Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Discutii despre resoftare la diesel
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Tuning ECU
Rius
Eu sunt curios pe ce dyno a scos octavia 1.9 - 155 cai..doar din soft 50% din puterea de fabrica...
rex
OFF Uite aici: http://www.spdzoom.ro/forum/viewtopic.php?f=30&t=101
Acelasi motor 1,9 TDI dar alta masina. Posesorul e membru pe acest forum.
RollerMAN
hai ca deja fabulam 174 de cai doar din soft? de la 105...
bluey
TDI-ul de 105cp e cunoscut ca are castiguri mari din soft.
Welcome to PD world biggrin.gif
La PD-uri in general turbinele sunt limitarile de putere pentru ca sunt subdimensionate.

Mai punem un 10cp in functie de brand si gata caii smile.gif))

Colin esti cel putin optimist cu cei 200cp obtinuti cu un hibrid pe CR.
Si ai grija cu hibridele ca nu tot ce zboara prin motor arde biggrin.gif
dragostan
ok, intrebarea se pune altfel: pe ce plaja de turatii are puterea aia?
RollerMAN
Lasa ma turbine si alte chestii, acolo se vorbeste doar de un soft din care castigi 70 de cai! ...cand puterea de fabrica este 105...las-o draq ca bazaie.
155 de cai aia mi se par mai palpabili
bluey
Ar trebui sa treaca de 100cp la 2000rpm si pe la 4500 sa coboare iar sub 100cp datorita ineficientei turbinei. Cam toate dieselurile se comporta la fel cu specificatia ca pd-urile sunt ceva mai violente si mai greu de controlat decat cr-urile.

1.6crdi-ul stiu ca raspunde foarte bine la tuning pe motorul stock.
Nu am auzit de nici una modificata cu mai mult de un soft smile.gif
bluey
CITAT(RollerMAN @ Jan 20 2011, 10:29 AM) *
Lasa ma turbine si alte chestii, acolo se vorbeste doar de un soft din care castigi 70 de cai! ...cand puterea de fabrica este 105...las-o draq ca bazaie.
155 de cai aia mi se par mai palpabili

Ai mai pus 10% ca e Superchips?? biggrin.gif
pejte
139,6 cai putere masurati la roata
174,9 cai putere estimati la motor


Adica pierderi estimate in transmisie la o tractiune fata de 25%? Unii oameni au probleme grave cu capu. Atunci o integrala cat mai pierde, 80%?
RollerMAN
CITAT(bluey @ Jan 20 2011, 10:35 AM) *
Ai mai pus 10% ca e Superchips?? biggrin.gif


bluey...eu ma refeream la octavia aia 2...oricum eu zic sa inchidem subiectu ca suntem mult prea offtopic iar cei care stiu adevaru oricum nu pun botu la asa ceva, este mult prea rasdiscutat subiectu cai putere..dyno...softuri..
scateru
mai baieti ... caii cresc in copaci ... se uda la 2 zile si se dau cu cal-speedstick , sa nu se streseze Confused.gif
Pana nu se masoara nu ai de unde sa stii ... si oricum degeaba ai un spike de putere undeva la o turatie... daca nu ai constant ! si 2 la mana.... uneori conteaza si soferul ...
bluey
Tot la octavia aia ma refeream si eu ca e singura de aici cu Superchips. Iar a fost prea complicat pentru tine biggrin.gif
http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/11...astertuner.html uite aici acel motor stock (cica scoate mai mult decat ce e dat de fabrica de obicei )
http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/29...ck-unichip.html uite aici una modificata soft

Gata cu offtopicul.
RollerMAN
Bluey, exemplul dat de rex e un golf cu superchips stage1 174 de cai......octavia nu scrie nicaieri ce soft are.
bluey
Ai dreptate.
E vina mea, am fost rau biggrin.gif
tza
bai nu mai fiti rautaciosi...vine primavara acum si poate ca o sa vedem ce poate kia aia
vlad_GTI
CITAT(pejte @ Jan 20 2011, 10:46 AM) *
139,6 cai putere masurati la roata
174,9 cai putere estimati la motor

Adica pierderi estimate in transmisie la o tractiune fata de 25%? Unii oameni au probleme grave cu capu. Atunci o integrala cat mai pierde, 80%?


Bun, hai sa lamurim cateva chestii care vad ca iti sunt straine smile.gif

Puterea masurata la roata este de 139.6 CP. Pierderea masurata in trasmisie este de 35.3 Cp. Aceasta pierdere nu este un procent fix, este o pierdere masurata. De exemplu pe aceeasi masina daca se monteaza un alt motor de 350 cp de exemplu, dar pastrand aceeasi cutie de viteze, aceleasi planetare, aceleasi jante, cauciucuri etc., pierderea in transmisie ( de la motor pana la roata ) va fi exact aceeasi, adica de 35.3 Cp. Sper ca nu e un lucru atat de complicat pentru tine ca sa-l intelegi smile.gif

Golful din discutie a fost masurat stock, si a dezvoltat o putere de 118 Cp. Nu este singurul TDI de 105 cp masurat care are o putere mult mai mare decat cea declarata, lucru bine cunoscut deja.
Cu softul Superchips stage 1 puterea dezvoltata a fost de 156 Cp, fara nici un gram de fum.
Dorind ceva mai mult, am testat o varianta de software stage 1+, mult mai agresiva fata de stage 1, care avea boost-ul si injectia substantial imbunatatite fata de stage1. Cu aceasta varianta masina a dezvoltat o putere de 174 Cp.

Am atasat si graficul cu softwareul stage 1+.
tza
sa ma lamureasca si pe mine cineva.
1.De ce o masina masurata pe un dyno de la noi ar avea mai multi cai decat spune fabrica(intamplator chiar cea care a construit motorul si masina)?
2.De ce daca pui o masina pe 10 dyno la noi in tara ai 10 rezultate diferite? In unele cazuri pui masina de 3 ori pe acelasi dyno si ai 3 valori diferite
bogdan_wrc
Vlad..cat calm!...daca erai oltean, acum deja maturai cu vorbe smile.gif))
iti doresc rezistenta smile.gif) psihica...altii ar fi cedat de 10 ori pana acum..
fac pariu ca si epste 1 an tot iti vor cere explicatia asta...
vlad_GTI
1. Sunt multe masini masurate, nu doar la noi in Romania ci peste tot in lume, care dezvolta o putere mai mare decat cea declarata de producator. Motivele sunt destule, in principal tin de marketing si concurenta interna a firmelor.

2. Am masurat cateva masini atat pe standul nostru cat si pe cel de la Exelixis din Bucuresti, diferentele fiind de 2-3 cp de fiecare data.
Mituc
CITAT(tza @ Jan 20 2011, 03:33 PM) *
sa ma lamureasca si pe mine cineva.
1.De ce o masina masurata pe un dyno de la noi ar avea mai multi cai decat spune fabrica(intamplator chiar cea care a construit motorul si masina)?
2.De ce daca pui o masina pe 10 dyno la noi in tara ai 10 rezultate diferite? In unele cazuri pui masina de 3 ori pe acelasi dyno si ai 3 valori diferite


1. Poti intreba producatorul.
2. pentru ca aceeasi masina se comporta diferit in conditii diferite de temperatura, presiune si umiditate. Si se comporta diferit si in aceleasi conditii dupa ce i se modifica sensibil temperatura pe la ulei, interne, catalizator, radiatoare, intercooler. etc.

E normal sa obtii valori diferite, dar e anormal sa obtii valori mult diferite (sa zicem, care nu sint in acelasi interval de 1-3% din medie). Adica daca masori de 3 ori si-ti da 110.1, 112.5 si 111.6 e ok. Daca-ti da 110.1, 120 si 115 poti sa dinamitezi dyno-ul ala si sa pleci (daca e vorba de masuratori in aceleasi conditii de temperatura, umiditate si temperatura, cu masina calda).

Apoi treaba asta cu masuratorile pe dyno e o confuzie totala. Producatorii spun cit scoate motorul ala la arborele cotit. Dynamometrele masoara la roti dupa care aplica diverse corectii sa estimeze puterea la motor, unii chiar aplica corectii mai optimiste sa aiba cu ce grafice se lauda. Normal ar trebui sa se faca asa:
- masori puterea stock la roata, fara nici o corectie aplicata, nici SAE, nici 1%, nici nimic;
- masori din nou dupa modificari, tot la roata, tot fara corectii.
= you get the real thing.
vlad_GTI
Foarte corect, cea mai importanta este puterea la roata, dar din pacate 99% din clienti sunt interesati de puterea la motor.
Rius
Ma bag si eu ca musca, dar am o nelamurire

Daca fac un run pe dyno cu roti pe 18'' si dupa care trec la roti pe 15'', bineinteles cu diferenta mare de diametru...obtin aceeasi putere la "roata"?
vlad_GTI
Buna remarca Rius, dar evident ca puterea la roata va fi mai mica cu jantele de 18" fata de puterea cu cele de 15", pierderea fiind mai mare. Cel mai bine pentru un before/after la roata este sa se foloseasca aceleasi jante si anvelope.

In schimb un dyno bun poate sa calculeze pierderile prin transmisie de la motor pana la roata, pierderi care evindent vor fi mai mari cu rotile mai mari. In acest caz ( cu rotile mari ) pierderile vor fi mai mari iar puterea la roata va fi mai mica, dar masurand aceeasi masina cu rotile mai mici, aceasta va avea o putere mai mare la roata si pierderi mai mici in transmisie, dar aceeasi putere calculata la motor, ca si cu rotile mai mari.
tza
CITAT(vlad_GTI @ Jan 20 2011, 04:09 PM) *
1. Sunt multe masini masurate, nu doar la noi in Romania ci peste tot in lume, care dezvolta o putere mai mare decat cea declarata de producator. Motivele sunt destule, in principal tin de marketing si concurenta interna a firmelor.

eu tot nu inteleg...vrei sa detaliezi te rog. Fii mai concret: De ce un producator ar declara o putere mai mica decat scoate cu adevarat motorul? Doar ca sa ne faca pe noi(romanii) sa ne simtim mai bine ca de fapt am primit mai mult decat am platit?
RoSonic
probabil pentru a nu concura intre ele diverse modele/motorizari.
Si chestia asta, cum zicea si Vlad ,a fost observata de multi - in special la TDI-urile grupului vag.
bluey
Si pe niste japoneze destul de puternice biggrin.gif
Raspunsul este mai usor de dedus daca luam in considerare ca sunt tari unde taxarea asigurarilor si chiar a impozitelor se face in functie de putere , nu de cilindree.
Finlanda, Suedia de exemplu au acest sistem.
Tuningul motorului este considerat frauda daca nu este declarat si impozitata masina cf puterii obtinute.
Am auzit de cazuri in care masinile modificate erau oprite de politie si duse la dyno-test.Amenzile am inteles ca sunt ceva mai greu de digerat decat cele de pe la noi mai ales pentru astfel de fraude.
Daca au clasa de impozitare peste 110cp si sub 110cp e simplu raspunsul nu?
La fel cum exista cilindree de 1998cmc si nu de 2001 cmc biggrin.gif
rex
Exista si masini care au declarati mai multi cai decat au, gen RS4 B7.
Intamplator si mie imi e declarata o putere mai mica decat reala (122 carte si 136 dyno). Aceasta masuratoare a fost facuta si de altii. Revo mi-a spus de la inceput ca am 135 cp stock si cand am facut dyno m-am convins ca au dreptate). Aceeasi problema e si la 1,4 TSI de 140cp care are >150cp.
tza
acum aud ca exista masini care au si mai putin cai decat au fost gandite..interesant...dar una care sa aiba exact numarul de cai pe care l-a declarat producatorul exista?
bluey
Iarna sau vara????
rex
CITAT(tza @ Jan 20 2011, 07:16 PM) *
acum aud ca exista masini care au si mai putin cai decat au fost gandite..interesant...dar una care sa aiba exact numarul de cai pe care l-a declarat producatorul exista?


E bine ca auzi acum si nu mai tarziu. tongue.gif.
Sunt curios daca pui masina ta pe dyno cat iti iese. Poate ar fii un exercitiu interesant.
Uite aici un link pentru niste masuratori dyno. Atentie ca rezultatele sunt la roata (mai bine zis la butuc). http://www.rri.se/index.php?DN=29&List=U-Z
Dupa cum vezi RS4 B7 are 333 cai la roata si 420 cai declarati la motor (de ex) biggrin.gif.
tza
nu o sa o pun vreodata pentru ca am mai mare incredere in cei care au proiectat si realizat masina decat niste standuri dyno(mai ales de la noi din tara)
BSH
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=653

raspunsul rex
pejte
CITAT(vlad_GTI @ Jan 20 2011, 03:11 PM) *
Puterea masurata la roata este de 139.6 CP.

Valoarea respectiva nu am contestat-o, estimarea de la motor insa da.
CITAT(vlad_GTI @ Jan 20 2011, 03:11 PM) *
Pierderea masurata in trasmisie este de 35.3 Cp.

Cum s-a facut aceasta masurare a pierderii in transmisie?
vlad_GTI
Masina se pune pe role, iar inainte de masurarea propiuzisa a puterii, se face un run de masurare a pierderilor prin transmisie, sau mai corect ar fi de la volanta si pana la roata, adica suprafata de contact intre roata si rola. Pentru a masura pierderea masina se tureaza pana la limitare in treapta de viteza in care se va face masurarea, dupa care este lasata sa revina la relanti. Rezistenta pe care o opune transmisia/roti rolelor pe decelelare este masurata, asadar se stie exact puterea care se pierde prin transmisie/roti pe toata plaja de turatie in treapta respectiva. Ulterior se trece la masurarea in sine a puterii la roata dupa care conform pierderilor din transmitie/roti masurate in testul precedent este calculata puterea la motor, tinand cont si de normele DIN, care printre altele au in vedere temperatura ambientala, presiunea atmosferica, umiditatea, toate acestea fiind masurate de statia meteo incorporata in dyno.
bambu
Discutia despre roti aici http://www.hothatches.ro/index.php?showtopic=1159
colin
CITAT(bluey @ Jan 20 2011, 10:13 AM) *
TDI-ul de 105cp e cunoscut ca are castiguri mari din soft.
Welcome to PD world biggrin.gif
La PD-uri in general turbinele sunt limitarile de putere pentru ca sunt subdimensionate.

Mai punem un 10cp in functie de brand si gata caii smile.gif ))

Colin esti cel putin optimist cu cei 200cp obtinuti cu un hibrid pe CR.
Si ai grija cu hibridele ca nu tot ce zboara prin motor arde biggrin.gif


Are o caracteristica interesanta hibridu meu(care de fapt nu e hibrid e eco dynamics).

Sa iti zic care? Ei bine are niste senzori foarte interesanti montatati prin motor/turbina & alte componente, astfel ca ISG isi da shut off cand eu decid sa ii dau tare, dupa care vreau sa fac o oprire la semafor.........

Ma gandesc ca senzorii aia pot fi foarte usor folositi pentru a indica pana unde e safe sa mergem nu crezi?

Interiorul turbinei garret........nu stiu exact ce turbina garret am, ca nu ma pricep foarte tare, insa am inteles ca merge pus un interior de o turbina mai mare. Caz in care soft custom+turbina+evident ambreiaj+posibil injectoare(intercooler de ce nu).....desi din ce am citit in documentatie limita injectoarelor ar fi pe la vreo 210 cp....

Anywayz.......sa traim si sa avem bani, ca masini se fac slava Domnului
bluey
Cand am zis hibrid de fapt ma refeream la turbina facuta din parti diferite nu la motor.
Turbinele astea au prostul renume de a se face praf.
200cp pe motorul tau nu e un capat de lume daca te-ar tine pompa,rampa si injectoarele ar putea furniza suficienta motorina.
A mai facut cineva modificari de genul asta pe motor ca al tau sau esti la capitolul calcule pe hartie?
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.