Clio 4 rs - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Clio 4 rs
codrut
mesaj Oct 27 2012, 03:26 PM
Trimis la #1


Stage 1
*

Grup: Junior Member
Postari: 16
Inregistrat pe: 11-August 09
Membrul Nr.: 288
Masina Personala:megane r26



Cum vi se pare noul clio 4 rs?
Dupa cum se stia de mult, s-a renuntat la motorul aspirat de doi litri in favoarea unuia turbo de 1.6 litri si 200 de cai. Eu ma asteptam insa sa creasca puterea la 210 cai, fiind zvonuri inainte de aflarea datelor oficiale care anuntau o putere de 220 de cai. Clio 3 rs facelift are o putere de 203 ps sau 200 hp, noul clio rs are o putere de 200 ps sau 197 hp. Desi scaderea este mica, este un regres. O data cu aparitia unui nou model din categoria masinilor de performanta, o crestere de putere fie ea cat de mica este pana la urma si un factor psihologic. Cuplul a crescut de la 215 nm la 240 nm. O alta noutate este cutia cu dublu ambreiaj, de alfel si singura disponibila. Este clar ca renault doreste sa se adreseze unui public cat mai larg, sa atraga noi clienti, chiar daca pierde unii clienti care doreau un clio cat mai radical. Se doreste de asemenea sa se mentina costurile de productie cat mai reduse, renuntandu-se la franele brembo si scaunele recaro ( scaunele se pare ca vor fi disponibile optional ulterior). Din ce am inteles din interviuri, s-a renuntat la franele brembo din cauza pretului prea mare cerut de italieni. Franele standard vor fi mai mari decat la vechea generatie (320 mm pe fata), insa la o folosire intensiva vor avea o eficienta mai scazuta, aparand mai repede fenomenul de fading. O alegere ciudata mi se pare alegerea dimensiunilor anvelopelor care sunt mai inguste decat la vechea generatie, probabil avand legatura tot cu costurile. Oricum dimensiunea 205/40 R18 mi se pare ciudata.
Cuplul maxim de 240 nm e obtinut de la 1750 de turatii si se mentine constant pana la 5600 de turatii. Din ce am inteles cutia automata este cea care limiteaza caii si cuplul. Din cate am inteles aceasta suporta maxim aproximativ 200 de cai si 240 nm, exact cifrele actuale. Cuplul putea fi mai mare. De exemplu Peugeot 208 gti scoate tot din 1.6 200 de cai si un cuplu de 275 nm. Se crede insa ca noua cutie EDC nu suporta mai mult cuplu. Se vorbeste ca vor aparea si versiuni de 220 de cai si cu un cuplu mai mare, insa numai dupa ce vor modifica actuala cutie automata.
Potentialul de tuning crescut dat de un motor turbo este practic anihilat daca este adevarat ce se spune despre noua cutie. Imi vine greu sa cred ca renault nu putea scoate mai mult de 10 cai din motorul de 190 de cai de pe nissan juke.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Mituc
mesaj Mar 5 2013, 11:21 AM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



Pai 2.5l e mai mare cu 12.5% decit un 2 litri, nu e asa mare diferenta.

Si da, puterea aia se poate si din 1.25l daca vrei neaparat. Cum fac unii 1000cp din 3.8 litri sau 1200cp din 5 litri asa ar putea face si altii 300cp din 1.25l. Dar cu cit motorul e mai mic cu atit termodinamica din el se complica mai mult, atit pe partea de functionare si transformare a energiei termice in cinetica cit si pe partea auxialiara (racire, alimentare, etc).

Problema de fiabilitate si/sau costuri. Una e sa faci 300cp din 2.5 litri si sa folosesti piese mai premium insa totusi normale si relativ uzuale, si alta e sa faci 300cp din 1.5l si sa folosesti biele de titan, sa ai nevoie de turbina, tubulatura, galerie, senzori, etc, care sa poata tine presiuni de probabil un BAR mai mari, sistem de racire pe masura, sistem de injectie care sa aiba si presiune imensa (probabil 200bar in loc de 120-140 cit sint cele actuale) si in acelasi timp si debit ceea ce complica foarte mult lucrurile in zona pompei de injectie, a lobului de pe axele cu came care ciocaneste pistonul pompei (care se va misca mult mai greu pentru ca tre' sa faca si presiune mare si sa asigure si debit mare), probabil va fi nevoie de doua axe cu came cu timing variabil pe ambele (asta mai avem pe piata, dar managementul motorului se complica), si pentru ca nu ai cum sa te descurci intr-o plaja de turatie de genul 3000-6500rpm sa trebuiasca sa turezi pina la 7500 cu tot ce presupune asta pe partea de segmenti/pistoane/tren distributie, transmisie (trepte mai scurte, economie de carburant de cacat), raportul de compresie s-ar putea sa fie relativ mic la asa ceva pentru ca nu poti avea 2.5BAR in admisie si sa mergi cu gaz de pompa pe raport de compresie de 10-11, etc.
Pentru ca lucrurile sint simple, ca sa faci 300cp trebuie sa arzi o anumita cantitate de benzina si aer indiferent ca motorul are 0.1l sau 15l, presupunind ca poti merge cu acelasi avans (ceea ce nu e chiar adevarat si asta se traduce de fapt prin si mai mult aer+carburant care trebuie ars de motorul care e mai mic si merge cu presiuni mai mari in cilindru, neglijind aici randamentul termic al motorului),

Toate companiile fac downsizing pentru ca asta e trendul deoarece multe scurverne taxeaza la cilindree si/sau cantitate CO2/km, insa nu e si alegerea potrivita. Daca-ti iei un motor de 1.6l si il pui sa faca des 200cp vei avea surpriza ca nu prea tine foarte mult. Nici pe departe cit unul de 2.5 care face proportional mai multa putere. (adica 2.5/1.6*200=310-315cp sau ceva), sau macar unul de 2 litri care face de asemenea proportional mai multa putere. Downsizingul asta dus la extrem e un cretinism derivat din politica de cacat a guvernelor care impoziteaza la cilindree si emisii de CO2, cind de fapt singura chestie care ne supara sint funinginele (emise in proportie de peste 75% re rablele diesel).
Limita de fiabilitate a unul motor de 2 litri e undeva in jurul a 300-320cp (pina sa intram la segmenti din titan, camasi cilindri tratate sau si alea din titan, valve din titan, etc), si multe din motoarele de 2 litri de pe piata care fac mai mult de 200cp nu rezista nici macar 50k km pina sa inceapa sa traga ulei chiar si cu intretinere corecta sau diabolica. Costuri de productie aproape identice intre motoare de 70-80cp/l si respectiv 130-150cp/l (asa cum fac multi producatori auto) NU ARE CUM sa duca la ceva fiabil. Deci daca tot vrei performanta si piese mai uzuale atunci "there's no replacement for displacement".

Si cum ziceam mazda e o companie mica, nu-si prea permite sa scoata rebuturi cu care altii mai mari ar putea trai fara probleme si si-ar putea permite recall-uri generale de cite ori au ei chef.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- codrut   Clio 4 rs   Oct 27 2012, 03:26 PM
- - BSH   Nu imi place absolut nimic la aceasta masina, dar ...   Oct 27 2012, 04:19 PM
- - Mituc   Cutie automata pe clio rs? Sfinte cacat! Or sa...   Oct 27 2012, 09:18 PM
- - codrut   Cum stau lucrurile cu aceasta cutie automata numai...   Oct 27 2012, 10:51 PM
- - RollerMAN   Eu nu inteleg cum reduc costurile cu anvelopele ma...   Oct 27 2012, 11:21 PM
|- - codrut   CITAT(RollerMAN @ Oct 27 2012, 10:21 PM) ...   Oct 28 2012, 01:57 PM
- - Fantoma   Vand Clio F1,Recaro,Brembo,sasiu CUP,215/45/17...2...   Oct 28 2012, 01:49 AM
- - Chuckie   il fac GTI   Oct 28 2012, 01:57 PM
- - robi_zet   Si polo gti numai cu DSG il poti comanda...   Oct 28 2012, 03:03 PM
- - Mituc   VW fac masini si pentru pensionari care vor sa mea...   Oct 28 2012, 10:46 PM
- - dodo ionut   si eu sunt dezamagit de cutie cu toate ca se zice ...   Oct 29 2012, 01:32 AM
- - atipiq_nightmare   Eu am vazut noul clio live pe culoarea rosu inchis...   Oct 29 2012, 11:14 AM
- - nic_andrei   Am vazut si eu noul Clio si pe rosu si pe negru si...   Oct 29 2012, 12:43 PM
- - BSH   Reteta: Se cumpara un clio rs - 9000euro. se cump...   Oct 29 2012, 01:32 PM
- - atipiq_nightmare   Sau cu banii astia iti iei un 2.0tfsi mult mai mul...   Oct 29 2012, 01:53 PM
- - nic_andrei   Si eu cred ca va fi un pas inainte. Nu cred sa str...   Oct 29 2012, 02:07 PM
- - BSH   Sau de banii aia nu mi`as luat tfsi deloc ) gi...   Oct 29 2012, 02:48 PM
- - atipiq_nightmare   Problema nu sta in etrierul acela cum a zis si and...   Oct 29 2012, 03:18 PM
- - codrut   Nu cred ca noul clio rs va fi mai performant decat...   Oct 29 2012, 04:22 PM
- - nic_andrei   Sincer sa fiu ori imi scapa mie ceva ori voi aveti...   Oct 29 2012, 05:35 PM
- - Fantoma   Aveti impresia ca au trecut la turbo pentru ca vez...   Oct 29 2012, 05:42 PM
|- - Mituc   CITAT(Fantoma @ Oct 29 2012, 04:42 PM) Av...   Oct 30 2012, 12:17 AM
- - r_vlad   CITAT(Mituc @ Oct 27 2012, 08:18 PM) Cuti...   Oct 29 2012, 05:57 PM
- - BSH   Daca mergi de la piata acasa da , nu are relevanta...   Oct 29 2012, 07:34 PM
- - Rius   Eu nu vad lucrurile chiar asa... De cesa-mi bage e...   Oct 30 2012, 12:48 PM
- - Mituc   Asa cum ziceam mai sus, limita de 200cp si 240Nm e...   Oct 30 2012, 02:32 PM
- - rex   Punctul meu de vedere: Masinile sunt facute pentru...   Oct 30 2012, 02:34 PM
- - BSH   Rius, sunt sigur ca pe ei nu`i costa 1000E fra...   Oct 30 2012, 02:43 PM
- - codrut   Clio 4 chiar are parte de o promovare agresiva. La...   Oct 30 2012, 08:30 PM
- - codrut   Un filmulet in care se vede cat de mare a fost sta...   Oct 30 2012, 09:04 PM
|- - rex   CITAT(codrut @ Oct 30 2012, 08:04 PM) Com...   Oct 30 2012, 11:21 PM
|- - Mituc   CITAT(rex @ Oct 30 2012, 10:21 PM) Pot sa...   Oct 31 2012, 01:02 AM
- - Rius   Cum era de asteptat....e un progres   Oct 30 2012, 09:12 PM
- - r_vlad   CITAT(Mituc @ Oct 30 2012, 01:32 PM) Asa ...   Oct 30 2012, 11:13 PM
- - r_vlad   Da, ai dreptate, DQ200 este folosita cu motoare de...   Oct 31 2012, 12:06 AM
- - rex   Imi spui, te rog, de unde ai informatiile astea (c...   Oct 31 2012, 12:27 AM
- - rex   Dau o bere (oe bune) daca imi arati orice fisa dyn...   Oct 31 2012, 10:19 AM
|- - Mituc   CITAT(rex @ Oct 31 2012, 09:19 AM) Dau o ...   Oct 31 2012, 03:02 PM
- - Zyx   Sunt doar exemple apropiate de ceea ce vrei tu (in...   Oct 31 2012, 01:34 PM
- - rex   Sorry man, nu bau bere pentru ca: 1. Nici una nu a...   Oct 31 2012, 02:25 PM
- - rex   Pai cam asta era si punctul meu de vedere: ce e in...   Oct 31 2012, 03:25 PM
- - Mituc   Se pot face 220-240Nm la sub 1700 pe 1.6T, chiar s...   Oct 31 2012, 03:29 PM
- - rex   Corect, adica nu exista masina cu cuplu maxim de l...   Oct 31 2012, 03:30 PM
- - codrut   Datele oficiale spun ca acel cuplu maxim de 240 nm...   Oct 31 2012, 04:10 PM
- - Mituc   CITAT(rex @ Oct 31 2012, 02:30 PM) Corect...   Oct 31 2012, 04:10 PM
- - BSH   Nu e chiar on topic dar ieri am condus noul clio 4...   Nov 2 2012, 01:11 PM
- - Chuckie   vezi ca eu am mers de vineri dupa-amiaza pana luni...   Nov 2 2012, 03:14 PM
- - BSH   Eu nu cred ca ala e consumul real. daca era masina...   Nov 2 2012, 03:35 PM
- - Chuckie   ce nu intelegi din am mers 3 zile eu cu masina? si...   Nov 2 2012, 04:39 PM
- - octav   Si mie mi s-a parut un consum mare. Am testat tot ...   Nov 2 2012, 08:16 PM
- - Bebe   Haha, ce fain e, R-sound effect In ultimul AMS ar...   Nov 22 2012, 07:16 PM
- - BSH   Sau sunet de mama soacra in overboost...   Nov 23 2012, 02:57 AM
- - vusiman   cine a avut ideea sa puna R-sound cred ca era fuma...   Nov 23 2012, 01:39 PM
- - Mituc   wtf?!   Nov 23 2012, 02:48 PM
- - r_vlad   Daca tot au aparut detaliile oficiale sa vedem ce ...   Feb 26 2013, 11:37 PM
- - rex   Mda, deci parca nu se mai fac masini cum se faceau...   Feb 26 2013, 11:56 PM
- - BSH   Din pacate este produsul marketingului si al trend...   Feb 27 2013, 11:36 AM
- - Fantoma   Nu stiu ce e cu mine, dar din nou ma vad nevoit sa...   Feb 27 2013, 01:11 PM
- - Chuckie   partea buna e ca o sa creasca preturile la 197/200...   Feb 27 2013, 01:48 PM
- - Fantoma   Eu incerc sa fiu fantoma si tu ma dai in vileag......   Feb 27 2013, 04:15 PM
- - atipiq_nightmare   Scaunele nu le vinzi?   Feb 27 2013, 05:16 PM
- - Fantoma   ))))) toata lumea ma intreaba asta Am vandut deja ...   Feb 27 2013, 05:49 PM
- - atipiq_nightmare   Am inteles )))   Feb 27 2013, 06:32 PM
- - Chuckie   mi-ai promis mie bradutul...nu mai face dinastea.....   Feb 27 2013, 06:33 PM
- - Mituc   Eu zic sa asteptam pina o sa putem conduce masina ...   Feb 27 2013, 09:42 PM
- - wipperman   Eu as privi lucrurile dintr-o perspectiva mai larg...   Feb 27 2013, 11:58 PM
- - rex   Am 2 pe Golf (dar nu am scaune in spate) si pentru...   Mar 1 2013, 10:23 AM
- - juniorx88   Uitati un ling de pe patru tuning cu un "test...   Mar 1 2013, 02:23 PM
- - rex   juniorx88 Dragut link-ul dar e reclama nu test (s...   Mar 1 2013, 03:21 PM
- - Profesoru   http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=M...   Mar 3 2013, 03:08 PM
- - Fantoma   Sa revenim on topic...groaznic noul clio rs   Mar 3 2013, 09:00 PM
- - nic_andrei   Io zic sa mai aveti rabdare un pic pana se fac nis...   Mar 4 2013, 11:57 AM
|- - Mituc   CITAT(nic_andrei @ Mar 4 2013, 10:57 AM) ...   Mar 4 2013, 08:10 PM
- - nic_andrei   Nu e cam mare 2,5? Se poate si din 2L puterea aia....   Mar 5 2013, 10:39 AM
- - nic_andrei   Sunt deacord doar partial cu ce zici tu. In primul...   Mar 5 2013, 11:39 AM
|- - Mituc   CITAT(nic_andrei @ Mar 5 2013, 10:39 AM) ...   Mar 5 2013, 12:26 PM
- - nic_andrei   Probabil nu ma fac eu bine inteles si ajungem iar ...   Mar 5 2013, 12:58 PM
- - Mituc   Nu am sustinut nici o clipa ca producatorii auto n...   Mar 5 2013, 02:18 PM
|- - BSH   CITAT(Mituc @ Mar 5 2013, 01:18 PM) Adeva...   Mar 6 2013, 02:08 AM
- - nic_andrei   Ai dreptate, discutia nu mai are rost pentru ca nu...   Mar 5 2013, 02:26 PM
- - nic_andrei   BSH, sunt de acord cu tine cu "there`s no...   Mar 6 2013, 04:07 PM
- - Rius   Tin sa completez ca nu Renault s-a aliniat trendul...   Mar 6 2013, 05:21 PM
- - nic_andrei   Nu stiam ca e acelasi motor ca pe NISMO. Nu au av...   Mar 6 2013, 05:50 PM
- - Fantoma   Ca o paranteza...discutia asta imi aduce aminte de...   Mar 6 2013, 06:58 PM
- - nic_andrei   LOL, cam ai dreptate aici ))))))))))))   Mar 6 2013, 07:23 PM
- - wipperman   Primele impresii ale celor de la Evo: http://www....   Mar 15 2013, 11:36 AM
- - Mituc   RE: Clio 4 rs   Mar 27 2013, 11:56 PM
- - nic_andrei   Mda, ca de obicei Chris Harris e o placere sa-l as...   Mar 28 2013, 01:09 PM
- - BSH   Chris Harris + popcorn + Clio = Am vazut si eu ...   Mar 28 2013, 01:31 PM
- - Chuckie   tare...   Mar 28 2013, 01:38 PM
- - nic_andrei   E clar ca sunt si lucruri cam aiurea gen sunetul v...   Mar 28 2013, 03:03 PM
- - Mituc   E probabil un trend care face producatorii de masi...   Mar 28 2013, 03:35 PM
- - sofer-de-duminica   nu-i problema ca e motorul de 1.6L...Zakspeed a sc...   Mar 31 2013, 01:40 PM
- - silvio   drag race clio 3 vs clio4 http://www.youtube.com/w...   Apr 2 2013, 01:58 AM
- - RollerMAN   trist... Si ma mira faptul ca i-a plecat in fata t...   Apr 2 2013, 10:34 AM
- - Chuckie   launch control...prea mare totusi diferenta.Chiar ...   Apr 2 2013, 10:36 AM
- - nic_andrei   Eu cred ca aia alba are o problema ceva. Chiar asa...   Apr 2 2013, 10:39 AM
- - RollerMAN   15.3 este palpabil pt clio 3 rs dar..plecarea aia ...   Apr 2 2013, 10:42 AM
- - silvio   Nu cred sa fie vreo problema cu clio 3 deoarece ti...   Apr 2 2013, 10:46 AM
2 Pagini V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 4th September 2025 - 10:45 PM