Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Anvelope
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Jante si anvelope
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5
liviu
Mituc am pus 2,3 fata si 2.2 spate azot. mai mereu sunt 2 persoane in masina si rar 4. poate trebuie presiune mai mica la Michelin, deci la fel foloseam si la Potenza si era lipita de asfalt masina. pentru mine au fost impecabile la aderenta atat ud cat si uscat, se incalzeau bine ca rar merg cu masina sub 200-300-500 de km cand plec la un drum in functie de cele 3 destinatii care le fac frecevent, dar in oras folosesc metroul.
poate are careva vreun tabel cu presiunea la Michelin, cum am vazut acel indicator online Dunlop si GoodYear
RollerMAN
Nu ridic in slavi michelin mai ales pentru ca nu merita calitate/pret dar sa spui ca potenza sunt peste ele.... e greu de acceptat acest lucru, am vazut ce stiu potenza si pierd aderenta foarte repede si mai si scartaie de te zapacesc de cap.
Sincer daca vrei sa iesi bine ca bani si sa ai cauciucuri bune ia-ti continental sportcontact 5 sau goodyear assymetric 2.
liviu
nici asymmetric si nici 5p nu se fac pe 16, gumele mele sunt 205 55 16 91w ca sa precizez pentru a elimina dubiile. Poate vi se pare ciudat stiu, dar pentru mine potenza re 040 pe uscat ca aderenta si feedback au fost super, deocamdata dupa aproape 2000 km rulati cu ps3 nu este aceeasi senzatie, iar feedback-ul transmis la sofer nu este acelasi ca si cu potenza. habar nu am care este cheia, poate presiunea nu este buna, dar jantele sunt perfect echilibrate si nu au probleme, montajul s-a facut la autosoft.
in fine voi vedea mai departe ce poate fi. va multumesc pentru opinii.
macione
Tot PS3 205/55/16 am si eu. Eu merg cu ele la 2.4 prin oras si pe afara cam 2.5 -2.6 si se comporta f bine.
Mituc
Presiunea intr-un pneu michelin nu ar trebui sa difere fata de altele. Daca vrei poti sa pui 2.4 in loc de 2.3 si sa vezi ce schimbari au loc.
Cit despre feedback... nu stiu cum o fi pe 16", dar pe 18" feedbackup de la un PS3 comparativ cu un potenza RE50 nu difera cu mult insa e mai bun la michelin. Iar cu re50 masina tindea sa subvireze vizibil mai mult.
RE40 n-am avut pe aceeasi masina, am condus un accord cu pneurile astea si pina se incalzeau pneurile era destul de complicat de condus masina aia tare.

Acuma tu te plingi de feedback... dar aderenta cum e, ai cum s-o compari? Ca pneurile fiind mai moi (chiar si cele XL) si avind balonul asa mare iti pot da o senzatie diferita (schimbata din cauza elasticitatii pneului care elasticitate il va face sa urmeze mult mai fidel asfaltul cu denivelarile si porozitatile sale) dar dupa parerea mea nu e neaparat sa iti dea mai putine informatii despre ce fac rotile.
Catawrc
Daca tot vreti sa dati banii pe michelin macar cumparati PS 2 nu PS 3 .
Mituc
El are roata de 16", celmai mic PS2 e pe 17 (din motive evidente).

N-am mers cu PS2, insa PS3 mi s-au parut foarte bune cit le-am avut si michelin spunea ca-s cam la fel de bune pe uscat, doar mai bune pe ud (ceea ce e o idee cam ciudat, pentru ca cele 2 lucruri se ating cumva diferit). A mers cineva si cu PS2 si cu PS3 pe aceeasi masina sa ne spuna cam care e diferenta?
liviu
Mituc am pus 2.4 fata si 2.3 spate si la feedback este o idee mai lesne de sesizat ce face masina exact, la stabilitate o sa vad peste 1 saptamana cand plec in vestul tarii si o iau pe valea oltului.
Am avut inainte potenza re040 noi si mi s-au parut ca au fost mai tari si mai bune intr-un an le-am mancat insa, de aceea am luat ps3, cine stie poate gresesc eu, dar asa mi s-au parut pe focus (5 usi). Poate se cere o alta suspensie completa sau amortizoare, vom vedea. Am mers cateva zile pe un golf V cu f1 gs-d3 si mi s-au parut slabe pe uscat ca aderenta si franare desi erau pe 17 (225/45).
RollerMAN
Acolo e alta problema si nu cauciucurile smile.gifsmile.gifsmile.gif
Btw tu pui azot in cauciucuri sau cum faci presiunea la cald ori la rece?
liviu
azot bagat la autosoft la montajul gumelor, noi fiind.
liviu
Dupa un drum de 1000 km in weekendul trecut s-au asezat mai bine gumele, modificat presiunea cum a recomandat mituc, masina foarte foarte greu pierde aderenta, insa acum exact ce mi-am dorit transmite mai multa incredere, iar ATE vad ca isi fac treaba foarte bine cu michelin, si cu potenza frana bine.
sofer-de-duminica
Hristos a Inviat!
Salutare tuturor...primavara asta trebuie neaparat sa schimb anvelopele, asa ca am zis sa reinvii un pic topicul asta...

Nu ma intereseaza semi-slickuri, ci anvelope de strada performante, care sa se descurce bine pe drumuri publice virajate, atat pe uscat, cat si pe ud, dar cu care sa ma pot descurca onorabil pentru cateva ture si pe circuit. In urma cautarilor am stabilit cateva variante, dar nu ma pot hotari exact...

1. Prima alegere ar fi fara indoiala Michelin Pilot Super Sport, un UHP fenomenal, aproape la nivelul lui Pilot Sport Cup. Din pacate, nu prea se gasesc, am gasit doar pe niste site-uri in Germania, si se pare ca nu se fabrica 225/45/17, ci doar 205/45/17! Eu am jantele de iarna pentru 205, deci n-ar fi o problema sa le pun pe jantele respective, dar nu stiu daca e recomandat, din moment ce masina e gandita stock pentru 225...aveti idee daca se schimba in (foarte) rau comportamentul pe viraje, daca merita sa ma complic?

2. Daca nu le gasesc pe astea sau daca ma hotarasc totusi sa raman la 225, am mai multe variante:
- Michelin Pilot Sport 2 (care e urmasul lui Pilot Super Sport), pe care le-am gasit si pe cateva site-uri de la noi (in jur de 600 de lei la 225/45/17), s-ar putea aduce pe comanda
- Michelin Pilot Sport 3, in legatura cu care am auzit pareri de toate felurile: unii spun ca sunt foarte bune, altii ca sunt proaste, au peretele lateral moale, se deformeaza daca sufera socuri etc...oricum, e general recunoscut ca sunt mai slabe decat PS2, nefiind succesoare ale modelului PS2, cum ar indica numele, ci inlocuind de fapt PS1!
- apoi ar fi GoodYear Eagle F1 Assymetric 2 (sau 1), dar ma gandesc ca 2 sunt mai performante, fiind imbunatatite fata de prima versiune...despre ele am auzit in general numai de bine, si se pare ca sunt excelente si pe ploaie!

Ar mai fi si alte variante, cu privire la care sunt insa mai retinut
- Dunlop SportMaxx RT...si in legatura cu ele am auzit tot felul de pareri
- Continental SportContact 5 (Extreme Contact sunt mai bune, dar nu am gasit la noi)
- iar de Pirelli P0 nu stiu ce sa zic, au tot felul de variante, toate culorile curcubelului, plus P0 simple...

Am gasit un tabel interesant, un top cu rezultatele dupa testul online TireRack.com
http://www.tirerack.com/tires/surveyresult...lay.jsp?type=MP

La mine optiunile ar fi in ordinea asta: Michelin Pilot Super Sport, apoi PS2...iar daca nu le gasesc pe niciunele dintre astea doua, ar urma PS3 si GY Assy2, cam asta ar fi ordinea. Voi ce parere aveti, din ce ati mai citit, din ce ati testat pe masinile voastre?
macione
Salut
Eu as merge pe GY AS2 sau PS2. PS3 doar daca e XL(Michelin Pilot Sport 3 XL 225/45 R17 94Y) pentru ca are cei mai moi umeri.
Varianta de buget ar fi Hankook Ventus S1 Evo2 K117 XL 225/45 R17 94Y iar Bridgestone RE070 ar fi cea mai hardcore.
sofer-de-duminica
Salut! Mersi...

Nu am buget nelimitat, dar nici nu ma zgarcesc...sunt dispus sa platesc pana la 6-700 lei/anvelopa. Bridgestone am gasit la 500 de lei, lumea zice ca e fenomenal pe uscat, dar pare sa nu fie asa de bun pe ploaie ca Michelin sau GY.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgest...tenza-RE070.htm

Dar la tirerack.com nu mai e vazut asa de bine, probabil din cauza aderentei pe ud, a confortului rularii si a rezistentei la uzura...
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...l=Potenza+RE070

Daca gasesc PS2 nici nu ma mai gandesc! Sa vad daca se pot aduce...
macione
Eu am RE002, inainte am avut PS3 dar 205 55 16 si Michelin PS3 erau prea moi pe trasee virajate, 225 45 17 xl ar trebui sa compenseze cumva.
Am ajuns si pe circuit cu RE002 si s-au comportat f bine, mult mai stabile pe viraje decat PS3.
Mituc
Vreau sa-mi iau un set de roti pe care sa-l stric exclusiv pe circuit.
Acuma, intrebarea pentru cei cu hatchback-uri grelute in zona lui 1400-1500kg, merita trecerea de la 18" la 17"? Ma gindesc sa nu intru cu 225/40/r18 ci cu 235/45/r17?
In particular circuitul de la adincata (care mi-e in drum uneori) nu e foarte denivelat si plusul de elasticitate al pneurilor de 17" s-ar putea sa nu aiba un impact sesizabil, poate doar cei 10mm in plus la latime.
Pe de alta parte ma intreb daca pierderea rigiditatii fata de rotile de 18" este si ea sesizabila, chiar asta depinde mai degraba de pneu (marca, model, presiune, latime, proprietati perete lateral).

Aceeasi intrebare si despre frine. Prefer sa iau un set separat si sa-l schimb cu totul cind e cazul decit sa stric frinele de strada pe circuit. Ce combinatie de discuri si placute sa iau? Ce am acum (discuri stroptech striate si placute stoptech street) merg ele pe circuit dar nu in mod sustinut, altfel se pot beli repejor.

TIA!
sofer-de-duminica
Referitor la jante, eu am 225/45/17 pe masina (are cam 1450 kg), si incaltate cu Michelin PilotSport PS2 e foarte stabila pe curbe! La inceput nu mi-am dat seama cat de bune sunt anvelopele, dar dupa ce s-au "rodat" un pic am vazut cam ce potential au! Iti confera foarte multa siguranta, practic ma trezeam in viraje la 180 de grade, si nu viraje foarte largi!, ca am 90-100, si asta cu o masina cu suspensii stock, fara bare de stabilizare si alte minuni!

Dar eu am avut tot timpul jante pe 17, deci in cazul meu e vorba de anvelope mult mai performante decat cele dinainte. Tot ce pot sa afirma e ca masina mea, la 1450 de kg, se simte excelent pe viraje cu 17 inch! Habar n-am daca pentru tine va fi o chestie pozitiva sa treci de la 18 la 17...doar cineva care a experimentat treaba asta cred ca te poate lamuri pe deplin...
rex
1. Anvelope:
- daca iei anvelope de pista aka semislick sau slick, 17 sau 18 nu conteaza la rigiditate/confort. Diferenta (daca este) este mica.
- latimea este relativa... un pneu de 225 poate sa fie mai lat ca unul de 235 smile.gif)). Depinde latimea efectiva, nu cea declarata (toti producatorii seriosi au latimea efectiva a pneului in detaliile tehnice).

2. Frane:
- ce etrieri ai?
- as zice sa iti iei discuti striate si placute full racing (ds3000, pagid, carbotech, endless, etc).
Mituc
Cred ca am sa ma opresc la semislick, de slick nu am suspensie care e deja relativ moale (bilstein B12, + geometrie modificata si modificabila) insa imperecheata cu semislick-uri in care presiunea e undeva intre cea de slick si a pneurilor de strada ar trebui sa fie ok.

Etrierii sint cei de fabrica. Discurile de acum sint stoptech striate (320mm diametru pe fata, pe spate parca 280 dar e irelevant). Insa e irelevant ce discuri si placute am pentru ca nu intentionez sa bag setul de frine si pneuri de strada sa le distrug pe circuit, ci cind imi tuna sa vin cu altele montate doar pentru track day (iar cind ajung acasa fac din nou schimbul).
Mituc
A, inca ceva, rigiditatea anvelopei de 17" versus 18" nu ma interesa dpdv. al comfortului (abia acum vad ca s-a inteles gresit), ci al elasticitatii si capacitatii ei de a se mula pe asfalt, pentru ca nici un circuit nu e ca-n palma.
Deci 17 sau 18 nu prea conteaza, eh?
RollerMAN
Pe 17 sunt mai ieftine anvelopele si jantele deci daca franele nu te restrictioneaza ramai pe 17 in sensul in care s-ar supraincinge sub niste jante pe 17 pt ca inteleg ca de potrivit se se potrivesc oricum, dar din ce stiu tu ai destul de multa putere si nici masina nu e tocmai usoara. Si tinand cont de experientele avute si din ce am mai observat in general eu in locul tau as trece la niste frane mai mari si acelea cu siguranta nu ar intra sub niste jante pe 17.

Referitor la frane, nu ar fi cam obositor sa schimbi de 3-4 (adica in realitate de 6-8 ori) ori pe an etrierii si discurile? Eu as zice sa gasesti un compromis in sensul in care inainte sa pleci la track day sa iti pui alte placute mai agresive si atat (bineinteles folosind discuri pe masura si etrieri la fel). Etrierii oricum nu e ca si cum se "consuma" si e nevoie sa ii menajezi iar discurile rezista destul de mult incat sa nu merite stresul sa le schimbi tot timpul.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.