Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: KMD vs. Autotech
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Motor si Transmisie HotHatch
Mituc
Are cineva niste date concrete despre care dintre internele pompei de injectie, KMD sau Autotech, ar fi mai bune, mai fiabile, ofera o presiune de injectie mai mare, etc?

Am in vedere achzitionarea unor componente de acest gen, insa nu ma pot decide intre internele de la autotech sau cele de la KMD (cele aurii tratate cu cianura de titan).
Mituc
Nu mai conteaza, m-am decis pentru Autotech si le-am comandat.
BAD_MF
Ok... dar la un sistem profi de evacuare cand te programam? smile.gif
Mituc
Deocamdata ma impac cu evacuarea pe care o am... cat-back-ul original de 2.5" si turboback-ul de la Ultimate Racing. Nivelul de zgomot in habitablu e identic cu cel pe care-l aveam cu evacuarea stock mai putin in acceleratii foarte puternice (cind e irelevant ce face evacuarea ca oricum suna motorul) si in frine de motor de la turatii mari, peste 4000rpm.

Daca or sa sara fetele din scaun prea des la drumuri lungi o sa ne vedem curind sa luam niste cote (asta daca nu cumva firma mama din UK nu are deja cotele pentru masina mea) si sa vedem unde putem pune rezonatoare si catalizatoare.
LIFEPHORM
Ce bani te-au dus Mituc?
Bebe
E ok alegerea facuta, nu stiu de ultimele variante de la KMD cum sunt...dar primele erau terror.
Mituc
Cica V2 si respectiv astea mai noi aurii, V3, ar fi ok. De asta si stateam in dubii.
Apoi faptul ca cei de la KMD sint deja la versiunea 3 e un semn ca au petrecut ceva timp sa le imbunatateasca. Cineva cu o masina cu acelasi motor ca al meu mi-a spus ceva de genul: "Ia-le pe care le gasesti primele pe stoc. Daca le gasesti pe ambele ia totusi autotech". Probabil unele ma vor tine 80 de ani si celelalte 95... si mi le-a recomandat sa le iau pe alea care tin 95.
Bebe
Cei de la Autotech poate nu le-au imbunatatit ca nu era nevoie smile.gif Fusco are parca Autotech fara probleme.
Scuze ca te intreb, ai schimbat MPS-ul pe ceva cu TFSI? Nu am vazut pe forum..sau nu am fost atent.
Darian
Nu cred ca a schimbat pentru ca din cate stiu eu 2,3 Turbo de la Mazda are pompa de inalte Hitachi ce o regasim si pe 2 TFSI
Bebe
M-am documentat putin si intradevar asa e smile.gif Chiar nu ma asteptam la asta. Difera putin constructia ei. Pe partea cu axele, are tot asa un cam follower?
Mituc
Toate au cam follower, asa ajung sa pompeze combustibil prin forta mecanica a unuia dintre axe.
Pompele de pe 2.0TFSI si cele de pe 2.3 DISI difera putin si nu sint chiar identice, insa internele sint 100% identice si se pot imprumuta dintr-o parte in alta fara probleme.

Valva de retur insa nu se mai potriveste smile.gif , deci nu voi putea transplanta una de pe un RS4. Insa deocamdata nu-mi trebuie, 130BAR sint suficienti deocamdata cu morisca stock si probabil vor fi si dupa ce o voi schimba.
Bebe
Ma gandeam la probleme cu cam-follower de la VAG, e valabila si la Mazda? La VAG dupa schimbarea pompei sau a internelor e recomandabil verificarea din cand in cand si schimbarea cam follower-ului.. Au fost mai multe cazuri de cam follower-uri sparte si de acolo incep problemele.
Mituc
Nu, mazda nu are problemele alea. Axele cu came sint de provenienta diferita ca si restul componentelor. Potrivirea dintre pistoanele pompelor de injectie e doar o intimplare ca se foloseste un furnizor comun pentru ele, dar in rest... pentru ce e prin motoare, atit mazda cit si VAG au propriile specificatii (evident, mai putin pentru motoarele sau platformele sharuite cu alte concerne auto).
Rius
Mituc ..in ce sarcina, (duty cycle), lucreaza injectoarele tale, si ce presiune baga hpfp-ul normal si cea cu internele schimbate?

As vrea sa inteleg si eu limita adusa de hpfp.... Cea cu internele schimbate am inteles ca lucreaza la 130bari. Cea de la APR nu se potriveste la tine?
Mituc
Cei de la APR din cite stiu furnizeaza o pompa completa pentru VAG, asa cum pentru 3/6MPS/CX7 fac dei ce la CP-E. Deci nu, deja aici iesim din teritoriul pe care 2 marci de pe planete diferite se mai pot pupa la ceva.

Schimbind internele la pompa poti obtine presiuni mai mari de 130 de bari (135) insa la aproximativ 1900PSI (130 si un pic de bari) deja se deschide valva de retur si-ti pisa gazul inapoi in pompa.
Pompa stock baga fara probleme si 125bar care ar fi suficienti pentru mine (1860PSI/128BAR - cea mai mare presiune in rampa pe care am inregistrat-o) insa nu poate tine pasul in incarcare mare, adica load de 200% sau mai mare, si tre' sa ma opresc pe la 195-199% pentru ca altfel presiunea scade la 1200psi/82bar si am vazut chiar si 980psi/67bar ceea ce deja e periculos si am fost nevoit sa mai reduc din putere ca nu are sens nici un risc.

Injectoarele originale sint de 850cc/h din cite stiu, dar evident din cauza injectiei directe si a ciclilor de activare ele vor putea baga maxim jumate din asta (adica duty cycle nu poate sari de 50%). Chiar si asa, aceste injectoare merg si la 500cp (exista motoare dintr-astea care fac 500BHP uncorrected cu injectoarele stock dar cu garniturile schimbate ca alea bubuie pe la 380-400whp). Acum nu cred ca am vazut mai mult de 150mg/cilindru injectate intr-un ciclu si nici cicli mai mari de 8830 microsecunde la aproximativ 5300rpm, adica undeva la 37-38% duty cycle cred.
Rius
Pai duty cycle-ul la injectoarele alea nu cred ca se masoara asa, adica comparand cu capacitatea lor 850cc. Aia e obtinuta la presiune atmosferica, e practic flow-ul lor. In injectie directa el trebuie sa dea la multi bari injectia...deci totusi s-ar putea sa ajunga intr-un duty cycle destul de mare 90%...
Cam mic castigul cu Autotech de doar 5 bari, bine vad ca limita e impusa de supapa de presiune a hpfp, la aia se poate umbla?

Ca idee stiu ca Nissan Juke are un motor 1,6 turbo de 190ps ce are supapa de pe hpfp la 150de bari
Mituc
Nu e vorba neaparat de cistigul de aproximativ 10bar, ci e vorba de:
1. presiune de 5-10bar mai mare in aceleasi conditii si la aceeasi presiune in rampa comandata;
2. presiune sustinuta si la incarcari mari unde pompa actuala lesina.

La valva de retur se poate umbla, am optiuni pina la 2250PSI/155bar insa nu ma intereseaza pe moment. O sa mai ntereseze insa cind voi trece de 350whp.

Sa compari anumite piese de la masini diferite e mai ciudat decit sa compari mere cu pepeni. Motorul de pe Nissan Puke are un regim, 2.0TSI are un regim, 2.3DISI are alt regim. Asa putem compara viitoarele motoare de la mazda SkyActiv benzinare cu compresie de 14:1 (14, nu e o greseala) la care presiunea in rampa uzuala (nu maxima) va fi 200bar chiar si la cele de 100-120cp smile.gif Asta nu inseamna ca un motor care face 200cp dar are presiune in rampa de 130bar e mai slab sau mai prost proiectat. E doar altceva. Presiunea in rampa singura nu-ti spune nimic despre debitul de combustibil la acea presiune.
Rius
CITAT(Mituc @ Jan 5 2012, 01:11 PM) *
Presiunea in rampa singura nu-ti spune nimic despre debitul de combustibil la acea presiune.



Corect.....sunt masini de 7-800 cai cu presiune in rampa de 5-6 bari. Da nu stiam niste lucruri care m-am lamurit partial...

Sunt curios ce solutie antidetonatii au gasit japi' pt raportul ala de compresie de 14:1...cand o baga romanu' benzina "de la peco".
La mine si cei de la renou' s-au crucit de cum merge masina cu 13.3:1 cu benzina de sub 100. 106 mai exact ar fi recomandata.



Mituc
Teoretic gazul de 95 ar trebui sa fie ok si pentru motoare aspirate cu raport de compresie pina la 12:1 sau chair mai mult. Gindeste-te cite motoare turbo sint care pot merge cu gaz de 95RON, si la alea eficienta volumetrica e semnificativ mai mare si la raport de 10:1 (doar citeva exemple sint 1.4TSI-urile de la VAG, 1.6T-urile de la PSA, samd) pentru ca deja au inca un bar peste presiunea atmosferica (asta inseamna ca la intrarea in cilindri au deja de 1.5 ori mai mult aer+combustibil - cel putin).
Deci nu exista absolut nici un motiv sa nu mearga 13 sau 14:1 si cu gaz de 95. Putina atentie la hartile de avans, imbogatire imediata a amestecului pe linga micsorarea avansului la cel mai mic semn de detonatie, si poti merge linistit multe sute demii de km.

Desigur, cu gaz de 106RON ai beneficia de potentialul maxim al motorului tau. Dar te poti apropia destul de mult cu alto101 sau omv100 care are si ceva metanol in el si nu detoneaza nici cind il ameninti cu bricheta si fierul de calcat suprapuse.
Rius
CITAT(Mituc @ Jan 5 2012, 07:20 PM) *
alto101 sau omv100 care are si ceva metanol in el si nu detoneaza nici cind il ameninti cu bricheta si fierul de calcat suprapuse.



De treaba asta m-am asigurat eu sa aiba chiar si in plus biggrin.gif nu-ma ca trebuie sa-mi modific avansul mult
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.