Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Carburanti si Fluide
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Motor si Transmisie HotHatch
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5
Bebe
CITAT
Va propun sa discutam aici despre cel mai bun carburant, ulei de motor, lichid de frane s.a.


Legat si de benzina, bagati cel putin Petrom 99. Eu personal recomand OMV Carrera 100 sau ROMPETROL ALTO 101! Aceasta din urma, mi se pare peste cea OMV (ei spun cifra octanica minim 100) cu toate ca eu inainte nu aveam deloc incredere in Rompetrol
bambu
Mie imi inspira mare incredere Rompetrol.
Sabin
EU merg pe Alto 101, dar inainte puneam numai Carrera 100.
Carrera 100 e super. Cand am pus Alto imi intra ESP-ul si in treapta 3.
Mi se pare ca trage mai bine cu Alto.
Darian
Voi ce ulei aveti in motor acum? Mie mi-au pus la revizie de la Motorcraft, dar la urmatoarea ma gandeam sa pun altceva.

Ce recomandati?
bambu
Eu am Motul si il recomand. La intalnirea renaultsport de la Poiana Tapului a venit un reprezentant al importatorilor aditivilor X1R cu un banc de probe. Am profitat de ocazie si am testat si motulul, a avut rezultate excelente.
Sabin
Rezultate foarte bune pentru Motul. Saracul reprezentant X1R nu stia ce sa mai faca biggrin.gif .

Eu acum merg pe Mobil 1 Rally edition.
bambu
Am constatat ca lichidul de frana este principalul vinovat pt care franele cedeaza la eforturi foarte mari. O sa il schimb odata cu placutele, dar habar nu am ce sa bag in locul lui.
Darian
Fratilor eu sunt fenomen nu am auzit de Motul smile.gif). Explicati-mi si mie care e faza, este un ulei performant?

Iar in legatura cu lichidul de frana, un lichid(sport) face mare diferente, deoarece este creat special pentru ca moleculele sale sa rezista la compresii puternice si repetate. Lichidul stock are limitarile lui, cu cat franezi mai tare cu atat isi pierde din proprietati.
bambu
http://www.motul-romania.ro/default.asp?op...dsub=24&b=1
Este uleiul care se foloseste pe la VTM pe la noi si in special la motociclete.
Mituc
Alto101 este deocamdata cea mai buna benzina pe care am pus-o din iasi pina in amsterdam.
OMV100 este acelasi peste tot (pe la noi unele benzinarii de 2ROL il ma si lungesc, desi asta e o apucatura mai comuna pentru gazul de 95, ca ala il iau mai multi). OMV100 e ok, in ciuda faptului ca are mult sulf si alte reziduuri si daca mergi vreo 5-6 plinuri doar prin oras s-ar putea sa te chinui vreo 2 ore sa mergi in forja sa desfunzi masina.
Aral ultimate 100 si MOL EVO is cam la fel, cu mentiunea ca de prin februarie la noi s-a intimplat ceva cu mol evo (motorul mai mult imi hiriie decit biziie la apasari mai line ale acceleratiei, la apasari mai snatoase se simt pierderi de putere, si alte nazbitii).
Petrom99+ nu am prea pus, turbina incepe sa faca boost mare din te miri ce si mi s-a prut derutant. Alte probleme nu am avut cu el insa il evit.

De altele care nu sint pe la noi nu are sens sa va spun (Aral Super Plus, Shell V-Power), dar daca e nevoie puteti alimenta si cu astea, is ok (raspuns mai putin prompt al acceleratiei, o idee mai putina putere, dar nesemnificativ).
Darian
Nu stiu daca mai merita Carera 100 in conditiele in care e aproape 4,3 lei, si Alto tot pe acolo este dar performantele sunt superioare.
Mituc
Raspunsul meu ar fi ca nu, nu mai prea merita. Nu prea mai merita de cind aparuse MOL EVO, dar asa cum spuneam din februarie l-au distrus astia (am alimentat de la 3 statii diferite din iasi pina in bucuresti, de la toate acelasi comportament extrem de ciudat al motorului).
Insa pe vremea cind era la putere mol EVO, cei de la rompetrol aveau gazul ala de 98 care e extraordinar pentru aspirate (honda typeR, clio RS, si ce mai avem aspirat pe aici), insa cum crestea boost-ul motorul parca se sufoca, de parca ar fi intrat senzorul de detonatii in functiune sau ceva.
ronnie
eu alimentez de ceva vreme cu carrera 100. de avut probleme, am avut destule, insa de o buna vreme masina merge ceas, n-am ce sa-i reprosez. de curiozitate o sa incerc si alto sa vad daca simt vreo diferenta.
Nicky
*Ulei Motor - Motul V300 (above existing standards)
*Ulei Cutie - Motul Gear 300 (above existing standards)
Lichid Frana - Motul Dot 3 (resisten la temperaturi inalte)
Lichid Racire - Motul Inugel Expert Ultra
* Nu folositi aditivi daca aveti motoare relativ noi, un ulei bun e suficient. Motul ar fi aratat cresteri de putere (nu semnificative) la folosirea uleiulor din gama V300. Mai e unul tare, high RMP, dar e mai mult pentru curse si pentru cei care schimba uleiul precum apa de la stropgel.
Inca nu am trecut pe motul, sunt pe Castrol sintetic, asa a venit masina.

Combustibili - nu stiu ce sa zic, pana am plecat din Romania eram fan Mol Evo (imi facusem si card) desi consuma cam mult Mol, mergea si cam bine biggrin.gif Pana acum, in 95% din cazuri am pus Petrom 99+ si am fost foarte multumit, atat ca pret, cat si ca performanta.
robi_zet
Unde ati gasit voi ROMPETROL ALTO 101 ca eu nu am vazut in viata mea, chiar asa de bune e? daca da ziceti si mie de unde sa bag,(stau in buc)
Darky
Alto 101 gasesti la orice Rompetrol.
Cat despre Motul V300 stiu cel putin 3 pe aici care il folosesc si sunt pe deplin multumiti.
bogdan_wrc
din RO pun mereu 99+. e cam la fel cu carerra 100. o sa incerc si alto 101.

cea mai buna benzina, pana acum o stiu ca fiind Vpower de la shell din HU.
julyan86
CITAT(bambu @ May 17 2009, 03:08 AM) *
Am constatat ca lichidul de frana este principalul vinovat pt care franele cedeaza la eforturi foarte mari. O sa il schimb odata cu placutele, dar habar nu am ce sa bag in locul lui.


Motul RBF600 !!! Este foarte tare , eu il am , dar astept furtunasele metalice ca sa il pun , sa vedem diferenta biggrin.gif !!! Oricum , sunt super multumit de upgrade de frana in raport eficienta/pret !!!
Shadow
CITAT(Darky @ May 18 2009, 11:03 PM) *
Alto 101 gasesti la orice Rompetrol.
Cat despre Motul V300 stiu cel putin 3 pe aici care il folosesc si sunt pe deplin multumiti.


Poti sa mai adaugi unul pe lista.
Folosesc Motul de cand mi-am luat masina si sunt super multumit de el.
Cat despre benzina Alto 101 mi s-a parut cea mai buna, dar in schimb cu OMV100 imi tremura masina la relanti de o apuca spumele. Hondele sunt f pretentioase la benzina din cate am vazut.
bogdan_wrc
pune in calcul si ce benzina au ei. ;:) ok, un 350 poate e prea mult, dar un 330 e sigur.
stii de R-GTI care scoate 420 de cai cu benzina de 91 si 500 cu din aia de 100?

la americani, cand au vazut ca se merge in RO cu setari 9-8-9, au crezut ca ii luam la misto. ei doar cu benzina de curse mergeau cu setari peste 8.
si englezul meu cand a facut softul a ramas mirat cat de putine corecturi face pt benzina. m-a intrebat daca am pus ceva special, ca nu prea credea ca e de pompa. a zis sa mai cresc chiar in setari...
ronnie
cred ca multora le face placere sa se imbete cu apa rece smile.gif .
@bogdan: cifra octanica pe care o afiseaza in vest are bunul-simt sa fie si reala. in minunata romania, cu benzina de cifra octanica declarata de 100 sau 101 mi s-au dus doua bobine si un injector. cu cea din afara, o caruta de masina mergea mult mai bine decat cu declaratele 99 si 98 de la noi. nu vorbesc de 91, ci de clasica 95. si nu neaparat de o anumita marca, oricare din benzinele din vest e mai curata si mai aproape de o cifra octanica reala decat combustibilul botezat de pe la noi laugh.gif
bogdan_wrc
ronnie, vorbeste cu cineva care se ocupa de softuri, sa-ti verifice anumiti parametrii cu benzina de 99+, carerra 100 si alto 101, din statii curate. ai sa ramai extrem de bine surprinsa. crede-ma ca am stat de vorba cu niste englezi care masoara multe chetsii la un soft, o gramada de parametrii din harti si mi-au spus ca noi stam ff bine la benzina. cu conditia ca statia de unde alimentezi sa fie curata(fara apa), mare si sa nu aibe rugina in rezervoare.

la noi, ce se livreaza din rafinarii, chiar iese cu cifra octanica mare. de la 99 ca sa creasca la 100 se baga doar aditivi, dar totusi..intre 95 si 99 chiar sunt dif mari, si sunt si fata de cea de 92 de afara.

atentie, pentru ce benzina e masina declarata. o cifra octanica prea mare nu face nici bine mereu. unele masini mai vechi fac "spume" daca le scoti plumbu'.
la unguri exista la SHELL benzina mai buna ca la noi, dar e destul scumpa si e folosita mai mult de masini performante care chiar necesita aceasta diferenta.

un alt exemplu, personal. mi-a zis englezu clar cand mi-a facut softul. minim 98. am pus mereu de 99+ si nu am avut probleme. daca era asa slaba, la cat de sensibil e 1.8Tul cu nspe mii de senzori facea gura instant. dar am pus, repet, din statii mari, unde stiam ca e benzina curata.
am spus si mai devreme. la revo exista o "telecomanda" cu care schimbi tu setarile in functie de ce vrei.
http://www.revotechnik.com/products/selectPlus.aspx
si stiu 2 GTIuri modificate care merg cu 9-8-9, setari extrem de sus. americanii de pe vortex (cam cel mai mare forum de vw) se uitau ne-increzatori. dar din log-uri cu vag com le-a fost demosntrat ca la capitolul calitatea benzinei si cifra octanica stam mai bine ca ei.


poate o fi motorul de pe RS mai sensibil, sau a gasit ceva care nu-i place. mai ales daca masina e stock, nu ar trebui sa-ti faca probleme nici cu 95.

(la motorul meu, bobinele pica destul de des, fara legatura cu combustibilul)

in fine, suntem cam OT...daca vreti sa mai continuam facem topic special, dar macar pana aici sa ramana pe topic la REVO ca are legatura cu ei. o sa-l rog si pe nadir sau aiculdetzul sa intre sa-si spuna parerea, si ca persoane cunoscatoare si ca dealeri.
ronnie
perfect adevarat cu OT. daca toata lumea e de acord, mut posturile la carburanti si fluide. nu de alta, dar discutia merita o continuare.
Shy
CITAT(ronnie @ Jun 22 2009, 09:58 PM) *
cred ca multora le face placere sa se imbate cu apa rece, zap smile.gif.
@bogdan: cifra octanica pe care o afiseaza in vest are bunul-simt sa fie si reala. in minunata romania, cu benzina de cifra octanica declarata de 100 sau 101 mi s-au dus doua bobine si un injector. cu cea din afara, o caruta de masina mergea mult mai bine decat cu declaratele 99 si 98 de la noi. nu vorbesc de 91, ci de clasica 95. si nu neaparat de o anumita marca, oricare din benzinele din vest e mai curata si mai aproape de o cifra octanica reala decat combustibilul botezat de pe la noi laugh.gif

bobinele su fost si sunt in coninuare unul din punctele slabe pentru Renault . Daca nu ma insel sunt 2 tipuri , dintre care cele sagem care se topesc efectiv ( mecanismul interior ) . => nu este din cauza benizinei . Vezi ca si asfaltul pe care rulezi este un motiv in + sa iti placa mai mult cum merge masina smile.gif glumeam aici . Deci , in Romania gasesti benzine despre care si mama OMV-ului ( austria ?) isi scoate palaria .
ronnie
sunt convinsa ca anumite statii si anumiti benzinari sunt corecti si nu indoaie carburantul cu alte fluide. din pacate, sunt destule statii unde calitatea a lasat si lasa de dorit. si spun asta in cunostinta de cauza, cam jumate din viata mi-am petrecut-o in "patria petrolului" si am avut ocazia sa vad live ce se intampla la sonde, la rafinarii, la tranportatorii de carburanti si la fosta companie de stat SNP PETROM si diversele bucatele care s-au rupt din ea, aka rafinarii si alte servicii specializate.

cat despre bobine+injectorul schimbate pe garantie, cauza oficiala trecuta in hartii a fost benzina slaba calitativ. asta in conditiile in care, cu foarte rare exceptii, am alimentat omv carrera 100, cel mai des de la statia de pe calarasi.

in fine, nu era intentia mea sa ridic in slavi benzina de afara. ce am vrut sa subliniez este ca atata timp cat am alimentat in afara, nu am avut niciodata probleme de genul gunoaie sau apa prin benzina. in Romania, am avut indeajuns de multe probleme si cu actuala si, mai ales, cu fostele din pricina carburantului.
bogdan_wrc
de exemplu SHELL cam de aia s-a retras. si pe buna dreptate. se punea atata apa in ea de murea motorul.
dar in ultimul timp, daca punem din statii mari si curate nu cred sa fie probleme.

dar cred ca primul post al meu mutat aici, (cel de jos, de pe pagina 1) vine cam ca nunca in perete. mai bine mai lasati 1-2 pe topicul de REVO si dupa aia mutati. ca pana la ruma are legatura cu REVO.
alex230ro
eu merg Petrom 99 sau Carrera 100 am mai bagat si Rompetrol era 98 sau ceva de genu cu care masina mergea foarte bine(vizibil mai bine decat Carrera 100) Alto am bagat odata si masina a mers prost,ulei momentan merg pe ulei oem BMW care e Castrol de fapt.In concluzie in general incerc sa bag de la Petrom si numai 98 ,OMV mai rar nu imi dau seama de ce dar cu benzina de OMV merge mai prost am bagat odata 95 si a fost dezastru,Rompetrol nu cred ca o sa mai bag avand in vedere ultima experienta cu Alto ,ulei momentan oem(Castrol) poate pe viitor sar si eu la Motul am auzit lucruri bune de el.
fitze

Pentru cine doreste ulei MOTUL ma poate contacta. Preturi foarte bune...
ska
cred ca-s singurul de peaici care baga motorina LOOOL

doar EVO DIESEL de la MOL, de muuuult timp si nu am avut nici cea mai mica pb.
Dr.Silviu
Merg pe Petrom 99+ de 1 an fara nici o problema... Cand am luat masina am bagat numai OMV Carrera 100 si mi s-a aprins o data "check engine" Am trecut pe 99 si mi s-a stins. De atunci am ramas fidel smile.gif
ronnie
@bogdan, daca te uiti si pe topicul de care aminteai, ai sa remarci ca am copiat si acolo posturile tale smile.gif

dupa ce am rezolvat problemele cu motorul (schimbare injector), eu am bagat (e drept foarte rar) Petrom 99 (cand n-am gasit OMV sau Rompetrol) si n-am vazut nicio diferenta notabila. la fel, am alimentat o vreme Alto 101 si mi s-a parut cam tot la fel. de fapt, masina a tras mai prost, insa as tinde sa cred ca era vorba de functionarea masinii cu A/C si a faptului ca racirea motorului se efectua mai greu la 38+ biggrin.gif
bogdan_wrc
scuze ronnie, nu am urmarit smile.gif multumesc mult.

nu am incercat personal 101, dar stiu 2 masini modificate (destul de mult, cu big turbo, injectoare, pompa de benzina...etc) care merg mai bine cu alto 101 decat cu 99. in masuratori, sau cu testerul pus au avut rezultate mai bune.

astept de vreo 2 luni sa raman pe rezerva, sa stau bine cu banii si sa fac 1-2 plinuri. si asa 99+ se tot scumpeste de la saptamana la saptamana sad.gif de la 3.8, la ~3.9, la 4.05, 4.17 si acum 4.23. acum 2 saptamani era 4.05. vineri am facut un plin cu 4.17, ieri iar am pus si e 4.23. cred ca se bazeaza pe sistemul "scumpirile mici si dese, cheia marilor succese" ? care raman "neobservate", ne-motivate..si ne-anuntate...

repet, inclin sa cred ca statia de benzina are o influenta ff mare asupra calitatii produsului finit, si cum la noi sunt multe statii vechi, altele conduse de cine nu trebuie....

prefer sa ma strang la portofel sa fac plinu mai des de unde stiu ca e ok benzina, decat sa fie nevoie sa alimentez din statii mici, fie ele si de "firma".

anu trecut am pus de la un petrom mic din valcea si pana la pitesti am mers in trepidatii. intre timp am aflat ca aveam si alte probleme, independente cat de cat de benzina, dar nu pot spune ca nu a fost si vina benzinei.

am vazut masuratori facute cu testere pt GTI, si cu 99+ si carerra 100 nu era nicio diferenta intre timpii scosi 0-100; 100-200..sau pe reprize. dar cosnumul e mai mare la carerra. asa ca fie pun pt uz normal 99+, si doar pt cazuri speciale alto 101.
Sabin
Aseara am pus Carrera 100 de la Petrom V . Costa 4,51 sad.gif
silvio
si eu azi cu 4,54 angry.gif cine stie cat o fi maine
ronnie
ultima data am alimentat pe 20.06 de la omv si carrera 100 era 4,54. o sa ma uit si pe bonurile mai vechi, pentru ca tin minte ca alto era mai ieftin.
Mituc
cred ca alto101 e acum 4.59. Dar nu ma intereseaza, e cea mai buna benzina pe care amintilnit-o prin europa, asadar...
bogdan_wrc
ai incercat si Vpower de la SHELL? sau cum se numeste aia tare din HU...
Sabin
Am facut plinul in Ungaria cu V-power racing de la Shell. Cea mai buna benzina cu care a mers masinuta mea.
Mituc
Am incercat si shell VPower, e doar o benzina buna si nimic mai mult.

P.S.: sinteti foarte curajosi sa puneti benzina din ungaria. Cele mai murdare pompe ever.
Sabin
V Power racing merge la Megane ca unsa !
zap
Nu am observat nici o diferenta intre Petrom 99+ si Rompetrol Alto 101, decat la pret :>
Intre benzina 95 si cele de 99+/100/101 se simte, zice in prezentarea de la Ford ca 225 cp sunt cu benzina de 95 iar cu ceva mai bun (99+) s-ar mai castiga ceva :

"When using higher octane petrol, the performance improvement lies within the legal maximum limit of five percent – with a 225 hp engine, that’s a noticeable difference of up to 12 hp." - Brosura oficiala Ford Focus ST
bambu
Eu am cam patit-o cu rompetrol de 95, am bagat in doua masini si ambele mergeau greoi.
RollerMAN
Vad ca din ce in ce mai multa lume lauda alto 101, trebuie sa incerc si eu sa vad cum este. Pana acum cand era cazu de o fugareala sau stateam mai bine cu banii bagam mol evo si era singura benzina unde simteam o diferenta semnificativa in bine.
Ca sa vorbim si de o diferenta semnificativa in rau va pot spune despre carrera 95 si carrera 100 care sunt penibile. Nu doar ca nu exista absolut nici o diferenta intre cele 2 dar mol 95 cu care alimentez deobicei este peste ele, si se simte o diferenta extrem de mare si la motoare mici si cu putini caluti.
De rompetrol m-am cam ferit de cand au fost multe probleme cu minunata benzina efix de 95 care ar vrea sa curete motorul si de la curatat motorul ajungeau multi de le trezeau cu cate o eroare d injectie.
Cu petrom 99+ nu pot sa zic ca am simtit vreo diferenta intre el si 95 de la mol.
Mircea23MRC
Nu stiam ca alto 101 ii atat de laudata, eu de cand am luat masina am bagat cam tot timpul Carrera 100. Le-am incercat pe toate, inclusiv 95 de la OMV si Alto 101, insa am considerat ca 100 de la OMV e cel mai bun. Voi incerca alto din nou, poate s-a mai schimbat ceva smile.gif
fuscobal
Benzina : Merg pe Petrom 99 si Alto 101. Ambele sunt foarte bune, la mine nefiind diferente intre ele. Afara am mers cu Shell v-racing si este putin mai buna decat astea 2 de la noi. Din pacate la ultima iesire aveam ulei pe la bujii si imi intrerupea pe acceleratie motiv pentru care nu m-am bucurat pe deplin de benzina !
Uleiuri : Pe sistemul de franare merg cu Motul RBF-600, motor cu Motul 300V 5W30 si 40, cutie cu Motul motylgear
vusiman
Eu merg pe 99+ si alto 101 care este superioara fata de 99+, se simte mult mai bine la turatii inalte dar o arde foarte repede la mers incet. Petrom 99+ este pe la mijloc iar efix 95 cea mai slaba dar buna prin oras cand nu mergi tare caci la turatii mari isi pierde suflu. Altceva nu bag.

Ultima data cand am pus alto 101 nu mi-a placut deloc cred ca era manevrata. Am pus de la statia vizavi de statia de metrou Mihai Bravu.

Ulei,am pus si motul 300V dar il papa. Am bagat 0.5 l la 10k. Acum merg pe Elf; pe asta vad ca nu-l papa. Care o fi faza?
felixb
99+ si Carrera 100...
Valentin
Carrera 100 si de la 99+ , acolo am simtit diferenta. Iar uleiuri , numai Motul 300V .
Sabin
Motul 300 v the best . Alto 101 nu mai pun , se consuma mult prea repede. Carrera 100 cu un mic flacon de boost treatment tongue.gif
Shy
Ce boost treatment folosesti ? Se simte ceva? E scump?
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.