Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Bujii / Spark Plugs
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Motor si Transmisie HotHatch
Pagini: 1, 2, 3
Nicky
Bujia este simpla ca teorie: forteaza electricitatea sa formeze un arc electric prin aer, la fel ca un fulger. Este necesara o tensiune (voltaj) foarte mare pentru a crea o scanteie buna, de ordinul miilor de volti (tensiune furnizata de bobina de inductie).

Este necesara o cale izolata pentru ca aceasta tensiune sa ajunga la electrod, unde poate intra în blocul motor, prin care ajunge la împamântare. Bujia trebuie de asemenea sa reziste la temperaturile înalte si presiunea din cilindru, si trebuie proiectata pentru ca aditivii din combustibil sa nu formeze depuneri.

x

Bujiile folosesc o insertie din ceramica pentru a izola tensiunea la electrod, asigurând astfel ca scânteia se produce la vârful electrodului si nu în alta parte. Aceasta insertie ajuta si la arderea depunerilor: ceramica nu este un bun conductor termic, asadar se încinge puternic în timpul functionarii, iar caldura ajuta la arderea depunerilor.

Uneori este necesara o bujie "fierbinte": aceasta are o insertie de ceramica a carei zona de contact cu partea metalica este mai mica, reducându-se astfel transferul de caldura si ridicând temperatura, deci arzând mai multe depuneri. Bujiile reci au o zona de contact mai mare, si functioneaza la o temperatura mai scazuta. Producatorul va recomanda tipul de bujie necesar.

NOTA: Bujiile incandescente pentru motoare diesel folosesc numai la pornire, nu au rol activ in functionarea motorului, din acest motiv, aceste bujii nu sunt detaliate in acest topic.
[/quote]

Nicky
Specificatii si beneficii ale Bujiilor cu electrod din Iridiu

Intrat in folosinta relativ recent, date fiind conditiile speciale de fabricatie - Iridiul - un metal pretios incredibil de rezistent, este noul material folosit pentru electrozii bujiilor. Tehnologia laser este folosita pentru a suda varful de iridiu al bujiilor produse de NGK si Denso. Bujiile nu trebuie neaparat privite drept dispozitive care cresc potentialul motoarelor (cresteri de putere/cuplu), dar o scanteie mai eficienta va insemna o ardere mai buna si implicit aduce beneficii in termeni de performanta si consum de combustibil. O scanteie saraca - fie de la o bujie veche, fie de la o bujie slaba - va reduce eficienta motorului. Bujiile cu Iridiu produc scantei eficiente.

Proprietati de remarcat ale Iridiului sunt punctul de topire - aprox. 2.450 C, considerabil superioare Platinei, iar rezistenta sa de 6 ori superioara Platinei. Tabelul de mai jos face o comparatie intre proprietatile Iridiului si cele ale celorlalte metale semi-pretioase / pretioase folosite in general in productia de bujii.



Beneficiile imbunatatirii combustiei/arderii includ economia de combustibil, cresteri de putere/acceleratie si in special raspunsul la actionarea acceleratie (throttle response).

Sursa: Spark-plugs.co.uk

Iridiul(Ir), element chimic cu caracter metalic, din grupa a VIII-a, număr atomic 77, masă atomică 192,2; configuraţia învelişului electronic exterior 5d76s2, valenţa, II, III, IV, VI. În natură se găseşte împreună cu alte Metale Platinice. Metal alb-argintiu, d 22,65; punct de topire 2454 °C, punct de fierbere 4130 °C, duritate 6,25. Este puţin activ din punct de vedere chimic. Nu este atacat de nici un acid (nici chiar de apă regală). Aliajele iridiu-platină sunt folosite la confecţionarea termoelementelor, la fabricarea creuzetelor, iar cele din iridiu-osmiu la fabricarea vârfurilor de peniţe pentru tocul rezervor.

Sursa: Wikipedia


Posibile Probleme ce pot aparea la nivelul Bujiilor

Nicky
Tipuri de combustie / ardere anormala


Pre-aprindere (Pre-ignition)


* Definita drept: aprinderea prematura a amestecului aer / benzina (aprinderea se petrece inainte de momentul ideal)
* Cauzata de puncte fierbinti din camera de ardere: pot fi cauzate (sau amplificate) de timpi de ardere prematuri, bujii prea calde, cifra octanica scazuta a benzinei folosite, amestec sarac aer / benzina, rata de compresie mare sau racire insuficienta a motorului
* Schimbare catre o cifra octanica ridicata, o bujie rece, amestec bogat aer / benzina, sau rata de compresie mica
* Se pot verifca timpii de aprindere (eventual se poate recurge la intarzierea lor - aprinderea sa aiba loc mai aproape de punctul mort al motorului), cat si sistemul de racire a motorului
* Pre-aprinderea duce de obicei detonare; pre-aprinderea si detonarea sunt doua evenimente distincte.

Detonare (Detonation)

* este cel mai mare dusman al bujiei! (pe langa ancrasare)
* Se pot sparge izolatorii sau se poate desprinde electrodul
* Pre-aprinderea, de cele mai multe ori, conduce la detonare
* Varful bujiei poate ajunge la temperaturi peste 1.650°C in timpul procesului de ardere (in cazul unui motor de curse)
* Cel mai frecvent este cauzata de puncte fierbinti din camera de ardere.
Punctele fierbinti vor permite amestecului de aer / benzina sa se pre-aprinda. Pistonul este fortat de biela sa urce, in timp ce explozia prematura il va forta in sens opus (in jos). In cazul in care pistonul nu isi poate continua cursa ascendenta (datorita exploziei premature) si nu poate nici sa se retraga (din pricina bielei si a arborelui cotit), acesta va lua-o razna intre cele doua tendinte impuse de mecanism si exploziile decalate. Unda de soc da nastere unui sunet / pocnet. Aceasta este detonarea.
* Cea mai mari daune pe care le provoaca un motor care detoneaza sunt datorate temperaturii excesive
* Bujia este distrusa atat de temperaturile exagerate, cat si de unda de soc care le insoteste

Rateuri (Misfires)

* Se poate spune despre o bujie ca a provocat un rateu atunci cand nu a fost transmisa suficienta tensiune (electrica) pentru a aprinde intreg combustibilul prezent in camera de ardere, la momentul oportun de aprindere (acest moment este cu cateva grade inainte ca motorul sa ajunga la punctul mort)
* O bujie poate furniza o scanteie slaba (sau poate nicio scanteie – „merge in 3”) din diverse motive: defect bobina inductie, rata prea mare de compresie cu timp incorect de aprindere, bujii ancrasate ude sau uscate, timpi decalati pentru aprindere etc.
* Mici rateuri pot provoca pierderi de performanta din motive evidente (combustibilul, daca nu este aprins, energia nu poate fi creata)
* Rateurile severe pot duce la consumuri mari de benzina, operabilitate redusa a masinii si chiar la deteriorarea motorului

Ancrasare (Fouling)

* Se produce atunci cand temperatura varfului bujiei nu este suficient de mare pentru a arde carbonul, combustibilul, uleiul sau alte depozite de la acel nivel (varful bujiei)
* Va provoca fenomenul prin care scanteia va lua nastere in alt loc decat la varf (scurgeri de tensiune intre electrod si carcasa metalica a bujiei) iar combustibilul nu se va aprinde, rezultand astfel un rateu
* Bujiile ancrasate ude trebuiesc schimbate, ele neproducand scanteie
* Bujiile ancrasate uscate pot fi uneori curatate prin aducerea motorului la punctul de temperatura optima de functionare
* Inainte de a inlocui bujiile ancrasate, asigurati-va ca ati indepartat sursa / cauza ancrasarii

SURSA: NGK
Nicky
Se pare ca exista si grafice de putere/cuplu, facute pe aceeasi masina, cu tipuri bujii diferite si se inregistreaza relativ mici diferente.

Fiecare masina reactioneaza in felul ei unic la schimbarea bujiilor, retineti, graficul de mai sus e pur informativ.

Bujii calde vs. Bujii Reci - tabel comparativ


Sursa: SparkPlugs.Com (un site interesant si foarte explicit)
Nicky
Alegere: Bujii Calde vs. Bujii Reci

Termenul de bujie rece / calda se referă la viteza cu care se poate transfera caldura de la varful bujiei catre camera de ardere a motorului. S-a constatat ca temperatura optima in camera de combustie pentru motoarele pe benzină este între 500°C si 850°C.

In cazul în care o bujie se regaseste în acest interval, ea este suficient de rece pentru a evita pre-aprindere şi supraincalzirea (care pot provoca daune motorului) si in acelasi timp suficient de calda pentru a arde toate depozitele ce ar putea duce la ancrasare.

In cazul în care o bujie este calificata drept "bujie rece", ea este una care transferă foarte rapid caldura de la varful ei la camera de ardere a motorului si intretine de o ardere de tip rece. O "bujie calda" are o rata mult mai lenta/mica de transfer termic, aceasta intretinand de o ardere de tip cald.

Un motor stock (OEM) va rula în intervalul optim de operare direct de la producator, dar daca ii veti aduce modificari (turbo, supercharger, cresteri de compresie, modificari avans (timpi), utilizarea alternativa a combustibililor de curse sau utilizarea NOS, acestea pot modifica temperatura la varful bujiei, de aceea va deveni necesara adoptarea unei bujii mai reci. O regula de baza este modificarea cu o gama de temperatura pentru fiecare modificare cu o clasa de caldura inspre rece pentru fiecare 75-100CP de crestere. Pentru aceeasi marca de bujie, diferenta de la o gama de caldura la alta este abilitatea de a elimina intre 70°C si 100°C din camera de ardere.

Gamele de temperatura de lucru ale bujiilor sunt diferite in functie de producator (vedeti tabelul comparativ de mai sus) - pentru producatorii Bosch, Champion etc. - cu cat e mai mare clasa de temperatura, cu atat bujia este mai calda.
Pentru producatorii japonezi (NGK, Denso) cu cat este mai mare clasa de temperatura, cu atat bujia este mai rece.

Recomandat sa nu faceti upgrade (turbo, chip etc.) simultan cu schimbarea bujiilor, pentru concluzii mai exacte.

Cand va hotarati catre tipul de bujie, este indicat sa indreptati alegerea inspre gama rece, decat spre cea calda (fara exagerari, una doua clase de caldura, in functie si de modificari).

Cel mai rau lucru care se poate intampla de la o bujie prea rece este ancrasarea, in timp ce o bujie prea calda poate provoca daune serioase pentru motor.

Sursa: SparkPlugs.Com
Nicky
x
Revin cu notiunea de clase de temperatura pentru bujii (calde vs. reci), de data aceasta pentru bujiile Brisk produse in USA. Interesanta schema de disipare a temperaturii din camera de combustie, disipare care se face, in principal, prin intermediul bujiei (cel mai insemnat transfer de energie termica se face prin partea metalica a bujiei, mai exact in zona filetului bujiei). Din nou diferenta intre bujii calde si reci, se observa marimea izolatorului in cazul bujiilor calde, a celor medii si a celor reci.
Cu cat numarul de pe bujie e mai mic, cu atat bujia este mai rece (la fel ca la Bosch, Champion etc.) si exact invers decat la NGK sau Denso (unde un numar mai mic, inseamna o bujie mai calda).
Se pare ca m-am speriat degeaba de preturi, bujiile Brisk sunt in aceeasi categorie de pret cu Bosch, NGK, Denso, Champion etc.

Alegere Bujii Brisk:
Pentru bujii cu durata de viata ridicata - Iridium / Platin (pana la 100.000 km)
Iar la polul opus, cu durata de viata redusa, bujii tip high performance / racing - Silver (Argint*) (pana la 20.000 km)

* Argintul este cel mai bun conductor electric si termic dintre metale. (ii urmeaza Cupru, Aur, Iridium, Platina, Nichel)

Teaser: http://www.briskracing.com/content/advantages.php
Mergeti pe "See how it works" sa vedeti foc de tabara tongue.gif
Printre cele mai bune bujii pentru Racing wink.gif This dha sheet wink.gif
bambu
Foarte explicit Nicky, multam. Nu inteleg totusi tabelul comparativ rece-cald. Ce sunt cifrele alea?
Eu merg pe NGK, le-am folosit si pana acum si sunt multumit, iar in cifrele alea mi se par cele mai cele.
Nicky
Anytime, bambu.
Cifrele alea se regasesc pe bujii pentru a diferentia clasa de temperatura si fiecare producator are un sistem separat de diferentiere / numerotare.
Japonezii (e.g NGK sau Denso) folosesc cifre/numere mari pentru bujiile reci (descresc catre cald), in timp ce la altii (USA), cu cat numerele sunt mai mari, cu atat bujia e mai calda. Tabelul arata corespondentul de temperatura pentru diversi producatori (daca stii ca tu ai NGK 6, inseamna ca poti sa alegi Denso 20, sau Champion 9/10 sau Bosch 6/7).

Eu am luat Denso, sunt un pic mai scumpe decat NGK, dar diferenta e relativ mica (10 Eur diferenta pentru un set). Am platit 59 Eur cu tot cu transport (www.spark-plugs.co.uk - plata se face online, cu cardul. e safe, pe mine nu m-au muscat...inca biggrin.gif )

Pentru motorul meu, era recomandata in Catalogul Denso clasa de temperatura 20. Am ales 22 (clasa imediat urmatoare "mai rece") pentru ca incerc sa ma feresc de misfires dupa ce ajung la Nadir. Cum spuneam si mai sus, cu cat cresti nivelul de performance tuning, cu atat trebuie sa modifici si clasa de temperatura a bujiei(mai reci, obligatoriu).

Bujiile mele cele noi biggrin.gif


Pentru "VK22" ai mai jos explicatiile


P.S. Intr-adevar, NGK este pare sa furnizeze putere constanta pe toata plaja de temperatura a motorului, de la pornire si pana la temperatura de functionare (si poate putin peste normal temp.).
Mi s-a pus pata pe Brisk acum, tre' sa iau un set sa le testez. Daca nu sunt cine stie ce, duc electrozii de argint la amanet si amortizez din investitie biggrin.gif
Darian
Felicitari pentru expunere. Sfaturile sunt de mare folos.
Nicky
Ola, Darian! Tu ai gasit pana la urma ce cautai? Am vazut o postare de pe 01 Iulie, cum ca nu gaseai bujii pentru ST. Daca vrei, ma uit si eu. Ceea ce am observat la cataloagele pentru bujii e ca nu includ motoare noi si foarte noi, sunt cam lenesi la update-uri (NGK, Denso...toti). Dar daca ai stii ceva informatii legate de hexagon, grosime si lungime filet, cred ca le nimerim noi. Sau, si mai bine, scrie-le direct celor de la Denso sau celor care vand Denso. Poti sa alegi cu o clasa de temperatura mai rece fara probleme (una, nu 5 tongue.gif ). Succes!
Darian
Am gasit buji pe pumaspeed.co.uk. Sunt iridiu si sunt pentru ST. O sa vb si cu zap sa comandam amandoi. Acum nu stiu ce clasa de buji sunt si cat de reci dar mai bune ca cele stock precis sunt. Acum trebuia sa le schimb pe astea de 5000 km si deja fac urat, nu mai trage cum tragea si mi se pare ca arderea nu este completa.
bogdan_wrc
ngk, stock..schimbate la 20 000km, dar ma gandesc sa pun 1 grad mai reci.
f tare topicul, man !
Nicky
Mai bune sunt sigur, producatorii nu pun piesele cele mai scumpe. Ma uitam la pret si par cam scumpe, sper sa il fi nimerit (Ł74.75). TVA e inclus, transportul nu. Smecherii nu zic ce model de bujie e, nu dau codurile alea de pe bujie (sau nu le-am gasit eu poate).
Daca gasim codurile, ne uitam si pe alte site-uri, eventual dtot din UK sau de mai aproape: D sau HU (sa fie mai o idee mai ieftine ca shipping). Cred ca nu esti "pushy" daca le dai un mail sa ii intrebi exact ce cod au bujiile, ca sa stii si ce clasa de temperatura au biggrin.gif
Nicky
QUOTE (bogdan_wrc @ Jul 6 2009, 11:11 AM) *
ngk, stock..schimbate la 20 000km, dar ma gandesc sa pun 1 grad mai reci.
f tare topicul, man !

cooler cooler, ca se poarta si merita. nu se risca nimeni la un "hargint". Mi s-a pus pata rau de tot pe Brisk Silver Racing huh.gif

P.S. Am auzit de cineva care si-a luat cu 3 clase mai reci si nu ii mai pornea motorul dimineata. Pe la pranz, cand era mai cald, ii pornea si lui. Altfel se udau sau nu stiu ce imi povestea el. Or fi basme sau nu, nu am de unde sa stiu.
Nicky
O postare recenta a unui prieten special de-al meu cu Seat Leon 1.8 Turbo, Sfigmo (Vlad) pentru cei care il cunoasteti.

"Am fost si eu azi (06. Jul.2009) si am facut in Cluj la SPDZoom un dyno-run cu bujiile stock NGK Platinum, unul cu Brisk DOR14LGS...graficul spune tot...albastru = BRISK, negru = NGK..."
bogdan_wrc
s-a notat...le-a luat de unde? le aduce ori magazin de piese?
Nicky
il intreb si va zic. banuiesc ca a fost o comanda din Germania. eu am tinut legatura cu americanii si mi-au confirmat ca 14 este clasa potrivita pentru VAG TFSI. In catalogul lor dau 15, dar 14 este cu o clasa mai rece si se pare ca sunt acceptate bine de motoare.
Sabin
Neaparat trebuie sa fac comanda de bujii reci.
Nicky
fac urat cele de acum la high RPM? sau de ce zici asta?
poate, daca ne strangem mai multi, facem group buy si ne-or da un discount. eu sunt pentru brisk silver racing (visez si noaptea) biggrin.gif
Sabin
Ma dispera relantiul , are intreruperi. Trebuie neaparat. La turatii mari nu e problema.
bogdan_wrc
hop si eu grup buy !
Nicky
Daca are cineva o cheie de bujii, il rog sa o ia Duminica la meeting. Incerc si eu sa ajung. Dam o bujie jos de la tine, Sabin, si daca seamana bine cu modelul meu la dimensiuni (90-60-90), le montam pe cele cu Iridiu ale mele (mai reci) sa dai o tura si sa vezi daca sunt diferente. Ma tot gandesc sa nu fie si altceva (ex. benzina, aer etc.) Poate ii dai un aditiv soon sa faca o curatire mai eficienta a injectiei.
Sabin
Am afr cam 12.5 , bogat in benzina. Dar problema a aparut inainte de soft. Oricum merci mult de ajutor. Abia astept smile.gif
Bebe
Nicky, tie iti trebuie astea smile.gif : NGK Iridium, cod: BKR 7EIX. Si si mie imi trebuie. Asa ca...cum te-am ajutat, faci cinste laugh.gif
Nicky
QUOTE (Bebe @ Jul 7 2009, 07:06 PM) *
Nicky, tie iti trebuie astea smile.gif : NGK Iridium, cod: BKR 7EIX. Si si mie imi trebuie. Asa ca...cum te-am ajutat, faci cinste laugh.gif

Bebe my love, eu am luat Denso, e perfecta clasa de temperatura 7 la NKG (daca te uiti in tabel, NGK 7 = Denso 22, cum am luat eu). Nu ma mai joc cu jucarii, astea raman de mers normal si sportiv si pentru suparari mari, luam argint, brisk silver racing biggrin.gif my love biggrin.gif
julyan86
Sa ma treci si pe mine pe lista cu group buy , ca si a mea a inceput sa faca figuri parca nu mai trage asa bine !!! SI de abia am facut schimbul , ca altfel ziceam ca e altceva , am schimbat si benzina si tot un pic in nas imi da cand apas la fund pedala smile.gif !!! Vezi poate gasesti ceva si pt mine biggrin.gif !!! Fac cinste smile.gif !!!
Nicky
Discutam la intalnire, sa stim ce comandam. Ca nu cred ca o sa vrea toata lumea acelasi fel de bujii. Unii sunt fani NGK, unii Denso, unii Sinterom tongue.gif si eu Brisk laugh.gif O sa gasim oricum best-deal, ca altfel nu cumparam...credit crunch tongue.gif Le rezolvam, oricum! wink.gif
bogdan_wrc
cred ca toti vrem ce e mai bun smile.gif
zi de unde ne alegem...
Nicky
www.spark-plugs.co.uk pentru NGK si Denso!
de asta sunt sigur, de la ei le-am luat eu. nu am dat de amicul meu sa il intreb ce si cum e cu Brisk alea, dar poate am maine timp la munca sa gasesc ceva. Am gasit in .hu, dar nem tudom. szeretlek.
Dr.Silviu
Am si eu o intrebare... La denso ai modificat cumva distanta? sau ai lasat asa cum au venit?
Nicky
Veste buna, s-ar parea ca bujiile pentru o parte din hothatch-urile noastre sunt cam aceleasi VAG (Audi, VW, Seat, Skoda), Renault Megane RS, Honda Type R. Inca nu sunt sigur 100%, dar asa par sa stea lucrurile.

x x

Brisk TABOR - Cehia (ei sunt regii in Europa pt. Brisk)

Vozicka 2068
390 02 Tabor
Czech Republic
Phone: 00420/381492111
Fax: 00420/381492276

E-mail: brisk@brisk.cz
URL www.brisk.cz

Partenerii lor

www.brisk-shop.de
www.brisk.se
www.briskusa.com
www.briskplugs.com
www.brisk-ar.com.ar
www.briskracing.com/

Daca ne strangem cativa in saptamanile urmatoare, o sa ii sun sa vad ce reduceri putem primi. Sau puteti lua voi legatura direct (e-mail sau telefon) Macar sa ne facem o idee in ceea ce priveste preturile actuale ale Brisk Silver Racing.

Pentru VAG owners, am vorbit cu producatorul din USA, pentru tuning / performance tuning, clasa de temperatura 14 este cea recomandata de ei. Asadar, 14 (mai rece) si nu 15 (mai cald) cum zice site-ul cehilor.

Daca am omis pe cineva, ziceti-mi si vedem si masinile respective.
Sabin, sa aduci cheia de bujii Duminica, se pare ca avem bujii identice (Leon / Megane) biggrin.gif
Darian
Dupa indelungi cautari am reusit si eu sa fac comanda pentru un set de 5 bujii NGK iridium pentru portocala. Cost total undeva pe la 200+ lei. Astept sa vina in urmatoarele 2 saptamani si revin cu impresii dupa ce le schimb. Momentan masina merge foarte prost si am depuneri pe evacuare. Bujiile stock trebuiau schimbate de vreo 6000km.
Dr.Silviu
Am vazut bujii Brisk silver la Carrefour smile.gif) Erau pentru Logan (asa scria pe eticheta). Poate e nu mai trebuiesc comandate din Cehia tongue.gif
ssst
CITAT(Darianst @ Jul 18 2009, 01:23 PM) *
Dupa indelungi cautari am reusit si eu sa fac comanda pentru un set de 5 bujii NGK iridium pentru portocala. Cost total undeva pe la 200+ lei. Astept sa vina in urmatoarele 2 saptamani si revin cu impresii dupa ce le schimb. Momentan masina merge foarte prost si am depuneri pe evacuare. Bujiile stock trebuiau schimbate de vreo 6000km.


Sunt Denso Iridium IKH22?
Sabin
Acelea le am eu acum in masina. Am vrut sa le pun , dar am inteles ca sunt calde. Imi trebuie parca IKH 24
ssst
Le ai pe masina,sau ai vrut sa le pui?
Darian
Eu nu am comandat Denso ci NGK. Sunt mai reci asta e tot ce stiu. Le vad cand sosesc.
Sabin
Am vrut sa le incerc , mi le-a imprumutat Nicky Cupra Portocalie. Dar mi s-a spus ca sunt prea calde pt masina mea.
SI nici nu se potrivesc la megane rs/r26.
Nicky
http://www.briskracing.com/product.php?pro...=1&featured

E cineva interesat de Brisk Silver Racing? Eu as vrea sa iau un set (4 pcs.), e aprox. 40 Euro, dar transportul e cam inca de doua ori pe atat. Puteti sa simulati o comanda direct pe site-ul de mai sus.

Mi-au spus ca pot trimite si cu USPS si nu cu UPS, diferenta ar fi ca USPS shipping dureaza intre 5 si 10 zile si UPS cam 2 zile.

Bujiile Brisk Silver Racing se gasesc exclusiv la producator (USA), iar pentru alte produse Brisk, puteti lua legatura si cu Brisk Europe, in Cehia (www.brisk.biz) - scrieti-le pe mail, altfel nu prea raspund.

Pentru Revo Stage2+ pe motor Cupra 2.0TFSI (aprox. 365+ BHP), Brisk USA mi-a recomandat fie clasa 10, fie clasa 12 de temepratura (heat range), in timp ce pentru Cupra Stock ar fi heat range 15 (bujii mai calde).

Daca mai sunt persoane intreresate de achizitionarea unor bujii racing, sa ma anuntati, please. Comanda mea o sa plece la inceputul lui Septembrie, just to let you know. Succesuri wink.gif
Sufletzel
Ce parere aveti de bujii Iridium in locul celor stock,dar pe un motor mic(1.6 ti-vct) cu minime modificari.Nu ma intereseaza decat daca sunt o varianta mai buna avand in vedere ca vine revizia si trebuie sa schimb si bujiile
Nicky
E o solutie inteleapta, pentru ca bujiile cu Iridiu trebuie schimbate mai rar. Denso si NGK dau drept interval de schimbare 80.000 - 100.000 km, in timp ce bujiile normale (OEM) sunt recomandate a se schimba la 20.000-30.000 km. Vezi si cam care e diferenta de pret intre OEM si NGK/Denso Iridium si ia mai apoi o decizie cu care sa fii impacat. Succes!
Sufletzel
Cine ma poate ajuta cu corespondentul iridium pentru Focus 2008 1.6 Ti-vct.Dau o bere ca nu am gasit pe net
Darian
Eu de o luna jumatate astept de la Racing Nick bujiile de la NGK pentru ST si deocamdata nimic. Astept sfaturi. Nicky ai idee cei de la brisk fac pentru ST iridium sau racing silver?
Nicky
Incearca si Denso, Darian, sunt o idee mai scumpe decat NGK Iridium, dar insesizabila diferenta. Par sa fie cel putin la fel de bune ca NGK Iridium.
http://www.briskusa.com/ - nu stiu ce sa iti zic despre coduri, ca nu gasesc motorul tau in catalog. Daca vrei, ii pot intreba Luni, sa vad cu ce propuneri vin. Sau ia legatura cu cei din Cehia, ca americanii sunt varza la masini nemtesti, ei stiu doar de Ford USA.

FOCUS 2.0 i 16V RS (Turbo) 158 HMDA Duratec-RS (Turbo) 09/'02-> ITV20 (Denso Iridium Power)

Asta am gasit la cautare pe site-ul Denso. Ai cumva un cod de la NGK? Poate gasim compatibil in felul asta. Daca te pricepi la schimbat bujii si ai si sculele necesare, vorbeste cu Sabin sa iti dea Denso Iridium ale mele sa le incerci. Nu par sa fie diferente la filet sau hexagon, ci numai la lungimea filetului, care la ST e mai mare (thread depth 25 mm pt ST fata de 2.0 TFSI VAG 19 mm).
Mituc
Eu deja mi-am umplut un shopping cart cu un set de bujii denso iridium 1 step colder decit cele pe care le am eu pe masina. Aveam de optat intre hks, nkg si astea.
Darian
Nu am nici un cod dar stiu pe cineva care a incercat cu bujii de VAG si nu mergea. Trebuie sa fie aceeasi lungime. Din pacate sunt cam rare pentru ST. Pls daca te poti interesa ar fi ok. Da o berica rece tongue.gif
Mituc
Imi pare rau dar eu le iau de pe un site specializat in tuning de mazda3/6 mps/cx7, wrx sti, srt4 si evo 8-10 sad.gif Focus ST nu au (streetunit.com).
Nicky
Le-am scris luni (17Aug'09) celor de la Brisk pentru bujii de ST. Au zis ca se intereseaza si ne dau un raspuns. Ieri le-am scris din nou, pentru ca nu am primit raspuns si au zis ca inca nu au primit nici ei raspunsul de la producator. Te tin la curent (de bobina de inductie) laugh.gif Sper sa gaseasca ceva...!
Nicky
(e-mail primit de la Brisk Europe, Re: Bujii Ford Focus ST)

"Hi,

your friend could try ER14YS, but he must be carefull and make the controll how it is look like
with the spark plug.

He must try to use it in all gershit mode it mean in higher rotation speed and in small too.
He will know when and how these spark plugs are good or no. It is going about testing, may
be that everything will be O.K. may be that no becuase if you do it something with serial engine
to increase horses - it is going about testing .-))))

That is all.

Tomas."

Darian,

Nu se intelege mare lucru din mail-ul asta, ei nu garanteaza ca merge sau nu merge, ci te indeamna pe tine sa faci proba. Nu am inteles daca, in cazul in care nu merg bujiile, ei sunt gata sa iti dea banii inapoi.

http://www.briskracing.com/product.php?pro...at=0&page=1
Nicky
O mica atentionare pentru vanatorii de sloganuri si denumiri exotice. Darian, parca si tu m-ai intrebat de HKS pentru Focus.

HKS S-Series Super Fire Racing Spark Plugs

HKS S-Series Super Fire Racing spark plugs are high performance Iridium plugs designed to handle advanced levels of tuning and still offer easy start-up and smooth idling.
S-Series Super Fire Spark Plugs Feature:
- 0.4mm diameter Iridium plug electrode core
- U-shaped grooved electrode

Luati aminte, HKS = re-badged DENSO. In plus, HKS sunt mai scumpe decat Denso. Asa ca fiti cu bagare de seama. Desi suna bine numele (Super Fire Racing...wooow), nu e nicio diferenta intre HKS si Denso la capitolul bujii.



In locul HKS, alegeti Denso (produs mai ieftin) sau NGK (produs si mai ieftin decat Denso si poate la fel de bun).

Inca o data

pentru Racing - va recomand bujii cu electrod din argint;
pentru Strada - va recomand bujii cu electrod din iridiu.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.