din cate stiu eu, BOVul cand se foloseste pentru re-circulare "devine" diverter valve...dar si astea sunt de (cel putin) 2 feluri. ca cele FORGE cu piston si cele APR sau bailey cu mebrana.
forge este foarte buna dar este precum o skoda sau un seat in grupul VAG, daca vrei premium pui apr sau bailey; pretul lor este in jur de 150 euro fata de forge care costa in jur de 120-130 - daca nu ma insel - depinde si de furnizor; este recomandat ca la forge sa i faci revizie din 10 in 10 mii km - se desface bucata cu bucata, se curatza cu spray de frine, se unge cu o vaselina speciala facuta sa reziste la temperaturi mai mari , se verifica o-ringul si se pune la loc - operatiunea dureaza 5-10 min max; daca nu o faci, risti sa ai un DV care nu functioneaza ok sau nu functioneaza ok tot timpul adica se gripeaza; al doilea risc este ca daca nu pui arcul care trebuie, poti sa strici turbina - asta este motivul pt care se recomanda sa pui cel mai slab arc; cind ai soft / alte modificari, atunci arcul slab este insuficient, trebuie sa l schimbi cu unul mai tare si sa faci citeva incercari sa vezi care este potrivit - nici prea tare ca poate nu deschide la timp sau suficient, nici prea moale ca nu tine presiune
apr sau bailey sint facute sa lucreze pina la presiuni de 50 psi.
avantajul forge este ca e o valva care nu se strica never ever dar necesita intretinere, cam la 10-15.000km; bailey ca si cele APR nu necesita service, fiind facute pe alt principiu.
©bbm