Ajutor - Cauta - Membrii - Calendar
Versiune Completa: Anvelope
Forum HotHatches > HotHatches Tuning > Jante si anvelope
Pagini: 1, 2, 3, 4, 5
Bebe
Am vazut ca deja lumea e interesata de cauciucuri si am zis ca fac acest topic pentru a aduna pareri smile.gif

Din cate am vazut o dimensiune destul de comuna pentru hothatch-uri este 225.40.18. Asta o folosesc si eu.

In urma unor rezultate pe anumite site-uri am gasit asa.

Extreme Performance Summer: (foarte scumpe si profil greu de gasit in Romania)(categoria locul 1)
1) Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec
2) Yokohama ADVAN Neova AD07
3) Kumho Ecsta MX
4) BFGoodrich g-Force T/A KD
5) Bridgestone Potenza RE070


Max Performance Summer: (categoria locul 2)
1) Michelin Pilot Sport PS2 - 734 Ron
2) GY Eagle F1 GSD3 - 620 Ron
3) GY Eagle F1 Assymetric - 601 Ron!!
4) Bridgestone Potenze RE 050A Poleposition - 650-700 Ron
5) Continetal ContiSportContact 3 - 670-730 Ron

Ultra High Performance Summer: (categoria locul 3)
1) Bridgestone Potenza RE760 Sport
2) Firestone Firehawk Wide Oval
3) Michelin Pilot Exalto PE2
4) Yokohama S.drive
5) General Exclaim UHP

Si pentru liniute, luati Toyo R888 biggrin.gif
ronnie
ar fi interesant sa comparam si preturile pentru cauciucurile din fiecare categorie+ceva pareri ale celor care au pe masina tipul respectiv, desi, eu cred ca e greu sa zici ca diferenta o face cauciucul, majoritatea masinilor avand oricum multe alte modificari care le ridica performantele.
Darian
Nici nu iti poti imagina ce difenta pot face cauciucurile. Eu am dunlop sp 9000 pe fata si sunt praf, pierd aderenta intr-o veselie. Cred ca in vreo 5-6000 le schimb. Pe spate am goodyear excellence si pot sa zic ca s-au comportat mai bine pe fata daca cele care le am acum. Pe a6le lu taicameu am vredestein ultrac sesanta si este super multumit, dar masina e 4x4 deci....
Bebe
Am pus preturile pentru categoria 2, cele mai populare. Sunt din acelasi loc. Ca gasim altundeva mai ieftine, posibil, dar aici sunt de la acelasi comerciant pentru comparatie. Pretul este pentru dimensiunea 225/40/18
Darian
Sti ca era mai bine daca in titlu puneai Anvelope in loc de Cauciucuri tongue.gif.
Bebe
Rog un moderator sa schimbe titlul in Anvelope tongue.gif
Sabin
CITAT(Darianst @ May 16 2009, 01:17 PM) *
Nici nu iti poti imagina ce difenta pot face cauciucurile. Eu am dunlop sp 9000 pe fata si sunt praf, pierd aderenta intr-o veselie. Cred ca in vreo 5-6000 le schimb. Pe spate am goodyear excellence si pot sa zic ca s-au comportat mai bine pe fata daca cele care le am acum. Pe a6le lu taicameu am vredestein ultrac sesanta si este super multumit, dar masina e 4x4 deci....



SI eu am tot Dunlop SP Sport Maxx si nu sunt multumit .
ronnie
tot dunlop sp sport maxx si pierd intr-o veselie aderenta peste 4000, chiar si mai jos (vorbim de asfalt uscat). deci ce recomandati?

ps. am vazut ca o multime de producatori aleg Michelin Pilot Sport PS2 pe masinile de la 50k in sus.
bambu
Cica Michelin Pilot Sport ar fi cele mai ciumece, dar cam scumpe. Sesanta sunt si frumoase si bune, de pret nu am habar.
octav
Cu Michelin Pilot Sport PS2 din cate stiu a fost echipat Clio-ul RS 182. Din ce am auzit despre aceste anvelope au fost numai pareri pozitive.
Mituc
Dupa ce am studiat problema anvelopelor de vara vreo citeva luni am renuntat la direzza Z1 star spec si bridgestone R01R pentru ca sint doar pentru piata americana. Daca reusiti sa le aduceti de acolo la un pret rezonabil, aduceti-le.
Acum merg pe yokohama avdan sport, un fel de roti de tren cu tot cu sine (deci sint foarte bune).

Alte pneuri de luat in considerare: michelin pilot sport 2 sau 3 (PS2 sau PS3), Continental sporticontact 3, chiar si bridgestone RE50A, S02, etc. Mai conteaza sa le gasesti si pentru masina ta, cu indicele de greutate si viteza dorit (eu am trecut de la 215/45/r18 la 205/50/r17 si am avut zile grele cautind 91-93 W-Y, si am gasit 93Y si ranforsat lateral, ca sa fie viata frumoasa).
Cu prima ocazie voi trece pe niste pneuri mai late. Desi stabilitatea laterala acum e foarte buna pentru ca am latit artificial masina (am pus jante cu ET mai mare cu 15MM stock, chiar daca am pneu cu 10mm mai ingust am obtinut 5mm pe fiecare parte), la plecari in forta dimensiunea mai redusa a petei se simte, aceeasi forta de frecare actioneaza asupa unei bucati mai mici de material, ceea ce-l face sa ia foc mai repede la suprafata de contact.
Care aveti turbate va recomand pneurile mai late (megane RS vine deja cu 225/40/r18, pentru el pneurile sint dimensionate ok, ca nici prea lat nu e bun ca dai in altele).
ronnie
sau 235/40/r18 in cazul megane rs cup si megane f1 team. diferenta e la gume: dunlop sp sport maxx pe cup vs. michelin pe r26.
robi_zet
Eu Dunlop SP Sport Maxx 235/40 momentan sunt multumit de ele(inca sunt in rodaj) smile.gif)
bambu
Eu Continental sportcontact 2. Sunt ok dar se poate mai bine. Am vreo 23000km din care 4-5 mii facuti cu cele de iarna si nu cred ca mai tin 10000km. S-au uzat cam repede, pe frana mi se par ineficiente, pe drumuri virajate sunt totusi bunicele.
Mituc
Unul dintre acele site-uri care spuneam ca pot furniza un review cit de cit obiectiv format pe seama unei cantitati mari de review-uri mai mult sau mai putin subiective este http://www.tirerack.com/ . Atentie insa, aruncati un ochi pe site-ul producatorilor si vedeti modelele disponibile pentru europa (eventual de est), si eventual si pe site-uri precum cauciucuridirect.com si altele mai autohtone ca sa nu umblati dupa un model de pneuri de sa va sara ochii si nici sa nu-l gasiti mellow.gif
Nicky
Mituc, si eu ma mai incurc in ET-uri, dar ET mai mic = roata mai in exterior!

Foarte interesante raspunsurile si recomandarile. Eu am Bridgestone Potenza S 050A momentan, foarte bune anvelopele, se lipesc de asfalt, dar se si tocesc repede. Am vazut pe multe masini scumpe scumpe si na, in Formula 1.

Ideale sunt rotile pe 17", eu nu pot datorita etrierilor fata sa merg pe 17, nu am ce sa fac. Dar incerc sa iau niste jante usoare pe 18" si visul meu, Toyo Proxes R888 - 999RON/buc (nu foarte recomandate pentru Romania, unde e foarte mult praf pe carosabil si cu atat mai mult cand e carosabilul umed: semi-slick-urile sunt varza pe ploaie, foarte usor si de intuit cu doamna acvaplanare).

Un calculator simpatic pentru ET - http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Si cum spuneam, nu exagerati nici cu ET, nici cu latimea jantei sau a anvelopei. Ideal e sa faceti precum Mituc, daca puteti. Orice castig, cat de mic, inseamna performance biggrin.gif
Mituc
O sa-ti raspund la topicul despre jante si anvelope, pentru ca ma voi lega de ambele in raspunsul meu.
bambu
Am mers cu R888, sunt incredibile pe carosabil curat si uscat, dar daca e un pic de mizerie sau umezeala, sau mai rau frig, sunt la polul opus iar la 10000km trebuie altele.
bogdan_wrc
chiar si mai putin pot tine R888urile. depinde de mers.

eu am de vreo 30 000 Good Year Eagle GSD3, si pe ud sunt excelente. pe asfalt incins sunt cam slabe la franari puternice si au tendinta sa scartaie (asta poate fi privit si ca avantaj, sa stii ca te apropii de limita..).
pe viitor voi icnerca GSD3 asymetric. sunt mai noi.

cuvinte de lauda am si despre Michelin PS2..excelente si sutn un compromis f bun intre RACE si day to day use..doar ca mi se par cam scumpe.
Frank SF
Si eu sunt de parere ca R888 sunt prea "extreme" pentru Romania

Eu pe R26 am 235/40/18 cu Michelin Pilot Sport PS2 (echiparea de fabrica), de care sunt multumit.
Achim
eu am avut Bridgestone Potenza RE050 de fabrica si erau cam gunoi pana cand le incalzeai (si nu se prea incalzeau usor), dar si cand o faceai erau o placere wink.gif

am schimbat cu Yokohama Parada (atat pe 17" cat si pe 18" ulterior) si sunt cauciucuri mult mai moi si iti dau placeri mult mai mari la condus, dar nu stiu cat de "fiabile" sunt ... la mine tin de 15.000 km dar poate pt altii cu mai mult cuplu nu sunt fix ceea ce trebuie.

pe de alta parte, am avut experienta pe Lexus GS450h (atentie, aproape 700Nm de la 0 rpm, deci are nevoie de aderenta) cu Dunlop'uri ... erau ok in viraje dar la plecarea de pe loc lasau de dorit (poate si din cauza cuplului). Le-am schimbat cu Yokohama Advan A103 si masina e fantastica acum biggrin.gif

de asemenea va recomand sa aruncati o privire si aici: http://www.dragracing.ro/forum/index.php?topic=21.0
Lavinia
CITAT(Achim @ Jun 3 2009, 03:41 AM) *
eu am avut Bridgestone Potenza RE050 de fabrica si erau cam gunoi pana cand le incalzeai (si nu se prea incalzeau usor), dar si cand o faceai erau o placere wink.gif



Tot Bridgestone Potenza am si eu acum si sunt de acord, pana nu s`au incins nu sunt bune de nimic.
Am mai avut si Vredenstein Ultrac Sessanta si mi s`au parut foarte bune:aderenta excelenta, iar pe viraje mi s`au parut fantastice.
Acum vreau sa imi iau Parada sa vad cum stau. smile.gif
Mituc
Am vazut ca mai multi se tot gindesc ei sa-si ia yokohama parada, dar in afara de profilul interesant nu prea inteleg de ce. Yokohama advan sport sint semnificativ mai sanatoase.

Later edit: iata si confirmarea:
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...tnum=24YR8ADSXL
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?ti...m=24WR8PARADAS2
Achim
man nu e doar de asta. si da, mai toti posesorii de EP3 si FN2 au sau vor Parada Spec II
pe Lexus am Yoko Advan A103 (intr-adevar o alegere mult mai buna decat PilotSport2)
2.... pretul si dimensiunile (Parada vin in marimi mai inguste)
3.... eu am avut Parada pe 17", acum am Parada pe 18" si mi-am mai luat din nou inca un set de Parada pe 17"... tu ai avut?
Mituc
Nu am avut si nici nu voi avea. Am advan sport, deci...

P.S.: uita-te si pe site la yokohamatire.com.
Achim
ok... eu am si Parada si Advan ... sunt ambele la fel de bune. pt un hatchback FWD N/A nu cred sa se potriveasca ceva mai bine decat Parada, iar preturile sunt mai mult decat decente (17", 205 sau 215 ~ 630 RON noi), deci si asta e un avantaj.

am mers cu o gramada de cauciucuri. acum kiar mi-am luat un set de Fulda Carat Exelero pe 17" sa le fac varza sa vad ce stiu smile.gif pusesem un link cu anvelope de dragracing mai sus, e bine sa aruncati un ochi acolo wink.gif pe partea de accelerare Parada sunt atat de bine vazute incat se considera ca de la Yokohama le surclaseaza de abia AE048
Mituc
Hmm... am citit argumentele tale si intr-adevar au sens. diferenta mica dintre advan sport si parada poate intr-adevar sa nu conteze ( si mai ziceai si de plusul pe accelerare).
bogdan_wrc
CITAT(Achim @ Jun 9 2009, 07:08 PM) *
ok... eu am si Parada si Advan ... sunt ambele la fel de bune. pt un hatchback FWD N/A nu cred sa se potriveasca ceva mai bine decat Parada, iar preturile sunt mai mult decat decente (17", 205 sau 215 ~ 630 RON noi), deci si asta e un avantaj.

la banii astia, pe 17", de fapt putin mai low cost
http://www.vanzarianvelope.ro/anvelope-lista/cumpara.html
adica 524.83 RON iei MICHELIN PILOT SPORT 2 care mie mi se par extraordinare.
coyote
Mdaaa... In primul rand multumesc pentru linkuri. Stiu ce cauciucuri imi voi lua in continuare, mai ales ca e criza: astea. Ieftine ca braga, performante acceptabile...

In alta ordine de idei, sunt si eu posesor de Bridgestone Potenza RE050 si pot sa confirm ca sunt bune doar in niste conditii foarte clare: uscat, incalzite bine de tot, asfalt perfect curat. In orice alte conditii sug (scuzati expresia) rau de tot, mai ales la plecare de pe loc pe praf (motiv pentru care am fost facut pe 400 de m de un Passat 4Motion Diesel acum ceva timp) dry.gif .

Se uzeaza si relativ repede... Eu am 24.000 km si deja am rotit fata cu spatele.
dummy
Repede...zici ? Eu la 10.000km le-am schimbat (fata cu spatele) , acum am 13.000 si sunt aproape egale . La cum arata mai mult de 2.000 nu mai tin (B Potenza RE050). Urmatoarele P 0 NERO .
bogdan_wrc
eu chiar nu inteleg cum mergeti. 10 000? pai asta e normala uzura la R888uri, nu la gume de strada...
eu am aproape 40 000 si nu le-am protejat...(sunt la al doilea set de placute de frana si pe amandoua le-am facut sa cedeze cu fum pe cheia si muuulti km de alergatura in coloane si tot asa..) si daca nu aveam geometria facuta prost mai tineau 10 000.
Sabin
Eu am 23 de mii cu Dunlop SP Sport Maxx si sunt la jumate uzate. Cu alte cuvinte un sfert din moneda de 1 Euro
Bebe
Confirm si eu cu B Potenza RE050. Am 22.000Km si trebuie sa la rotesc. Fata este vizibil mult mai uzata ca spatele. Cred ca tin maxim 30-35.000km. Au un Treadwear de 140.. smile.gif
coyote
Deci nu e numai de la stilul de condus, sunt si cauciucurile in sine foarte moi.
Achim
CITAT(bogdan_wrc @ Jun 9 2009, 09:35 PM) *
eu chiar nu inteleg cum mergeti. 10 000? pai asta e normala uzura la R888uri, nu la gume de strada...
eu am aproape 40 000 si nu le-am protejat...(sunt la al doilea set de placute de frana si pe amandoua le-am facut sa cedeze cu fum pe cheia si muuulti km de alergatura in coloane si tot asa..) si daca nu aveam geometria facuta prost mai tineau 10 000.


tu ai 4x4 huh.gif totusi pe mine m-au tinut destul de bine si Potenzele si Yokohamele... dar nah ... nu am cuplu sa zicem biggrin.gif
dummy
CITAT(bogdan_wrc @ Jun 9 2009, 09:35 PM)
eu chiar nu inteleg cum mergeti. 10 000? pai asta e normala uzura la R888uri, nu la gume de strada...
eu am aproape 40 000 si nu le-am protejat...(sunt la al doilea set de placute de frana si pe amandoua le-am facut sa cedeze cu fum pe cheia si muuulti km de alergatura in coloane si tot asa..) si daca nu aveam geometria facuta prost mai tineau 10 000.


...de obicei incerc sa tin botul masinii pe directia de mers ! huh.gif




...cam asa arata la 12700 km , anvelopele care 10000 km au fost pe fata , crezi ca mai tin pana la 40000 ? Nu cred ca are legatura uzura anvelopelor cu uzura placutelor de frana ...la stilul meu , schimb un set de placute la doua randuri de anvelope ! ...ambreiaje , timonerii si suporti motor schimb mai des . In fine , fiecare merge cum stie wink.gif
Nicky
Si eu Potenza RE050. De la Treadwear-ul ala de 140 li se trage, dar sunt si mai lipicioase, tot din acelasi motiv.
La Dunlop am vazut Treadwear de 300 pe anvelope de vara, de-aia tin asa de mult. Cat despre aderenta Dunlop vs. Bridgestone, nu pot sa ma pronunt, dar prefer Treadwear mic, si lipici la asfalt Haling.gif
Achim
astazi am pus Fulda Carat Exelero pe masina. La prima impresie sunt f ok wink.gif Va mai spun dupa weekendul asta mai multe opinii.
In alta ordine de idei, pe Hondafan organizam un group buy de Yokohama Parada, asa ca daca mai sunt doritori, puteti sa va exprimati si vedem ce oferte obtinem wink.gif
Mituc
Michelin Pilot Sport Cup anyone?
bogdan_wrc
hmm...din cate stiam (daca nu ma inseala memoria) vin stock pe mai multe Porsche-uri. deci eu zic ca sunt Ok. nu stiu sa-ti fac o comparatie intre ele si PS, daca merita sau nu diferenta de pret (btw: cat costa?)...
Achim
asa stiam si eu ceva de Porsche'uri
sunt interesante, asa ca daca cineva are un review merita biggrin.gif
totusi la nivelul ala, si dat fiind preturile practica de Michelin, se renteaza poate ceva mai bine Yokohama AE048 (acel model arhifolosit pe la Best Motoring) si mai exista o varianta (dar preluati fiind de Michelin nu cred sa fie prea ieftine) si anume BF Goodrich G-Force (vezi Ken Block)
ronnie
pret ptr michelin pilot sport cup am gasit aici si dimensiuni. ptr michelin ps2 am gasit pret si alte informatii.

am gasit si o comparatie sumara intre gume (se pot compara 3 modele, insa, din pacate, specificatiile tehnice sunt disponibile doar pe pagina fiecarui model). comparatie mai detaliata n-am gasit sad.gif
Mituc
http://www.michelinman.com/tires/ultra-hig...ilot-sport-cup/
BF Goodrich t/a kdw 2 (alea pe care le-ati vazut in cascadoriile lui ken block) sint foarte zgomotoase pe sosea. Adica... FOARTE zgomotoase.

Din cite vad in review-urile de pe tirerack.com multi se pling ca pilot sport cup cam hidroplaneaza, si e de inteles. Avind in vedere ca potenza re01r, re11, sau yokohama advan neova nu prea ajung pe piata din europa probabil voi ramine tot pe la un michelin sau, de ce nu, yokohama advan sport de care am si acum si sint multumit.
Achim
orice semi-slick e destul de zgomotos pe sosea. dar sunt convins ca BF'urile sunt ceva mai biggrin.gif

atunci cand am cumparat Yokohama Advan A103, mi s-a spus ca am de ales intre ele si Michelin Pilot Sport 2, si ca Yokohamele sunt mai ok la aderenta, atat la demaraj cat si in viraje, dar la o viteza de croaziera de peste 180 kmh o sa fie ceva mai zgomotoase. nu ma pot plange wink.gif
ronnie
si cat te-au costat Achim? ca, momentan, eu m-am orientat spre ps2 la care mi se pare o idee piperat pretul sad.gif
Mituc
A prppos de PS2, am vazut si la 900-1000RON/bucata si la 660. Toate is 225/40/r18 88W sau 88Y, nu mai tin. Nu am reusit sa-mi dau seama de diferentele dpdv. tehnic intre ele, si totusi era o diferenta de vreo 40-50%. Stie cineva care-i miscarea?
bogdan_wrc
poate depinde de DOT si de locul unde sunt fabricate?
stiu ca la Good Year asa e. sunt fabricate si prin DE si pe la asiatici.
Darian
Eu m-am hotarat pe Vredestein Ultrac Sessanta. Acum bani sa fie smile.gif
Achim
CITAT(ronnie @ Jun 16 2009, 09:44 PM) *
si cat te-au costat Achim? ca, momentan, eu m-am orientat spre ps2 la care mi se pare o idee piperat pretul sad.gif


245/40/R18 m-au dus cam 1000 RON / buc dar am mai avut si ceva discount
bogdan_wrc
ce noroc aveti ca puteti lua cate 2 tongue.gif
Versiunea Lo-Fi. Pentru a vedea versiunea completa cu mai multe informatii, te rog Apasati aici.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.