rece, samd;
- durabilitate.

La fel si la pneuri.

Sau, stati, credeati ca producatorul masinii voastre a incercat sa nu faca nici un compromis cind a produs masina?

Insa, toate aceste lucruri sint calculate si in niste marje. Cind vine tunerul de duminica, ca a vazut el pe forum niste discuri nus' de care, cu borte si santuri prin ele, si a mai auzit de niste placute "racing frateh" care scot scintei dar iarna masina e sanie cu ele in prima juma' de ora de folosire, deja apar discutii. Cu alte cuvinte e relativ dificil sa alegi intre optiunile aftermarket disponibile pentru o masina condusa 4 anotimpuri pe an, pe strada, in tot felul de conditii: soare torid, -35C, +1C si ud, -10C zapada, +15C zi apa pina la praguri, samd.
Ca drept dovada foarte multi prefera sa mearga pe componente OEM de la modele mai sport ale aceluiasi producator (vezi posesorii de GTI/Cupra care pun frine de S3, sau posesori de GTI/S3 care pun frine de pe boxter/cayman, samd). Nu inseamna ca asta e cea mai buna alternativa, dar e una satisfacatoare iar una si mai buna nu ar aduce imbunatatiri evidente.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rius
mesaj Nov 24 2010, 11:13 AM
Trimis la #75


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 847
Inregistrat pe: 5-August 10
Din: Navodari
Membrul Nr.: 754
Masina Personala:Renault Clio RS 182



Oricum franele sunt supradimensionate pentru fiabilitate marita. Si nu vorbim de masini de curse, circuit, wrc sau serie limitata unde franele mai sunt si ca sa arate producatorul de ce e capabil.
Dau alt exemplu : - chiar daca dublezi puterea unui clio 3 rs, fara sa ii schimbi utilizarea ei, nu are rost sa ii modfici sistemul de franare atat timp cat limita vitezei de top e data de cv.
- in schimb, daca iti cumperi un s3, sa zicem, si nu umbli deloc la nimic, nu ii modifici nici softul, nimic, dar in schimb iti place sa te dai pe Hungaroring, e vitala, inlocuirea sistemului de franare cu unul mai performant, si aici implica tot ce tine de frane, lichid, flexibili, etrieri, placute, discuri, ca altfel dupa cateva ture o sa constati cu stupoare ca masina ta chiar daca e un s3 nu mai franeaza.


--------------------

"Life is about passions. Thank you for sharing mine"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlad_GTI
mesaj Nov 24 2010, 11:22 AM
Trimis la #76


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 994
Inregistrat pe: 25-June 09
Din: Oradea
Membrul Nr.: 134
Masina Personala:VW POLO GTI 1.8 Turbo REVO



Cred ca Adrian care s-a dat cu S3-ul ( pe vremea aceea era stage2+ ) pe Nurburgring te poate contrazice in legatura cu schimbarea sistemului de franare, mai ales pentru un S3 stock.


--------------------
VW Polo GTI 1.8T powered by REVO Technik +400hp

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rius
mesaj Nov 24 2010, 11:26 AM
Trimis la #77


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 847
Inregistrat pe: 5-August 10
Din: Navodari
Membrul Nr.: 754
Masina Personala:Renault Clio RS 182



Aici sunt mai multi factori decizionali.
1. depinde ce intelegi prin a te da
2. timpii lui au fost competitivi in clasa lui?
3. cate ture a facut consecutiv?
4. daca avea frane profi...nu scotea timpi mai buni?

Si am dat s3 ca ex de masina mai performanta, de serie. Alege un GTI atunci, sau o mazda mps


--------------------

"Life is about passions. Thank you for sharing mine"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulirx
mesaj Nov 24 2010, 07:21 PM
Trimis la #78


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 192
Inregistrat pe: 13-March 10
Din: ploiesti
Membrul Nr.: 573
Masina Personala:Volvo S60 D5 cu motor; Focus RS Mk2 cu alt motor



focusul rs intra in fading dupa 6-7 frinari tari si are 336 /280 fata spate pe dot4 (1450 kerb, 235/35/19). pe circuit trebe neaparat upgrade de frine.
lichid, furtune, placute si disc, minim....
cu frinele astea nu fac nici 1/4 din nurbugring...si ovalizez si discurile. (ar trebui lichid pro, placute pro, discuri 363/300,etc.., nu dau nume ca nu e frumos)


ps. nu luati discuri gaurite ca nu se mai fac placute pentru ele. discuri canelate, asta e solutia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Dec 19 2010, 08:08 PM
Trimis la #79


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Interesante opiniile prezentate, unele mai pe subiect, unele putin pe langa.

Din punctul meu de vedere, e o chestiune foarte discutabila tuning-ul, tine si de pasiune si se buget, dar nu trebuie condamnat nimeni pentru alegerea facuta, fie ca isi pune intai muzica si apoi jante, sau intai rescrie hartile ECU si apoi isi schimba pneurile. Un lucru care nu s-a prezentat aici este soferul, cel care manevreaza automobilul mai mult sau mai putin tunat. O sa va pun ceva tot de la prietenul meu, Norin, material preluat de pe ClubSeat.eu.


QUOTE
Șoferul

Deși în general nu este considerat ca un factor ce afectează dinamica autovehiculului, șoferul este unul dintre factorii cei mai importanți. Șoferul este cel care determină și controlează când au loc modificările în echilibrul dinamic pe parcursul deplasării unui autovehicul, prin modul și momentele în care acționează asupra comenzilor autovehiculului. Și, cel puțin în parte, controlează cât de rapid au loc aceste evenimente dinamice, prin modul – mai rafinat sau mai abrupt – în care efectuează aceste comenzi.

După cum am văzut, foarte mulți șoferi, datorită modului agresiv în care folosesc comenzile, generează un dezechilibru dinamic semnificativ în deplasare, ceea ce afectează performanțele generale ale autoturismului. Deși concluzia imediată a unui șofer lipsit de experiență va fi că mașina pe care o conduce nu se ridică la nivelul de performanță dorit de el și, în consecință, trebuie să facă obiectul unor modificări (tuning) pentru a corespunde doleanțelor sale, adevărul poate să nu fie acesta. În sensul că același autoturism, condus de un șofer mai experimentat, poate să demonstreze calități dinamice care nu au putut fi evidențiate prin stilul de condus al primului șofer.

Acest fenomen este, în realitate, foarte răspândit. Majoritatea posesorilor de autoturisme modificate au optat pentru îmbunătățirea performanțelor mașinii înainte de a-și îmbunătății propriile performanțe în conducerea unui autoturism. Cu riscul de a supăra poate pe mulți dintre cititorii acestui capitol, afirmăm că, din toate punctele de vedere, ”tuning-ul” șoferului trebuie să preceadă tuning-ul mașinii. Există foarte multe argumente care să susțină această afirmație. Printre cele mai importante stă realitatea faptului că, în cvasi-majoritatea cazurilor, șoferul modern, produs al școlilor de șoferi obișnuite, nu posedă calitățile, cunoștințele și experiența necesare pentru conducerea unui autovehicul ”la limita” sau cel puțin ”spre limita” capacităților dinamice ale acestuia.

Mai mult decât atât, această lipsă de educație privind dinamica unui autoturism duce la decizii greșite în privința tipului de modificare dorită. Astfel, una dintre erorile cele mai des întâlnite în privința tuning-ului auto este dorința aproape generală de a modifica performanțele motorului, prin mărirea puterii și a cuplului-motor. Orice pilot, indiferent de tipul de competiție auto la care paticipă, va spune că ”puterea nu înseamnă nimic fără control”. În majoritatea cazurilor chiar, plusul de putere nesusținut de un plus de echilibru dinamic obținut prin modificarea celorlalte componente sau sisteme, duce nu numai la pierderea de performanță în general, ci chiar la o descreștere dramatică a siguranței în deplasare.

Din nou, o decizie venită din lipsa de educație în domeniu poate genera urmări dintre cele mai grave.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
mesaj Dec 20 2010, 01:51 AM
Trimis la #80


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 1,520
Inregistrat pe: 14-October 10
Din: Cluj-Napoca
Membrul Nr.: 796
Masina Personala:Golf 5 1,4 TFSI



Da, de acord cu colegul Nicky...
Sunt multe de invatat si, cel putin la mine (care nu pot spune ca am masina performanta) piesa cea mai slaba e pilotul. Unii se cred mari piloti, dar va asigur ca distanta dintre un sofer si un pilot e astonomica. Trebuie teorie si multa practica pentru a trece de la sofer la pilot.


--------------------
VW Golf V GTSport 1.4 TFSI, Sunset red, 2 doors: RLine Rear Valance | RLine Front Valance | RLine Bumper Vents | RLine Tail lights | Kerscher Front Fenders | Votex Rear Spoiler | GTI Multi Function Steering Wheel | GTI Pedals | Mk 7 GTD gearstick | Mk 6 GTI chrome switches | R32 highline instrument cluster | RCD 510 radio | Mk 6 Climatronic | Recaro Pole Position Bucket Seats | Schroth Clubman II asm Seatbelts | OEM Shark Fin Antenna | K&N 57s-9500 Cold Air Intake | NGK Iridium IX Spark Plugs | Porsche Cayman Front Calipers | Brembo Custom J Hook Rotors | Pagid RS-29 Front Pads | Audi TTRS Brake Vents | GTI Rear Brakes | Ferodo DS2500 Rear Brake Pads | HEL Front and Rear Brake Lines | Motul RFB 660 Racing Brake Fluid | Bilstein PSS10 Coilovers | H&R sway bars 26mm front/24mm back | Volkswagen Racing lower engine mount | Audi TT Suspension Lower Arms | Motul 300V Engine Oil | BBS VZ 032 8x17 Rims with Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 225/45 Tyres (street) and Team Dynamics Pro Race 1.2 8x17 Rims with Michelin Pilot Sport Cup 2 225/45 Semislicks (track) | Wiechers-Sport Roll Bar | Revo Technik Stage 1 Software| Revo SPS PRO

Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pagini V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 4th July 2025 - 12:35 AM