Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Clio 4 rs
Forum HotHatches > HotHatches General > Stiri Auto HH
Pagini: 1, 2, 3
codrut
Cum vi se pare noul clio 4 rs?
Dupa cum se stia de mult, s-a renuntat la motorul aspirat de doi litri in favoarea unuia turbo de 1.6 litri si 200 de cai. Eu ma asteptam insa sa creasca puterea la 210 cai, fiind zvonuri inainte de aflarea datelor oficiale care anuntau o putere de 220 de cai. Clio 3 rs facelift are o putere de 203 ps sau 200 hp, noul clio rs are o putere de 200 ps sau 197 hp. Desi scaderea este mica, este un regres. O data cu aparitia unui nou model din categoria masinilor de performanta, o crestere de putere fie ea cat de mica este pana la urma si un factor psihologic. Cuplul a crescut de la 215 nm la 240 nm. O alta noutate este cutia cu dublu ambreiaj, de alfel si singura disponibila. Este clar ca renault doreste sa se adreseze unui public cat mai larg, sa atraga noi clienti, chiar daca pierde unii clienti care doreau un clio cat mai radical. Se doreste de asemenea sa se mentina costurile de productie cat mai reduse, renuntandu-se la franele brembo si scaunele recaro ( scaunele se pare ca vor fi disponibile optional ulterior). Din ce am inteles din interviuri, s-a renuntat la franele brembo din cauza pretului prea mare cerut de italieni. Franele standard vor fi mai mari decat la vechea generatie (320 mm pe fata), insa la o folosire intensiva vor avea o eficienta mai scazuta, aparand mai repede fenomenul de fading. O alegere ciudata mi se pare alegerea dimensiunilor anvelopelor care sunt mai inguste decat la vechea generatie, probabil avand legatura tot cu costurile. Oricum dimensiunea 205/40 R18 mi se pare ciudata.
Cuplul maxim de 240 nm e obtinut de la 1750 de turatii si se mentine constant pana la 5600 de turatii. Din ce am inteles cutia automata este cea care limiteaza caii si cuplul. Din cate am inteles aceasta suporta maxim aproximativ 200 de cai si 240 nm, exact cifrele actuale. Cuplul putea fi mai mare. De exemplu Peugeot 208 gti scoate tot din 1.6 200 de cai si un cuplu de 275 nm. Se crede insa ca noua cutie EDC nu suporta mai mult cuplu. Se vorbeste ca vor aparea si versiuni de 220 de cai si cu un cuplu mai mare, insa numai dupa ce vor modifica actuala cutie automata.
Potentialul de tuning crescut dat de un motor turbo este practic anihilat daca este adevarat ce se spune despre noua cutie. Imi vine greu sa cred ca renault nu putea scoate mai mult de 10 cai din motorul de 190 de cai de pe nissan juke.
BSH
Nu imi place absolut nimic la aceasta masina, dar absolut nimic. Cutie edc ? etrieri cu un piston ? what ? nu mai pun ca designul este rusinos. Si eu ma asteptam la un 220 de cai avand in vedere ca megane`ul e deja la 265. Cred ca 197 a ramas ultimul dintre clio RS biggrin.gif
Mituc
Cutie automata pe clio rs? Sfinte cacat! Or sa-l vinda la profesoare batrinele iesite la pensie fara sa se marite. Orice motor turbo are potential mai mare de modificare ulterioara insadupa ce renault a facut masini extraordinare in gama RS (incepind de la twingo si terminind cu megane) nu vad cum ar putea castra clio-ul atit de mult cu o cutie automata imprumutata de la o masina de 110cp (ca 240Nm si 200Cp sint specificatii de transmisie pentru o masina de maxim 120cp/160Nm din fabrica).

Ori e un zvon atuncat in public cu informatii eronate ori cei de la renault sport sint total cu capul, iar ultima varianta mi se pare greu de crezut dupa ce minune e megane 3 rs.
codrut
Cum stau lucrurile cu aceasta cutie automata numai cei de la renault stiu exact. Insa este clar ca exista o schimbare de optica in ceea ce priveste clio rs. Se vrea ca masina sa fie cat mai mainstream (nu exista decat varianta in 5 usi, nu exista cutie manuala, renuntarea la franele de performanta brembo, dimensiuni reduse in ceea ce priveste latimea anvelopelor, probalil pentru a mentine costurile cat mai jos etc. , multe din aceste renuntari aducand practic un deficit de performanta).
RollerMAN
Eu nu inteleg cum reduc costurile cu anvelopele mai mici, dar trec la jante pe 18 unde automat si ele si anvelopele costa mai mult decat la cele pe 17.
Oricum 205 40 intradevar dubioasa dimensiune....si tocmai "buna" pentru drumurile din romania...
Fantoma
Vand Clio F1,Recaro,Brembo,sasiu CUP,215/45/17...28000 euro!
codrut
CITAT(RollerMAN @ Oct 27 2012, 10:21 PM) *
Eu nu inteleg cum reduc costurile cu anvelopele mai mici, dar trec la jante pe 18 unde automat si ele si anvelopele costa mai mult decat la cele pe 17.
Oricum 205 40 intradevar dubioasa dimensiune....si tocmai "buna" pentru drumurile din romania...



Cele pe 18 sunt optionale, iar cele de baza pe 17 au tot 205.


Se pare insa ca au renuntat si la puntea fata cu pivot independent care exista pe clio 3 rs, pe megane r26, pe megane 3 rs, o solutie pe care ford a introdus-o mult mai tarziu sub denumirea de revo-knuckle si numai pe ford focus rs. Din cate stiu renault a introdus prima data aceasta solutie pe megane 2 rs, insa nu stiu exact din ce an, dar in 2006 exista sigur. Daca s-a renuntat si la acest lucru e clar ca trebuie sa pastreze pretul la nivelul modelului trecut ori in jurul acestei sume, cutia automata costa ceva si astfel pentru a atinge costul dorit au sacrificat elementele de performanta care sunt trecute cu vederea de un utilizator mai putin pretentios. Probabil vor sa atraga si mult public feminin. Puteau mult mai simplu sa ofere cutia automata optional. Insa directia e clara, se vrea un clio cat mai mainstream.
Chuckie
il fac GTI sad.gif
robi_zet
Si polo gti numai cu DSG il poti comanda...
Mituc
VW fac masini si pentru pensionari care vor sa mearga mai repede pina la piata si sa nu-si rupa ambreajele pe drum si pentru entuziasti, dar putine modele de la ei sint cu adevarat pentru entuziasti, chiar daca pot fi adaptate. VW se tot dau mari si tari cu all-rounders iar o masina care-ti rupe capul daca scapi ca neghiobul piciorul in acceleratie sau intr-un viraj te pedepseste imediat in vreun fel anume daca o manevrezi gresit nu poate fi un bun all rounder. Bine totusi ca modelele lor au un potential de tuning ridicat ceea ce mai da o sansa si entuziastilor sa nu decedeze de plictis (noroc cu cei de la seat prin 2006-2007 ca s-au gindit la cupra cind cei de la VW cu aceleasi motoare nu voiau sa treaca de 230cp pe aceeasi platforma pentru ca aveau opera aia de arta, golf R32 sau cum se numea).

Acuma, inapoi la clio 4 rs:
http://www.zeperfs.com/fiche4401-renault-clio-iv-rs-edc.htm

Deci pina acum megane era mai mare si mai gras, eventual cu versiune pentru familie in 5 usi si avea motorul de 2 litri cu morisca. Clio RS era mai mic, mai usor, prin natura clasei din care face parte era necesar sa aiba si performante generale o idee mai domoale, deci acelasi motor de 2 litri fara turbina dar care se tura pina la ceruri era perfect. chiar senzational, pe alocuri o idee mai incitant decit cel de pe megane rs care la 6000rpm era deja picat in freza (chestie de gusturi).
Acum avem noua generatie de megane rs, aceeasi combinatie clasica de sasiu, suspensie si motor senzationala de care stiam, insa la superlativ. motor de 2 litri pentru o compacta e ok.
Insa cum clio e cu o clasa mai jos si renault trebuie sa se alinieze trendului de cacat cu motoare mici care inlocuiesc aspiratele mai mari (daca am avea strazi sa mergem si sa nu stam la relanti uitindu-ne cit mai e ceasul trendul asta n-ar exista). Si ce-au zis ei: ok, il facem de 1.6, tot de vreo 200cp, turbo cu cuplu cit sa-i impresionam pe toti. Dar stai, puterea e putere, si intr-o cursa de acceleratie de exemplu cuplul ala mare de mai jos de 5000rpm nu inseamna nimic! Deci o facem mai rapida schimbind treptele mai rapid, solutia fiind o cutie cu dublu ambreaj.
Si iese si ieftina ca masina, sa nu intram pe teritoriul lui megane.

Si rezultatul e cel pe care-l vedem. Nu stiu daca e un esec, masina este totusi una destinata vietii si traficului de zi cu zi si nu curselor, deci acea cutie pusa pe automat in trafic bara la bara va fi mai comoda. Insa combinatia aia de motor+turbina daca facea nu 240 ci doar 220Nm si nu de la 17xx ca sa poti pelca cu a 3-aq de la semafor, ci de la 3500rpm, iar puterea maxima sa fi fost de vreo 240Cp la 7000rpm si nu 200 la 6000, masina aia era de pe alta planeta chiar daca avea un lag mai mare sub 3000rpm si se suparau pensionarii ca intr-a 4-a la 40 la ora nu are "zvic".

Cumva imi este dor de japonezele alea de la inceputul si mijlocul anilor 2000 cu cuplul maxim la 3000-3500 si puterea maxima la 6000-6500 sau mai mult. De exemplu asta:
http://www.zeperfs.com/fiche2199-subaru-im...-sti-type-r.htm

Cuplu maxim la 5000rpm (insa si la 3500rpm facea aproape cam tot atit), putere maxima la 6500 si rev limiter la 8000, ceea ce inseamna ca la 7500rpm puterea era destul de aproape de maximul de la 6500. Cind vrei sa mergi incet mergi incet cit sa aiba motorul ungere, la 2200-2500rpm, cind da strechea in tine nu mai ai ce cauta sub 5000rpm si de acolo masina trage din orice pozitie.
Dar trendul e trend, in proportie de 75% stabilit de niste pensionari, niste mosnegi besinosi care vin ei si-si dau cu parerea despre cum ar trebui sa se comporte o masina sport si care ar trebui sa fie dinamica ei pe placul curului lor lasat si a titelor care li se lovesc de luneta, de parbriz si apoi peste bot si duc la accidente facind astfel masinile cu adevarat rapide nesigure.

In concluzie... daca va place clio 4 rs, daca se potriveste cu bugetul pe care-l aveti, samd, luati unul si umblati la el din prima zi, cind inca e la dealer. Motorul ala e capabil de 230-240cp extra-safe, lasati cuplul la cit e ca e suficient dar urcati-l mai sus in ture, si aia e.
dodo ionut
si eu sunt dezamagit de cutie cu toate ca se zice ca este foarte rapida la schimbat decat multe masini(ex gti) si motoru de 1.6 turbo ar fi fost ceva interesant......cresterea puterii mai usor,etc.Clio rs in 4 usi? foarte ciudat mi se pare,astept sa fac un drive test daca pot.in seara asta m-am uitat la clio 4 normal si estetic si la plastice pare ok.
atipiq_nightmare
Eu am vazut noul clio live pe culoarea rosu inchis cum este in reclama si este superb.
Sunt de parere ca noul clio rs o sa fie mai reusit decat cel vechi smile.gif
nic_andrei
Am vazut si eu noul Clio si pe rosu si pe negru si pe galben la serus in chiajna si pot spune ca arata chiar bine.
Cat despre performante daca marketingul nu a catsigat cumva batalia cu inginerii de la renault sport eu zic sa nu va faceti griji chiar asa mari. Oamenii aia stiu sa faca masini sport si imi vine foarte greu sa cred ca au fost atat de dobitoci si i-au luat tot fun-ul in conditiile in care sigur stiu si ei ca masina asta a fost super apreciata pentru 2 lucruri: ture si handleing pe curbe.
Eu zic sa asteptam sa apara si sa face un test. S-ar putea sa fim surprinsi. Despre cutie eu unu bag mana in foc ca nu e gandita doar pentru 200hp si 240Nm. Nu e nici un producator nebun sa faca asa ceva si sa o lase fix la limita si mai sunt sigur ca nu e aceeasi cutie cu toate celelalte fix. Cand va aparea va avea sigur alt cod fata de restul automatelor si va fi mai intarita sigur.
Daca motorul ala dezvolta 200 cai si 240Nm eu zic ca acea cutie va fi gandita minim pentru 240 cai si 300Nm. Nici un producator nu face altfel, toti isi iau marja no matter what. Posibil sa fi fost ea facuta si gandita initial pentru motoare mai slabe dar sunt covins ca va veni intarita si aranjata in punctele slabe ca sa suporte destul abuz sau putere mai mare pentru dementii de prin UK spre exemplu biggrin.gif
BSH
Reteta:

Se cumpara un clio rs - 9000euro. se cumpara motor de r26 incluzand cutie si ecu -3000euro. se monteaza impreuna cu o evacuare ceva 1500euro si ai un clio de vis cu frane cu tot ce trebuie si cu 260 de cai.
atipiq_nightmare
Sau cu banii astia iti iei un 2.0tfsi mult mai multa putere si fara batai de cap ca nu este reno` .
Aici era vorba de noul clio nu de alte variante . Eu sunt de parere ca o sa fie peste vechiul clio ca performante si mult mai aspectuos.Este un pas inainte ca au renuntat la motorul aspirat , acesta fiind turbo ai posibilitatea la upgrade fara foarte multi bani
nic_andrei
Si eu cred ca va fi un pas inainte. Nu cred sa strice ce au construit pana acum ca si imagine. Posibil sa lase un pic de dorit la frane dar acolo e cel mai simplu sa faci un upgrade. Oricum nu cred ca asa cum va fi el cu etrier cu un singur piston va fi o problema prea mare, poate chiar nu va avea fading. Vedem doar dupa test drive biggrin.gif
BSH
Sau de banii aia nu mi`as luat tfsi deloc smile.gif) gizas. Noul clio nu cred ca va fi peste cel vechi , poate la liniute un pic dar nici asa cu mult. stock vs stock pe un circuit , fara acei etrieri, fara plaja de turatie, fara suspensia cu pivot independent, fara acel ecartament mai mare, fara acel air diffuser cred ca va ramane in spate ceva metri si mai cred ca va fi si mai greu fata de cel vechi. Daca ai observat cei cu turbo 99% din cazuri platesc mai mult pe tuning fata de cei cu aspirate, bine si castigurile sunt mai mari. Eu nu vad nimic aspectuos in acea masina, cel putin pe mine nu ma atrage cu nimic acel bot de tir, faptul ca e ingusta ca un vw polo si ca spatele ala e o copie obraznica de seat ibiza. where is the fucking air diffuser ???

ps- dar sunt atatea exemple de modele care au involuat si si`au pierdut imaginea purista deci nu e exclus si cu clio. Eu chiar cred ca acel etrier de skoda felicia isi va spune cuvantul si la un mers mai alert pe cheia , nu mai zic de circuit. de fapt toate lipsurile astea cred ca nu vor fi acoperite de un cuplu un pic mai mare dat de turbina si o cutie cu dublu ambreiaj. parerea mea hac !
atipiq_nightmare
Problema nu sta in etrierul acela cum a zis si andrei se poate face un upgrade daca este nevoie cu toate ca inginerii care au proiectat`o nu cred ca au omis tocmai lucru asta iar chestia cu circuitul ... nu stiu cati cu hh folosesc masina in scopurile astea. Am tot auzit in ultima perioada chestia asta cu circuitul ... masina este folosita 99% pe strada deci nu are relevanta ce spui tu smile.gif
codrut
Nu cred ca noul clio rs va fi mai performant decat clio 3 rs. Au renuntat la prea multe elemente de performanta. Au renuntat la anvelopele de 215 si au pus de 205. Cand au scos r26-le si l-au facut mai peformant decat megane 2 rs au crecut latimea anvelopelor de la 225 la 235. Acum fac exact pe dos. Cred ca cei de la renault sport au avut niste directive clare date de compania mama si nu au avut mana libera ca pana acum. Chiar mi-a placut filmul cu recordul meganului 265 trophy pe nurburgring, cum cei de la renault sport au facut setari, ajustari, pana au scos timpul dorit. Chiar arata ca un grup de baieti uniti si entuziasti, trecand peste partea de marketing. Din cate am inteles cei de la renault sport nu si-au dorit varianta in 5 usi, dar nu au avut ce face.
Avand in vedere ca noul clio 4 este cu pana la 100 de kg mai usor decat clio 3, cel putin asa declara cei de la renault, eu speram ca si clio 4 rs sa fie mai usor decat clio 3 rs, insa se pare ca nu va fi asa, e posibil chiar sa fie ceva mai greu sau in cel mai bun caz sa aiba aproximativ aceeasi greutate cu modelul actual. Din ce am citit in interviuri motorul de 1.6 are aceeasi greutatea cu motorul de 2.0, iar cutia automata e clar mai grea decat cea manuala. Chiar a spus cineva de la renault ca o lauda ca desi noul model are 5 usi are cam aceeasi greutate cu actualul clio 3 rs. Daca clio 4 normal e mai usor cu pana la 100 de kg decat clio 3, ma asteptam ca noul clio 4 rs sa fie si el ceva mai usor decat clio 3 rs. Cutia automata mai vine cu un dezavantaj, greutatea, si chiar daca e in 5 usi, tot ma asteptam sa fie un pic mai usor. Daca pastrau acelasi model purist cu 100 de kg mai usor era ceva.
Ceea ce ma dezamageste pe mine e faptul ca au renuntat la multe elemente de performanta mentionate. Inainte nu concepeai un renault sport fara acestea. Sper ca in cazul meganului 4 rs sa nu se intample acelasi lucru.
nic_andrei
Sincer sa fiu ori imi scapa mie ceva ori voi aveti mai multe informatii. Zvonuri am auzit si eu o multime ca vor renunta la aia si la aia dar nu am vazut nimic clar scos de la vre-un oficial renault care sa spuna ca vor renunta la suspensia specifica RS pe fata iar frana aia ca e brembo sau nu e posibil sa ascunda un piston ceva mai mare si o pompa mai puternica in asa fel incat sa suplineasca. Sincer pana nu vad primul configurator si primul Clio Rs in teste eu nu zic nimic de performante. De design e dupa cum ii place fiecaruia dar sincer daca e performant eu unul nu o sa stau sa ma incurc in design cum nu am facut-o nici la R26 si am iubit masina aia desi nu era cea mai frumoasa de pe strada. smile.gif

PS: Ma indoiesc ca la Paris sau unde a fost expus prima data Clio RS s-a apucat vre-un ziarist sa desfaca masina acolo sa vada ce suspensie are biggrin.gif Poate nu are Perfo Hub da are altceva adaptat la nevoile lui Clio RS. Plus ca daca va aduceti aminte oamenii aia prin interviuri au explicat ca masina e posibil sa mai sufere modificari pana va iesi efectiv primul model de serie pe poarta fabricii.
Fantoma
Aveti impresia ca au trecut la turbo pentru ca vezi-doamne si se modifica mai usor sau din cauze ecologistilor(parca era un tip cu prius pe aici smile.gif)))))))) si ale noxelor?
r_vlad
CITAT(Mituc @ Oct 27 2012, 08:18 PM) *
Cutie automata pe clio rs? Sfinte cacat! Or sa-l vinda la profesoare batrinele iesite la pensie fara sa se marite. Orice motor turbo are potential mai mare de modificare ulterioara insadupa ce renault a facut masini extraordinare in gama RS (incepind de la twingo si terminind cu megane) nu vad cum ar putea castra clio-ul atit de mult cu o cutie automata imprumutata de la o masina de 110cp (ca 240Nm si 200Cp sint specificatii de transmisie pentru o masina de maxim 120cp/160Nm din fabrica).

Ori e un zvon atuncat in public cu informatii eronate ori cei de la renault sport sint total cu capul, iar ultima varianta mi se pare greu de crezut dupa ce minune e megane 3 rs.

Cutia de viteze care va fi folosita pe Clio 4 RS este 6DCT250 de la Getrag. Generatia I a acestei cutii este montata si pe Megane 3 / Scenic 1.5 dCi 110 CP si 240 Nm si poate fi folosita cu motoare de pana la 250 Nm. Are un design oarecum modular astfel incat cu mici modificari poate fi folosita si impreuna cu motoare de pana la 280 Nm. Este o cutie cu ambreiaj uscat si actionare electro-mecanica spre deosebire de DQ200 (1.2, 1.4 TSI), de la VAG, care este actionata electro-hidraulic. In principiu, datorita solutiilor constructive folosite ar trebui sa fie mai inceata decat alternativa de la VW.
Unitatea electronica de comanda pentru 6DCT250 este produsa si in Romania smile.gif.
BSH
Daca mergi de la piata acasa da , nu are relevanta, dar apasa pedala un pic si o sa simti la prima frana si primul viraj despre ce vorbesc. individual poate schimbarile astea nu afecteaza foarte mult dar cand se strang mai multe , mai ales acele elemente specifice unui model rs , atunci chiar mi se pare ca dai banii aiurea. Modelul acesta a fost apreciat si de entuziasti si de ceilalti tocmai ca a venit cu altceva fata de alte branduri care aduceau doar un motor mai performant si o bara un pic altfel. intelegi ce vreau sa zic acum ? renault sport facea masini 90% diferite fata de cele de serie , acum mai putin.
Mituc
CITAT(Fantoma @ Oct 29 2012, 04:42 PM) *
Aveti impresia ca au trecut la turbo pentru ca vezi-doamne si se modifica mai usor sau din cauze ecologistilor(parca era un tip cu prius pe aici smile.gif)))))))) si ale noxelor?


Nu, au modificat-o din cauza unui trend actual de cacat si a modalitatii cum sint impozitele auto calculate in majoritatea tarilor, si anume in functie de cilindree si emisii de CO2, pe cind poluarea nu are nici o legatura cu emisiile de CO2 pentru ca asta e mincat de plante (acolo unde idiotii nu taie copacii in nestire pentru a face loc cladirilor de birouri).

Trecerea de la 3 usi la 5 usi mie personal se pare de bun augur. Daca o masina are 2 rinduri de scaune ii trebuiesc doua rinduri de usi, asa mi se pare natural. Si e si mai practic, si despre asta sint hothatchurile: practicalitate si sportivitate. caroseriile in 2/3 usi sint pentru roadstere.

In ceea ce priveste motorul si puterea... e greu de comparat 3rs cu 4rs. 4rs va fi turbo, ceea ce inseamna ca in partea de mijloc a plajei de turatie va trage mai tare. Apoi, face aceeasi putere mai jos in ture, ceea ce inseamna si acolo mai mult cuplu, asta insemnind ca poate compensa pentru un eventual plus de greutate. Deci la reprize s-ar putea sa fie mai vinjos.

La acceleratie insa... 200cp is 200cp, si in jurul turatiei de putere maxima ambele motoare se comporta aproximativ identic. Deci e posibil ca aici timpii sa fie similari pentru 0-100, 0-200, etc. Cel putin la modul teoretic, pentru ca practic 4rs are cutie cu dublu ambreaj si nu va pierde cite 0.2-0.3s intre trepte (asta pentru cine poate sa schimbe in 0.2, eu nu pot cobori sub 0.35).

E greu de spus ce si cum va fi, probabil va trebui sa asteptam primul posesor de 4rs aici pe forum.
Rius
Eu nu vad lucrurile chiar asa... De cesa-mi bage ei 1000 de euro in plus pe franele RAMBO de ex?....cu 1000 de euro daca vreau circuit poate imi gasesc ceva mai performant. peste 90% din masinile de track day....au modificate franele si suspensiile...masina nu a fost gandita pentru romania, uitati-va ce fac englezii si nemtii cu masini gen clio rs....pentru asa ceva a fost gandita.
singurul lucru ce nu-l vad chiar OK este limita de rezistenta a cutiei ...undeva pe la 300Nm...dar poate or fi ramas cu ceva SAADEV-uri secventiale pe stoc.
In rest eu o vad ca o evolutie....vedeti un vs GTI manual VS GTI DSG....si vorbim
Mituc
Asa cum ziceam mai sus, limita de 200cp si 240Nm e pentru o cutie care se pune la un motor de 120cp si 160Nm. Poate or fi aceleasi sadeev-uri de care stiti voi insa au alte pinioane, sincroane, etc, si deja vorbim despre altceva.
rex
Punctul meu de vedere:
Masinile sunt facute pentru profit... Nu vrea nimeni sa faca masini pentru a fi cele mai bune/frumoase/etc ci pentru a scoate cat mai multi bani din ele. E o afacere...
Probabil Renault impreuna cu divizia Sport au facut niste calcule si au vazut ca ar avea o piata mai mare si implicit un profit mai mare daca ar face Clio 4 RS in modul descris mai sus. Probabil stiu ei ce stiu...
Personal, consider ca Renault Clio 3 RS (in special CUP) este o masina foarte foarte buna si mi-as lua una (daca as vrea sa imi mai iau o FWD hatch de pista). Clio 4 RS in schimb nu ma incata de nici o culoare... Dar probabil cei ca mine sunt mai putini decat ceilalti...
Sunt curios la ce pret va iesi Clio 4 RS-ul (ar trebui sa fie mai ieftin ca Polo GTI).
BSH
Rius, sunt sigur ca pe ei nu`i costa 1000E franele si nici in pret nu cred ca se reflecta suma asta. acei etrieri eu zic ca fac fata cu brio si unor trackday`uri (in ideea ca propitaru isi pune o placuta mai buna, un lichid o atentie) si in oras. Mi se pare un compromis bun calitate/pret. Peste 90% din masinile de trackday mai putin reno vrei sa zici. citesc si eu forumurile din afara si nu prea am vazut sa se planga lumea de acei etrieri RAMBO©

Si eu cred la fel Vlad - profit si public mai larg. Cred ca simtim cu totii ca Renault incepe sa impunga piata. Apropo, am fost pana la Brasov weekendul trecut si nu mi`a venit sa cred cate reclame cu noul Clio am vazut. Este peste tot, pe net, pe mail , pe fb, pe strazi, deja ma streseaza si cred ca si treaba cu acest clio 4 rs sta la fel, marketing si public mai larg.
codrut
Clio 4 chiar are parte de o promovare agresiva. La salonul auto de la Paris chiar s-a inregistrat un record cu privire la numarul de exemplare expuse din acelasi model, unde renault a expus 23 de masini clio 4.
codrut
Un filmulet in care se vede cat de mare a fost standul clio la Paris:
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...;v=m16UM1RQ_9A#!

Un filmulet care prezinta elementele specifice modelului rs:
http://www.youtube.com/watch?v=8sGeK9r545g...layer_embedded#!

Comparatie intre curba de putere a noului motor turbo si cea a motorului aspirat actual:

Rius
Cum era de asteptat....e un progres
r_vlad
CITAT(Mituc @ Oct 30 2012, 01:32 PM) *
Asa cum ziceam mai sus, limita de 200cp si 240Nm e pentru o cutie care se pune la un motor de 120cp si 160Nm. Poate or fi aceleasi sadeev-uri de care stiti voi insa au alte pinioane, sincroane, etc, si deja vorbim despre altceva.


De unde scoti valorile astea ? 120 CP si 160 Nm ? Cand vorbesti despre valorile nominale ale cutiilor de viteza si in general despre orice din domeniul auto trebuie sa tii cont de factorii de siguranta. Cutia asta de viteze, 6DCT250, trebuie sa functioneze in parametri optimi cuplata la un motor de pana la 280 Nm "nominal" in aproape orice conditii de exploatare. Acest lucru poate fi realizat doar prin supradimensionarea componentelor cutiei de viteze. In mod normal daca nu s-au facut greseli grave de proiectare sau concesii meschine de natura economica nu ar trebui sa fie probleme.
Acelasi lucru se intampla si in cazul VW. Cutia cu dublu ambreiaj folosita impreuna cu 1.4 tsi de 122 CP, 200 Nm si 1.4 tsi 160 CP, 240 Nm se numeste DQ200 si este gandita pentru cuplu motor de pana la 250 Nm.
Lasand la o parte eventualele probleme cauzate de o proasta dimensionare a cutiei de viteze pe mine ma ingrijoreaza un alt lucru. 6DCT250 a fost gandita inca de la inceput ca un mijloc de a reduce emisiile de CO2. Solutiile tehnice folosite confirma acest lucru. Timpul de raspuns nu a fost atat de important ca si in cazul DQ200 sau DQ250 (2.0 tfsi). Tare sunt curios cat de rapida se va simti pe Clio RS cu un alt soft. Pe Megane e mediocra din punctul asta de vedere iar sa pui pe o masina sport o cutie de viteze cu un timp de raspuns mediocru chiar si pentru o compacta linistita e putin dubios. Pana apare un drive-test serios pe net sper sper sa ma insel.

L.E: am incurcat putin DQ de la VW.
rex
CITAT(codrut @ Oct 30 2012, 08:04 PM) *
Comparatie intre curba de putere a noului motor turbo si cea a motorului aspirat actual:

Pot sa fac pariu cu cine vrea ca nu asa arata curba de cuplu la 1.6 turbo. Face cineva pariu (pe o bere, evindent)?
Cuplul ala la 1500 (si linie pana mai sus) nu il poti obtine cu o singura turbina!!!

CITAT(r_vlad @ Oct 30 2012, 10:13 PM) *
Cutia cu dublu ambreiaj folosita impreuna cu 1.4 tsi de 122 CP si 200 Nm se numeste DQ200. Ghici de la ce vine 200-le din nume ? Varianta imbunatatita, DQ250, se monteaza impreuna cu 1.4 tsi 160 CP si 240 Nm.

Sper ca nu spui ca din cauza cuplului... 1.4 TSI de 122 cp are ~ 136cp si 236Nm (dati de mai multe firme pe dyno, verificati inclusiv de mine)

r_vlad
Da, ai dreptate, DQ200 este folosita cu motoare de pana la 250 Nm. Am modificat mai sus
rex
Imi spui, te rog, de unde ai informatiile astea (chiar sunt curios si nu sunt sarcastic...)? Dupa soft la 122cp si inainte de soft la 140/150/160/170/180 cuplul depaseste 250Nm. Se poate ca informatiile pe care nu le ai sa fie corecte?
Mituc
CITAT(rex @ Oct 30 2012, 10:21 PM) *
Pot sa fac pariu cu cine vrea ca nu asa arata curba de cuplu la 1.6 turbo. Face cineva pariu (pe o bere, evindent)?
Cuplul ala la 1500 (si linie pana mai sus) nu il poti obtine cu o singura turbina!!!


Ba poti... cu o elice charger mai mica, wastegate suficient de larg incit sa permita un control eficient al boostului si sa nu dea foc la sandrama in ture multe chiar daca motorul e mic, si cu o elice compresor dimensionata corespunzator. Problema este cind se va incerca modificarea softului acestei masini, probabil cuplul va creste si mai mult insa mai mult in zona joasa/medie de turatie iar pe partea de final mai putin, deci puterea maxima nu va creste chiar proportional cu cuplul maxim si mult disproportionat.
rex
Dau o bere (oe bune) daca imi arati orice fisa dyno a unei masini cu o singura turbina cu cuplu maxim constant de la 1500 la 6000 RPM. Evident cazul nu e imposibil (se poate face limitare din soft) dar in acest caz masina e extrem de slaba (mai slaba ca stock)...
Zyx
Sunt doar exemple apropiate de ceea ce vrei tu (in schimbul unei beri smile.gif) ). Ideea e ca, toti producatori rotunjesc asa cum vor ei ca sa impresioneze pe de o parte. Unii doar impresioneaza, altii chiar fac. Si, pe de alta parte, sa fim seriosi, aceasta industrie e in plina dezvoltare, deci cine stie, nu o fi de la 1500 ci de la 1600 dar trebuie sa fie pe acolo.

http://rri.se/popup/performancegraphs.php?...mp;ChartsID=839
http://rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=604
http://rri.se/popup/performancegraphs.php?...mp;ChartsID=659
http://rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=739

Ps: VW dadea pt Polo GTI 220Nm de la 1950 la 4500 pe un motor de acum mai bine de 15 ani... De ce nu ar putea face Renault ceva mai pentru zilele noastre? Ca si dezvoltare ma refer...
In alta ordine de idei, prea putine masini sunt pe strada cu turbina twin-scroll si sa nu mai zic de cele cu disctributie variabila... Asa ca, eu cred ca e loc si posibil asa ceva...
rex
Sorry man, nu bau bere pentru ca:
1. Nici una nu are cuplu maxim de la 1500 la 6000 RPM tongue.gif (nu ma intereseaza asa mult 6000 dar ma intereseaza 1500).
2. Cea mai apropiata masina de cuplu maxim la 1500 e TSI-ul de 140 cp. Dar acest TSI e twincharge (turbina + compresor mecanic) deci nu e doar turbina precum spunea mai sus.
Mai astept link-uri biggrin.gif....

Stiu ca toti rotunjesc, dar personal, ma induce in eroare producatorul... Eu, printe altele, un motiv importanta pentru care nu am luat TSI 140cp e pentru ca producatorul spunea la mine cuplu maxim de la 1500 la 4000 si la TSI-ul de 140cp spunea cuplu maxim 1500 (era un valmes balmes total cu specificatiile pentru TSI twincharge, in brosuri, site-uri sau carti tehnice gaseai cate o varianta noua), fara a specifica plaja... Atunci eram mai nestiutor si am presupus ca nu e disponibil acel cuplu pe o plaja mai larga de turatii. Se dovedeste ca e chiar pe dos biggrin.gif...
Mituc
CITAT(rex @ Oct 31 2012, 09:19 AM) *
Dau o bere (oe bune) daca imi arati orice fisa dyno a unei masini cu o singura turbina cu cuplu maxim constant de la 1500 la 6000 RPM. Evident cazul nu e imposibil (se poate face limitare din soft) dar in acest caz masina e extrem de slaba (mai slaba ca stock)...


Stai putin, ca nu inteleg despre ce vorbim aici. Adica tu ai impresia ca acea curba de cuplu e naturala? E taiata big time cam de pe la 2500 pina pe la vreo 4500 (unde se pot face 300Nm garantat) ca sa:
1. dea bine in poze;
2. sa nu invirta oamenii accidental rotile pina la polizarea completa cind baga animalic piciorul in ea (cuplu mare prea jos = wheel spin + clutch burn = FAIL);
3. sa nu se strice mai devreme de X ani in cazul in care masina e condusa de un sofer mai voios.

Si-ti spun de pe acum, la cum arata curba aia de cuplu acum eu ti-o pot face sa arate la fel de la 1500 la 6500, pe aceeasi masina. Insa doar o lungesc, nu voi mai ridica deloc cuplul acolo unde cu siguranta se poate (adica abordarea va fi similara cu a tuturor producatorilor care se mindresc cu astfel de "curbe" de cuplu, si care mai bine le-ar face cu 10% mai mari de la 2500 la 5000 decit sa le faca linie de la 1500 la 5500 sau ceva).

Si nu e totul cum arta curba de cuplu, la fel cum nu e totul setul de valori de maxim fara sa ne uitam la ce e linga ele, de ambele parti.
Acea liniaritate este foarte buna chiar daca in cazul celor care o fac line mult de sub 2500 pina la 5000 sau mai mult logica da in marketing cretinoidic (tsi-urile mici, THP-urile de la PSA, asta la care ne uitam acum de la renault, etc).
rex
Pai cam asta era si punctul meu de vedere: ce e in desen nu e ca in realitate. Asa ca sa nu luam desenul de bun...
In rest, de acord cu tine, cu o mica corectura, nu cred ca faci cuplu de 240Nm la 1500 RPM la 1.6 turbo smile.gif.
Mituc
Se pot face 220-240Nm la sub 1700 pe 1.6T, chiar si 1500. Problema e ca turbina aia nu va mai ajuta motorul sa faca mai mult de 200 si un pic de cai mai sus in ture pentru ca in mod clar va fi una mica si capacitatea ei de a compresa aer isi va atinge limitele pe la 4000rpm, iar dupa 5000-5500 va indesa flacari in motor. Adica rezultatul va fi o curba de cuplu de diesel.
rex
Corect, adica nu exista masina cu cuplu maxim de la 1500 la 6000 RPM biggrin.gif single charge pe benzina biggrin.gif....
Sau, in fine, se poate face si pe Clio RS cuplu maxim de la 15000 la 6000 RPM, dar in acest caz cuplul maxim e ~175NM biggrin.gif.
codrut
Datele oficiale spun ca acel cuplu maxim de 240 nm e obtinut la 1750, nu de la 1500, observandu-se asta si pe grafic, si se mentine constant pana la 5600, nu pana la 6000. Si eu cred, dupa cum arata curba de cuplu, ca au limitat artificial cuplul maxim la 240 nm. Renault a folosit pe megane rs numai turbine twin-scroll. La megane r26 90% din cuplu e disponibil de la 2000 pana la 6000 rpm.

Citat din mapa de presa: the new 16-valve four-cylinder develops 200 horsepower at 6,000 rpm. Its high torque of 240 Nm (up 25 Nm compared with Clio III Renaultsport) is developed from just 1,750 rpm for instantaneous driving enjoyment. This maximum torque is then consistently available at higher revs – up to 5,600 rpm – thanks to the turbocharger.
Mituc
CITAT(rex @ Oct 31 2012, 02:30 PM) *
Corect, adica nu exista masina cu cuplu maxim de la 1500 la 6000 RPM biggrin.gif single charge pe benzina biggrin.gif....
Sau, in fine, se poate face si pe Clio RS cuplu maxim de la 15000 la 6000 RPM, dar in acest caz cuplul maxim e ~175NM biggrin.gif.


exact! smile.gif
Cu cit cuplul e mai liniar pe o plaja mai mare de turatie cu atit el e d fapt castrat mai mult in intervalul mediu de turatie.
BSH
Nu e chiar on topic dar ieri am condus noul clio 4. Prima impresie si cea mai puternica este ca interiorul e mult mai calitativ si clar este o masina facuta pentru oras. Directia , pedalele, schimbatorul , toate sunt ca niste fulgi. Per total mi`a lasat o impresie buna. Ma asteptam la ceva mai mult dinamism dar cred ca e doar parerea mea si faptul ca m`am obisnuit cu o masina ceva mai sportiva ca asta. Pentru soferul/soferita bucuresteana cred ca este o masina buna, incapatoare, usor de condus si economica. Parerea mea e ca se va vinde foarte bine.

Mi`au placut
- sistemul Start/Stop
- optiunea ECO (impreuna cu start/stop si motorul 0.9l TCe = cred ca ai 5% in oras maxim)
- materiale calitative
- volanul
- in afara de unele mici elemente interiorul este clar un progres
- design dragut (nu va ajunge sa imi placa totusi ca si clio 3 clar)
- silentiozitatea
- dinamica buna pentru oras
- usurinta comenzilor
- cruise control/speed limiter/usb/navi standard
- DRL-urile
- portbagajul mai mare fata de clio 3
- sistemul audio
- spatii de depozitare mai bine gandite fata de generatia trecuta

Nu mi`au placut
- designul botului (in special emblema care este efectiv cat una de tir - a fost si prima observatie a cuiva care nu are nici o legatura cu masinile)
- accesul la rotita de reglare a scaunului
- levierul franei de mana care este cred ca facut in spirit de gluma
- pedala de frana care are o rezonanta acustica atunci cand pui piciorul mai tare pe ea (posibil un arc pe acolo care vibreaza)
- franele slabe (posibil sa nu imi fi dat eu seama bine ca abia ce mersesem cu a mea)
- consola centrala care dupa mine e love or hate (in cazul meu e hate dar cred ca as putea sa ma obsnuiesc cu ea)
- nu sunt convins inca de cadranele de viteza si turatie. Ar fi putut alege alte culori.

http://www.auto-types.com/images/_autonews...nterior_21.jpeg

Deocamdata astea imi vin in minte. Despre motor nu prea am ce sa zic, e mic, puturos si suna ca un matiz (3 cil) dar iar, sunt eu obisnuit cu altceva. Eu as cumpara 1.2 TCe si i`as face un soft repede pentru 130 de cai si ai si economie si ceva putere.
Chuckie
vezi ca eu am mers de vineri dupa-amiaza pana luni dimineata cu 0.9 TCE si am scos consum 8.3 (in weekend)...am fost profund dezamagit sincer.Nu am exagerat nu nimic....
tot 1.5 dci e baza.
BSH
Eu nu cred ca ala e consumul real. daca era masina de drive test cel mai posibil sa fi fost alergata like there`s no tomorrow.
Chuckie
ce nu intelegi din am mers 3 zile eu cu masina? si am resetat CB in momentul in care am luat-o?
aveam 800 de km ce e drept...dar tot enorm e.
octav
Si mie mi s-a parut un consum mare. Am testat tot varianta 0.9 si avea consum de 9,5 l/100km la o viteza medie de 18-20 km/h. Eu nu cred ca va ajunge sa consume dupa trecerea rodajului sub 8 litri la suta in oras.
In rest cum zicea si BSH, interiorul are materiale de mult mai buna calitate. Mi-au mai placut pozitia la volan considerabil mai joasa, stabilitatea pe viraje mai buna dar suspensia ceva mai dura decat la Clio III.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.