Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Probleme supra incalzire 2.0 TFSI
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Motor si Transmisie HotHatch
Bebe
Dau copy paste la un PM trimis de mine, se intelege de aici problema mea.

Am o problema legata de temperatura apa la Seat-ul meu Leon Cupra, 2.0 TFSI si nimeni nu ii da de cap.. In primul rand trebuie sa iti zic ca am in masina o scula ScanGaue ce citeste parametri din mufa OBD, exact ca si VAG-comul, care imi citeste temperatura exacta la apa. Problema apare odata la cateva saptamani/luni si se manifesta asa: creste mult temperatura apei si nu pornesc ventilatoarele.. Indicatorul din bord parca intre 70 si ceva grade si 108' sta tot la 90 grade. In mod normal masina functioneaza pe la 84-87-93 grade, cateodata mai urca si la 96 grade (temperatura pe vagcom). Dar cateodata urca, urca si nu se mai opreste, 99, 100, 101, 102... 114 (atat a ajuns odata maxim pana nu am oprit motorul. Sunt convins ca daca as lasa mai mult ar ajunge sa fiarba lichidul de racire) si nu pornesc ventilatoarele. In momentul in care am oprit motorul au inceput ambele ventilatoare sa functioneaza la viteza maxima.. Bun, motorul se raceste, mai merg 3 km si problema revine. De asemenea cand creste asa mult temperatura, daca pornesc dezaburirea, pornesc si electroventilatoarele si imediat scade temperauta la 80 si ceva de grade. Am schimbat pana acum ambii senzori de temperatura, g63 si g83 parca, termostat, antigel si degeaba. Pe Vag Com nici o eroare. In output test din Vagcom ventilatoarele functioneaza perfect. Am fost la o multime de service-uri si toata lumea zice ca e ok...singurii baiatii de la Seat au zis ca e posibil sa fie pompa de apa auxiliara (din cate mi-au spus Cupra are 2 pompe cu apa).
Astazi chiar am avut problemele cu apa si ca o cireasa de pe tort, de sambata mi s-a si blocat compresorul de AC (trebuie schimbat) si nu am mai putut raci motorul fortat (cu dezaburire). Incredibil la o masina de 3 ani ingrijita tip top.

Daca aveti ceva idei raman recunoscator!
adyp2003
Din pacate nu stiu ce sa iti mai zic. Ceea ce a mers la mine, se pare ca la tine a esuat.
Am avut si eu o problema similara, apa pe ceas la 110 grade si o raceam pornind clima, ca sa dau comanda de start pentru ventilatoare. Mi-au fost schimbati pe garantie cei doi senzori de temperatura de care pomeneai tu (desi cred ca la mine aveau alte denumiri Gxx, dar nu asta e important) si problema nu s-a mai reprodus. Asta ma face sa cred ca aveam termostatul si pompa de apa functionale.
Nici mie nu imi depista vreo eroare la scanare.

Daca zici ca ti-a dat ortu' popii si compresorul de AC, deja stii care sunt prioritatile inainte de a mai scoate masina pe strada...
Iti doresc sa ii dai de cap cat mai repede! smile.gif
Rius
E destul de simplu

In momentul in care ai temperatura de 110 grade sau cat spui tu....descopera care este releul de la electroventilatorul de racire, si vezi daca este comanda prezenta pe el. Calculatorul de injectie la majoritatea marcilor comanda prin punere la masa. Cu alte cuvinte pe circuitul de comanda al releului (el are doua circuite: de comanda si de forta) o sa gasesti o continuitate la masa in momentul in care calculatorul comanda pornirea gmv-ului
Daca nu apare comanda pe releu, ramane de verificat cablajul intre releu si calculatorul de injectie, si anume verificata continuitatea lui cu un diodmetru, izolatia fata de masa si fata de plus.
Daca verificarea decurge ok,si nu ajunge comanda problema e din calculatorul de injectie.
Daca ajunge comanda in releu, trebuie sa cauti in alta parte si anume alimentarile releului, dupa care masele lui.

Mult succes, si bafta in rezolvarea problemei. Nu o lasa asa ca "prajesti motorul"

La unele modele si marci, releul GMV-ului de racire poate fi incorporat in alta unitate de comanda gen IPDM sau inteligent power distribution module, si are si aceasta unitate firul de comanda a pornirii gmv-ului.
Bebe
O sa ajung la electrician sapt viitoare sa vedem.. Modulul de control de la ventilatoare e inclus in ele. Si mufa sub masina, sub scut. Asa ca nu am acces la ea cand masina a facut figuri. De ori cate ori am fost in service, am lasat masina sa mearga, totul a mers perfect normal si nu au putut depista problema...
Mituc
termostat FAIL.
adyp2003
Pai asa ghinionist sa fie? Zicea ca a schimbat deja termostatul.
Ma rog, nu zic ca ar fi imposibil, dar ma mir si eu ca Leana...
Bebe
A facut la fel si dupa ce am montat termostat nou OEM... am facut azi niste teste si o sa va postez rezultatele. Mersi de sfaturi.
Bebe
Radiator outlet temperature variaza la relanti, fara ventilatoare pornite. E normal sa urce si sa scade si tot asa? 72, 68, 66, 70, 66, 74, masina stand pe loc cu ventilatoarele oprite? Asta in timp ce temp apa creste constant..
Am si niste filmari la loguri, o sa le editez si le urc.
Mituc
DIn pozele tale vad ca fan duty cycle e >0, deci ventilatoarele ar trebui sa zbirniie ceva. In a doua poza e la 85% sau ceva, pai ar trebui sa vijiie serios. Sa nu fie ventilatoarele...
Bebe
Am facut editare la post de pe mobil si vad ca s-au pierdut unele informatii.
Prima poza e cu motorul pornit si a doua cu motorul oprit.. Se vede ca ajunge apa la peste 100 Grade si ventilatoarele, pauza..
In momentul cand opresc motorul, la temperaturile alea mari, ventilatoare incet sa mearga la viteza mare si incepe sa functioneze si pompa aux de apa (asta e normal, e asa pt a raci turbo dupa oprire motorului). Las masina 15 min, se raceste cum trebuie, si cand o pornesc, merg ventilatoarele cateva cicluri (de pe la 87-90 grade si racesc) si apoi, dupa 10 min de mers, nu mai pornesc...

Postez si doua filmulete pe youtube, in primul se vede ca indicatia G62 corespunde cu G83 si in al doilea, nu stiu cat e de normal, dar variaza destul de mult Outlet radiator temp, si nu stiu daca e normal sau nu, masina stand pe loc, la relanti, cu ventilatoarele OFF. De asemenea in al doilea film, dupa minutul 1.49, masina e oprita si ventilatoarele si pompa aux de apa pornesc.

1:

2:
bluey
La ventilatoarele mele modulul de comanda de care zici tu , si care apare in Etka/Elsa, este montat chiar pe unul dintre ventilatoare.
L-am avut defect si l-am demontat.DAR ale mele nu functionau deloc, desi initial au functionat aleator.
Stiu ca era si o chemare in service pe tema ventilatoarelor.
Iti pun si 2 poze sa vezi despre ce era vorba la mine,
Modulul ala e inclus in ventilatorul mare si se schimba doar odata cu el.
Bebe
Ceea ce e ciudat e ca functioneaza cateva cicluri, raceste de 2-3-100 ori si apoi nu merge. Si asta fara sa mut masina de pe loc, pur si simplu o las la relanti. Deci nu putem vorbi de un contact imperfect sau asa pt. ca masina sta pe loc, nu apar modificari asupra ei sad.gif
bluey
Contactul imperfect se manifesta la : diferente de temperatura, vibratii (ale motorului), socuri mecanice (gropi), variatii de umiditate in aer.
Nu trebuie neaparat sa mearga masina ca sa iti faca figuri.

Oricum contactele imperfecte pe circuitele electrice/electronice ale unei masini pot fi considerate defecte de fabricatie, stiut fiind ca masina si componentele ei sunt supuse altor tratamente dpdv al vibratiilor si socurilor fata de aparatele electronice stationare.
De aia tot ce e pe masina electronic ar trebui sa fie mult mai rezistent si de obicei este smile.gif
Bebe
Cum pot verifica daca e modulul din ventilatoare sau altceva? :-(
Am lasata masina sa mearga pe elevator cateva ore cu aparatul de masura pus la mufa de la ventilatoare, dar atunci totul a fost ok si masina nu a facut figuri.. In rest nu am acces la mufa. Ca la doctor, cand mergi nu te mai doare nimic :-D
bluey
Pe mufa ventilatoarelor ai un +12v permanent si o comanda.
Poti masura pe pinul de comanda ce vine dinspre ECU in momentul in care dai test la ventilatoare.
Dar daca spui ca din VAG-COM poti sa le pornesti/opresti fara probleme e posibil sa cauti in directia gresita.

L.E. Vezi ca nu iti porneste AC-ul daca nu pornesc ventilatoarele. Sau macar cel mic.
Eu asa stiu ca era: cel mic porneste odata cu AC-ul si cel mare numai cand creste temperatura.Cel mic e comandat de acelasi modul de pe ventilatorul mare.
Cel mic e un motor chior si nu prea are ce sa se defecteze la el.
Sa nu umbli la compresorul de AC degeaba.
Bebe
Ce dobitoc sunt, am facut testele doar cand mergea si racirea... N-am incercat niciodata cand apa se pragatea pt ceai :-D azi nu am vreme dar incercam maine :-)

Compresorul de Ac e blocat, nu se poate invarti nicicum. De cand pornesc masina am zgomote ciudate din partea lui indiferent de clima on/ off.
Cand mergea clima, dadeam dezaburire si se racea motorul. Acum pauza.
bluey
E posibil sa functioneze partea de comanda a ventilatorului mic pentru AC si sa nu mearga cel mare.
Compresorul vrei sa il repari sau iti iei unul nou?
Vezi ca ventilatoarele cand am vrut eu sa le iau nu mi le vindeau decat la set si erau vreo 12 mil.
Am incercat sa repar dracia aia din ventilator dar era inglobat totul intr-o rasina speciala. Pana la urma mi le-a schimbat o pisica luata la 160km/h in plin.

Obisnuiesti sa speli des motorul?
Bebe
Compresor de Ac iau nou.
Motorul nu l-am spalat niciodata... :-(
DeN1grator
I-ai dat de cap pana la urma?
Bebe
Nu am avut vreme, nici nu prea am mai circulat asa mult cu masina, dar nu a mai facut figuri smile.gif
Intre timp am ramas fara baterie, asa ca am pus si baterie noua.
Cand o sa am putin timp, o sa merg la o verificare completa la partea de instalatie electrica, senzori, etc smile.gif
adyp2003
M-am uitat prin toate hartiutele pe care le am din perioada in care dadeam pe la service si am gasit ceva informatii, nu stiu cat de valoroase.
Mie cred ca mi-au inlocuit doi senzori, G83 si G62.
Ceea ce mi-au scris acolo arata asa:
"Dublat cablaj senzor temperatura G83 si G62".

Citind randurile alea, stau si ma intreb daca mi-au inlocuit senzorii sau nu. Firele le-or fi inlocuit, dar senzorii... Nu stiu ce sa mai zic.
Un lucru e sigur: de cand mi-au facut "hack job"-ul asta, am mai parcurs inca 25.000 km si nu s-a mai reprodus problema.

Vezi sa nu fie de la fire, daca nu e de la senzori.
Bebe
A trecut iarna si uite ca problema ce am avut-o nu a trecut de la sine laugh.gif

Asa ca astazi iarasi a facut figuri Applause.gif

Pun aici si 2 scheme, legat de temperatura sunt cei 2 senzori G62 si G83, care i-am schimbat, dar sincer la reprezentanta poate mi-au pus altii la fel de beliti.
Deci nu pierd apa, masina baga caldura, antigelul nu miroase a gaze de evacuare, e ok, uleiul iarasi e ok, ce sa mai zic, totul e ok laugh.gif doar ca i se face cald smile.gif Mai astept idei.
O sa o duc iarasi in service saptamana asta probabil, daca nu se repara o ia mama dracu (e asigurata la 19.000, oare daca creste prea mult apa ia foc laugh.gif jk) In afara de problema asta destul de importanta si enervanta, masina merge perfect, bate si Aventador-ul proaspat sosit in Arad laugh.gif
Multumesc
RollerMAN
Aveti aventador la arad? biggrin.gif
Bebe
Da da. Buy back la LP640 + diferenta de vreo 10 GTI-uri dotate laugh.gif
Mituc
Pai degeaba au, ca vad ca nu prea au service care sa dea de cap la o problema de senzori/termostat/soft control.
Catawrc
Am avut si eu problema asta pe care o ai tu acum.... Ventilatorul din fatza care iti raceste radiatorul are 2 viteze la mine s-a stricat la inceput prima viteza si pornea direct pe treapta 2 dupa ce apa trecea de 100 grade iar dupa ceva timp s-a stricat de tot. Am inlocuit ventilatorul si merge fara probleme.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.