Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Superchips
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Tuning ECU
Pagini: 1, 2, 3
Darian
Am creat si eu acest topic deoarece sunt curios cine mai are de aici soft Superchips si eventual impresii.

O sa incep eu: momentan nu am de ce sa ma plang, masina se comporta foarte bine, se tureaza mult mai repede iar boostul in turbo a crescut de la 0.6 la 1.1 bar(in overboost). O sa mai revin cu impresii si dupa un drum mai lung prin tara.
Sabin
Urmeaza luna asta sa merg si eu la Superchips.
I-am masurat presiunea stock pe treptele 2,3,4 si am 0.9 bari.
Sper sa duc pana la 1.2.

La Megane nu prea am ce alege. M-am dat cu Megane facut RBN si m-am tinut dupa el pana in treapta a 5-a. Mastertuner nu stiu daca face Megane.
Am vazut multe masini Superchips, iar unele masini au fost foarte bine resoftate.

Skn-tuning am auzit ca sunt destul de ok, dar foarte foarte scumpi.
Darian
Superchisp clar este cea mai buna oferta in raport calitate/pret. Eu m-am dat cu un ST de SKN si i-am facut mucii cravata. Scuze expresia. Iar mastertuner se apuca sa iti puna unichip si nu recomand.
Bebe
Si eu va recomand cu mana pe inima Superchips si pentru masinile VAG Revo smile.gif
bambu
La VAG e mai simplu. Renault are personalitate, nu se lasa asa usor manarit smile.gif), bagami-as...
Mituc
Master tuner face orice, insa datorita faptului ca tot ce fac ei e custom e posibil sa mai apara si un mic procent de nefericiti cu diverse neplaceri (pistoane pocnite, turbine flenduri, etc).
O varianta precum superchips, dimsport, etc care aduc softurile pentru ECU de la tuneri care testeaza intens cam tot ce fac e o investitie mult mai safe pentru moment, cind probabil nu ai de gind sa te bagi si la hardware.

Parerea mea e ca diferenta de la 0.9bar la 1.2bar e mare. Ar fi bine sa nu treci de 1.1. Ar fi ok 1.3bar daca inlocuiesti intercoolerul cu unul mai mare si care raceste mai bine, insa care implicit va avea o cadere de presiune mai mare o idee decit cel stock. Cel stock are probabil o cadere de vreo 0.1bar, daca iei unul care raceste mai bine dar care va avea o cadere de 0.2bar vei avea un turbo lag mai marisor dar dupa ce face boost... va fi nasol pentru cei din jur.
Sabin
Un intercooler are obligatoriu pentru mine , impreauna cu Superchips si filtru ITG
Darky
Eu am intercooler de la Forge si este cam dublu decat cel stock biggrin.gif , partea mai proasta e ca momentan mi-a scazut boostu' de la 0,9 stock la 0,8 angry.gif ... asta in conditiile in care nu am umblat inca la soft.
Stage 1 de la RS Tuning stiu ca merge cu 1,2 constant iar pe stage 2 am vazut overboost de 1,5-1,6 bari pe la 3-4000 rpm.
Sabin
Aveti in stanga jos Adauga Youtube. Puneti doar ID-ul si apare direct pe topic.smile.gif
bogdan_wrc
hmm si eu recoman superchips..sau REVO!!
am avzut multe masini facute de ei, chiar si custom si au iesit bine.
Darian
Pana acum nu pot sa ma plang de soft, se comporta bine, downside ar fi ca imi trebuie alt intercooler. Cel stock nu mai face fata cand sunt peste 25C afara.
fitze
CITAT(Darianst @ May 16 2009, 12:07 PM) *
Eu m-am dat cu un ST de SKN si i-am facut mucii cravata.


Cu ce ST te-ai dat?...
Darian
Cu un tip din Sibiu cu un ST gri moondust silver, avea pe el stickere cu SKN si numere de Germania a zis ca are 264 CP si e facuta de SKN.
robi_zet
Am vb si eu un baiat de la superchips, stage 1 265.

Acum intrebarile ( nu prea ma pricep la mecanica si resoftari)

- Poate dauna motorului resoftarea?
- Nu e cam mult cei 65 de cai in plus doar pt stage 1
- Imi recomandati superchips?
bogdan_wrc
nu resoftarea dauneaza motorului..ci soferul. depinde cum mergi cu ea. orice masina poate fi stricata..fie ca are soft sau nu. cu soft trebuie doar sa ai mai mare grija de ea...lucrui care teoretic e bine sa le faci oricum. sa nu ii dai cat e uleiul rece..sa o lasi sa se raceasca dupa ce o alergi, cu motorul pornit, revizii facute la timp sau chiar mai repede si cu consumabile bune..si tot asa.

iti dai seama ca niste englezi care fac mii de masini si au un nume in tuning...sunt de recomandat.
asa, exemple cu prieteni iit pot da destule...dar nu cred ca asta e revelant.
sincer, decat o firma din RO, nici nu sufera comparatie superchips. astia chiar stiu ce fac. sunt mai scumpi decat un NO NAMe..dar cred ca toti vrem ce emai bun pentru masina noastra.

65 de cai poti fi chiar putini. un GTI ED 30 castiga si 70 de cai..
dar cifrele alea sunt generale. poti castiga 50 sau poti castiga 70...
Darian
Motor se va uza mai repede. Nu o sa te mai tina 1.000.000 km ci probabil doar 700.000km smile.gif. Acum lasand gluma la o parte, multe piese au limitele lor si stage1 se apropie de acele limite. Teoretic este safe.

In conditi optiome o sa ai cei 65 CP in plus dar in zi de zi o sa fie mai putini. Si va trebui sa mai schimbi cate ceva la masina. Ei zic ca merge pe masia stock, nu ii contrazic, dar daca mai schimbi un intercooler, admisie eventual evacuare atunci o sa fie adevarata diferenta.


Recomand Superchips sunt foarte buni. De asemenea mai este si Revo pentru VAG.
bogdan_wrc
oricum sunt ff multe sanse ca in aia 700 000 , sa vrei mai mult..si sa schimbi turbina cu una mai mare, injectoare..si tot asa...deci sa ai alte componente noi smile.gif
robi_zet
Eu masina asta o sa o tin max 5-6 ani, sa inteleg ca imi recomandati stage 1?

@ bogdan un ed 30 are aceeasi turbina de pe s3 k04 eu am k03, are alte injectoare sunt dif foarte mari de la un gti de 200 hp si un gti ed 30
Bebe
Daca iti pui piese (admisie, evacuare, intercooler, eventaul pompa de benzina) masina poate merge foarte safe si cu Stage2 si cu Stage2+ . Daca doresti sa o pastrezi standard stage 1 e solutia. Si asa e posibil sa iti cada ambreiajul de exemplu.. Nimeni dupa soft nu merge tot timpul frumos cu masina pentru ca nu pentru asta ti l-ai facut smile.gif
Darian
Stiu ca nu este topicul potrivit dar vreau sa lamuresc anumite lucruri. Unii dintre voi au inteles anumite lucruri gresit. Nu m-am dat cu nici un ST din Bucuresti facut de SKN, ci doar cu cel din Sibiu cu numere de Germania (masina era facuta in DE), ma confundati. Singurul pe care l-am intalnit cu ST de SKN este Horia, cu ST 2008 jantele vopsite negru/orange si nu ne-am dat pentru ca el avea pana atunci.

Nu stiu de unde au aparut astea ca eu nu am zis asa ceva. Si tot pe tema asta nici cu Bogdan care are de la Superchips nu m-am dat.

Last but not least: Eu am masina facuta de Dragos Frangu nu de Nadir, eu am facuto la Valcea, de acolo fiind de origine wink.gif
vlad_GTI
Ca sa revenim la subiect, eu personal sunt foarte multumit de Superchips, tatal meu are soft Superchips pe Golf 5 1.9 tdi de aprox 40.000km, iar fratele meu pe Golf GTI DSG de aproximativ 20.000km. Amandoua masinile se comporta exemplar, si la amandoua pot sa zic ca s-a schimbat total felul in care merg ( si ca sa dau un exemplu cu golful GTI stock doar cu soft am avut un timp de 14.1 sec pe 400 cronometrat cu foto-celule)
Shy
CITAT(Mituc @ May 18 2009, 11:45 PM) *
Master tuner face orice, insa datorita faptului ca tot ce fac ei e custom e posibil sa mai apara si un mic procent de nefericiti cu diverse neplaceri (pistoane pocnite, turbine flenduri, etc).
O varianta precum superchips, dimsport, etc care aduc softurile pentru ECU de la tuneri care testeaza intens cam tot ce fac e o investitie mult mai safe pentru moment, cind probabil nu ai de gind sa te bagi si la hardware.

Parerea mea e ca diferenta de la 0.9bar la 1.2bar e mare. Ar fi bine sa nu treci de 1.1. Ar fi ok 1.3bar daca inlocuiesti intercoolerul cu unul mai mare si care raceste mai bine, insa care implicit va avea o cadere de presiune mai mare o idee decit cel stock. Cel stock are probabil o cadere de vreo 0.1bar, daca iei unul care raceste mai bine dar care va avea o cadere de 0.2bar vei avea un turbo lag mai marisor dar dupa ce face boost... va fi nasol pentru cei din jur.


smile.gif da ai mare dreptate
OvidiuV
Eu am fost a treia masina cu Superchips din Romania. Am soft-ul de un an de zile, Stage1+. Pina acum nu am avut absolut nici o problema si ma felicit si acum de alegera facuta.
Alex
si eu am superchips si sunt foarte multumit.
in curand pun superchips si pe mini, iar pe golf vreau sa trec la stage 2 biggrin.gif
Testosul
Am Superchips Stage 1+ pe Cupra de aproximativ 3000km. Pot spune ca sunt foarte multumit de soft, oana acum nu a dat nici un fel de eroare, nu am avut nici un fel de probleme cu masina. Este clar ca acum cere sa respire mai bine (un intercooler mai mare si o admisie directa), insa pot spune ca este racheta.
Iar modul in care Nadir si Adrian isi trateaza clientii a contat foarte mult pentru mine. Highly recommended!!
vlad_GTI
CITAT(alexandru @ Jul 15 2009, 02:29 PM) *
si eu am superchips si sunt foarte multumit.
in curand pun superchips si pe mini, iar pe golf vreau sa trec la stage 2 biggrin.gif


Daca pui pe Mini soft, pune si o fulie mai mica la compresor si impreuna cu softul Superchips va avea +200 caluti. O sa fie o mica BOMBA smile.gif
Alex
pai pun si fulia, ca fara ea nu fac nimic biggrin.gif
vlad_GTI
Un Renault Megane RS F1 Team R26 cu soft Superchips si filtru de aer BMC DIA, masurat pe dyno la Cluj:
206.2 cai putere la roata
262.1 cai putere estimati la motor
375.2 Nm
bogdan_wrc
ff tare bravo !! ce bine ca nu mai e doar un singur tuner pt masina asta. mai mult=> concurenta mai mare=> performanta mai mare.
George
eu revin cu problema mea la cap . 26-27% pierdere la un FWD e imposibil . poate imi explica si mie cineva cum se paote . un STI stock pune jos un 210-220 in functie de dyno. inseamna in jur de 25% pierdere si e AWD.
cum se poate ca la un FWD Sa ai pierdere mai mare ...
kokozula
CITAT(George @ Aug 31 2009, 10:26 AM) *
eu revin cu problema mea la cap . 26-27% pierdere la un FWD e imposibil . poate imi explica si mie cineva cum se paote . un STI stock pune jos un 210-220 in functie de dyno. inseamna in jur de 25% pierdere si e AWD.
cum se poate ca la un FWD Sa ai pierdere mai mare ...

Pai de unde stii tu ca pierderea la STI e de 25%? Dyno pe care ai pus STI-ul ce fel de dyno e? iti estimeaza caii la motor? Cum ii estimeaza? Cat a dat estimarea de la motor?
Relu
Toate masuratorile pe standuri se fac la roata. Restul sunt simple estimari, pierderile in transmisii diferind de la un model de masina la alta.
Stiind puterea la motor pe care o da fabricantul ( presupunind ca e corect ), masori la roti si vezi cit ar fi pierderea. Oricum sunt multe variabile la orice stand, incepind de la presiunea in anvelope, stringerea in chingi, etc....... Daca vrei sa stii corect puterea la motor, il dai jos si-l pui pe stand de motor.
In general, la 4x4 pierderile sunt in jur de 20-25%, la transmisia fata in jur de 10%, si la transmisia spate 10-15%. Evident nu sunt batute-n cuie, dar p-acolo pe undeva.

l.e.
In final, puterea de care dispunem la o masina e cea de la roata. Cea de la motor chiar nu conteaza.
Nicky
Bravo, Relu, ai punctat corect.
Numai ca nu stiu cine are suficient de mult timp liber ca sa se incurce cu Engine Dyno, mai apoi cu Rolling Road Dyno si sa compare rezultatele.
Dupa cum spune graficul dat de SPD Cluj (Mr. Kokozula), este "estimated flywheel power". De-aia se numeste estimare, pentru ca nu e exacta.

Pe de alta parte, echipa tehnica a VW sustine ca pierderile ar fi de 15% pentru masinile lor FWD.
Chestia e ca noi toti ar trebui sa ne referim strict la WHP, care sunt usor de aflat si unde nu mai intervin prea multe variabile.

Pentru pasionati - vizitati si pagina aceasta (inclusiv cele prezentate in josul paginii).
Sabin
SI eu stiu ca 12-15 % se pierde pe FWD. Oricum felicitari pentru masina. SUnt curios cum sta cu ale noastre smile.gif

Oricum 375 NM , superb smile.gif
George
QUOTE (kokozula @ Aug 31 2009, 05:10 PM) *
Pai de unde stii tu ca pierderea la STI e de 25%? Dyno pe care ai pus STI-ul ce fel de dyno e? iti estimeaza caii la motor? Cum ii estimeaza? Cat a dat estimarea de la motor?

cum a zis relu. se ia una bucata masina stock si se masoara puterea la roata . la sti ul meu stock stiu ca in functie de dyno scoate un 210-220 la roate. adica in jur de 20-25% pierdere. asta e un AWD.
in rest tot ce zice Relu am mai punctat si eu si sunt de acord cu el .
c6t9
relu are dreptate. din pacate nu stiu la subaru, dar dau 2 exemple:

golf 5 2.0 TDI 4motion, 140 de cai declarati, 110 la roata, pt ca nu e un 4x4 veritabil, pierderea e putin mai mica, dar nu cat la un FWD.

X3 3.0sd, 286 de cai declarati, 225 la roata.

masuratori efectuate de altii, nu pe masinile mele, dar cam pe acolo se invart. insa nu va bazati pe valorile absolute in putere, intr-un versus conteaza multe altele, nemasurabile pe dyno. mai e si raportul greutate/putere, cum o pune jos etc, o multime de factori care se uita adesea. plus ca trebuie inteles pt ce e facuta o masina, drag sau track. nu se pot compara. atentie ca si hartile difera.

on topic. am avut superchips pe golf, mergea de rupea.
kokozula
Pai mah ... stati un pic ca eu nu mai inteleg nimik. Voi va luati dupa puterea masurata la roata si comparati cu puterea declarata de fabricant la volanta? Puterea declarata de fabricant la volanta nu intotdeauna coincide cu puterea pe care o are motorul. Sau, ma rog, coincide, dar poate unele motoare sunt masurate fara cureaua de la alternator, sau fara clima, sau mai stiu eu cum.

Uite, Audi A3 1.8 turbo, 150 de cai declarati de catre fabricant, stock, cai estimati la motor sunt 153, cai la roata sunt 121, deci pierdere de cam 25% (grafic atasat)
Seat Leon 1.6 16v stock, 105 cai declarati de catre fabricant, doar cu finala schimbata si cu roti mai mari, 79 de cai la roata si 101 estimati la motor, deci pierdere de vreo 28% (grafic atasat). (grafic atasat)
Chevrolet Corvette z06 cu 405 cai declarati de catre fabricant, stock, a dat 318 cai la roata si estimati la motor 399, deci pierdere de vreo 26% (grafic atasat)

Exemplele pot contiua ...
Chestia asta cu 10% pierderi la 2WD... sincer.. .nu o cred.

Daca e sa continuam ideea, Bmw 525D cu 165 cai declarati de catre fabricant, a dat 144 de cai la roata.. deci cu pierdere de 15% ajungem la 165...
Toyota avensis 4d4, 126 declarati de catre fabricant a dat 90 de cai la roata...

Socotiti voi cam ce pierdere este... fiindca toate aceste masini sunt masini nemodificate.
Relu
Asta era si ideea. Caii la motor nu spun mare lucru si nu pot fi masurati decit daca dai motorul jos. Caii de care beneficiezi sunt cei de la roata.
robi_zet
deja numai vb de superchips
ronnie
Corect, roby_zet. Daca e cazul vom muta mesajele care n-au legatura cu Superchips pe un topic de dezbatut cat/cum/de ce se pierde puterea la diferite tipuri de masini.
vlad_GTI
Un alt rezultat foarte bun, un Golf V 1.9 TDI 105cp cu soft SUPERCHIPS Stage1 plus masurat la Cluj la Spdzoom:

139,6 cai putere masurati la roata
174,9 cai putere estimati la motor
385,0 nM cuplu
vlad_GTI
Si o premiera nationala, si cred ca si mondiala: Dacia Logan 1.6 8v 90cp Supercharged : compresor de Mercedes SLK, intercooler frontal, pompa de benzina schimbata, regulator presiune benzina, rampa injectoare custom, injectoare de bmw 2.0 + soft SUPERCHIPS

134,1 cai putere masurati la roata
168,4 cai putere estimati la motor
220,3 nM cuplu
BestROC
Salut

Ai idee cine a facut conversia ? si mai ales softul ?
kokozula
Pai nu scrie acolo cine a facut softul? Superchips.

Softul s-a facut la Cluj pe dyno.

Conversia au facut-o 2 baeti, ii cunosc. Esti interesat de asa ceva?
Relu
CITAT(vlad_GTI @ Oct 17 2009, 08:14 PM) *
Si o premiera nationala, si cred ca si mondiala: Dacia Logan 1.6 8v 90cp Supercharged : compresor de Mercedes SLK, intercooler frontal, pompa de benzina schimbata, regulator presiune benzina, rampa injectoare custom, injectoare de bmw 2.0 + soft SUPERCHIPS

134,1 cai putere masurati la roata
168,4 cai putere estimati la motor
220,3 nM cuplu


Felicitari, frumoasa lucrare rolleyes.gif
Nu vreau sa fiu circotas, insa pentru corectitudine, puterea estimata la motor e exagerata. Doar unele integrale au 25% pierdere in transmisie. La tractiunea fata pierderea poate fi intre 10-15%. 150 cai la motor cred ca ar fi o estimare mult mai aproape de adevar. Oricum puterea de care beneficiem e numai cea la roata wink.gif
kokozula
CITAT(Relu @ Oct 19 2009, 08:07 PM) *
Felicitari, frumoasa lucrare rolleyes.gif
Nu vreau sa fiu circotas, insa pentru corectitudine, puterea estimata la motor e exagerata. Doar unele integrale au 25% pierdere in transmisie. La tractiunea fata pierderea poate fi intre 10-15%. 150 cai la motor cred ca ar fi o estimare mult mai aproape de adevar. Oricum puterea de care beneficiem e numai cea la roata wink.gif


Arata-mi tu care fabricant declara 10% pierderi la tractiune fata.

Daca ai fi citit tot acest topic, mai ales ca nu e asa de lung, ai fi descoperit pe pagina anterioara (pagina 2) cum am dat exemple de pierderi la masini stock.

Ai linkul aici ---> http://www.hothatches.ro/index.php?s=&show...post&p=9991 Citeste-l si povestim pe urma.

Mai departe, ca sa nu fie discutii, acest Logan are un buton in bord care opreste compresorul. Si atunci masina merge aproape ca inainte.

Uite aici graficul cu masina fara compresor. Cai la motor declarati are 87. Pe dyno a dat 83. Cu compresorul oprit. Deci trage un pic mai putin aer.
Am mai masurat logan de 1,6 8v dar avea soft si nu mai stiu ce modificari, a dat estimati la motor 104 cai.

Hai sa nu mai povestim discutii. Ai tu dreptate. ok?
Relu
CITAT(kokozula @ Oct 19 2009, 09:17 PM) *
....
Ai tu dreptate. ok?


Multumesc, stiam smile.gif

Dealtfel ti-am raspuns si la postul la care ai facut trimitere, imediat dupa tine.
kokozula
Ai zis "asta e si ideea"

Nu m-am prins care era ideea.

Oricum daca am redeschis discutia incearca sa imi explici dece acele masini care au dat pe dyno fix cat declara fabricantul, sau close enough.. au pierder ide peste 20%.

Te rog mult.

Uite iti mai pun un exemplu:
VW Vento, motor de 1,8, nemodificat, 90 de cai declarati de catre fabricant.
Pe dyno a dat:
68,7 cai putere masurati la roata
89,8 cai putere estimati la motor
149,3 nM cuplu
http://www.spdzoom.ro/forum/viewtopic.php?f=30&t=113

Rezulta pierderi de peste 29%

Explica-mi tu dece.
Relu
E foarte simplu:
- Ori fabricantul minte
- Ori standul masoara eronat

Dupa parerea ta, cita pierdere crezi ca poate avea o integrala in transmisie ? De exemplu un Subaru.
George
cand se pune o masina pe stand se declara cumva ce masina este ? marca / model / submodel (motorizare) ?
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.