Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Haldex
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Motor si Transmisie HotHatch
BSH
CITAT(Darian @ Jan 6 2012, 06:10 PM) *
decat R care pierde fiind 4x4


pai parca e stiuta asta ca nu are pierderi pentru ca nu e 4x4 permanent
Darian
e gen4 Haldex permanent
eNorel
CITAT(Darian @ Jan 6 2012, 12:27 PM) *
1541 kg in talon. Nu l-am cantarit, dar cu mine la volan are mai mult smile.gif)


Stiam ca e 1470kg kerb weight + 20kg DSG
Kerb Weight EU: include sofer 75kg + 85% rezervor (posibil sa fie 90%)

Greutatea din talon n-are nici o treaba cu realitatea


Curb weight (US English) or kerb weight (UK/Commonwealth English) is the total weight of a vehicle with standard equipment, all necessary operating consumables (e.g., motor oil and coolant), a full tank of fuel, while not loaded with either passengers or cargo.For example, many European Union manufacturers include the weight of a 75 kilogram driver to follow European Directive 95/48/EC.[3] Additionally, organizations may define curb weight with fixed levels of fuel and other variables to equalize the value for the comparison of different vehicles.
BSH
E permanent dar se face un split intre punti...si anume cand te dai tu din mers spatele primeste intre 5-10% din putere deci nu prea se aplica faza asta cu pierderile ca e 4x4 haldex de generatie 4. Un calcul ar fi ~12% din max.10% din puterea masinii. deci daca ai 270 de cai , 27 sunt 10% iar 12% din 27 de cai = 3.24 cai pierduti in cel mai bun caz

The XWD system can transmit 100 percent of available torque to either the front or rear wheels. However, for those conditions to occur one end of the vehicle would have to lose all traction, like driving on ice for instance. During a standing start the rear wheels are put to use, without the need for any slip to occur. Then under straight-line cruising conditions, to conserve fuel and driveline wear, the torque split to the rear wheels is reduced to a level between 5 and 10 percent. Also up to 85 percent of torque can be transferred by the eLSD between to any single rear wheel if necessary. The system can adjust torque splits based on calculated conditions, such as those that indicate an aggressive lane change manoeuvre, to effectively reduce oversteer or understeer without any wheel slip occurring. In the event that some wheel slip does actually get to occur, the system can react more timely and efficiently than in the past.
Darian
Wow Victor super tare, conform teoriei tale eu am din fabrica 267 awhp. Smecheri astia de la VW

@eNorel: Edi Kerb weight de il arati tu cel de 1470 kg este masina stock, fara celelalte optiuni, daca adaugi DSG, alte 2 usi, kante 19 etc ajungi lejer la greutatea declarata poate chiar mai sus. Iar noi vb de masina mea, A MEA,adica eu SOFER, deci mai adaugi ceva kg peste cei 75 declarati.
Sabin
smile.gif

http://www.dyno-power-run.com/dynocalc.shtml

FWD cars - add 10 bhp to the wheel figure and divide the result by 0.9
RWD cars - add 10 bhp to the wheel figure and divide the result by 0.88
4WD cars - add 10bhp to the wheel figure and divide the result by 0.84
Asta pt calcularea puterii la volanta can stii puterea la roata.



Pentru puterea la roata inmultiti puterea la volanta cu 0.84 / 0.88 respectiv 0.9 si scadeti 10 cai.
BSH
A da, trebuia sa pun la roata...deci pierzi mai putin de 3 cai smile.gif)))
Darian
Imediat intra si PVHul ca vrea sa va transmita ceva biggrin.gif

CITAT(BSH @ Jan 6 2012, 09:06 PM) *
A da, trebuia sa pun la roata...deci pierzi mai putin de 3 cai smile.gif)))



Tu glumesti acum nu? Ca sunt pierderi de sub 3 cai?
BSH
Continuam aici discutia despre Haldex.
BSH
N`ai inteles Darian...am vrut sa zic ca pierzi mai mult cu maxim 3 cai mai mult decat un fwd
BSH
Man tu zici ca avand 4x4 haldex pierzi mult din mers ceea ce nu e adevarat pentru ca atunci cand puntea spate nu pierde tractiune (ca si in cazul in care te dai de la 70) masina e cu precadere FWD si doar un procent mic de pana la 10% este transmis catre puntea spate...calculele sunt aceleasi (ESTIMATIV evident)
Darian
Calculul asta cum l-ai facut? Ca sunt tare curios.

Tine cont cutia de transfer este pasiva si invarte tot timpul cardanul, spatele nici macar nu se decupleaza doar il reduce controlerul haldex care se afla direct pe grup.

Deci tot sistemul este agrenat in permanenta, pompa de la Haldex se incarca in momentul in care am pornit motorul (spre deosebire de generatiile anterioare).

CITAT(BSH @ Jan 6 2012, 09:16 PM) *
Man tu zici ca avand 4x4 haldex pierzi mult din mers ceea ce nu e adevarat pentru ca atunci cand puntea spate nu pierde tractiune (ca si in cazul in care te dai de la 70) masina e cu precadere FWD si doar un procent mic de pana la 10% este transmis catre puntea spate...calculele sunt aceleasi (ESTIMATIV evident)


Mai omule pierderea de putere se face in momentul in care piesele angrenate se afla in miscare. Piesele au o greutate care determina pierderea nu slip-ul la roti, in plus puterea se transfera pe spate atunci cand aluneca fata nu cand pierde tractiune spatele cum ai scris sus.

Asa cum 1 kg in plus la volanta = 7 kg in masina, 1 kg la pistoane = 10 kg in masina la jante la fel etc, greutatea sistemului determina pierderile fata de motor.

Calculeaza greutatea cardanului, casetei de transfer etc si o sa vezi pierderile. FWD nu are aceste piese in miscare
BSH
Hai ma Dariane ca deja o dam in diverse...eu odata datorita unei muste care s`a izbit puternic de parbriz am pierdut cu o masina jumate cursa ca sa nu mai zic si de faptul ca aveam si o sticla de 0.5 de ceai verde la mine care se stie ca atarna mai greu decat o fanta normala......
BSH
Ok, am inteles . parerea mea e ca te legi de chestii tolerabile ca insemnatate pentru o liniuta. si chiar cu pierderile alea mai mult de 30cm nu pierzi. nevermind
Darian
Frate deja aberezi. Sincer nu ma asteptam de la tine sa fi asa ignorant, comparand 150 kg de piese in miscare cu o musca si o sticla de Nestea....
BSH
Dar n`am zis ca e nestea

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb2011...-160564-535.jpg
Diablo
CITAT(BSH @ Jan 6 2012, 08:31 PM) *
E permanent dar se face un split intre punti...si anume cand te dai tu din mers spatele primeste intre 5-10% din putere deci nu prea se aplica faza asta cu pierderile ca e 4x4 haldex de generatie 4. Un calcul ar fi ~12% din max.10% din puterea masinii. deci daca ai 270 de cai , 27 sunt 10% iar 12% din 27 de cai = 3.24 cai pierduti in cel mai bun caz

The XWD system can transmit 100 percent of available torque to either the front or rear wheels. However, for those conditions to occur one end of the vehicle would have to lose all traction, like driving on ice for instance. During a standing start the rear wheels are put to use, without the need for any slip to occur. Then under straight-line cruising conditions, to conserve fuel and driveline wear, the torque split to the rear wheels is reduced to a level between 5 and 10 percent. Also up to 85 percent of torque can be transferred by the eLSD between to any single rear wheel if necessary. The system can adjust torque splits based on calculated conditions, such as those that indicate an aggressive lane change manoeuvre, to effectively reduce oversteer or understeer without any wheel slip occurring. In the event that some wheel slip does actually get to occur, the system can react more timely and efficiently than in the past.



Cea mai mare aberatie care am auzito vreodata .... smile.gif))))))))))))))))))))))))))))))))
Diablo
Draga BSH

Pierderea de putere de la motor la roata este cauzata de greutatea pieselor care se afla in miscare mai exact cele care se rotesc si aici intra: Volanat, ambreiaju, pinioanele din cutie, din grup, planetarele, discurile si jantele cu avelope, etc.
1.Pierderea la o masina cu tractiune fata este de aproximativ 10% si este data de si ti le enumar: Volanta (aici intra si prezoanele de prindere), ambreiaj, pinioanele din cutie (aici intra trenu fix si pinionul care este angrenat dat de treapta in care se afla masina), diferentialul, 2 planetare, 2 discuri de frana, 2 jante si 2 anvelope.
2.La o masina cu tractiune spate pierderea este de aproximativ 15% si este data de: cele enumerate la punctul 1 plus cardan, si pinioanele din grupul spate.
3.La o masina cu tractiune integrala pierderea este de pana la 25% si este data de: cele enumerate la punctul 1 plus cele enumerate la punctul 2 plus pinioanele din cutia de transfer.
4.La o masina cu motor spate si tractiune spate pierderea este ca la punctul 1 adica de 10% si este data de: Volanta, ambreiaj, pinioanele din cutie , diferentialul, 2 planetare, 2 discuri de frana, 2 jante si 2 anvelope.

La toate aceste piese in miscare mai aduga si fracarile in puctul de angrenare.

Draga BSH azi am vazut scrise de tine cele mai mari aberatii care leam citit vreodata... esti total pe langa subiect.
Mintea ta nu poate sa inglobeze niste lucruri elementare cum ar fi fizica de clasa a 7-a (tot ce discutam aici mecanica, dinamica se invata la fizica in clasa a 7-a)
Imi cer scuze daca te supar dar nu pot sa ma abtin.
Imi cer scuze fata de ceilati membri daca deranjez cu acest post.

Respect cunoscatorilor adevarati!!!
vlad_GTI
Scuzati-mi offtopicul smile.gif Sa spui ca pierderile in transmisie se calculeaza in procente din puterea motorului este o aberatie si mai mare...
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 10:33 PM) *
Scuzati-mi offtopicul smile.gif Sa spui ca pierderile in transmisie se calculeaza in procente din puterea motorului este o aberatie si mai mare...


Tati am generalizat ca sa fie pe intelesul tuturor, am dat o medie, un exemplu, dupa cum vezi am zis aproximativ, se numeste o aproximatie.... nu aveai de ce sa te legi?
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 10:33 PM) *
Scuzati-mi offtopicul smile.gif Sa spui ca pierderile in transmisie se calculeaza in procente din puterea motorului este o aberatie si mai mare...


Si da poti sa calculezi in procente pierderea pe transmisie. Masori puterea la roata si la volanta si vezi diferenta. Daca la volanta ai 100cp si la roata ai 90cp, pierderea este de 10%. Matematica de clasa a 3-a.
Diablo
Nu stiu cat de cunoscatori sunteti in transmisii, dar meseriea mea s-a nimerit sa fie de inginer in transmisii.
Va pup....
vlad_GTI
Atata timp cat te-am respectat, astept acelasi lucru inapoi, asa ca te rog fara apelative de genul. La fel pot sa zic si eu despre tine ca am citit niste aberatii.
Daca sa zicem ca in locul motorului de 100 cp montezi unul de 600 cp ( prin absurd ), care vor fi pierderile de putere?

Ca sa inchiem discutia, recomand un articol interesant postat de cineva din domeniu pe un alt forum : http://www.modified.com/tech/modp-1005-dri...ss/viewall.html

PS: tot in clasa a 3-a te invata cum se scrie corect "s-a nimerit".
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 10:47 PM) *
Atata timp cat te-am respectat, astept acelasi lucru inapoi, asa ca te rog fara apelative de genul. La fel pot sa zic si eu despre tine ca am citit niste aberatii.
Daca sa zicem ca in locul motorului de 100 cp montezi unul de 600 cp ( prin absurd ), care vor fi pierderile de putere?

Ca sa inchiem discutia, recomand un articol interesant postat de cineva din domeniu pe un alt forum : http://www.modified.com/tech/modp-1005-dri...ss/viewall.html



Nu am de unde sa stiu pana nu se masoara. Masoara puterea la roata si la volanta fara diferenta si scoate procentajul. Nu ai cum sa iti dai seama asa pt ca sunt multe feluri de transmisii cu diferite pierderi. Am dat un exemplu cu motoru de 100 de cai.

Nu imi dau seama in ce fel nu te-am respectat, sau ce apelative am folosit. Pe de alta parte tu ai zis de mine ca aberez.
Ma rog....
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 10:47 PM) *
Atata timp cat te-am respectat, astept acelasi lucru inapoi, asa ca te rog fara apelative de genul. La fel pot sa zic si eu despre tine ca am citit niste aberatii.
Daca sa zicem ca in locul motorului de 100 cp montezi unul de 600 cp ( prin absurd ), care vor fi pierderile de putere?

Ca sa inchiem discutia, recomand un articol interesant postat de cineva din domeniu pe un alt forum : http://www.modified.com/tech/modp-1005-dri...ss/viewall.html

PS: tot in clasa a 3-a te invata cum se scrie corect "s-a nimerit".


Felicitari pt faptu ca excelezi in gramatica... eu excelez in matematica, fizica alte lucruri. Asta era problema ca scriu pe un forum fara cratima.
vlad_GTI
Citeste atent articolul de mai sus, acolo se explica foarte bine tot ce inseamna pierdere in transmisie si cum se masoara aceasta.
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 11:04 PM) *
Citeste atent articolul de mai sus, acolo se explica foarte bine tot ce inseamna pierdere in transmisie si cum se masoara aceasta.


Nu am nevoie, nu intelegi ca proiectez transmisii. Dupa ce ai un master in transmisii, mai vb....
Sau esti mai multumit daca iti fac un calcul cu suprafete de contact, forte de frecare, brate de forte, studiu de material, greutati de pinione, forte centripete etc.
vlad_GTI
Se pare ca ai nevoie, atata timp cat afirmi ca pierderea in transmisie este un procent din puterea motorului ( adica aberatia des auzita de 10% la FWD, 15% la RWD si 25% la AWD ).
Nu iti strica sa citesti articolul, este scris pe baza unor lucrari pe care le gasesti pe site-ul http://www.sae.org/
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 11:23 PM) *
Se pare ca ai nevoie, atata timp cat afirmi ca pierderea in transmisie este un procent din puterea motorului. Nu iti strica sa citesti articolul, este scris pe baza unor lucrari pe care le gasesti pe site-ul http://www.sae.org/


Probabil ca nu intelegi ce zic. Se poate calcula procentajul adoata ce ai cifrerele de putere la motor si roata, dar acel procentaj este valabil pt configuratia respectiva de motor-transmisie. Daca se schimba configuratia se va schimba si procentajnul.
Dau cateva exemple ca sa intelegi ce vreau sa zic.
- motor "x" transmisie "y" putere la motor 200cp, putere la roata 190, pierdere 5%
- motor "e" transmisie "z" putere la motor 300cp. putere la roata 240, pierdere 20%

Ce auzi de procentajele respective 10 ,15 ,25% sunt niste procentaje generice, generalizate, aproximative pt tipul respectiv de transmisie si tractiune... nu zice nimeni ca sunt exacte sau ca sunt corecte ca o generalizare pe o nisa mare.

Inca odata procentajul este valabil pentru configuratia respectiva.
Daca nu intelegi nici asa, nu mai are rost sa imi bat capu.

O seara buna.
Darian
Vlad ce a zis Dragos (acele procente) sunt niste medii generice, pe care sa le inteleaga toata lumea. Au rolul de a arata ca exista diferente intre diferitele tipuri de tractiune.

Cum a zis imediat dupa ce ai postat, nu generalizeaza la acele procente. Pierderile difera de la o masina la alta si poate chiar la aceeasi masina in timp (variatii extrem de mici date de uzura).

Si Dragos a zis ca nu poti afirma ca toate masinile au aceleasi procent de pierdere chiar daca sunt, sa zicem FWD, difera cutia si altele componente.

Voi doi spuneti acelasi lucru dar nu va intelegeti.

Si iti garantez eu ca Dragos stie ce face si despre ce vb. A vazut multe transmisii (si a lucrat pe ele) la viata lui.


Va rog sa fiti atenti la ce scrieti ca e pacat sa va contraziceti aiurea cand spuneti aceleasi lucruri.


PS: Sper ca nu ai luat expresia Tati drept peiorativa, asa se obisnuieste sa se vb la Valcea. Chiar nu a vrut sa para ironic sau arogant.

Merci
vlad_GTI
CITAT(Diablo @ Jan 6 2012, 11:29 PM) *
Se poate calcula procentajul adoata ce ai cifrerele de putere la motor si roata, dar acel procentaj este valabil pt configuratia respectiva de motor-transmisie. Daca se schimba configuratia se va schimba si procentajnul.


Crede-ma ca poti sa schimbi motorul cu orice motor vrei tu ( doar motorul ), iar pierderea in transmisie pe care o va masura absoult orice chassis dyno din lumea asta va fi exact aceeasi.
Asadar, sper sa intelegi ce am vrut sa zic, si anume ca pe aceeasi masina, cu aceeasi cutie de viteze, acelasi ambreiaj+volanta, diferential, planetare, jante, cauciucuri si absolut tot ce inseamna transmisie, poti sa ai 600 de cai sau poti sa ai 300 de cai, pierderea in transmisie masurata va fi exact aceeasi.
Diablo
CITAT(vlad_GTI @ Jan 6 2012, 11:46 PM) *
Crede-ma ca poti sa schimbi motorul cu orice motor vrei tu ( doar motorul ), iar pierderea in transmisie pe care o va masura absoult orice chassis dyno din lumea asta va fi exact aceeasi.
Asadar, sper sa intelegi ce am vrut sa zic, si anume ca pe aceeasi masina, cu aceeasi cutie de viteze, acelasi ambreiaj+volanta, diferential, planetare, jante, cauciucuri si absolut tot ce inseamna transmisie, poti sa ai 600 de cai sau poti sa ai 300 de cai, pierderea in transmisie masurata va fi exact aceeasi.


In conditiile pe care leai mentionat ai perfecta dreptate.
BSH
Imi cer scuze diablo dar nu am cunostintele tale in materie de transmisie. Eu inteleg, e vineri seara, probabil ai baut, asta e dar asta nu iti da dreptul sa te exprimi in felul asta.Poate nici tu nu stii niste domenii pe care eu le cunosc mult mai bine ca tine, dar asta nu inseamna ca eu as fi sarit la tine asa. Este un forum si scopul e sa dezbatem subiecte,idei,pareri, sa invatam (eventual prin greseli) etc. Ce ai facut tu mi`a demonstrat inca odata (plus alte zeci de ori) ce neciopliti sunteti voi astia politehnistii deci te rog sa ma scutesti de la astfel de exprimari ne`am inteles ? Daca tu nu stii sa gatesti, pictezi, patinezi nu cred ca o sa vina cineva la tine sa isi bata p si anume aia de fruntea ta nu ?

p.s - Nu m`am suparat (prea tare) => ai 20% warn => data viitoare nu mai postezi 15 zile. Subiectul asta personal s`a inchis acum, vom discuta doar haldex.

O seara faina tuturor si scuzele mele pentru deranjul provocat.
Rius
Eu nu sunt de acord cu acele procente de pierderi, nici generice....si ca exemplu

Poate fi o masina cu transmisie fata cu niste pierderi de 15-17% si una 4x4 cu pierderi de 10%... NU ai cum sa bati in cuie faptul ca 4x4 pierde mai mult in transmisie ca fwd

O fi adevarat dar pe aceeasi masina, cu acelasi motor si aceleasi....dar si acolo ma pot indoi de solutiile tehnice adoptate de constructor...si anume ...usurare volant motor, redimensionarea pieselor subansamblelor....adica daca am FWD o sa dimensionez diferentialul sa poata sustine 150% din cuplul motorului si va rezulta un diferential de 20kg.....
Daca pun pe acelasi motor 4x4 nu mai am nevoie de ditamai diferentialul pe fata si il fac de 10kg......de aici pica toata polologhia cu fwd pierde mai putin decat un rwd care la randul lui pierde mai putin decat un 4x4......

GTR-ul o avea vo'100 de cai la roata la cate cardane are si piese in plus...ca de are motorul in fata si cutia in spate


Hai sa nu ne certam si sa argumentam discutia....este foarte educativ...subiectul
Darian
Rius nici noi nu am zis ca acele procente sunt corecte ci generice iar legat de ce transmisie pierde mai mult, sunt de acord ca exista exceptii dar de regula 4x4 are cele mai mari pierderi urmat de rwd si fwd.

Vb de medii si lucruri in general, intotdeauna exista exceptii. Daca urmaresti toata discutia si Dragos (Diablo) si Vlad au argumentat cum se calculeaza pierderile si amandoi au concluzionat ca nu poti generaliza pierderile.
Rius
Eu tocmai asta cred....ca nu exista exceptii si nu exista regula.....simplu o pierdere in transmisie e pierdere in transmisie....si trebuie comparata pe modele in sine....adica:

Tu cu r-ul ai (de ex, ca nu stiu valoarea concreta) 350cp cu 20% pierderi ce inseamna 280cp/1550kg si altul cu 500cp de ex....are 30% pierderi si va avea 350cp/1800kg.....pierderile sunt pierderi indiferent de tractiune, propulsie sau integrala.
Si toata lumea mai uita un factor care e extrem de important si care trebuie calculat ca o pierdere "caii" la roata/"caii" ce se pun "jos"...mi se pare mult mai relevant decat pierderea transmisiilor..si sa exemplific...
eu cu 190 "cai pusi jos" nu cred ca iau bataie de mai mult de o masina de la un megane sa spun de 270 cai...si asta in conditiile in care pleaca megane-ul tun.
Darian
Dap am inteles perfect ce spui si sunt total de acord, ai dreptate. Noi cand ziceam ca o medie ne refeream la masinile mai normale nu supercar care tind spre acele cifre. Este adevarat ca toate Renault Sport au pierderi mai mici decat sa zicem VAGuri pe FWD dar pe acolo tind spre 10% si sub 10%. Pe cand integrale cum au subaru si evo tind mai mult spre 25%.

Repet cifre total generice nu au legatura 100% cu adevarul. De ex STI 2011 are pierderi mai mici decat STI 2009, s-au adus unele imbunatatiri la transmisie.

Nu stiu cum sa ma exprim mai clar. Am zis acelasi lucru care il spui si tu.

Ca o concluzie: NU POTI AFIRMA CU CERTITUDINE PIERDERILE LA O MASINA, ACESTEA SE MASOARA
Mituc
Poti aproxima pierderile ca procentuale pentru ca o mare parte dintre aceste pierderi de putere sint de fapt generate de fortele de frecare, iar valorile acestor forte de frecare sint date de coeficienti de frecare care se pot traduce in procente.
Asadar puterea la roata e de fapt lucrul mecanic al fortei motorului minus lucrul mecanic al fortelor de frecare, totul intr-o anume unitate de timp.
Cu cit forta care pune in miscare pistoanele e mai mare, cu acelasi factor creste si valoarea fortelor de frecare care se opun miscarii.

De ce nu e exact: pentru ca nu sint doar fortele de frecare care-ti maninca din forta motorului, ci mai e si inertia rotationala a diverse componente;
De ce se poate aproxima procentual, eventual procent din (valoarea data de fabricant + o constanta): pentru ca inertia rotationala a componentelor respective ajung la un moment dat sa lucreze in favoarea ta imediat ce iei piciorul de pe gaz (multi se gindesc ca-l vor duce imediat pe frina moment in care disipa aceasta energie inmagazinata in inertie in caldura frecind discurile). De exemplu mult care si-au pus o volanta foarte usoara au inceput sa simta pierderile rapide de viteza de rotatie intre schimbarile de treapta. Si jmang!! un cap de volan la schimbarea din 1 in 2, jmang!! inca unul la din 2 in 3, pina au ajuns la concluzia ca daca vor sa accelereze puternic si cu volante usurate fara sa-si sparga dantura tre' sa aplice acea tehnica numita Flat Foot Shifting sau WOT shifting.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.