Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Reglare Wastegate
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Turbo - Supercharger
Sabin
Am o problema. Trebuie sa umblu la wastegate si sa intorc piulita 3 cicluri complete.
In ce parte fratilor. Eu stiam in dreapta spre turbo ca sa micsorez tija, astfel mai mult boost.

Nu doresc sa maresc presiunea deoarece nu se poate, ecu controleaza tot. Vreau doar sa se faca spool-ul mai repede si sa imi tina presiunea mai bine in turatii.
BSH
Pai cam orice surub se inchide spre dreapta deci cum ai zis si tu scurtezi tija deci da mai mult boost.
Mituc
Sabin, vrei s-o bubui sau ce? daca vrei mai mult boost atunci:
1. boost controller sau umbli la soft si ridici targeturile de boost;
2. BOV/BPV care sa nu recircule prea devreme daca esti in WOT si boost mare;

Daca stringi arcul de la wastegate prea mult ala pur si simplu nu va mai lucra ca lumea, de obicei arcurile alea sint calibrate in functie de marimea wastegate-ului si nu neaparat a valorilor de boost. Deci mai bine pacalesti wastegate-ul cu un boost controller decit sa-i stringi acul, daca-l stringi atunci diafragma aia va avea o cursa mai mica si va fi mai rigida, s-ar putea sa nu se mai deschida ca lumea cind trebuie si pocnesti turbina (eventual in cazul fericiti ajungi in boost cut si-ti inchide ECU clapeta de acceleratie).
Sabin
Am primit informatia de la Clubul Megane Sport din uk . Toti acolo fac asa . Ei spun ca e safe un maxim de trei cicluri la piulita.

Cei de la RS tuning , cei mai bun softisti pe Megane RS fac la fel la stage 2.

Se doreste arcul mai tare deoarece acum merg pe 1.2 bari si e prea moale. Deasemenea trebuie sa inlocuiesc si valva de recirculare stock, nu face fatza si pierd boost.


Cu boost controller nu pot pacali ECU, nu merge la megane. Cu Dumpvalve imi este frica sa nu imi scape boost pe la valva
Mituc
CITAT(Sabin @ Jun 3 2010, 05:17 PM) *
Cu boost controller nu pot pacali ECU, nu merge la megane. Cu Dumpvalve imi este frica sa nu imi scape boost pe la valva


Ckt... are si un failsafe electronic te pomenesti... Asta e bine, dar e greu la tuning smile.gif
SEBASTIAN
Wastegatele functioneaza ca un sistem oscilant.
1. Un sistem oscilant, format dintr-o sarcina generata de o capsula pneumatica direct legata la presiunea de admisie si un arc elicoidal.
Prin comprimarea sau decomprimarea arcului(joaca la piulita) se influenteaza K.
Prin influentarea tensiunii statice a arcului realizati operatiunea de MODELARE DE SARCINA.
K= constanta de elasticitate a arcului, are si o formula dar nu are sens sa discutam de ea ca nimeni nu deschide capsula sa masoare arcul...
Indiferent de ce se scrie pe forumuri si pe care din ele a roti numarand ... de cate ori intr-o parte sau alta e gresit. Cel putin teoretic este gresit.
Corect se masoara cu un aparat special un pistol generator de presiune si vacum la presiunea la care comanda de serie si apoi unde trebuie sa ajunga.
Electronica de Megane Turbo este o gestiune frumoasa elevata in care simplificand putem spune ca motorul stie trei factori avans, benzina si turbo pe care ii comanda triangular. Daca intervi sa preiei artificial unul din ei imediat reactioneaza cu trecere in avarie. Astfel boost controlerul(cel mai mare dusman al fiabilitatii dar si puterii) devine un implant respins de organiscumul viu, ecu de megane turbo.
Revenind la joaca cu tija, ea are scopul de a influenta K si a permite nu o crestere de presiune ci un control mai fin a acesteia, automat trecand prin tuning electronic la o presiune mai mare riscam ca pwm-ul de comanda al solenoidului sa rezoneze cu arcul asa ca ridicam k la un alt nivel.
Poate am exagerat cu rezonanta dar e vorba de vibratii oricum.
Si apropo de vechea ta problema Domnule Sabin, te rog sa arunci o privire aici:
http://www.legalracing.ro/forum/viewtopic.php?t=3111
bluey
Sebastian vrei sa spui ca solenoidul e comandat in impulsuri si in functie de durata acestora se deschide mai mult sau mai putin?
pwm la asta se refera de obicei dar nu vad ce control ai avea asupra presiunii din capsula in felul asta.

L.E. Scuze. acum mi-am dat seama ca si presiunea de pe furtunul de comanda al capsulei vacuumatice va urmari aceleasi oscilatii care apar in comanda solenoidului.
Era mai inteligent cu motor pas cu pas biggrin.gif
SEBASTIAN
Da este o comanda in frecventa.
Se comanda f bine si asa doar ca frecventa maxima a solenoidului conteaza si frecventa de comanda si posibilitatea de comanda din ecu lafel.
VW -Audi foloseste un step by step legat direct pe turbina la unele modele.
Teoretic pare mai usor, dar depinde cum calculezi si dimensionezi sistemul, poate functiona corect oricum.
De ex evo x si 9 de Jp au dou solenoizi de conada cu comenzi diferite.
Atentie presiunea la RS nu trebuie sa fie constant este in functie de incarcare comandata fa fiecare monet de ecu. Aceasta comanda nu este ca un boost controler. Daca moaorul isi poate obtine sarcina fara boost o face daca are nevoie de boost sa ridice sarcina acolo unde trebuie excita turbina pana atinge valoarea dorita. Nu vorbim de presiune ci de debite pt a creea incarcarea dictata de ecu.
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.