Recomandare auto trafic urban - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
4 Pagini V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
Recomandare auto trafic urban, pentru protejarea hothatchului
dragostan
mesaj Jan 19 2011, 12:44 PM
Trimis la #61


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 461
Inregistrat pe: 3-June 09
Din: Bucuresti/Ploiesti
Membrul Nr.: 73
Masina Personala:Honda Civic 5D 1,8 exec



bluey, vorbeam in principiu de bucuresti. eu merg zi de zi din militari pana la romana sau calea mosilor, drum de 30-40 minute, in functie de trafic(da,poti sa faci si 2 ore daca nu-ti calculezi ora la care pleci, mi s-a intamplat o singura data). Un diesel mic se incalzeste in 20min iarna...deci jumatate din timp va merge rece. Nu vorbesc de Ploiesti, pt ca acolo marea majoritatea a drumurilor dureaza maxim 15 minute, dar sunt si pe acolo zile in care traversarea orasului se face intr-o ora (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Si nu, 1.2 75cp n-as lua nici eu, pt ca e clar ca e un motor facut sa coste cat mai putin la achizitie si optimizat aproape deloc. 1.8-ul meu de 140cp consuma mai putin decat el in aceleasi conditii. Pe clio as lua 1.4 16v 100 cp, am scris pe pagina trecuta consumurile.

Apropo de comparatia diesel-benzina, eu am pe 250km, mers doar in bucuresti, ziua pe traseele mentionate(80% din total) si ceva fataiala prin oras seara(20%), 9.3%. In aceleasi conditii, baietii cu civic 2.2 diesel (140cp)scot intre 7.5 si 8.5. Deci da, diferenta e de maxim 10 ron la 100km.



--------------------
Accord 2.0 MT, Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jan 19 2011, 01:19 PM
Trimis la #62


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Nu ca le-as tine partea fumigenelor sau cva, doamne fereste, dar dieselu ala de 2.2 numai motor de consum nu e. Un 1.5 dci consuma 5-6..la fel 1.6 hdi
Oricum pe o masina mica nu as alege diesel pentru ca horcaie, tremura, se incalzeste greu si ai sanse intr-o iarna nasoala nici sa nu porneasca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragostan
mesaj Jan 19 2011, 01:23 PM
Trimis la #63


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 461
Inregistrat pe: 3-June 09
Din: Bucuresti/Ploiesti
Membrul Nr.: 73
Masina Personala:Honda Civic 5D 1,8 exec



vorbesc prin comparatie cu 1.8-ul meu, 140cp amandoua. si consuma mai putin ca un 2.0 TDi 140cp (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
Accord 2.0 MT, Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jan 19 2011, 02:39 PM
Trimis la #64


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Bluey, mi-a placut asocierea "...sa faci frigul in aglomeratie pentru ca se raceste in mers apa". Ori suntem in aglomeratie, ori nu mai suntem? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Adevarat lucru cu sezonul rece, care nu tine prea mult la noi. Cred ca Rex totusi se referea la mers agresiv (blana, cu uzuri minime) si nu la cat de repede se incalzeste habitaclul. Pana una, alta, daca sunt inghetate geamurile, oricum mai pierdem ceva timp pe langa/in masina pana sa plecam de pe loc (noi, astia, fara capacitati extrasenzoriale).

In termodinamica, atat motoarele diesel (cu aprindere prin compresie), cat si cele pe benzina (cu aprindere prin scanteie) sunt motoare cu ardere interna, primul urmand un ciclu diesel iar cel de-al doilea un ciclu otto. Cateva diferente care stau la granite dintre cele doua motoare, in termeni mari, ar fi:

1) La motoarele pe benzina, un amestec de benzina si aer este comprimat de piston, pana la punctual de mai inalt al cursei (PMS – punct mort superior), scanteia este generata de bujie, iar acest proces genereaza o explozie controlata (si o crestere a volumului de gaz din interiorul cilindrului) a combustibilului si amestecului de aer, fortand pistonul (+ biela si arborele cotit) sa se miste in jos, generand un cuplu / o putere.

2) La motoarele diesel, decat aerul este comprimat, in prima faza. Prin comprimarea aerului, acesta isi creste temperatura, asa incat este in masura sa aprinda particulele fine de motorina pulverizata in camera de ardere, particule introduse inainte exact de ardere. In rest, motoarele diesel cele si pe benzina au foarte multe aspecte comune.

3) La motoarele pe benzina, raportul de compresie, i.e. volumul initial de amestec combustibil / volumul final de amestec combustibil este de aprox. 8-12. Cu alte cuvinte, la un motor de 1,200 cmc si 4 cilindri, fiecare cilindru are 300cmc, deci volumul initial de aer + combustibil este de 300 cmc si daca raportul de compresie este 10, volumul initial, cel de 300cmc va fi comprimat pana la 30cmc inainte ca acesta sa arda.

4) La motoarele diesel, acest raport este aprox. 15-20, i.e. 300cc de amestec vor fi comprimati pana la aprox. 15cmc.

Din moment ce motorul diesel are nevoie de o compresie mai buna, partile sale componente (piston, biela, arbore cotit, volanta etc.) sunt mai grele / masive (si mai rezistente) decat cele din cazul motoarelor pe benzina.

Din moment ce partile componente ale motoarelor pe benzina sunt mai usoare, acestea din urma pot atinge turatii mai inalte decat cele diesel.

Din moment ce piesele motoarelor diesel sunt mai grele (arbore cotit, volanta), acestea se pot invarti mai puternic, generand un cuplu superior motoarelor pe benzina.

Din moment ce patile component ale motoarelor diesel sunt mai mari (mai puternice) si se misca la turatii mai mici – acestea se uzeaza mai lent decat cele ale motoarelor pe benzina.

Benzina este o hidrocarbura (CH) alcatuita din molecule mici de carbon si hidrogen (C4-12) in timp ce motorina este un amestec de hidrocarburi mari (C8-20). Cu alte cuvinte, va fi nevoie de o energie mai mica pentru a rupe legaturile moleculare in cazul benzinei si de o energie mai mare pentru a rupe moleculele de motorina. Drept consecinta, benzina genereaza mai putina energie decat aceeasi cantitate de motorina, atunci cand acestea sunt aprinse in conditii similare.

Inca o diferenta, contrara folclorului, motoarele diesel sunt mai eficiente si mai putin poluante decat cele pe benzina. Coeficientul de eficienta energetica al motoarelor pe benzina este aprox. 20%, in timp ce, la motoarele diesel, acest coefficient este de 30-35%, acest lucru insemnand ca numai 20% din combustibililul ars va fi transformat in energie mecanica utila in cazul unei masini pe benzina, in timp ce aproape 30-35% din motorina arsa va fi folosita pentru deplasarea masinilor diesel. Acest lucru se manifesta in moduri diferite – poate fi observant faptul ca motoarele pe benzina se incalzesc mai repede decat cele diesel (cele pe benzina au pierderi mai mari de caldura).


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bambu
mesaj Jan 19 2011, 04:02 PM
Trimis la #65


Administrator
*****

Grup: Administrator
Postari: 3,711
Inregistrat pe: 25-February 09
Din: Bucuresti/Titan
Membrul Nr.: 3
Masina Personala:RENAULT Megane RS



CITAT(Nicky @ Jan 19 2011, 01:39 PM) *
cele pe benzina au pierderi mai mari de caldura.

Pai si daca sti de ce mai intrebi? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)


--------------------
Viata e greu, lumea e hotu!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tza
mesaj Jan 19 2011, 04:39 PM
Trimis la #66


Stage 4
****

Grup: Banned
Postari: 359
Inregistrat pe: 12-April 10
Membrul Nr.: 613
Masina Personala:Clio F1



CITAT(dragostan @ Jan 19 2011, 11:44 AM) *
bluey, vorbeam in principiu de bucuresti. eu merg zi de zi din militari pana la romana sau calea mosilor, drum de 30-40 minute, in functie de trafic(da,poti sa faci si 2 ore daca nu-ti calculezi ora la care pleci, mi s-a intamplat o singura data). Un diesel mic se incalzeste in 20min iarna...deci jumatate din timp va merge rece. Nu vorbesc de Ploiesti, pt ca acolo marea majoritatea a drumurilor dureaza maxim 15 minute, dar sunt si pe acolo zile in care traversarea orasului se face intr-o ora (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Si nu, 1.2 75cp n-as lua nici eu, pt ca e clar ca e un motor facut sa coste cat mai putin la achizitie si optimizat aproape deloc. 1.8-ul meu de 140cp consuma mai putin decat el in aceleasi conditii. Pe clio as lua 1.4 16v 100 cp, am scris pe pagina trecuta consumurile.

Apropo de comparatia diesel-benzina, eu am pe 250km, mers doar in bucuresti, ziua pe traseele mentionate(80% din total) si ceva fataiala prin oras seara(20%), 9.3%. In aceleasi conditii, baietii cu civic 2.2 diesel (140cp)scot intre 7.5 si 8.5. Deci da, diferenta e de maxim 10 ron la 100km.

nu vreau sa par rautacios si nici nu sunt de partea dieselurilor,insa parerea mea esta ca civic 2.2d chiar fuge bine si consuma si mai putin pe langa cel de 1.8 benzina.ca sa nu mai vorbim de o resoftare.scuze pt offtopic


--------------------
Cu samuraii lupti ca samuraii, cu talharii lupti ca talharii,asadar RBN Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jan 19 2011, 05:29 PM
Trimis la #67


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Bambu, eu eram in dubii, pentru ca vedeam pe net opinii contradictorii, asta pentru ca unii credeau ca motorul este singurul responsabil de incalzirea lichidului de racire. mai era si o diferenta de nuanta, incalzire motor (strict legata de motor) sau incalzire habitaclu (unde pot intra in discutie si sisteme auxiliare, e.g. electrice) si poate de aici si atatea pareri diferite pe internet.
Fizica ne intereseaza, in principal, nu ideile mai mult sau mai putin avizate prezente pe net, de aceea am incercat sa traduc un articol cat mai apropiat de stiinta si cat mai indepartat de folclor.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragostan
mesaj Jan 19 2011, 05:37 PM
Trimis la #68


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 461
Inregistrat pe: 3-June 09
Din: Bucuresti/Ploiesti
Membrul Nr.: 73
Masina Personala:Honda Civic 5D 1,8 exec



[OT]
Nu fuge bine, fuge foarte bine. Stock imi pune o capota in fata pe 400m, cu soft probabil se duce mai mult de o masina. Doar ca are o singura mica problema, pretul. De nou costa cand am luat eu masina cu 4000euro mai mult decat varianta de echipare echivalenta cu 1.8 benzina. Si de acolo intervin problemele, nu se amortizeaza decat dupa f multi km, se incalzeste mai greu, papa ambreiajul destul de des la 50k km si nu in ultimul rand nu suna cum trebuie, ceea ce pt mine conteaza, nu suport vibratiile si zgomotele in plus fata de ceea ce trebuie. Ah da, iar pe sosea sta mai rau decat 1.8 benzina pt ca e mai grea pe fata cu 100kg.

De aia, dpmdv masina mea e una mai echilibrata. Ca fuge mai tare in linie dreapta? De acord, dar ma intereseaza prea putin, multe masini fug mai tare.
[/OT]


--------------------
Accord 2.0 MT, Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pagini V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 9th May 2025 - 09:33 PM