Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Left foot braking
Forum HotHatches > HotHatches General > Discutii Generale HotHatch
BSH
Salut, am si eu o intrebare, ce face acel left foot braking ?
Rius
Sunt unele strategii de injectie OEM care in momentul apasarii pedalei de frana reduce cuplul motor pentru a nu suprasolicita elementele transmisiei.
In conducerea sportiva, in special pilotii de raliu, folosesc piciorul stang pentru a pune frana din mai multe considerente, printre care si lagul turbo. Ca sa nu reduca cuplul motor odata cu apasarea pedalei de frana, se modifica softul OEM.
BSH
Stiu ce e left foot braking dar intrebam sa vad ce anume ofera pentru asta, nu am mai auzit de vreo solutie software pentru left foot braking.
SEBASTIAN
O metoda sanatoasa pe care noi o folosim este ALS, care de fapt este cea mai buna solutie.
Modelele de serie in mare parte au economizor si cand franezi taie aliementarea cu combustibil si degeaba accelerezi pt ca potentiometrul e trecut automat pe zero.
Se poate joncla si din mufele de pe frna si ambreiaj... insa ALS este cu mult peste.
Insa Flat foot shifting pe care noi o montam in softurile de Mitsubishi e geniala: http://www.youtube.com/user/TheRacingCode#...u/1/htzcjMl5UH8

bambu
Am facut un pic de ordine, putem discuta aici pe tema asta.

LE. am facut curat din nou, de aici stam ontopic va rog.
OvidiuV
Eu folosesc LFB. De fapt franez numai cu stangul. Acest lucru se face din soft.
adyp2003
1. Am si eu o nedumerire: LFB nu poate fi folosit oricand, corect? De exemplu, la o franare mai puternica, daca ai ambele talpi pe pedale, cum iti mai mentii pozitia corpului?
Apropo, Ovidiu, tu ai cumva DSG? In cazul asta, chiar se merita sa iti duci la dresaj piciorul stang ca sa invete sa dozeze apasarea. smile.gif

2. WOT box (pentru "no lift shifting") avea user-ul naka, dar nu l-am mai vazut pe forum in ultima vreme. Chiar eram curios sa vad rezultatele. smile.gif

3. Si inca ceva, care nu prea are legatura cu subiectul discutat aici: la vw, avand pedala de acceleratie cu balamaua prinsa de podea, nu prea se poate aplica metoda heel & toe, nu?
BSH
1. Pai de aia nu franezi in curba. LFB se face inainte de intrarea in viraj.

In cazul pedalei prinse de jos varf calcai se face mult mai usor. am experimentat pe gti si civic
Nicky
la cupra nu prea iese varf-calcai, sunt aiurea puse pedalele

de la wiki citire

"Performance vehicles are usually modified (if necessary) so that the heights of the brake and accelerator pedals are closely matched and the pedals are not too far apart, to permit easy use of heel-and-toe."
rex
LFB se face si in viraj (la fel ca orice frana) in functie de ceea ce ai nevoie.

H&T este o tehnica mai mult de show, fiind putin folosita (aka deloc) de pilotii de raliu, cel putin dupa spusele unuia cu care am facut scoala de pilotaj (Dani Ungur).

Ambele tehnici necesita o buna pozitionare a pedalelor. Pozitionarea pedalelor la G5 manuala e nasoala (ca sa nu zic mai urat), lucru care impiedica folosirea tehnicilor de mai sus (pedalele nu sunt la acelasi nivel si pedalele trebuie sa fie dispuse mai central, pedala de frana si de acceleratie fiind prea in dreapta).
bogdan_wrc
Rex, cauta filme pe youtube filmate sub volan in raliuri, de grupa B mai ales. cel putin marile glorii ale anilor 80-90 foloseau H&T. acum..in prezent sunt altfel cutiile de viteze..si poate nu mai sunt necesare..dar se foloseau.

ady...de ce sa tii si dreptul pe acceleartie la o franare mai puternica? daca stii sa faci LFB, atunci dreptul il ridici cand pui frana violenta. LFB nu se foloseste un timp lung. de obicei se face franarea inainte (cat mai puternica si cat mai scurta), si doar daca ai nevoie de ajustare faci LFB in curba.
si da, ovidiu are DSG.
adyp2003
Multumesc tuturor pentru detalii! smile.gif
BSH
CITAT(rex @ May 17 2011, 01:23 PM) *
LFB se face si in viraj (la fel ca orice frana) in functie de ceea ce ai nevoie.


scuze Rex, ma refeream la varf-calcai

LFB protejeaza transmisia in timpul unui condus violent deoarece se face acel rev-matching. Ca plus de performanta nu prea e folositor.
Nicky
la masinile noi avem sincroane, se ocupa ele de aducerea la rotatii similare a pinioanelor
ma gandeam la lfb ca sa scurtam timpii de mutare a piciorului drept de pe acc pe frana si inapoi pe acc. dar la mine nu merge acum, nu ma lasa softul. cine vrea sa faca asa, sa scoata contactul de la microintrerupatorul de stop frana cand e pe circuit. cred ca merge, in cele mai multe cazuri.

LE sa nu uitati sa il puneti la loc, sa nu va pupe careva biggrin.gif
BSH
Intr-adevar Nicky dar motorul nu este in ture si atunci vei forta pinioanele si asa se fce o tranzitie fluenta intre trepte.
Inca ceva, retrogradand cu motorul in ture mici atunci intrarea in viraj se va face cu o frana de motor ceea ce la un condus sportiv poate afecta traiectoria masinii si inca un alt avantaj este ca se mentine motorul in plaja de ture unde ai puterea si cuplul pentru a accelera mai rapid de unde si micul castig.
OvidiuV
Da, am DSG. Dar folosesc stangul daca nu trebuie sa retrogradez si pe manuala.
Franez inclusiv in curbe. Atat cat este nevoie.
Si ca performanta este folositor. Avand piciorul drept apasat pe acceleratie, turometrul nu mai coboare spre zero in momentul franarii si ramane ridicat. Astfel ca in momentul in care iei piciorul de pe frana, turometrul pleaca de la 4000, in loc de 900.

P.S. Uitati aici: http://www.youtube.com/watch?v=BMEqOGejlrw
adyp2003
Nicky: Da, dar chiar si cu synchro-meshes, eu unul am simtit o imbunatatire atunci cand fac downshifting cu double clutch.
Pur si simplu, daca le dai mai putin de munca sincroanelor (ca nu mai zic ca le si protejezi de uzura deloc de neglijat cateodata), vei vedea ca iti intra in viteza inferioara imediat, de parca i-ai fi dat un bobarnac schimbatorului.

Ca o paranteza, o data am vazut un tip care vroia sa isi calce masina pe coada la intrarea pe autostrada si i-a zmucit urat de tot cand a retrogradat, de parca ar fi aruncat ancora, asa s-a simtit frana de motor. I se aplecase aiurea botul si de abia dupa o secunda a inceput sa se incline invers masina (accelerare).
Cand adaptezi turatia, pur si simplu pleci ca o racheta... Lucru probat de mine cu retrogradare dintr-a patra intr-a doua la 70 km/h. smile.gif
rex
Da, Bogdan smile.gif. Stiu ca se folosea dar nu se mai foloseste din motivele enumerate de colegi smile.gif.

Si, Nicky, si eu vroiam LFB pentru a nu pierde timp cu mutatul piciorului dar avand in vedere ca am pedala de frana e in partea dreapta, ca sa apas frana cu stangul dau cu genunchiul de coloana de directie biggrin.gif. In plus este extrem de incomod. Asa ca a ramas sa pun frana cu dreptul.
Mituc
Observ ca se fac niste confuzii o idee mai mult decit foarte grave.

1. LFB are sens atunci cind piciorul drept il tii pe acceleratie. Daca frinezi cu stingul doar ca sa te simti mai "altfel" asta e altceva, si va fi si altceva cind vei vedea ca tre' sa schimbi picioarele ca sa poti apasa ambreajul ca urmare a frinarii;
2. LFB se foloseste pentru a imprima o miscare de supravirare masinii, fie ea FWD sau AWD (nu si RWD) si de obicei la folosirea acestei tehnici apare o usoara rupere a aderentei CEL PUTIN pe puntea spate (de obicei aderenta laterala pe spate si tractiunea pe fata);
3. LFB e similar folosirii frinei de mina cu diferenta ca frina de mina e de obicei mecanica, si risti sa dai foc la discuri si placute mai ales la masini de strada
4. LFB si H&T nu au nici o legatura. Se pot succeda dar niciodata nu se fac alternativ sau simultan intr-un acelasi viraj (faci H&T la intrare si LFB in timpul virajului).
Profesoru
LFB este o tehnica folosita de raliisti , este buna mai ales pe macadam , Mituc a punctat bine ,nu cred ca este o tehnica avantajoasa pe asfalt , rolul ei fiind acela de de "arunca" pe traiectorie......
rex
Eu nu sunt ce aceeasi parere... Scopul ei e doar sa apesi aceleratia si frana concomitent sau la mica distanta...
Faptul ca induce supravirare e altceva... Supravirare induce si franrea cu piciorul drept in aceleasi conditii. Asa ca acest aspect nu e particular LFB.
Profesoru
Asta depinde si de sofer ....................eu am invatat asta in traficul urban din Bucuresti , si sincer in afara de faptul ca pot doza bine si cu stangul frana nu ma pot declara fan al franrii cu piciorul stang , chair daca ocazional mai conduc masina nevestii care are Easytronic , si pot sa fiu concetrat si cu pedala lafund la aia , in schimb cand vrei sa provoci masina sa plece de fund e mai easy cu left foot on brake si cu dreptul pe pedala in gaz , la masinile care permit asta ....mai ales cu Subaru , e foarte fun ...
Mituc
CITAT(rex @ May 17 2011, 11:27 PM) *
Eu nu sunt ce aceeasi parere... Scopul ei e doar sa apesi aceleratia si frana concomitent sau la mica distanta...
Faptul ca induce supravirare e altceva... Supravirare induce si franrea cu piciorul drept in aceleasi conditii. Asa ca acest aspect nu e particular LFB.


Ce spui tu depinde de situatie, destul de mult. Ce descriu eu este folosirea corecta si eficienta a LFB, nu de dragul de a o folosi.

Daca frinezi in viraj fara sa accelerezi poti induce supravirare, insa in functie de intensitatea lui daca nu calci acceleratia in imediata sutime de secunda e posibil sa iesi din viraj cu spatele.
Ideea nu e doar de a induce supravirare, ci de a matura virajul si de a avea o viteza cit mai buna atit pe durata parcurgerii virajului cit si la iesire, si de asemenea de a avea motorul turat optim pentru a accelera maxim dupa viraj.
E o tehnica de pilotaj pe suprafete cu aderenta scazuta, nu ai ce cauta cu frina cu stingul pe circuit. Si cum ziceam e similara cu tehnica folosirii frinei de mina (doar ca se foloseste in alte situtatii, si anume viraje mai lungi si de viteza mai mare), ideea e sa rupi aderenta pe spate putin pentru a indrepta fata unde ai treaba si s-o calci maxim.
Se mai foloseste foarte rar pe asfalt in probele mixte asfalt/macadam unde din cauza suspensiei si a pneurilor setate pentru mixt (sau preponderent macadam/glod/nisip) comportamentul masinii pe asfalt e cu totul altul decit daca ar fi setata pentru asfalt. sau daca ai asfalt murdar tare in viraj.
rex
Am inteles acum ce vrei sa spui... Pentru ca nu am condus mult o masina pe macadam nu pot sa infirm/confirm ce ai spus, dar am incredere in tine smile.gif.
Oricum eu ma gandesc ca pot folosi LFB pe circuit pentru a scurta timpul mort cand nu apas nici o pedala, inainte de viraj...
pejte
CITAT(rex @ May 18 2011, 11:28 PM) *
pentru a scurta timpul mort cand nu apas nici o pedala, inainte de viraj...

Exista momente in care o lasi sa curga ? unsure.gif
rex
Da, cand iau piciorul de pe acceleratie si il pun pe frana... Intre aceste doua momente este un timp mort...
c6t9
Pentru că cei mai mulți se dau pe circuit sau pe șosea oricum, cred că de pe la minutul 4 este de urmărit tehnica. Īn condițiile īn care este o mașină nouă, deci nu o "vechitură" cu probleme la sincroane laugh.gif




OT. știu că STI-ul are raportate diverse bube īn exploatare, dar de nouă mașina schimbă impecabil, cel puțin cea cu care am mers eu și nu am iertat-o deloc.

bambu
Pardonati-mi lacunele, dar eu nu inteleg nimic..pentru ce o tureaza in gol? parca ambreiaju e apasat cand accelereaza cu calcaiu
pejte
CITAT(bambu @ May 19 2011, 12:17 AM) *
pentru ce o tureaza in gol?

Rev matching
OvidiuV
Pe circuit, in momentul in care trebuie sa franezi violent de la 150 la 60 pentru un ac de par nu vad niciun motiv pentru care nu ai frana cu stangul. In cazul asta evident se ridica piciorul drept de pe acceleratie pentru ca omori discurile fara motiv.
Altfel tehnica LFB se aplica cum a explicat @Mituc.
Pentru mers normal pe strada faptul ca franez cu stangul si nu cu dreptul nu reprezinta un avantaj, dar nu se poate spune ca e vreun dezavantaj. Atata timp cat masina are doua pedale si omul are doua picioare, nu inteleg de ce nu sa le folosesc pe amindoua.
Mituc
CITAT(bambu @ May 19 2011, 12:17 AM) *
Pardonati-mi lacunele, dar eu nu inteleg nimic..pentru ce o tureaza in gol? parca ambreiaju e apasat cand accelereaza cu calcaiu


Heel&Toe.

CITAT(c6t9 @ May 19 2011, 12:08 AM) *
OT. știu că STI-ul are raportate diverse bube īn exploatare, dar de nouă mașina schimbă impecabil, cel puțin cea cu care am mers eu și nu am iertat-o deloc.


Nu utia ca aia e o impreza STI JDM. Boxterul de 2 litri se tureaza pina la mama naibii, vad ca la 8500rpm nu are nici o treaba, zici ca e typeR cu turbina.

Uitati-va aici pe la 34:50: http://www.youtube.com/watch?v=_EoiRW1hB-4

Desigur, tot clipul e interesant, dar pe la 34:56 sau ceva se vede ca turbaciunea de Orido s-a pus pe treaba.
c6t9
Așa este, mă gāndeam cum se comportă STI-ul normal. Din ce spun posesorii pe afară, mai mulți au reclamat probleme la ECU, motor și cutie īn timp. Mă refer la versiunea 2.5T

CITAT(OvidiuV @ May 19 2011, 09:58 AM) *
Pe circuit, in momentul in care trebuie sa franezi violent de la 150 la 60 pentru un ac de par nu vad niciun motiv pentru care nu ai frana cu stangul. In cazul asta evident se ridica piciorul drept de pe acceleratie pentru ca omori discurile fara motiv.
Altfel tehnica LFB se aplica cum a explicat @Mituc.
Pentru mers normal pe strada faptul ca franez cu stangul si nu cu dreptul nu reprezinta un avantaj, dar nu se poate spune ca e vreun dezavantaj. Atata timp cat masina are doua pedale si omul are doua picioare, nu inteleg de ce nu sa le folosesc pe amindoua.


Dacă vezi īn film, cel din Murcielago parcă, frānează cu ce picior apucă, este arătat īntr-o fază chiar folosind ambele picioare rolleyes.gif

CITAT(Mituc @ May 19 2011, 10:07 AM) *
Uitati-va aici pe la 34:50: http://www.youtube.com/watch?v=_EoiRW1hB-4

Desigur, tot clipul e interesant, dar pe la 34:56 sau ceva se vede ca turbaciunea de Orido s-a pus pe treaba.


Mă uit și mă īntreb oare cāt de greu este să facă și la noi un așa circuit?
BSH
De multe ori nu este luata in considerare forta care trebuie aplicata pe frana ca sa lucreze la potentialul ei maxim. Nu stiu cat de bine sau eficient e sa franezi cu ambele picioare , poate nu au ei forta ca sunt mititiei.

Se face circuit FIA la Brasov.

http://www.promotor.ro/sport/alte-sporturi...-brasov-8234431
PaulMIG
BSH, ai zis in postul 13 ca LFB protejeaza transmisia, ai incurcat un pic, H&T face rev-matching si protejeaza transmisia. Si amandoua tehnicile aduc un plus de performanta. Rev-matching ajuta sa nu mai intri in frana de motor pentru cateva momente si asta conteaza ca timp, pe langa a proteja transmisia

mituc, LFB se foloseste pe toate suprafetele, inclusiv pe circuite, si inclusiv pe masini RWD.

In functie de intensitatea cu care este folosit lfb, poate induce supravirare sau doar un plus de aderenta pe puntea fata. Se poate folosi un strop de lfb pe intreag parcursul unui viraj, nu doar inainte.
Mituc
Paul: am mai spus undeva mai sus: frinarea cu stingul pentru ca se poate (la misto) e diferita de tehnica de pilotaj de frinare cu stingul in sine. Pe parcursul aplicarii tehnicii de pilotaj de frinare cu stingul piciorul drept e infipt in acceleratie.
Ca unii frineaza cu stingul doar pentru ca nu au ambreaj si le e mai comod, sau o fac sa se simta ei mai deosebiti e altceva.

La RWD singurul motiv pentru care ai frina cu stingul e sa faci burn-out sau sa subvirezi ingrozitor spre copacii de pe margine. De ce sa induci subvirare prin pierderea aderentei daca poti pur si simplu sa invirti putin de volan?!

Ajustarea ECU din fabrica pentru ajustarea injectiei in momentul frinarii protejeaza transmisia, insa de la asta (care era in discutia initiala) s-a ajuns la "ce e LFB si la ce e bun?".

Transmisia nu e protejata sau uzata de frina de motor mai mult sau mai putin fata de acceleratia normala. Uzura mare a transmisiei vine de la schimbarile violente de trepte, de la diferenta mare de viteza intre volanta si disc, de la nesincronizarea picioarelor cu miinile si inevitabila agatare a sincroanelor ce urmeaza, etc.

c6t9: pentru ca la noi terenurile sint scumpe, si daca tot e sa se faca ceva pe ele, fie si in cimp, se vor face case sau cladiri de birouri (fara loc de parcare, de ce sa se iroseasca suprafata pretioasa pentru prostii care se deplaseaza cu masina intr-un loc unde nu te-ai putea deplasa altfel?!).
spb
LFB la RWD -> subvirare?! Incarcarea suspensiei fata coroborata cu putere mai multa trimisa pe spate si usurarea acesteia nu par reteta de subvirare. La rwd o frana de motor mai violeta si incepi sa dansezi de-a latul.
Later: LFB nu presupune "piciorul drept e infipt in acceleratie". Intr-adevar sunt unele momente in care pedale sunt apasate simultan dar nu este asa intotdeauna.
c6t9
Din ce știu eu, frānă de motor la RWD este cea mai proastă decizie īn multe momente, să nu spun toate.

Nu mă pot pronunța referitor la LFB, pentru că am īncercat o vreme doar la BMW și doar să mă chinui să īnvăț și piciorul stāng să dozeze puterea. Dacă frānezi violent, merge să zicem, dar la mine cel puțin este oarecum contraproductiv. Dacă iau piciorul de pe accelerație și frānez violent, mașina retrogradează singură, altfel nu. Apoi mașina este oarecum orientată spre a supravira, deci fără să mai fie nevoie de LFB.

LFB știam că este utilă la mașinile cu FWD pentru a muta masele. Problema este să știi cāt de multă frānă să aplici. Sincer, n-am folosit niciodată.

Legat de terenuri, or fi scumpe, dar sunt destui care au FOARTE mulți bani. Și se mai declară și pasionați de auto. Cānd ai mașini colecționate īn valoare de milioane de dolari, cred că-ți permiți să faci și un circuit undeva unde terenul nu o fi chiar așa de scump. Oricum probabil proiectul și execuția sunt cu adevărat scumpe, dar repede, sunt mulți ce și-ar permite să īmbine utilul cu plăcutul. Desigur, poate nu iau eu īn calcul motivul achiziției acestor mașini, doar de paradă și atunci se explică. Dacă tata ar fi fost rege al asfaltului și aș fi avut numai supercaruri, īn mod sigur aș fi făcut un circuit. Culmea e că s-ar putea să și producă niște bani.

Știu că au existat proiecte, chiar vreo 3, dar n-am īnțeles niciodată de ce au renunțat la ele.
Mituc
CITAT(spb @ May 19 2011, 03:06 PM) *
LFB la RWD -> subvirare?! Incarcarea suspensiei fata coroborata cu putere mai multa trimisa pe spate si usurarea acesteia nu par reteta de subvirare. La rwd o frana de motor mai violeta si incepi sa dansezi de-a latul.
Later: LFB nu presupune "piciorul drept e infipt in acceleratie". Intr-adevar sunt unele momente in care pedale sunt apasate simultan dar nu este asa intotdeauna.


Atunci vorbim despre lucruri diferite, iar tu nu vorbesti despre LFB smile.gif
BSH
Da Paul, m`am incurcat putin , culmea tocmai rectificand o greseala anterioara. Diferenta o stiu.
Am incercat fara sa vreau LFB pe un matiz caruia nu ii statea ralenti`ul :lol a fost fun.
spb
CITAT(Mituc @ May 19 2011, 04:48 PM) *
Atunci vorbim despre lucruri diferite, iar tu nu vorbesti despre LFB smile.gif

OFF: Foarte constructiv postul. Happy posting! Haling.gif
c6t9
Nu trebuie să existe motive de ceartă. Dintr-o furtună de idei, trebuie sa luăm ce e bun.
pejte
Sau sa daca nu, ne facem forum nou wink.gif
c6t9
OT. După cum vezi, se poartă și pe la alții să plece.

Aici problema e de altă natură.
PaulMIG
@mituc: Si eu vorbeam de lfb ca si tehnica de pilotaj nu altceva.
Niciodata frana nu va induce subvirare la nici un fel de masina. Atata timp cat nu se blocheaza rotile intr-adevar. Franarea este una din tehnicile principale folosite in Drift. Cum spunea si spb folosirea franei face un transfer de mase pe puntea fata si fata are aderenta mai mare, spatele se descarca si ajungi de-a latul.

Comportamentul masinilor difera enorm, si lfb se aplica diferit. Sunt FWD care subvireaza in continuu, cum ar fi Astra OPC si altele mai neutre cum ar fi Integra Type R. La fel si cu AWD (audi RS4 vs STI) sau RWD (mai greu de dat exemple aici pt ca diferentele sunt mai mici, majoritatea tinzand spre supravirare). De aceea nu exista nici o regula batuta in cuie pentru felul in care aplici LFB

Majoritatea timpului acceleratia si frana sunt apasate in acelasi timp dar exista si momente cand poti apasa doar frana cu stangul si ulterior acceleratia, sau invers. Se poate intampla sa ai nevoie de corectie in mijlocul unui viraj pt ca nu tot timpul mergi perfect.

Stiam vre-o 3 filmulete diferite cu Chris Harris si multe altele in care explica foarte bine, atat tehnica cat si motivele, avantaje etc


Mituc
Paul, ok, probabil ce stiam eu nu era complet. Eu ma refeream exclusiv la al doilea motiv expus de Harris, pentru ca primul, si anume reducerea timpilor morti e doar o tehnica de reducere a timpilor morti. In pilotaj vei regasi doar a doua varianta expusa ca "frinarea cu stingul".

Cit despre folosirea acestei tehnici la RWD... e posibil sa ai dreptate. Intr-adevar apesi fata si ridici spatele fortind o supravirare, insa mai eficient mi se pare sa induci supravirarea prin acceleratie + flic (ceea ce la FWD sau chiar AWD se poate dovedi mai dificil daca e facut din scurt).
Probabil frinarea cu stingul poate fi folosita complementar acelei tehnici de inducere a driftului prin downshift la intrarea in viraj si gaz maxim dupa. Probaibl in prima faza poti forta superea aderentei spatelui cu o frinare cu stingul, dar asta inseamna ca masina nu te ajuta. Insa la RWD si drifturi nu ma pricep.
Mituc
Ok: http://en.wikipedia.org/wiki/Left-foot_braking
Deci aveti dreptate si-mi cer scuze. Eu ma refeream strict la tehnica de pilotaj din rally si era singura pe care o refeream ca "left foot braking" sau "frinare cu stingul", chiar daca cealalta varianta o aplic de exemplu la karting in 100% din cazuri (nici nu mut dreptul pe frina in alta situatie decit la standuri).
wrt
a explicat destul de bine paul, dar e o tehnica venita din lumea raliuilor si e cel mai des intalnita acolo. acolo cand e folosita scurt si pt o perioada mica de timp e pentru a corecta virajul (viteza prea mare de intrare in viraj si pentru a pastra trasa corecta), practic se incarca putin prin transfer de mase puntea fata ceea ce confera mai multa aderenta. cand e apasata frana mai puternic insotita de accelerare cu dreptul , provoaca supravirare, iar de obicei e folosita pe virajele lente insotita de balans din volan si mai des intalnita pe macadam decat pe asfalt. mai e intalnita si pentru scandinavian flick. iar cum spunea cineva mai sus, lfb nu protejeaza transmisia, ci din contra produce uzuri mai mari, in special diferentialul e cel mai solicitat.
Car-Setup
Bun regasit, dragilor. Ne-a atras atentia acasta discutie a voastra, sunt foarte interesante ambele tehnici. Tocmai pentru ca nu este domeniul nostru de activitate, cea dintai recomandarea ar fi sa incercati sa discutati direct cu Norin Pausan sau Titi Aur despre acest subiect si sa aflati cam care ar fi opinia lor despre aceste doua tehnici si in ce masura le folosesc.

Dintre toate tehnicile folosite in pilotaj, franarea cu piciorul stang este, cu siguranta, cea mai controversata.

Cea de-a doua recomandare a noastra ar fi analizarea fragmentelor atasate, ambele parte a lucrarii "Speed Secrets - Professional Race Driving Techniques" (1998), de Ross Bentley, senior instructor la "Speed Secrets Driver Development Services". Ne cerem scuze pentru ca nu am adaptat materialele in limba romana; momentan, nu dispunem de suficient timp liber. Speram sa va fie de ajutor materialele si sa va largeasca si mai mult orizontul. Reiteram ideea conform careia toate materialele prezentate trebuie judecate "cum grano salis". Cu bine.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.