E bine sau nu sa plecam de pe loc imediat dupa ce pornim motorul? - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
E bine sau nu sa plecam de pe loc imediat dupa ce pornim motorul?
adyp2003
mesaj Oct 25 2011, 04:14 AM
Trimis la #1


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 214
Inregistrat pe: 19-June 09
Membrul Nr.: 122
Masina Personala:MkV GTI



Mi-au atras atentia cuvintele colegului nostru Mituc:
CITAT
Concluzie: daca sinteti posesori de motoare turbo sau aspirate de turatie (doar de astea sint in hothatches) evitati sa:
- plecati cu masina de pe loc dupa o stationare indelungata (4-5 ore, dimineata dupa ce a stat masina peste noapte, etc) fara a o lasa pe loc macar 2 minute;
- dupa ce plecati de pe loc pentru macar 10 minute nu o calcati si nu o turati excesiv (peste 2800-3200rpm) nici macar fara sa fie in sarcina mare (WOT) pentru ca distrugeti tachetii;
- intrati in boost mai devreme de 10-15 minute de la plecare daca aveti motoare turbo;


Personal, si eu asteptam un minut (chiar si vara) inainte sa pornesc la drum, dupa ce porneam motorul.
Totusi, intre timp mi-am schimbat parerea si obiceiurile... Daca fac bine, nu stiu; dar imi doresc sa aflu.

In ultima vreme plec de pe loc imediat ce am pornit motorul, ma rog, in limitele bunului simt; adica nu stau cu masina bagata in viteze inainte sa ii dau la demaror. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Fac acest lucru deoarece cred ca ungerea e mai buna atunci cand ma deplasez cu masina, decat atunci cand sta pe loc la relanti. Bineinteles, tin cont sa nu o turez peste 2500 (max 3000) rpm cand schimb vitezele cu motorul rece.
Consider ca uzura motorului e mai pronuntata mai ales in primele minute dupa ce il pornim, intrucat nu este uns suficient de bine. Totusi, daca masina se deplaseaza, turatia este peste cea de la relanti si implica o presiune mai mare a uleiului, deci avem o ungere mai buna. Aici ma refer la intervalul 1500-2200 rpm (plaja turatiei de "croaziera" pentru motor rece).

Desigur, am putea zice la fel de bine ca de ce nu mergem cu 6000 rpm imediat dupa pornire, ca sa il ungem de-a binelea din primele clipe... Nu mai tin minte pe unde am citit, dar aflasem ca la rece, uleiul este destul de gros incat sa nu poata trece cu usurinta prin filtrul de ulei. Zicea un nene, ca la fiecare crestere a turatiei motorului cu 1000 rpm, presiunea uleiului ar trebui si ea sa creasca cu x psi. Nu mai tin minte cifrele, dar oricum cred ca variaza de la un motor la altul; oricum, imi aduc aminte sigur ca era o crestere liniara. Deci, explicat in mai putine cuvinte, uleiul rece, la 4000 rpm, nu are viscozitatea dorita de noi pentru a putea asigura ungerea corecta a motorului.

Totusi, am senzatia ca la turatii mai joase, dar peste cea de relanti, putem asigura o ungere mai buna a motorului, decat daca am astepta in parcare. Ma rog, poti tura motorul in parcare la 1500-2000 rpm, ca sa obtii acelasi lucru, dar mi se pare risipa de timp si bani (carburant).

Dupa cum observati, nu am niste argumente indestructibile si nici nu sunt hotarat daca sunt cu nordistii sau cu sudistii. Pur si simplu apelez la cunostintele voastre si va rog sa imi aratati calea spre lumina. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Mituc
mesaj Oct 25 2011, 09:42 AM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Ungerea e mai buna in mers sau la turatii o idee mai mari (cum zici tu, in jur de 2000rpm) insa acum toamna/iarna uleiul e foarte gros cind e rece si nu prea unge mare lucru, mergi pe uscat. Presiunea la ulei la turatiile de pornire e relativ mica (nu stiu la altii cum e dar la mine cind pornesc la rece turatia sare in 2000 si incepe sa scada pe masura ce uleiul se mai incalzeste/subtiaza si are ceva presiune), insa daca uleiul mai e si rece atunci chiar ca e mica presiunea si sa pui masina in sarcina in astfel de conditii (chiar si l turatii mici) nu e bine absolut deloc.
Cresterea aia de 8-12PSI (de obicei in jur de 10) a presiunii uleiului la fiecare 1000rpm e valabila cind uleiul e in temperatura, nu cind e unt.
Si bineinteles mai e ulei ramas cocotat prin motor si ne-scurs, dar nici ala nu va prea curge desi pelicula pe care o formeaza pe unele componente le salveaza la pornirea la rece de polizare instantanee.

Vara poti sa stai 30-60 secunde pe loc dupa ce pornesti in urma unei stationari indelungate, dar acum toamna/iarna ar fi bine sa stai macar 2 minute. Iar la -30C afara probabil 3-4 minute ar fi potrivit, fara sa exagerez in nici un fel.

Desigur, nemtii au si legi pentru ne-statul cu motorul pornit pe loc, dar in genialitatea lor imputita producatori de masini diesel au si motive sa interzica asta, ca s-ar sufoca toti in cele 2 ore dimineata in care toti economicosii isi pornesc tractoarele, eventual dotate cu webasto si alte minuni care sa compenseze "eficienta" ridicata a motorului diesel in comparatie cu otto tradusa prin incapacitatea lui de a-si incalzi propriile interne si subansamble.
Apoi, daca vei discuta cu nemti care tin la o masina si e in stare perfecta dupa 5-6-10 ani vei vedea ca nu prea agreaza legea asta. Pe de alta parte structura de sosele de la ei le permite sa nu distruga masina mergind haotic cu motorul rece si compenseaza prin viteze relativ constante si mers in sarcina mica, fie si la turatii mari de autostrada, iar cind ajung pe autostrada uleiul e deja in temperatura.

Uite cum arata un ulei 5w (5w30 mai exact, dar 5w-ul e relevant aici) la -30C:

http://www.youtube.com/watch?v=bbNqPsWhM6w

P.S.: nu mai merg tag-urile de youtube din trasnaia asta de forum asa ca am pus lilnk-ul catre clip asa cum e.

Acest mesaj a fost editat de Mituc: Oct 25 2011, 09:45 AM


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post



Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 26th June 2025 - 02:23 AM