Posibile probleme motoare Turbo - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
Posibile probleme motoare Turbo, ...
Darian
mesaj May 16 2009, 11:03 AM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Member
Postari: 1,679
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Membrul Nr.: 32
Masina Personala:Golf .:R MY2012 DSG



Se pare ca Focusul ST are o preoblema din fabrica si anume: Electrovalva de la turbina si/sau membrana pot sa crape destul de usor. Am auzit sa se fi intamplat la destui posesori inclusiv mie.

Motivul ar fi: sensibilitatea la temperaturi scazute sau ridicate. Odata ce ai pornit masina trebuie lasata 1-2 min sa se incalzeasca putin dupa care trebuie mers normal pana ce temperatura in turbina (ulei turbina) creste, apoi dupa ce ai alergat putin mai mult si turbina a functionat mai intens nu trebuie oprit motorul, trebuie lasat macar 3-4 minute ca presiunea din turbina se se elibereze si sa se raceasca.


Sper sa fie de folos acest topic. Sfatul cred ca se aplica la toate masinile benzina Turbo.


Bafta multa si drive safe.


--------------------
Golf .:R MY2012 DSG - powered by RBN
ex: Focus ST320 - powered by Dreamscience

Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Rapsunsuri
Mituc
mesaj May 30 2009, 10:44 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



BOV-ul te poate salva atunci cind
0. mergi pe la limita aderentei si pentru a face transfer de masa mai brusc accelerezi si tai gazul la turatii mari si foarte des. Altfel e doar FISSS. Deci daca nu te stii facind des asta e de obicei de la cu totul altceva, iar cauzele cele mai comune sint:
1. opritul motorului fara a lasa citeva secunde macar sa mai treaca niste ulei prin sistemul de racire al turbinei;
2. acceleratul puternic de la turatii mici (sub turatia la care turbina poate face max boost, de obicei 2500-2700-2800rpm) pina la turatii medii, si apoi reluarea procesului in treapta urmatoare. Motorul va face mai mult timp de la 2000rpm la 4000rpm decit face de la 4000rpm la 6000rpm. Astfel turbina fa face boost maxim mai mult timp ceea ce evident nu-i place (se poate testa si pe oameni daca-i sui pe o bicicleta cu multe pinioane, or sa isi dea duhul mai repede daca-i pui sa mearga prin oras numai cu ultima foaie si ultimul pinion decit pe rapoarte pe care scot 70-90 batai pe minut).
3. cumva asemanator, mersul frecvent la turatii mici, sub 2000rpm, in jurul a 1500rpm, si atinsul pedalei de acceleratie suficient incit sa i se ceara turbinei sa faca boost. Nu va face nimic acolo, nu poate, pe partea cealalta nu iese suficient fum s-o invirta, rezulta solicitari inutile;
4. atingerea frecventa a limitei de turatie, sau accelerari aiurea in zona liniei rosii. La 300-500rpm dupa turatia de putere maxima deja turbina nu mai poate face presiune suficienta pentru a sustine nevoile motorului, fum iese prea mult, presiune nu poate face (cumva opusul lui 3, ambele duc la descentrari ale axului).

Deci in afara cazului 0 care e relativ rar intilnit sint multe alte motive care pot duce la uzuri ale turbinei. Ma rog, in cazul 0 ii faci de toate, ii indoi si palele, o si descentrezi, ii dai si foc.
Daca nu te recunosti in nici una dintre situtii atunci a fost defect de fabricatie.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post

mesaje in acest topic
- Darianst   Posibile probleme motoare Turbo   May 16 2009, 11:03 AM
- - Bebe   Sfaturile ce le-ai dat sunt valabile la toate masi...   May 16 2009, 11:15 AM
- - Sabin   Da trebuie sa ma obisnuiesc si eu sa nu opresc mas...   May 16 2009, 11:35 AM
- - Darianst   Pai ai grija ca asa am facut eu pana s-a dus elect...   May 16 2009, 11:52 AM
- - C_kst   Multi nu procedeaza cum ai zis mai sus...am vazut ...   May 16 2009, 12:03 PM
- - bambu   I-auzi Sabine, multi sunt ca tine. Sa-ti scrii pe ...   May 16 2009, 12:15 PM
- - ronnie   si simti vreo diferenta decand bagi alto? ca io to...   May 16 2009, 12:46 PM
- - Darianst   S-ar putea sa schimb eu turbina dar nu stiu cand. ...   May 16 2009, 01:14 PM
- - Bebe   De asemenea ar trebui facut un topic cu Carburanti...   May 16 2009, 02:53 PM
|- - Sabin   Am creat topicul pentru Carburanti si fluide si am...   May 16 2009, 03:19 PM
- - Sabin   Legat de turbina , am sa cumpar un Turbo Timer , n...   May 16 2009, 03:21 PM
|- - ssst   CITAT(Sabin @ May 16 2009, 03:21 PM) Lega...   Jun 17 2009, 06:08 PM
- - C_kst   Cel mai bine sabin...gasesti intre 50-130 e...depi...   May 16 2009, 03:33 PM
- - bambu   Si exact ce face?   May 17 2009, 03:14 AM
- - C_kst   Mergi destul de ,,tare'' cu masina,si nu n...   May 17 2009, 03:48 AM
- - Darianst   decat sa dau 100 euro pe chestia aia mai bine stau...   May 17 2009, 08:24 AM
- - bambu   Nu cred ca ar merge la orice masina. De exemplu la...   May 17 2009, 10:32 AM
- - C_kst   Cam asa fac si eu...   May 17 2009, 12:05 PM
- - Mituc   Pai daca un mers mai tare prin afara localitatilor...   May 18 2009, 12:27 AM
- - bambu   exact asta fac eu, dar tacticos, practic trag de t...   May 18 2009, 12:41 AM
- - Darianst   Am inteles ca problema se poate rezolva la ST cu u...   May 30 2009, 09:24 PM
- - ronnie   parerea mea e ca, ptr a sti daca e cazul sau nu si...   May 31 2009, 03:06 AM
- - Darianst   Am modificat titlul topicului pentru ca a devenit ...   Jun 3 2009, 04:16 PM
- - Mituc   O deconectezi taindu-i violent sirmele si se opres...   Jun 17 2009, 06:11 PM
- - ssst   Si daca ai plinul facut si revii la masina dupa v...   Jun 17 2009, 06:18 PM
- - Darianst   Pai vreo 30 de ore...   Jun 17 2009, 07:57 PM
- - AlexPredaGTi   la mine arata 0.9 l/h la relanti si 1.3 cu ac on .   Jun 17 2009, 09:04 PM
- - ssst   Membrana epurator gaze sparta...rezultat mare vacu...   Jun 17 2009, 09:11 PM
|- - Darianst   CITAT(ssst @ Jun 17 2009, 09:11 PM) Membr...   Aug 1 2009, 08:27 AM
- - Dreadfull   frate aveti un fix cu BOV-ul asta. Ce treaba are B...   Aug 1 2009, 12:55 AM
- - ssst   Zgomotul se auzea tot timpul si inceta cand desfa...   Aug 4 2009, 04:53 PM
- - Darianst   In momentul de fata cand e rece motorul mi se pare...   Aug 4 2009, 09:21 PM
- - ssst   invers....daca face vacuum ,adica daca trage aer ...   Aug 4 2009, 10:36 PM
- - Darianst   O sa ma uit maine si revin cu detalii. Ideea este ...   Aug 4 2009, 10:59 PM
- - ssst   Nu trebuie sa se simta deloc ca trage aer pe gaura...   Aug 4 2009, 11:03 PM


Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 3rd July 2025 - 09:38 PM