Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: CUPRA 2014: FWD Lap Record Nurburgring
Forum HotHatches > HotHatches General > Stiri Auto HH
gamer555
http://www.topgear.com/uk/car-news/seat-le...time-2014-03-02
astazi, 4.03.2014 s-a lansat la geneva ultima generatie CUPRA. s-au facut publice si rezultatele testelor de anul trecut cu masina pe ring.

7:58.4 record pentru tractiune fata
Chuckie
pazea ca vine
https://www.youtube.com/watch?v=JaJafmnavy0
phara
Chuckie asta e varianta "Black Cab"??
Dr.Silviu
E varianta fara AC, cu semislick si alte frane? Sunt curios ce imbunatatire o sa obtina fata de modelul anterior.
Asta cred ca o sa fie cea mai relevanta comparatie pentru modificari (semislick, putere, frane)
Zyx
Cum au mai zis-o si altii, cred ca, daca ar pune aceleasi cauciucuri ar putea ajunge in jurul acelui timp...
r_vlad
Nu se lasa nici astia: #Under8 - Megane RS275.R
bambu
Uite o confruntare mai directa
https://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=QtelVhTYHjI
Zyx
... dar nu la fel de "exacta". Leonul inca nu poate fi cumparat in acea configuratie (fara A/C, cu PSC2-uri si altfel de frane) laugh.gif Asa ca, din punctul meu de vedere este doar un proiect sau un Leon modificat... Pentru moment, cel putin.

Eu astept pana pe 16 biggrin.gif Atunci sa vedem ce zice Renault! Estimez in jur de 7:50 (daca nu, chiar sub) Cine da mai mult?! laugh.gif
nic_andrei
Si eu sunt de parere ca RS-ul 275 va ajunge pe undeva pe la 7:50. Oricum testul dat de bambu mai sus eu zic ca arata clar ca megane-ul inca are un cuvant greu de spus.
Oricum ar fi si la 265 daca ii pui slickuri, scoti AC, banchete spate si alte prostii va ajunge pe undeva pe la 8 probabil.
Zyx
Pai, sincer, daca ar pune numai semi-slickurile cred ca ar face timp mai bun fata de cel al Leonului. Sunt 10 secunde totusi. Pe de o parte e mult, pe de alta, vorbim despre PSC2 care cei de la Michelin spun ca sunt "faster on Jerez Circuit with a Porsche 997 GT3 with 1.8 seconds" si asta comparativ cu PSC1!!! Si asta e comparatie intre semi-slickuri laugh.gif Nu mai punem ca (asa stie lumea si sustine Renault) timpul de 8:08 a fost facut cu cauciucuri de strada...
wipperman
Este evident ca RS-ul CUP ramane o masina extrem de capabila si un excelent (sau "the") drivers-car pentru un FWD, dar Cupra aduce performante similare intr-un pachet diferit, in stilul VW.
Sincer, diferenta de cateva secunde pe Ring, de orice parte ar fi ele, pentru niste masini ce vor fi conduse de amatori e o gluma (in cazul asta de marketing).

Simplul fapt ca cineva egaleaza performantele etalonului clasei (vezi si testul de mai jos) nu poate fi decat benefic pentru concurenta de pe piata si "consumatori", existand acum o alternativa.


http://www.sportauto.de/bilder/seat-leon-c...st-8313851.html

P.S. deabia astept sa "vad" primele Cupra R pe Ring, din modelele pe noua platforma VW, subiectiv, mi se pare deja ca noile Golf R se misca extraordinar de bine fata de generatia precedenta.
rex
Bine spus, colegu' Applause.gif . Subscriu...
Zyx
Da, asa e - e o alternativa de luat in seama - CLAR! Pacat insa ca inca nu e la vanzare acel pachet care oricum e ciudat: cine ia acum masina fara A/C?! Nu e ca si cum e o varianta hardcore, foarte track oriented ci doar cu 1-2 chestii in plus si una in... minus laugh.gif
Dar, pe de alta parte, din punctul meu de vedere, ca si calitate, Megane-ul este peste Seat si asta mi se pare de rahat. Poate noile generatii sunt mai altfel... Si, oricum, subiectivilor smile.gif
RollerMAN
Nu stiam ca acel seat care a doborat recordul FWD pe Nring nu are AC. Mi se pare absurda faza, nu are nici macar niste scaune mai racing si i-au scos aerul conditionat...de ce?
Asa cum a zis si Zyx cine si-ar mai lua o masina fara AC si mai ales ca nu este o varianta hardcore ci vrea sa isi faca reclama prin faptul ca este rapida dar si ok de condus zilnic (4 usi, scaune normale).


bogdan_wrc
exact wipperman....
eu sunt curios cine alege dintre cele 2 masini, DOAR prin prisma celor X secunde mai rapide pe Nring. asta nu inseamna ca si in alte locatii (h-ring) e mai rapida...

in loc sa-i scoti A/Cul pui niste swaybars, niste placute+lichid+furtune bune (eventual si discuri) si ala e castigul.
ca sa nu mai zic ce repede ii trantetsi un soft bun. din cate stiam la reno e mai complicat softul de pus...la noi.
marketingul vinde masini, dar parca suntem peste conceptia de marketing aici.

oricum...hai sa vedem ce face si noul CTR...
Zyx
Pai sistemul ala de frana nu crezi ca si-a spus cuvantul? smile.gif Altfel, eu as alege Leonul prin prisma practicalitatii. Dar lipsa A/C-ului si a calitatii. Pe de alta parte, legat de filosofia VW, mai e si lipsa de comunicare - lipsa de implicare in senzorial atunci cand esti la volan...
Whatever... si eu abia astept raspunsul dat de Renault, ca pana apare CTR-ul mai dureaza. Plus ca, nu se stie acum ce timp avea CTR-ul si zicea ca e ok asa. Asa, acum, cu Leonul cu timpul care il avea, cu Meganul cu cine stie ce timp o scaote, oamenii de la Honda au timp sa faca un hocus pocus laugh.gif
rex
Deja mi se pare ca se merge prea departe cu recordul asta...
Masina are frane mai mari, suspensie diferita, usurata la greu, etc... Urmeaza ca Honda/Seat/Renault/etc sa scoata o versiune 'cheala' numai pentru a bate recordul...
Zyx
Da, asa e... oricum timpul dinainte era de masini cu pretentii mult mai mari si preturi pe masura. Nu ca asta ar fi ieftina - mai ales daca ne gandim ca e un Renault! Acum, cu inca 14 secunde mai jos...
Altfel, diferenta considerabila de greutate. Totusi, Honda promite (sau mai bine zic promitea) ca scot Type-R cu cel mai bun timp pe NRing dar nu au zis nimic despre vreo versiune speciala, ci "doar" Type-R si daca reusesc asta cu o masina normala si fully functional, poate chiar fara semislickuri, jos palaria!
Oricum, mai au ragaz vreo cateva luni si cert e ca Seat si respectiv Renault au ridicat stacheta destul de sus. Adica, nu m-ar supara (biggrin.gif ) sa faca si ei parteneriat cu Yamaha, Recaro, HKS, (de exemplu) ca sa iasa ceva finut pe parte de track/performante, dar sa nu fie vorba de lipsa A/C care pentru vremurile de acum mi se pare cam exagerat.
LE: Nu stiu de Leon daca are diferential mecanic...
rex
CITAT(Zyx @ Jun 16 2014, 12:35 PM) *
LE: Nu stiu de Leon daca are diferential mecanic...


Din cate stiu eu e doar cel electronic.
nic_andrei
Chiar si in conditiile in care si cupra si 275 R sunt fara banchete in spate si pe slickuri, mai usoare etc, mi se par mari realizari timpii scosi. Adica sub 8 deja e un teritoriu la care nu se credea ca se va ajunge asa usor cu niste masini cu tractiune fata si destul de aproape de cele de serie totusi. Ok frane mai mari, ok banchete scoase si fara AC, lucru asta se poate face si pe versiunile de strada dar acum cativa ani puteai sa scoti ce vroiai tu de pe masina pentru ca ne marind foarte tare puterea motorului nu prea te apropiai.
Lucrul asta arata cat de mult au evoluat lucrurile si tehnologia la capitolul sasiu sa ii spunem in ultimii 10 ani poate.
Oricum astept sa vad si honda ce raspuns da smile.gif Sunt vremuri destul de interesante pentru pasionati.
wipperman


Cupra are ca si GTI-ul Performance diferentialul lor "electromecanic" care se pare ca e foarte performant, deci cel putin echivalentul unui mecanic clasic.
Performantele sunt intr-adevar exceptionale pentru un FWD, dar Ring-ul ramane totusi un circuit atipic, cred ca timpii de aici se pot extrapola mai degraba pentru performantele pe strada (de unde si ideea initiala, care a degenerat in marketing agresiv) decat pe alte circuite "clasice". Ceea ce nu e de loc rau pentru un daily drive normal, dar mai putin bine pentru o masina "cheala" sau track car pur.

Interesant oricum si chiar pasionant de urmarit, sunt absolut de acord (acum am vazut ultima fraza din postul precedent) smile.gif
Dr.Silviu
Eu stiam ca e cel mecanic si la Leon, ca la Megane
PaulMIG
Cel mai important aspect este, pentru mine, faptul ca un hothatch a ajuns atat de departe. Cine ar fi crezut ca poti cumpara un FWD de 275 de cai care e cu 2 secunde mai lent pe ring ca noul BMW M4...
Stiu ca sunt mere cu pere si luxul din M4 n-are nicio legatura cu ce gasesti in Trophy, dar e o realizare totusi.
Legat de Honda, as fi in stare sa fac pariu ca nu o sa bata recordul. Poate vor scoate mai bine ca vechiul record de 8:08, sau cat era inainte sa il doboare Seat. Cu toate astea le doresc, printr-o minune, sa reuseasca!
Deja Seat a dat un comunicat ca vor recordul inapoi si lucreaza la o cupra lightweight.
Oricum, daca renault va pierde recordul, va fi doar pana prin 2016 cand va aparea noul Megane RS smile.gif
Zyx
Subscriu la cele spuse de Andrei, legat de faptul ca sunt aproximativ 10 ani de cand (tot) cei de la Renault au pus pe Megane (si ulterior pe Clio) RS acel tip de suspensie fata pe 2 axe care sa minimizeze torque-steer-ul si nu numai, genul de suspensie copiat ulterior de toti marii producatori de hh pentru a putea face fata concurentei acerbe la nivelul superior.

Altfel, Seat ar trebui intai sa ofere spre vanzare pachetul cu care se lauda ca scot acel timp record pe NRing si dupa aia sa se focuseze pe o varianta si mai hardcore...

PS: Totusi, mi-ar fi placut sa fie masini in totalitate de strada, nu fara A/C si banchete...
nic_andrei
De acord cu Zyx, ar fi frumos sa ii vedem ca se concentreaza pe imbunatatirea timpilor pe masini care isi gasesc justificarea in viata de zi cu zi. Altfel asa toti putem sa aruncam tapiteria din masina, sa punem jante foarte usoare si slickuri si sa scoate AC-ul de pe ele dar cine o sa mearga cu ele asa? Pot foarte bine sa cumpar un renault sau seat, opel etc pe care sa il transform prin modificari radicale dar nu asta e ideea.
Anuntul celor de la Seat mi se pare pointless... o alta varianta lightweight....si cine o sa o cumpere, 100 de pasionati din lume si atat? care o iau doar pentru cirucit?
Adevarata evolutie este dupa cum s-a spus mai sus in trenul de rulare fata care este probabil cea mai mare realizare in industrie de ceva vreme incoace si care permite urcarea puterii pe puntea fata la peste 300 de cai fara probleme de manevrabilitate si stabilitate la accelerari brutale. Asta este si motivul pentru care astazi asistam la acest "hype" de marketing, mai este inca loc de imbunatatire a performanteler si ne dau toti cu lingurita cate putin ca sa vand modele de la o generatie la alta. S-ar putea face direct un 2L de 370Cp(vezi Merc CL 45 AMG), poate chiar 400 sau un 1,6 276 - 300Cp (care ar avea si consum mic printre altele) cu harti multiple de putere si suspensii regalbile pe duritate si inaltime. Ultimul aici (1,6) cu un monitor complex si management pe display+ suspensie regalbila, eventual cutie 7 trepte automata e tot ce imi doresc.
Indrasnesc sa spun cu un oarecare sentiment de mandrie (pentru ca sunt fan) ca Renault este responsabil de aceasta schimbare din ultima vreme datoarata sistemului PerfoHub introdus pe prima varianta de megane RS in 2004/2005. Ulterior a fost cuplat cu un LSD, rafinat, imbunatatiti si furat sau dat si la altii gen ford etc. Tot ei sunt cei care mentin inca in productie sistemul de punte semirigida cu bare de torsiune pe spate care ofera modelelor Renault acea rigidiate si manevrabilitate de exceptie pe curbe.

Sper sa isi mai bage mintile in cap si sa vina cu modificari care sa nu ingradeasca utilizarea acestor masini in viata de zi cu zi. Sunt putini care cumpara o astfel de masina doar pentru cirucit si multi cei care vor totul (putere, handling, spatiu,aspect,design si chiar o relativa economie). Sunt convins ca astazi se poate sa iti pfere totul o astfel de masina, mai trebuie doar sa existe si interesul lor.
Zyx
Da, da... vorba lunga laugh.gif Andrei, tu cand ajungi pe pista cu masina ta? biggrin.gif Nu cred ca sunt singurul care vrea sa vada un MRS3 in actiune si de ceea ce e in stare smile.gif
RollerMAN
1.6 de 270 de cai exista deja pe un FWD..este coupe si nu hatch dar este impresionant ca performante...

nic_andrei
@Zyx Probabil ca anul asta daca nu la anu voi ajunge si eu sigur. Oricum nu am luat niciodata masina pentru asa ceva dar vazand pe altii parca ma tenteaza.
@ Roller - stiu de RCZ iar RCZ R am inteles ca e chiar o masina buna, pacat ca e cam scumpa la intretinere in stilul PEUGEOT dar nu asta discutam aici. Motivul pentru care nu e pe placul meu este ca e mult mai mica decat meganul de exemplu sau altele (locurile din spate sunt neglijabile) si nu e chiar un all rounder, la asta ma refeream mai sus. Vreau sa vad o masina practica si spatioasa care sa aiba si design si putere, consum relativ mic, suspensie reglabila, harti multiple, ce mai, sa faca si cartofi prajiti. Eu cred ca se poate dar trebuie sa considere si constructorii ca merita smile.gif
RollerMAN
Din cate stiu vor sa scoata 308R cu motorul de pe RCZR si atunci v-a fi un hatchback cu motor zdravan de 1.6..pretul de achizitie este clar SF, dar intretinerea tin sa te contrazic, contrar opiniei generale PSA nu au masini care sunt scumpe la intretinere, cel putin mie unul nu mi se pare asta.
nic_andrei
Da, 308R ar fi clar o masina interesanta. Despre pretul de intretinere eu n-am auzit decat lucruri rele mai ales ca am in familie un 406 care daca il duc in reprezentanta si vreau sa schimbe ceva pe el ma iau cu mainile de cap. Poate o fi asta totusi din cauza ca e model mai vechi, oricum n-am auzit pe nimeni sa zica ca Peugeotul are preturi mici la piese si intretinere dar m-as bucura situatia sa se fi schimbat si sa fie cum zici tu. Nu te contrazic.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.