Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Jante
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Jante si anvelope
Pagini: 1, 2, 3
Mituc
Probabil nu sint singurul care-si doreste o schimbare, si in urmatorul sezon estival imi voi schimba rotile actuale de vara cu altele. Totdeauna am avut mai multe dileme in ceea ce priveste jantele:
1. greutate vs. aspect;
2. greutate+aspect vs. rezistenta;
3. evident, disponibilitatea modelului ales.

Dupa multi pereti abordati perpendicular cu capul, sute de mii de clicuri de mouse, calcule, estimari, momente de asteptare a unui nou model care sa le aiba pe toate, etc, cred ca am ajuns la compromisul aproape perfect (si voi explica si de ce e "aproape", moment in care voi avea nevoie si de sfaturile voastre), acesta fiind oz alleggerita, in nuanta antracit.
Din lista de dileme de mai sus este clar ca 1 si 3 sint total rezolvate. Am urmarit acest model inca dinainte de a apare pe piata in noiembrie anul trecut, l-am dat la o parte de mai multe ori din cauza ca nu eram convins de aspectul 2: greutate+aspect vs rezistenta, si anume nu stiu si nici nu-mi dau seama cum va sta la capitolul rezistenta.
In mod firesc nu sint multe jant eaftermarket mai solide decit cele OEM, insa cele OEM sint de obicei destul de grele iar la capitolul aspect sint pline de compromisuri.

Asadar, stie cineva sau are o idee mai buna despre rezistenta acestor jante relativ la alte modele, cum ar fi ultraleggera sau orice altceva deja rulat si despre care se stiu mai multe in acest moment? De exemplu acum am niste MAk-uri XLR care-s ok ca rezistenta, si in plus eu oricum nu prea dau prin gropi de sa duc amortizoarele pina in capatul cursei, dar totusi.

Asa arata acum masina cu MAk-urile (is de 17"), teoretic cu alleggeritele de 18" (7.5x18 probabil, dar e posibil sa iau in considerare si 8x18, sa vad dupa offset care vor fi iesite mai in afara masinii) ar trebui sa arate cel putin la fel de ok:


P.S.: asa arata cu rotile d e18", personal nu mi se parea cine stie ce:
bogdan_wrc
tot timpul am preferat greutatea/performanta si rezistenta. d-abia dupa aia unele care sa dea mai bine...daca aveam de ales, as alege mereu unele mai performante in fata unora good looking. acum si gusturile sunt diferite. unora cele albe de WRC sau aurii de pe STI nu le plac...
jantele ideale pentru mine ar fi BBS RS GT (forjate si f usoare si good lookin').dar destul de scumpe. tot din seria asta am urmarit cu rezultate bune la noi pe strazi OZ ultra si superleggera si mi se par la fel de frumoase. la fel si OZ superturismo.
am vazut la multi puse si variante mai ieftinegen ATS superlight dar inca nu ma pot exprima asupra rezistenti lor.
octav
Chiar astazi am intrebat la un magazin de jantele Alleggerita HLT, sunt incredibil de usoare... pe 17" aveau 6,3 kg parca. Arata foarte bine insa si pretul era pe masura, 1200 RON pe 17". Tinand cont ca Ultraleggera tot pe 17" erau 1100 RON, poate ca diferenta de jumatate de kg intre jante merita diferenta de bani.
Mituc
Daca tot ai intrebat la magazin de ele, cind mai treci intreaba-i si despre rezistenta. daca-s precum ultraleggera atunci sint ok.
Jazzy
Si-a cumparat un prieten acum cateva zile pe un golf 5,jante ETTABETA TETTSUT X BLACK si arata super frumos,dar nu stiu cat de bune se dovedesc de-a lungul timpului si indiferite zone de exploatare!
octav
Pe site-ul Oz am citit asa:
"Ca si la rotile de Formula 1, absolut fiecare roata ALLEGGERITA HLT este cantarita si verificata de catre un tehnician OZ si numai cele care prezinta o diferenta de maximun +/- 2% fata de greutatea declamata vor fi comercializate si fiecare dintre ele va avea propriul certificat care va contine:
- greutatea exacta indicata in grame
- numele tehnicianului responsabil si data efectuarii controlului pentru a putea garanta gradul ridicat de urnmarire a productiei cum este la fel de important si pentru echipele de Formula 1."

Sursa: http://www.ozracing.ro/news-events/news/al...-hlt/ro?begin=1
Mituc
Cu alte cuvinte, ar trebui sa nu-mi fac probleme mari in legatura cu rezistenta?
ronnie
nu cred ca rezistenta e o problema la alleggerita. cum nu e nici la celelalte jante oz. insa, mie mi se par un model mai putin reusit dpdv al designului, cel putin pe renault nu cred c-ar arata prea bine sad.gif
Mituc
Pai au in jur de 7 kile la 8x18, designul e extraordinar, opera de arta, avind asta in vedere wink.gif
ronnie
daca e sa privim raportul performanta/design, ai perfecta dreptate. insa mie tot urate cu spume mi se par si inca mai caut o janta de 8 max. 9 kg care sa-mi si placa si pe care sa se potriveasca "manusa" botoseii lui blackie. care botosei sper sa fie michelin ps2 intr-un viitor nu prea indepartat rolleyes.gif

are cineva idee, ca eu n-am reusit sa descopar, cate kg are o janta 35th anniversary pe 18?
Mituc
29lbs/13.15kg. Adica vreo 3 tone si un pic.

Daca-ti plac astea cu multe spite, black + polished uita-te pe la team dinamics prorace 1.2, parca si ei aveau, pe la mak (volare, xlr), etc. Nu pune jante de 20 de tone pe o asemenea masina, o strici.
bogdan_wrc
sa atasez niste documente ajutatoare smile.gif
ronnie
@ mituc: doamne, asa mult??? ohmy.gif wacko.gif le-am taiat de pe lista, clar biggrin.gif
@ bogdan_wrc: multumim frumos, sunt foarte utile informatiile, desi o idee greu de urmarit smile.gif
Mituc
asa cum spuneam si undeva la incpeutul acestui topic, tirerack.com contine cea mai completa baza de date cu greutatile jantelor aflate in acest moment pe piata. Documentele atasate mai sus sint valabile, sint mentionate si la inceputul topicului insa contin referinte despre o droaie de jante care nu se mai comercializeaza de ani buni, si in plus nu contine date despre jante aflate acum in comert. Deci tirerack.com.
ssst
Poate cineva sa afle ce greutate au jantele stock de pe Focus ST 225?
Mituc
Cind mai mergi la echilibrat rotile cintareste o roata. Dupa aia uita-te la ce pneu ai ca la ala e mai usor de aflat greutatea. Ofc, asta daca intre timp nu a aflat deja raspunsul.
CZ3
vreau si eu ultraleggera pe 17...negre...sa speram ca prin toamna o sa am banutii smile.gif
grecutzu2005
eu mi-as lua alegerita lth m-am indragostit de jantele alea. pe rosu. smile.gif visiniu .
Nicky
Aveti aici detalii despre mai multe modele de jante si masele lor. Cele usoare sunt ori exagerat de scumpe, ori dureaza ani pana sa onoreze comanda (ori ambele)

P.S. 1 pound (lb/lbs) = 0.454 kg (ex. 20 lbs = 9.08 kg)
bogdan_wrc
viseul meu..BBS R-GT sau CH, macar.
dar sper tot la niste OZ ultaleggera.
Mituc
CITAT(grecutzu2005 @ Jul 9 2009, 12:39 PM) *
eu mi-as lua alegerita lth m-am indragostit de jantele alea. pe rosu. smile.gif visiniu .


Eu nici nu mai caut jante de cind s-au lansat alleggerita. La prmavara asta imi voi pune, acum astept sa se termine pneurile pe care le am smile.gif
Mituc
Are cineva de pe forum aleggeritta sau ultraleggera pe vreun hatch compact (e.g. golf/astra/megane/focus, nu clio/fiesta/mini sau alte hatchback-uri din clasa mica)? Ceva probleme cu ele, adica le-ati strimbat usor si au trebuit indreptate, s-au fisurat si au trebuit sudate, etc?
CZ3
ultraleggera 17" visez si eu sad.gif...dar sunt 1050ron/buc+gume....(sunt foarte usoare si foarte rezistente.....are cineva pe un S3)
zap
Am pe cineva cu Ultraleggera ce a spart una din ele destul de repede intr-un sant din asfalt, cum taie astia pentru gaze/apa. Pe comanda, dura cam 2 luni sa-i aduca exact modelul respectiv, gasisem doar intr-un depozit din Italia cu ceva chinuri.
Mituc
era adinc santul, l-a luat tare?
RANDI
CITAT(octav @ Jun 9 2009, 01:40 PM) *
Chiar astazi am intrebat la un magazin de jantele Alleggerita HLT, sunt incredibil de usoare... pe 17" aveau 6,3 kg parca. Arata foarte bine insa si pretul era pe masura, 1200 RON pe 17". Tinand cont ca Ultraleggera tot pe 17" erau 1100 RON, poate ca diferenta de jumatate de kg intre jante merita diferenta de bani.

Diferenta dintre ULTRALEGGERA si ALEGGERITA HLT nu consta numai in greutate, ci si in tehnlogia de prelucrare.
HLT = flow forming, tratate termic precum cele de curse, deci si o rezistenta mai sporita fata de cele non HLT sa zic asa.
Exista si ULTRA HLT, dar pe dimensiuni mari si pt. masini foarte rapide.
c6t9
cat de aproape sunt de jantele forjate?

nu stiu cat mai pastrez x3-ul, dar m-ar tenta niste jante forjate pt el. din pacate pretul e foarte mare.
RANDI
Nu cred ca se poate face o clasificare exacta numai pe rezistenta, dar cele forjate sinte peste HLT.
De regula jantele forjate sint foarte exclusiviste, atit ca model cit si ca aplicatie.
E greu sa gasesti un model sa se potriveasca si sa-ti si placa in acelasi timp.
Aplicatiile sint pentru supercaruri, nu cred ca da bine o janta forjata pe un SUV...dar acum depinde am vazut si exceptii, depinde cit vrei sa investesti.
Sa nu uitam ca pretul poate sa plece de la 1000euro bucata.
Apropo, uite ceva frumos dar cu sonor360FORGED!!!
c6t9
superb site-ul

eu stiu deja ce jante mi-as lua de la OZ, am versiunea normala pe 18 ca jante de iarna deja.
si cam 1k€ bucata ar fi.

julyan86
Foarte misto site Haling.gif
Mituc
CITAT(c6t9 @ Dec 17 2009, 09:47 PM) *
cat de aproape sunt de jantele forjate?


Pai cam sint. Jantele turnate, fie ele si prin procedee mai exotice, nu pot fi la fel de rezistente precum cele forjate...
RANDI
CITAT(ronnie @ Jun 16 2009, 11:18 AM) *
nu cred ca rezistenta e o problema la alleggerita. cum nu e nici la celelalte jante oz. insa, mie mi se par un model mai putin reusit dpdv al designului, cel putin pe renault nu cred c-ar arata prea bine sad.gif

Design-ul este discutabil, cred ca dau bine mai mult pe masini compacte si pe dim. mari.
Uite totusi o poza care nu arata deloc rau, zic eu.
ronnie
Mersi, Randi pentru poza smile.gif . Nu pot sa zic ca m-au impresionat cum dau pe masina, insa nici total nepotrivit nu arata, mai ales cu ceva mici "retusuri" tongue.gif

PS. Al cui e RS-ul?
RANDI
E cineva din Bacau.
Uite si un alt unghi.
grecutzu2005
si ultra hlt astea unde le gasesti? ca la oz nu am vazut pe site decat hlt.

intrebare stupida nu?
RANDI
ULTRALEGERA normale(turnate la joasa presiune) se fabrica de la '15 la '19.
ULTRALEGERA HLT (flow forming, mai rezistente) se fabrica doar '19 si '20 cu latimi de la 8 la 12 toli.
Sint pe site acolo la gama racing.
c6t9
parca la mine n-ar da asa de bine cred.
RANDI
Pai depinde de mai multi factori:
Culoare, kit caroserie, suspensie si nu in ultimul rind de gusturi.
Baga o poza cu masinuta ta sa ne dam cu presupusul.
c6t9
uite grasu

grecutzu2005
eu zic ca se potrivesc la perfectie smile.gif
numai sa ii mai scoti 2 tobe si pe dreapta tongue.gif
RANDI
Arata foarte bine astea....pt iarna:).Pe ce dim sint?
Cele de vara sint aceeasi dim si la ce dim. te-ai gandit maxim?
c6t9
iarna 18 nu stiu ce latime, trebuie sa ma uit.

vara sunt 19 si tot 19 as pune.

exista unele ca astea de iarna, forjate de la OZ. insa mi se pare o investitie serioasa. poate daca le luam de cand am masina, era mai simplu. la revanzare nu castigi mare lucru, apoi se vor potrivi numai la bmw, au un design relativ exclusivist.

alta masina de la ei nu mi-as lua probabil decat viitorul X3 35d 306cai stock, dar daca e adevarat ca vor creste dimensiunile, parca nu ma mai incanta. deja o dam in X5, o masina misto, insa foarte mare si inutila pt mine. X1 nu are nici un motor care sa ma atraga. de altfel ca fi al dracului de greu sa aleg o alta masina.

RANDI
Te-ai gandit si la o varianta, mai late pe spate...nu neaparat cu talon asa mic cum e in poza?
E greu sa iei o decizie asa importanta, daca te gandesti sa schimbi masina chiar si peste 1an.
Mituc
La ce ar folosi niste jante mai late pe spate la o masina care nu e cu tractiune spate? La accentuarea caracterului subvirator? Combinatiile astea au certificare TUV? Bine ca au jantele...
RANDI
Daca e sa ne luam dupa Mituc, inseamna ca cei de la BMW si nu numai ei, sint in eroare cu echiparea de ex. la BMW X5 de serie 315/35/20 cu 275/40/20.
c6t9
e adevarat ca bmw pune la SUV-uri asimetric rotile, mai mari pe spate. asa am si eu de vara, dar nu as zice ca si jantele sunt mai late, ci doar gumele (cred, n-am masurat). poti pune pe aceeasi janta si 235/45/19 si 255/40/19.

e de asemenea adevarat ca aceasta combinatie poate impinge masina si mai mult spre subvirare. astia de la bmw au gandit ca ar merge combinatia (sunt singurii care fac asta la 4x4), tinand cont de n factori, dar in principal ca tractiunea ar fi axata spre RWD si ca e (usor) supraviratoare (cel putin eu in viraje simt cum pleaca spatele usor).

nu stiu daca v-am pus pe forum un film cu X6 vs cayenne, unde critica maxima a fost tocmai alegerea foarte proasta a rotilor de catre cei de la bmw.

buba mare e si combinatia asta stupida de dimensiuni. 235/45/19 e o dimensiune saraca in oferte. teoretic as putea sa folosesc aceasta marima la toate 4 rotile. practic, nu stiu. gumele pe spate s-au dus, la primavara trebuie sa iau macar 2, indiferent ce fac.
Mituc
CITAT(RANDI @ Dec 24 2009, 05:14 PM) *
Daca e sa ne luam dupa Mituc, inseamna ca cei de la BMW si nu numai ei, sint in eroare cu echiparea de ex. la BMW X5 de serie 315/35/20 cu 275/40/20.


Ma refeream la cel din poza unde diferentele intre fata si spate sint mult mai mari. Nu stiu nici cit conteaza, ca oricum dulapul va subvira, dar daca latesti rotile foarte mult si pui jante si cu offset semnificativ mai mic manevrabilitatea are foarte mult de suferit, mai ales daca la asta se adauga si dferenta marita intre fata si spate precum in poza.

c6t9: daca vrei sa pui jante pe X3 sa ai in vedere ca e o masina destul de grea... de exemplu Ultraleggera s-ar putea sa arate foarte bine insa va trebui sa mergi aproape tiptil cu masina sa nu le indoi. Fie tre' sa pui ceva butucanos turnat, fie ceva forjat. Depinde insa si pe unde (trebuie sa) te bagi cu masina, ca totusi ai avantajul unui pneu destul de inalt.
RANDI
Am rulat pe 275/40/20 fata si spate cu 9x19, dupa care am mers pe 10,5 cu 9,5 si cu anevelope 315/35/20 cu 275/40/20.
Masina statea mult mai bine in curbe.Imi vine greu sa cred ca anumiti producatori de masini si case de tuning renumite, bifeaza mai mult pe look in detrimentul sigurantei.
In fine, cum spuneai si tu sint foarte mult factori necunoscuti noua...deci, ai putea rula pe urmatoarele combinatii:
235/45/19
245/40/19
255/40/19
275/35/19
285/35/19
Acum ai variante de jante la 8 la 11 toli, presupun ca la Boticeli3 te-ai referit mai sus.
Am sa incerc sa caut un TUV pt. X3 cu aceste posibile combinatii ca sa iti faci o parere si am sa-l postez aici.
Boti3 mi se pare o alegere inspirata, o janta cu model mai aerisit nu cred ca o sa arate bine.
Uite citeva poze cu ea montata pe niste SUV-uri.




c6t9
nu pot pune decat 235/45/19 fata/spate, sau 235/45/19 fata si 255/40/19 spate

asta ca sa nu ies din specificatiile bmw.

arata ok, in principiu sunt aceleasi jante ca cele de iarna.
la greutatea asta de 2 tone cele forjate ar trebui sa tina, la altceva nu ma gandesc.

decizia e greu de luat.
Mituc
Daca in certificatul TUV este specificata vreo combinatie de jante/pneuri pe care nu o ai in certificat si nici macar in fisa de omologare, iti va fi totusi mult mai usor sa obtii aprobare RAR (dupa ce initial obtii de la dealer) pentru combinatia respectiva. Acea combinatie este trecuta intr-un certificat TUV dupa teste si tot felul de evaluari, cel putin pentru masinile produse in germania e ca si cum acea combinatie ar fi omologata pentru acea masina de catre insusi producatorul (de fapt chiar este intr-un fel, cu asta se ocupa TUV).
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.