Lichid de frina - de care si de ce? - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
3 Pagini V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Lichid de frina - de care si de ce?
Mituc
mesaj Jan 21 2010, 06:56 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



De care lichid de frina pune si de ce? ...mai ales in cazul in care ne upgradam furtunele de frina? Care ar fi de exemplu diferenta dintre Motul RBF 60 si 660 in afara de punctul de fierbere care difera cu vreo 12C? Ce imbunatatiri aduce un astfel de lichid de frina fata de cel OEM?


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jan 21 2010, 07:12 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



Uite eu chiar am in masina Motul RBF 660....si vreau sa iti zic ca din prima am simtit o diferenta la mersul normal...pedala este mult mai ferma si simti mult mai bine masina cum franeaza, cat despre incalzit pot sa iti zic ca am incins franele rau pe cheia si pe dealul negru si nu am avut efect de fading...cum aveam alta data cu lichidul vechi iar eu in continuare am placutele si discurile stoc...urmeaza upgrade la ferodo ds2500...

Diferenta intre cele 2 lichide de la motul nu cred ca e alta decat ceea ce ai spus si tu pctul de fierbere care bineinteles e de preferat sa fie cat mai sus...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rico
mesaj Jan 21 2010, 08:32 PM
Trimis la #3


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 392
Inregistrat pe: 14-November 09
Din: Bucharest
Membrul Nr.: 447
Masina Personala:Solenza 1.4



berkebile b2900

later edit: chiar sunt curios daca stie cineva cat de bun este acest tip. cine mi l-a recomandat a zis ca este indicat pentru franari repetate si bruste (IMG:style_emoticons/default/Big Grin.gif) pana acum nu am avut fade la franare


--------------------
RenaultSport Clio '02
Focus ST170 '05
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nadir
mesaj Jan 23 2010, 12:27 AM
Trimis la #4


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 144
Inregistrat pe: 18-June 09
Membrul Nr.: 118
Masina Personala:audi s3



Si eu recomand Motul RBF 600 Sau RBF 660 (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

avem in stock

Descrierea produsului

Motul RBF 660 depăşeşte cu mult DOT 3 si DOT 4 caietul de sarcini. Extrem de mari umede şi uscate punctele de fierbere (punctul de fierbere uscat chiar mai mare decât Motul RBF 600) ajuta la prevenirea vapori de blocare şi se estompeze, în cele mai dure medii. Depăşeşte cu mult caietul de sarcini pentru orice vehicul care necesită DOT 3 sau DOT 4 fluide.

Sticlele sunt umplute cu azot pentru a extinde termenul de valabilitate şi de eliminare a contaminării în timp ce fabrica de sigilat.

Extrem de ridicat uscate şi umede de fierbere puncte de blocare a ajuta la prevenirea şi vapori de frână dispărea în timpul utilizării greu.

Resistance Extreme termice şi Stabilitate: punct crescute uscată de fierbere al RBF 660 (617 ° F), permite de frânare eficace chiar şi în condiţii extreme de concurenţă.

Foarte eficientă Cand Rainy: foarte mare umed punctul de fierbere (399 ° F), este superioară faţă de lichide de frână convenţionale oferă un sistem deosebit de eficient de frânare în condiţii de ploaie şi a pus înapoi aparitia de blocare a vaporilor.


--------------------
Dealer Superchips si REVO
Audi S3 2.0 TFSI quattro - Milltek TBE - Evoms Intake - Sachs Performance Clutch - Forge Twincooler - APR HPFP - NKG Iridium Spark Plugs - Motul Fluids - Ferodo DS2500 Brake Pads - Bilstein B8 Shock Absorbers - H&R Springs - Superchips Stage 2+ - 12.2 @ KOE 2009
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RollerMAN
mesaj Jan 23 2010, 12:40 PM
Trimis la #5


Stage 5
*****

Grup: Moderator
Postari: 2,497
Inregistrat pe: 8-June 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 87
Masina Personala:-



(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) ce caterinca e traducerea
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darian
mesaj Jan 23 2010, 12:59 PM
Trimis la #6


Stage 5
*****

Grup: Member
Postari: 1,679
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Membrul Nr.: 32
Masina Personala:Golf .:R MY2012 DSG



Eu am luat Motul RBF 660. Sunt curios sa vad diferentele (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
Golf .:R MY2012 DSG - powered by RBN
ex: Focus ST320 - powered by Dreamscience

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mituc
mesaj Jan 23 2010, 01:51 PM
Trimis la #7


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,235
Inregistrat pe: 18-May 09
Din: Iasi
Membrul Nr.: 44
Masina Personala:Turbocharged Vaca



CITAT(RollerMAN @ Jan 23 2010, 11:40 AM) *
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) ce caterinca e traducerea


E cu google translate, de aia. Dar se intelege.


--------------------
Unicorn Car Owner
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nadir
mesaj Jan 24 2010, 03:21 PM
Trimis la #8


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 144
Inregistrat pe: 18-June 09
Membrul Nr.: 118
Masina Personala:audi s3



nici cum nu e bine (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

da e cu gtranslate (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) daca o puneam in engleza tot aia era (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) dar am zis sa mai priceapa tot romanu

so cand esti hotarat am si service sa til schimb (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)


--------------------
Dealer Superchips si REVO
Audi S3 2.0 TFSI quattro - Milltek TBE - Evoms Intake - Sachs Performance Clutch - Forge Twincooler - APR HPFP - NKG Iridium Spark Plugs - Motul Fluids - Ferodo DS2500 Brake Pads - Bilstein B8 Shock Absorbers - H&R Springs - Superchips Stage 2+ - 12.2 @ KOE 2009
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wrt
mesaj Apr 19 2010, 09:08 PM
Trimis la #9


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 120
Inregistrat pe: 10-March 10
Din: Sibiu
Membrul Nr.: 570
Masina Personala:Ford Fiesta ST



avand in vedere ca uneori lichidul de frana e folosit si la instalatia hidraulica de la ambreiaj, are vreun efect schimbarea lichidului cu unul DOT 5? (avand in vedere ca e un pct de fierbere crescut)


--------------------
Colin Forever!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George
mesaj Apr 19 2010, 09:20 PM
Trimis la #10


Stage 5
*****

Grup: Prieten HH
Postari: 849
Inregistrat pe: 16-June 09
Membrul Nr.: 110
Masina Personala:MY04 WRX STI



masina ta suporta dot 5 ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan_wrc
mesaj Apr 19 2010, 10:35 PM
Trimis la #11


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 2,034
Inregistrat pe: 16-April 09
Membrul Nr.: 6
Masina Personala:Kart



dot 5 nu cred, poate dot 5.1.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vusiman
mesaj Apr 19 2010, 10:40 PM
Trimis la #12


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 491
Inregistrat pe: 7-August 09
Membrul Nr.: 282
Masina Personala:Clio RS 197



Sunt si eu curios are efect si asupra comportamentului ambreiajului un lichid dot 4 cu calitati superioare?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wrt
mesaj Apr 19 2010, 11:02 PM
Trimis la #13


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 120
Inregistrat pe: 10-March 10
Din: Sibiu
Membrul Nr.: 570
Masina Personala:Ford Fiesta ST



CITAT(George @ Apr 19 2010, 09:20 PM) *
masina ta suporta dot 5 ?



Pai cam asta incerc sa elucidez si eu. Informatii sigure nu am gasit.


--------------------
Colin Forever!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SB_20_WOB
mesaj Jul 30 2010, 10:34 PM
Trimis la #14


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 92
Inregistrat pe: 9-March 10
Din: Sibiu
Membrul Nr.: 568
Masina Personala:Volkswagen Golf V GTI



Merg cu TRW DOT 5.1 de 30k km ( 2 ani ) si n-am ramas nici fara frane, nici fara ambreiaj si sunt mai multumit de "performantele de franare" decat am fost cand aveam DOT 4.


--------------------
TURBO The replacement for displacement
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fanatic
mesaj Aug 4 2010, 05:36 PM
Trimis la #15


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 64
Inregistrat pe: 7-June 09
Membrul Nr.: 83
Masina Personala:Honda Civic Type R



CITAT(Darianst @ Jan 23 2010, 12:59 PM) *
Eu am luat Motul RBF 660. Sunt curios sa vad diferentele (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


Si? Diferente notabile?
Sau e mai mult placebo? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Acidutzul
mesaj Aug 5 2010, 01:05 PM
Trimis la #16


Stage 4
****

Grup: Senior Member
Postari: 379
Inregistrat pe: 29-July 10
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 752
Masina Personala:VW Golf MkV 2.0 TDI



Avantajele unui lichid de frana gen Motul RBF600 sau 660, Castrol SRF, EBC sau ATE Super Blue samd. nu se simt in conditii de utilizare normala. Presiunea realizata in sistemul de franare si eficienta acestuia este in general aceiasi cu orice lichid proaspat schimbat, care respecta specificatia ceruta. Aici ajuta mai mult niste furtune metalice.

Problemele cu lichidul de frana apar insa la solicitari intense ale sistemului de franare (gen track-day sau chiar o coborare pe Transfagarasan cu o masina plina si un sofer care n-a descoperit frana de motor), cand temperaturile mari generate de frecarea placuta-disc se transmit la etrier si implicit, la lichidul de frana care se afla in el. Lichidul DOT4, fiind higroscopic, absoarbe in timp umezeala din atmosfera si se contamineaza cu mici particule de apa (umezeala care ajunge in vas, aer pe instalatie, umezeala absorbita chiar prin furtunele de cauciuc, samd). In momentul atingerii unor temperaturi foarte mari, lichidul de frana poate fierbe in etrier, generand gaz care se comprima foarte usor. Asta se traduce prin pedala de frana moale, ineficienta. Cu cat lichidul de frana este contaminat mai mult, cu atat fierbe mai repede. Contaminarea lichidului cu apa este si motivul pentru care producatorii recomanda schimbarea periodica a acestuia.

Aici intervin lichidele de frana in discutie. Orice lichid de frana are, printre caracteristicile principale, temperaturile de fierbere "dry" (necontaminat) si "wet" (contaminat). Cerintele cerute de standardele in vigoare sunt urmatoarele:

Lichid DRY WET
DOT 3 205 °C 140 °C
DOT 4 230 °C 155 °C
DOT 5 260 °C 180 °C
DOT 5.1 270 °C 190 °C

Lichide precum Motul RBF, Castrol SRF, EBC si altele depasesc aceste specificatii, permitand atingerea unor temperaturi mult mai mari in sistemul de franare, fara ca lichidul sa fiarba. Exemple:

Lichid DRY WET
RBF 600 312 °C 216 °C
RBF 660 325 °C 204 °C
Castrol SRF 320 °C 270 °C

Asadar, folosirea unui astfel de lichid se justifica in situatia in care franele voastre au ocazia sa ajunga la temperaturi foarte mari (franari puternice si repetate). Daca o masina folosita normal nu va avea nevoie niciodata de un astfel de lichid, la o masina folosita exclusiv pentru motorsport se poate schimba un lichid gen SRF la 1-2 curse. Probabil un HH care vede cateva trackday-uri pe an va merge ok cu un RBF schimbat la 1-2 ani.

Ar mai fi un aspect: daca va uitati la specificatiile RBF 600 vs 660, vedeti ca unul e mai tare la dry boiling point si unul la wet boiling point. Sfatul meu ar fi urmatorul:
- alegeti un lichid cu dry BP mare daca schimbati mai des lichidul si locuiti in zone cu umiditate scazuta;
- alegeti un lichid cu wet BP mare daca schimbati mai rar lichidul si umiditatea e mare - riscuri mai mari de contaminare.

Bafta!
Fisiere Atasate
Fisier Atasat  RBF_600_TDS__GB_.pdf ( 16.61k ) Numarul de Transferari: 3
Fisier Atasat  RBF_660_TDS__GB_.pdf ( 24.69k ) Numarul de Transferari: 1
Fisier Atasat  Castrol_srf_en.pdf ( 21.35k ) Numarul de Transferari: 1
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wrt
mesaj Aug 21 2010, 03:25 AM
Trimis la #17


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 120
Inregistrat pe: 10-March 10
Din: Sibiu
Membrul Nr.: 570
Masina Personala:Ford Fiesta ST



un articol interesant legat de acest subiect in pdful atasat.
Fisiere Atasate
Fisier Atasat  brake_fluid.pdf ( 1.02MB ) Numarul de Transferari: 22
 


--------------------
Colin Forever!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adyp2003
mesaj Aug 26 2010, 05:22 PM
Trimis la #18


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 214
Inregistrat pe: 19-June 09
Membrul Nr.: 122
Masina Personala:MkV GTI



Voi cum ati procedat cand ati schimbat lichidul cu care a venit masina stoc (de ex. sa consideram trecerea de la dot4 la motul rbf 600)?
Ati golit traseele de tot sau ati pus lichid nou peste cel vechi in rezervor in timp ce faceati aerisirea, cu riscul de a-l contamina?
In plus, fiind lichide diferite, oare vor fi compatibile (in cazul in care le amestecam)? Sa nu iasa un mix cu punct de fierbere la unghi drept... (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Peste ~6 luni va trebui sa imi schimb si eu lichidul si vroiam sa am idee ce si cum dinainte. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bambu
mesaj Aug 26 2010, 05:25 PM
Trimis la #19


Administrator
*****

Grup: Administrator
Postari: 3,711
Inregistrat pe: 25-February 09
Din: Bucuresti/Titan
Membrul Nr.: 3
Masina Personala:RENAULT Megane RS



Mie mi-au bagat "scula" aia a lor pe aerisitoare si practic cu cel nou l-au impins pe cel vechi. Daca bagi in instalatie un pic mai mult decat "inghite masina" practic il dai afara si pe cel contaminat de la intalnirea celor doua tipuri de lichid chiar daca faci un pic de risipa.


--------------------
Viata e greu, lumea e hotu!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PaulMIG
mesaj Sep 4 2010, 11:37 PM
Trimis la #20


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 137
Inregistrat pe: 15-March 10
Din: Sibiu
Membrul Nr.: 578
Masina Personala:2001 Octavia vRS 1.8 20vT AUQ



Si eu am bagat lichidul peste cel vechi. A fost usor de sesizat diferenta ca cel vechi era un pic mai negru ca Pepsi, si am pompat pana a iesit curat. Folosesc Motul Dot 5.1 si diferenta a fost foarte mare, sigur cel vechi era expirat de mult:)

Legat de discutia de mai sus, de ce o masina nu ar suporta dot5.1?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pagini V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 19th November 2019 - 05:50 AM