Wastegatele functioneaza ca un sistem oscilant.
1. Un sistem oscilant, format dintr-o sarcina generata de o capsula pneumatica direct legata la presiunea de admisie si un arc elicoidal.
Prin comprimarea sau decomprimarea arcului(joaca la piulita) se influenteaza K.
Prin influentarea tensiunii statice a arcului realizati operatiunea de MODELARE DE SARCINA.
K= constanta de elasticitate a arcului, are si o formula dar nu are sens sa discutam de ea ca nimeni nu deschide capsula sa masoare arcul...
Indiferent de ce se scrie pe forumuri si pe care din ele a roti numarand ... de cate ori intr-o parte sau alta e gresit. Cel putin teoretic este gresit.
Corect se masoara cu un aparat special un pistol generator de presiune si vacum la presiunea la care comanda de serie si apoi unde trebuie sa ajunga.
Electronica de Megane Turbo este o gestiune frumoasa elevata in care simplificand putem spune ca motorul stie trei factori avans, benzina si turbo pe care ii comanda triangular. Daca intervi sa preiei artificial unul din ei imediat reactioneaza cu trecere in avarie. Astfel boost controlerul(cel mai mare dusman al fiabilitatii dar si puterii) devine un implant respins de organiscumul viu, ecu de megane turbo.
Revenind la joaca cu tija, ea are scopul de a influenta K si a permite nu o crestere de presiune ci un control mai fin a acesteia, automat trecand prin tuning electronic la o presiune mai mare riscam ca pwm-ul de comanda al solenoidului sa rezoneze cu arcul asa ca ridicam k la un alt nivel.
Poate am exagerat cu rezonanta dar e vorba de vibratii oricum.
Si apropo de vechea ta problema Domnule Sabin, te rog sa arunci o privire aici:
http://www.legalracing.ro/forum/viewtopic.php?t=3111