Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Coilovers (coilover suspension)
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Suspensii
Pagini: 1, 2, 3
Nicky
Initiez acest topic pentru a da posibilitatea celor care folosesc astefel de suspensii sa ne impartaseasca impresiile sau pentru cine se gandeste sa foloseasca vreodata coilovers, drept tutorial / ghid.

Incep eu biggrin.gif

Introducere

Pentru aceia dintre voi care nu sunt familiarizati cu termenul, coilover reprezinta o piesa folosita pentru suspensiile masinilor. De obicei, arcurile si amotizoarele (telescoapele) sunt module separate. Cand vorbim despre coilovers, aceste doua module (arc + amortizor) sunt unite intr-un singur dispozitiv inainte de montarea pe masina si in momentul in care amortizorul (sa zicem) are probleme, se vor schimba cu totul (arc+amortizor) si nu doar amortizorul (ca in cazul majoritatii echipamentelor OEM).


Coilovers vs. Suspensie traditionala


Marele avantaj al folosirii coilovers este acela ca acest sistem realizeaza o amortizare fara solicitari torsionale. Tolerantele sistemelor normale de suspensie (OEM) sunt un pic mai mari decat cele ale coilovers, in primul caz putand aparea mici dezechilibre la nivelul suspensiei.
Comportamentul masinii la viraje, la franare si la demaraj este clar imbunatatit. Schimbarile bruste de directie nu vor mai fi la fel de problematice. Asigura downforce rotilor si le tine in contact cu asfaltul pentru a asigura manevrabilitate ridicata.

Exemplu de coilovers
x


Sfaturi


Foarte important, cand comandati coilovers, fiti siguri ca furnizati informatii exacte legate de modelul masinii, anul de fabricatie etc. De notat, gamba amortizorului pentru Leon Cupra Mk2 (1P) are dimensiunea de 55mm (la fel Audi S3), in timp ce pentru Leon 1P este de 50mm. Cel mai bine este sa mergeti la sigur, cu datele din certificatul de inmatriculare si pe baza cataloagelor, sa va fie identificata seria de produs compatibil cu masina voastra. Ar fi bine sa va si informati in prealabil asupra produselor pe care urmeaza sa le achizitionati (review-uri, reader's rides, forumuri de specialitate, analize cost-peformante etc.)
Unii producatori au 2-3 produse identice, proiectate pentru incarcari diferite pe axe (incarcarile pe axe sunt date in talonul masinii). Recomand sa nu alegeti cele mai rigide amortizoare, decat daca incarcarea masinii pe axe impune acest lucru.


Alegerea mea


Majoritatea modificarilor masinii sunt rezultatul recomandarilor lui Vlad (sfigmo).

Initial, am vrut sa achizitionez Bilstein B16 "PSS9" (aprox. 1,450 Euro) cunoscute pentru performantele lor si pentru posibilitatea de reglare atat a inaltimii, cat si a duritatii pe diferite trepte de reglaj. O alta optiune de luat in calcul ar fi, din punctul meu de vedere KW Variant 3 (1,450 Euro). Pentru ca Bilstein m-au tot amanat cateva luni bune, cat si din motive financiare, am decis sa merg pe varianta Eibach Pro Street S (1,000 Euro).




Intervalul de reglaj (coborare garda la sol a masinii) pentru Eibach Pro Street S este (35...65mm).
Acest interval este raportat la garda la sol initiala (masina stock) si se traduce in felul urmator: prin simpla instalare a suspensiei coilover, masina "pierde" 35mm din garda la sol intitiala. Asadar, cu suspensiile reglate la maxim (alungire maxima), masina este lasata cu 35mm, modificare putand fi realizata pana la max. 65mm (maximum de comprimare). Din motive de securitate (drumurile din Romania, eventuale iesiri la munte / zone neasfaltate etc.), nu am dus masina la limita minima de garda la sol (i.e. -65mm).

In materie de performante, cu cat o masina este mai aproape de pamant, cu atat ea devine mai stabila. Centrul de greutate al masinii mai aproape de pamant - inseamna un comportament imbunatatit la viraje / serpentine / accelerare / franare al masinii si un drum mai lin pentru pasageri. Ceea ce s-ar putea sa compenseze in mod usor neplacut drumul cel lin al pasagerilor este faptul ca suspensiile de tip coilover sunt mai rigide decat cele OEM (disconfortul este resimtit in special la drumurile din Romania, din pacate).


Fotografii (garda la sol redusa - Coilovers installed)


O sa incerc sa schimb in viitor aceste poze cu unele facute pe asfalt, ca sa va dati seama de lowering (coborarea gardei la sol).

x vs. initial


Alti producatori de Coilover Kits

Avo, Cobra, Gaz, Gmax, H&R, Koni, Pi, Spax, Vmax, Weitek etc.
Bebe
D2 tongue.gif

Nicky, tu asa lucrezi? laugh.gif
bogdan_wrc
super multumit si eu de Eibach prostreet S, le-am avut pe golful anterior.
nu sunt cele cu arcuri progresive, cu 2 seturi de arcuri pe fiecare amortizor de pe fata ?smile.gif
Nicky
@Bebe - daca vrei sa ai salariu mare (euro/ora efectiv lucrata), asta e solutia. stai degeaba 7 ore si lucrezi una biggrin.gif
@Bogdan - habar n-am, eu nu le-am vazut biggrin.gif le-a instalat brother, eu nu am mai ajuns in tara din Ianuarie biggrin.gif
bogdan_wrc
atunci vei fi surprins placut cat de marfa sunt.


http://www.iridiumengineering.co.uk/images/pro-street-s.jpg

primul arc e moale...pt denivelari mici si ala mare e dur..pt tinuta superba pe drum.
sunt lucrate impecabil. (eu le aveam pe toate din aliaj cromat)..singura problema e ca sunt cam sensibile la drumurile noastre, mai auzisem de unele care s-au spart sad.gif dar se repara.
daca am timp o sa caut poze cu Golf meu (tot hot hatch, cat de cat) sa vezi ce frumos se vad montate.

un amanunt ce trebuie avut in vedere cand se pune o suspensie sport. doar D2 din cate stiu eu se comercializeaza si cate un amortizor. daca cumva la eibach se sparge un amortizor, fie se repara (e un mecanic bun de VTM la BV, dar e cam home-made) , fie se cumpara alta suspensie completa sad.gif
Bebe
Solutia este sa le treci in plus la Casco la modificarile ulterioare aduse masinii smile.gif Asa ca daca se rup...si nu se poate cumpara reperul la bucata asiguratorul trebuie sa cumpere tot setul tongue.gif
Achim
eu am Tein SuperStreet coilovers dupa ce am avut un set de arcuri ProFlex extrem de agresive (le regasiti pe masina lui Corse) si diferenta a fost mare. arcurile actionau f dur pe compresie, dar pe decompresie erau la fel ca si stock, plus ca mai exista sansa sa loveasca amortizorul in capat.

acum am in plan sa trec la Bilstein PS12, care sunt upside-down'uri ... dar am auzit vbe ca fiind asa asezate ar crea ceva mai mult body roll ... cineva pareri ?
Nicky
B16 for the win. Cat despre body roll, daca ii pui bare stabi suficient de rigide, nu cred ca trebuie sa te mai ingrijoreze aspectul. Nu cunosc exact.
Exista PS12 sau ai vrut sa zici B12? (alea cu arcuri H&R)
Achim
cred ca la B12 ma refeream intr-adevar biggrin.gif
B16 nu stiu dak exista pe EP3

eu am deja sway bars H&R (cele mai groase pt EP3) si sunt mega multumit de Tein SuperStreet'uri (acum nu am aproape deloc bodyroll) ... de aia vroiam sa vad dak Bilstein imi va oferi un plus
Nicky
nu stiu sa iti spun. eu oricum, am super mare incredere in Bilstein B16 si KW Vers. 3 (am auzit numai de bine, pareri unanime). Bilstein au experienta, eu zic ca e poate cea mai inspirata alegere, incearca si B14, poate gasesti modelul ala.

sfat: scrie direct la fabrica Bilstein de la Sibiu, au preturi bune - de producator. copie talon & e-mail si asteapta raspunsul. zi-le sa iti dea toate optiunile compatibile de la B12 pana la B16.
Nu stiu cum o sa se comporte fata de cele pe care le ai acum (sunt profi si actualele), dar tind sa cred ca Bilstein sunt maestrii suspensiilor coilover.
Sporuri! Tine-ne up2date!
Sabin
Ma doare capul de atatea b-uri smile.gif . Bun topic.
Nicky
Achim, vezi ce zice copilul asta, pare mult mai bolnavior decat noi huh.gif

Suspension (My Civic Type-R EP3)

Bilstein B16 PSS9 coilovers
H&R front camber adjusters
Vision Technica rear camber adjusters
JDM rear anti-roll bar
OMP strut brace

Par sa fie compatibile, daca ai buget, go fo it (asigura-te de compatibilitate la Sibiu si ia-le de la ei, daca si pretul e ok)! No regrets!
Achim
dap... are cam ceea ce trebuie acolo
totusi in afara de front si rear camber adjusters am si eu chestiile alea pe masina, deci momentan o sa raman la Tein SuperStreet ca sunt JDM si sunt ceea ce trebuie biggrin.gif
grecutzu2005
eu pe masina am doar arcuri eibach. 20mm fata 30mm spatele. si sta altfel pe viraje. cauciucurile sunt de vina la mine. angry.gif
Bubulutza
foarte interesante informatiile!
intrebare: are cineva puse coilovers pe masina de mai mult timp? drumurile in Romania asa cum ziceati si voi sunt cum sunt...si sunt curioasa cum le simte cineva care merge pe tot felul de drumuri, nu numai DN si Autostrada...desi si acolo e cum e sad.gif
adica: iti da performanta nimic de discutat aici...dar cat are de suferit confortul? ohmy.gif
multumesc!
grecutzu2005
prima saptamana te dor rinichi
maryusdanyel
Nu pot sa zic decat ca am masina de 6 saptamani si sunt terminat de spate.
Suspensia e KW3 ,dar nu as renunta la ea pt nimic.E senzationala pe curbe.
Mai vb peste 4-5 luni...
Bubulutza
@ maryusdanyel - ca bine zici mai vorbim...eu n-am decat suspensia sport din fabrica deocamdata dar....la ce drumuri avem nu mi-as pune nimic mai rigid dry.gif
@ grecutzu2005: si dupa?
OvidiuV
Eu am de peste un an de zile Bilstein B16 PSS10. Este exceptioanala. Nu as mai conduce cu suspensie stock. Nu va ganditi ca daca ai suspensie gen B16 automat va vor durea rinichii. Chiar daca e tare suspensia este in asa fel gandita incit sa absoarba socurile.
In schimb, comportamentul masinii se schimba radical. Pe un circuit gen Nurburgring nu aveti ce cauta daca nu aveti o suspensie buna.
Achim
eu am coilovers de mai bine de 1 an, iar inainte aveam ceva arcuri ProFlex (asa cum am mai zis) extrem de rigide
suspensia completa e mai confortabila decat doar arcuri wink.gif
Nicky
Frate-miu a testat suspensia Pro Street S de la Eibach si a zis ca e mai "sexy" decat cea stock. Este performance suspension, nu e neaparat rigida. B16 my love biggrin.gif La fel si cu tobele "Performance to blow your mind, not your ears" wink.gif
grecutzu2005
CITAT(Bubulutza @ Jul 10 2009, 06:10 PM) *
@ maryusdanyel - ca bine zici mai vorbim...eu n-am decat suspensia sport din fabrica deocamdata dar....la ce drumuri avem nu mi-as pune nimic mai rigid dry.gif
@ grecutzu2005: si dupa?


dupa incepi sa te obisnuiesti smile.gif tongue.gif
Antoniu
Am gasit si eu pt ST-ulica meu Bilstein B12 huh.gif sa sparga si rinichii mei, pe la 3300 ron (oferta de la Sibiu)... ce alte optiuni mai ieftine credeti ca pot gasi?... dar nu vreau sa fie ceva ieftin si prost. Mercic. Haling.gif
Mituc
Imi poate spune cineva cam cum sint Bilstein B14? Sint mai tari decit majoritatea celor stock, sint la fel sau pe aproape? A cam venit vremea sa schimb amortizoarele si in principiu caut ceva care sa nu coboare masina (koni fsd, bilstein b6), dar daca B14 n-or sa-mi sparga dintii (mai exact daca-s comparabile cu stock) m-ar tenta si ele.
OvidiuV
Singura diferenta intre B14 si B16 este faptul ca la B14 nu exista reglaj pe duritate. Cit anume vrei sau nu sa coboare masina, lucrul asta il faci tu din suspensie. Ca inaltime poti regla masina sa fie ca stock.
Referitor la duritate, B14 este reglat ca un B16 cu setarile 5:5. Evident ca este mai dur decat stock, dar daca stii sa descarci masina pe gropi, treceri de cale ferata, etc, atunci e ok.
Eu am B16.
Nicky
Si eu am tot Bilstein B16 setat 4:4 si e asa de frumos pe piatra cubica laugh.gif O sa pun un anunt: "Toc varza pentru nunti"
Castigurile cele mai mari sunt la demaraj-frare si pe viraje.
O suspensie mai moale si foarte eleganta (pentru pasageri) e Eibach ProStreet S coilovers, eu am avut-o pe masina si era mai moale decat cea stock, acum urmeaza sa o puna grecutzu pe cea Eibach pe masina lui si o sa revina cu impresii.
Mituc
Ma asteptam sa fie comparabile cu cele stock ca si duritate (dar evident mai dure), si faptul ca-mi confirmati si voi e imbucurator.
Partea cu coboritul masinii nu-mi este clara inca. Mai multi posesori de B14 (inclusiv cu modelul meu de masina) mi-au spus ca masina poate fi coborita maxim 25mm (adica 0-25), pe site la bilstein spune 25-40. Am intrebat si la bilstein si mi-au confirmat 25-40, pe de alta parte oamenii aia au suspensia pe masina. Nu mai stiu pe cine sa cred, 0-25 e ok, 25-40 deja e naspa.
Aa.. si astia de la bilstein mi-au dat un pret de aproape 1000EUR in conditiile in care pretul sugerat pentru suspensia asta e vreo 700. Ca si reper am luat bilstein B6 care are un pret sugerat de 650EUR si cumparat in Romania de la bilstein a fost vreo 570-580EUR, ceea ce e ok. Voi cit ati dat pe B14? Dar pe B16?
Nicky
Eu ies din schema, ca B16-le meu a fost 2nd hand.
Pot sa iti spun doar ca am discutat cu cineva de la Sibiu, reprezentanta Bilstein, un domn de la Vanzari.
El mi-a dat toate detaliile si era intr-adevar mai bun pretul decat al oricarui magazin auto din Romania.

Pret primit de la Sibiu - 1,434 Euro Bilstein B16 pentru Seat Leon Cupra 2009 (jamba 55 mm). Pret RNick - 1,699 Euro (discount max 7%)

Bilstein sunt cam inceti la procesare comenzi, dar au preturi bune, ca e direct sursa...producatorul. Poate te ajuta datele de mai jos.

Dl. Silviu Pojoga
Bilstein Compa Sibiu
0269 / 217 250
silviu.pojoga@thyssenkrupp.com
Mituc
Cu el am discutat azi dimineata.
zenoracing
Bilstein B16 Seat Leon Cupra 2009 pret:1.339,6euro tva incl cu tot cu reducere pentru hothatches.ro
Sabin
Aveti topic de vanzari domnilor. Va multumesc de intelegere
wrt
eu am kw variant 1 - reglabila pe inaltime. masina e foarte manevrabila, suporta schimbari bruste de directie la viteze mari, ruliul destul de mic pe viraje chiar si stranse. in schimb pe unele drumuri e un chin sa conduci cu ea, dar compenseaza oricand un traseu bun orice neajuns. din descrierile altora cred ca bilstein are solutii putin mai confortabile decat kw la o duritate asemantoare a amortizoarelor (daca se cauta asta).
Mituc
Stie cineva ceva despre coiloverele FK?
In urma unor probleme aparent de design e posibil sa arunc bilstein-urile B14, si FK Konigsport (oricare dintre modele cu optiune de setare a duritatii) par sa fie o optiune. Din cite inteleg folosesc amortizoare Koni ceea ce e un plus. Arcurile atita timp cit sint cu duritate progresiva si nu liniara si se inscriu in niste limite iar sint ok (masa maxima pe fiecare axa e mai mica la FK decit la bilstein, deci probabil arcurile sint fie mai scurte fie mai moi).
Mituc
Dar de coilovers GAZ?
vlad_GTI
Despre FK nu am auzit lucruri prea bune, iar despre GAZ nu am auzit deloc smile.gif
Mituc
Bun. Dar un loc unde as putea sa-mi setez geometria ca lumea pentru coiloverelele pe care le am instalate imi puteti recomanda? Desi dealerul unde merg e unul cu oameni foarte buni as vrea totusi o a doua parere cu privire la motivul pentru care-mi tot bubuie palariile alea din plastic de deasupra rulmentilor.
Tocmai am comandat si un set de bielete ajustabile pentru bara stabilizatoare in cazul in care sint necesare, desi unii spun ca nu.
Car-Setup
CITAT(Mituc @ Feb 12 2011, 12:34 AM) *
Stie cineva ceva despre coiloverele FK?
In urma unor probleme aparent de design e posibil sa arunc bilstein-urile B14, si FK Konigsport (oricare dintre modele cu optiune de setare a duritatii) par sa fie o optiune.


Mituc, cateva cuvinte despre FK Coilovers.

Un lucru foarte important legat de coilover suspension, in general, este durata de folosire si intervalul de curatire. Coiloverele mai ieftine presupun o perioada de viata mai scurta, pe de o parte, si intervale de curatire (maintenance) mai dese. Fata de coiloverele de talia KW 1, KW2, KW3, B14, B16 etc., FK sunt mult mai moi si posibilitatile de reglaj sunt limitate (plaja de reglaj a duritatii este foarte mica si inseamna, in termeni populari, foarte moale...moale).

Un alt aspect care pune FK intr-o lumina mai putin favorabila este departamentul lor de relatii cu publicul. Ar fi mai usor sa intri in audienta la Papa decat sa iti raspunda cineva de la FK la vreo doleanta. Pana si dealerii care au avut FK printre brand-urile comercializate au renuntat la colaborari, pentru ca acei clienti cu probleme apelau la ei (la dealer, pentru ca de la el achizitionasera produsele), insa garantia era de la FK si nu de la dealer.

Ultimul aspect legat de suspensiile FK este legat de calitatea materialelor folosite, in mare parte - un zinc pacatos, care este foarte usor corodat si aduce numai necazuri, in timp ce amortizoarele premium inlclud inox / otel inoxidabil.

In concluzie, un nume premium de pe piata iti va face viata mai usoara si acei bani platitii in plus (poate dublul pretului FK, daca nu si peste), iti vor face viata mai usoara, mai ales in Romania, unde suspensiile sunt supuse zilnic la denivelari si gropi serioase, iar materiale antiderapante din sezonul rece ataca metalele cu rezistenta mica si medie.
Car-Setup
CITAT(Mituc @ Feb 13 2011, 08:51 PM) *
... as vrea totusi o a doua parere cu privire la motivul pentru care-mi tot bubuie palariile alea din plastic de deasupra rulmentilor.


Mituc, poti sa ne spui daca ai inlocuit cumva acel accesoriu (top mount/bush) cu unul aftermarket sau de fiecare data il inlocuiesti cu unul OEM identic?
Trebuie inteles faptul ca, prin alegerea unei suspensii sport (in principal coilovers), montantii superiori ai suspensiei nu vor avea durata de viata prea mare (in cazul multor marci de masini de pe piata), acest lucru se intampla pentru ca accesoriile OEM au fost proiectate pentru o suspensie menita sa ofere confort,in principal. In plus, trebuie sa fie si ieftin pentru producator, acesta facand parte din echiparea de serie.

Exista cateva firme care produc acele bucse superioare dintr-un material poliuretanic, foarte asemanator bucselor aftermarket (e.g. Powerflex), cu mult mai rezistente decat cele OEM.

Probleme de siguranta nu apar in cazul in care acel montant da semne de oboseala sau se sparge si face zgomot, insa manevrabilitatea masinii scade, acest aspect fiind foarte usor sesizabil, in special, in regim de circuit sau de drum puternic virajat (serpentine).

Legat de Bilstein B14, recomandarea noastra este sa le pastrezi si sa nu risti o investitie in FK, GAZ sau altele din segmentul acesta de pret, pentru ca acest lucru ar insemna un downgrade.
Mituc
Car-Setup, informatiile de la tine sint foarte bine-venite. Multumesc.

Garniturile alea din capul de amortizor (palariile) nu le-am gasit aftermarket, deci le folosesc pe cele OEM care - spun unii, sint relativ rezistente (cred ca ele sitn deja din uretan insa probabil are un index de duritate mai mic) . Daca-mi poti recomanda niste astfel de garnituri (pe care vad ca tu le numesti top-mount bush, le-am mai vazut numite upper strut bush) as fi recunoscator.
Masina cu B14 se conduce superb, reactioneaza exact cum cred eu ca trebuie, setupul e ok, iar confortul este cel pe care mi-l doresc (mai ales ca am si un ocupant care necesita scaun scoica). Singura problema sint aceste zgomote care apar periodic datorita aparent acelor garnituri.

Pentru ca B14 sint inverted, prin trecerea la GAZ sau FK s-ar pierde ceva din apasarea laterala si asta se poate dovedi a a fi un lucru nedorit, insa pur si simplu ma dispera si am ajus la FK sau GAZ din disperare.
RollerMAN
Dar in afara de bilstein fk sau gaz nu se gasesc amortizoare pt masina ta?
Mituc
Se gasesc o droaie. Se pot face si combinatii de arcuri mai scurte si amortizoare. Insa toate cresc stabilitatea prin cresterea rigiditatii, nu neaparat prin designul amortizorului sau a ansamblului arc+amortizor cum face bilstein. De exemplu as fi putut pune arcuri mai scurte cu 2-3cm (si as ajunge cu masina mai jos decit e acum) si sa pun niste bare stabilizatoare mai rigide. Ar fi iesit din prima un go-kart, insa eu as fi fost singurul fericit si doar in vreo 20% din timp, in rest prin denivelarile din oras ar fi fost un calvar.
RollerMAN
Ideea era daca tot vrei sa schimbi bilstein-urile de ce nu alegi o firma mai buna decat fk sau gaz.
Car-Setup
CITAT(Mituc @ Feb 15 2011, 10:09 AM) *
Daca-mi poti recomanda niste astfel de garnituri (pe care vad ca tu le numesti top-mount bush, le-am mai vazut numite upper strut bush) as fi recunoscator.


Sa iti traiasca ocupantul scaunului scoica (cel mai probabil marca Chicco sau similar, insa poate va fi Sparco sau similar intr-o zi, daca o sa se indragosteasca de conducerea sportiva sau racing).

Nu am inteles exact marca si modelul masinii tale, insa am gasit cateva accesorii de acest tip, upper mounts care se aplica unui numar mare de modele de masini. Recomandarea noastra este sa redactezi un mail (template) pe care sa il trimiti catre 2-3 firme care produc astfel de accesorii. O alta recomandare ar fi sa incerci sa gasesti adjustable upper top mounts (reglabile - vei putea modifica unghiul de fuga-caster si vei avea o plaja mai larga de reglaj si pentru cel de cadere-camber).

Firme precum D2 Racing, VAG Venom Motorsport, XYZ Suspension etc comercializeaza aceste produse. Da-le un semn prin email si cere-le recomandari sau alternative (daca ei nu fabrica sau nu comercializeaza, poate stiu pe altcineva care iti poate rezolva problema).

Solutia problemelor tale este cel mai probabil sa o gasesti la producatorii de suspensii aftermarket, cu atat mai mult cu cat dimensiunile pieselor (interioare, exterioare) sunt aceleasi cu cele OEM, difera doar materialele si posibilitatile de reglaj.
Mituc
CITAT(Car-Setup @ Feb 15 2011, 09:57 AM) *
Sa iti traiasca ocupantul scaunului scoica (cel mai probabil marca Chicco sau similar, insa poate va fi Sparco sau similar intr-o zi, daca o sa se indragosteasca de conducerea sportiva sau racing).


Merci! smile.gif Acum scoica e maxi-cosi, in maxim o luna ii voi pune scaunul Britax smile.gif

CITAT(Car-Setup @ Feb 15 2011, 09:57 AM) *
Nu am inteles exact marca si modelul masinii tale, insa am gasit cateva accesorii de acest tip, upper mounts care se aplica unui numar mare de modele de masini. Recomandarea noastra este sa redactezi un mail (template) pe care sa il trimiti catre 2-3 firme care produc astfel de accesorii. O alta recomandare ar fi sa incerci sa gasesti adjustable upper top mounts (reglabile - vei putea modifica unghiul de fuga-caster si vei avea o plaja mai larga de reglaj si pentru cel de cadere-camber).


Masina e mazda 3 (mps), nu am gasit mai nimic in materie de bucse si garnituri. Majoritatea producatorilor de piese aftermarket sint in state si de acolo am luat suporti motor, bielete ajustabile pentru bara stabilizatoare si alte nimicuri. Abia de curind se pare ca si cei de la powerflex au inceput sa aiba diverse garnituri. Prin toamna i-am sunat in legatura cu niste garnituri pentru bara stabilizatoare si aveau doar pentru focus ST (care era posibil sa mearga si la mine, dar se pare ca nu), si acum vad ca le-au introdus in lista (e doar un exemplu).

Vad eu ce fac... le mai schimb odata pe astea pe astea asta este. La suspensia stock nu ma mai intorc, la viteze mici era groaznica, la viteze mari era aiurea.
Mituc
In 2 saptamini imi voi schimba suspensia (din nou). Cum kitul de suspensie va ajunge la mine saptamina viitoare ma intereseaza sa stiu cu ce fel de spray siliconic sa dau pe suprafetele cromate ale amortizoarelor si de unde sa-l cumpar.
adyp2003
Te referi la asa ceva?
Zi-mi si mie te rog la ce ajuta daca le sprayezi.
Mituc
Da, ceva de genul asta.
La ce ajuta: pistonul nu se mai freaca pe uscat, praful si alte mizerii nu mai ramin asa usor acolo, etc.
BSH
Spuneti`mi si mie unde as putea gasi asa ceva si cam ce preturi au. Multumesc !
adyp2003
Scuze pentru deturnare in mod repetat... smile.gif

Oare nu exista niste burdufuri de plastic/cauciuc pentru coilovers?
Sa le faci coafura mereu cu fixativ nu prea imi surade.
vlad_GTI
CITAT(BSH @ Aug 12 2011, 05:53 PM) *
Spuneti`mi si mie unde as putea gasi asa ceva si cam ce preturi au. Multumesc !


La ECS? laugh.gif
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.